Puhelinäänestys vääristää tuloksen

PuolanPutkimies

Puolan viisu sai juryiltä 7 pistettä ja puhelinäänestyksessä 222 pistettä.

Eli aivan kökkö biisi voi menestyä mukavasti, jos se tulee maasta, jonka asukkaat ovat hajautuneet ympäri Eurooppaa.

Irlannissa yli 100 000 puolalaista duunissa, Britanniassa yli 200 000... Ja niinpä Puola sai puhelinäänestyksessä 10 pistettä sekä Irlannilta että Britannialta. (Juryt antoivat molemmissa maissa nollan.)

Ja sitten päinvastainen tapaus:
Malta. 137 pistettä juryiltä ja 16 pistettä puhelinäänestyksessä.

Pieni maa, vähän siirtolaisuutta muualle Eurooppaan... Ei auta, vaikka biisi olisi hyvä. Puola menee ohi heittämällä.

5

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirsikankukka-77

      Puolan biisi EI ollut kökkö vaan paras, ja olen ihan syntyperäinen suomalainen ja asun Suomessa.
      Kaunis, vahva, aito ja herkkä. Ja upea upea ihana laulaja!!! Minun sieluani ainakin kosketti.

      Ja mikä tekee tuomaristosta niin ammattitaitoisen, itseäni ei vakuuttanut tämä tuomaristo tällä kertaa.

      Puolalla oli musiikillisesti paras biisi. Tuli kolmanneksi, kaksi ensimmäistä poliittisista syistä.

    • viisukatsoja

      Tuon väitteen perusteella Puolan olisi pitänyt menestyä joka vuosi erinomaisesti, mutta näinhän ei ole. Onkohan Puola edes voittanut koskaan? Ei nyt ainakaan viimeisen kymmenen vuoden aikana kertaakaan.

    • Hovitähti

      Pitää paikkaansa myös Liettuan ja Latvian osalta, joissa puolet kansasta on muuttanut työn perässä muualle.

    • äänestys_turhaa

      KOKO viisuhomma on aina ollut poliittista moskaa!

    • vanhassavara

      En usko puolalaissalaliitto-teoriaasi. Puolan biisi sopi ns. aikuisemman väestön musiikkimakuun. Ja varmasti esim. suomalainen humppakansa on sille antanut äänensä. Samoin muiden maiden vastaava väestö. Siitä äänet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe