tuttavan kielitaidon vaillinaisuus ja työn etsintä

diana369

Tilanne on siis omalta kannaltani varsin kiusallinen. Olemme yhden tuttavani kanssa suunnitelleet lähtevämme ulkomaille töihin (Tätä projektia on suunniteltu jo vuoden päivät). Lähinnä siis englanninkieliset maat kiinnostavat ensisijaisesti. Tuttavani osaa omien sanojensa mukaan englantia puhua suhteellisen hyvin, kirjallinen kielitaito sekä luetun ymmärtäminen on huomattavasti heikompaa.

Ongelmaksi muodostuu siis se että, tuttavani ei kykene itsenäisesti verkosta etsimään työpaikkoja/kirjoittamaan hakemuksia. Itselleni työpaikkojen etsintä/hakemusten tekeminen ei ole haasteellista. Sanomattakin on siis selvää, että emme voi yhdessä lähteä mikäli hän ei heikon kielitaitonsa vuoksi kykene tehokkaasti etsimään töitä.

Minulle on tarjottu useampaakin duunia, koska olen laatinut itsestäni cv:n useammallekin rekrysivulle.

Voisin tietenkin lähteä kokeilemaan onneani yksinkin, mutta taloudellisista syistä olisi järkevää lähteä jonkin toisen kanssa, jotta esim asumiskustannukset voisi jakaa, enkä myöskää tässä iässä haluaisi enää lähteä jakamaan asuntoa ventovieraiden kanssa. Kaiken lisäksi olen nainen ja tuttavani on mies.
Jos on pakko jakaa asunto jonkun toisen kanssa, haluaisin kämppikseni olevan nainen.
Kuinka voisin kohteliaasti sanoa, etten haluakaan lähteä tämän miespuolisen tuttavani kanssa, koska kielitaito ainakin työnetsinnän kannalta ei ole riittävä ja muutenkin naisena haluaisin mieluummin naispuolisen kämppiksen?

4

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GoodRiddance

      Tuttava, ei edes ystävä? Tuttava ja sen perusteella olet alkanut tekemään suunnitelmia, joihin sisältyy mm. yhdessäasuminen?

      • diana369

        Ei aleta pilkkua raiskaamaan, kyseessä on ystävä,jonka olen tuntenut vuosien ajan.


    • beentheredonethatx

      Esim. Walesissa, jossa olin vuoden, sairaala järjesti asuntolasta oman huoneen (oli soluasunto, oma huone ja yhteinen keittiö/oleskelutila), joten ei sen asuinkumppanin raahaaminen mukanaan ole välttämätöntä. Ja ihmeen hyvin tuollainen yksi pieni huonekin ajoi asiansa ja toimi ihan kivna "kotina", kun tiesi sen väliaikaisuuden.

      Ja ihan huonolla kielitaidolla ei kannata ajatellakaan lähtevänsä. Jos töihin aikoo mennä, on osattava itsenäisesti vieraalla kielellä avta itselleen pankkitili, tehdä mahdolliset internet ja puhelinliittymät ja solmia sähkösopimukset sun muut käytännön asiat. Toki kilelitaito myös kehittyy sitä käyttäessä, mutta kyllä jo lähtiessä täytyy olla sellaisnen pohja, ettei ihan myydyksi tai huijatuksi tule ja käytännön asiat pystyy hoitamaan, puhumattakaan työnteosta vieraalla kielellä.

    • älähaeasiakaspalveluun

      Voit sen kertoa hänelle vain yksinkertaisesti avaamalla suusi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1275
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1125
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      811
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      349
      625
    Aihe