http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2016051621571037_iq.shtml
Miehet ovat epävarmoja, huonoja kommunikoimaan ja välttelevät konflikteja.
Siksi naisten pitäisi kuunnella miehiä herkällä korvalla.
Sama asia palstakielellä: Kaikki naiset aina on niin kovakorvaisia. Ensin kaivetaan rusinat pullasta ja sitten tungetaan ne korviin. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/03/28/velipuolikuu-veikko-ja-johannes
Siksi miehet pettää
26
272
Vastaukset
Juu ja uskon, että sekin auttaa kun mies (nainenkin) saa olla omaitsensä, eikä mikään marionettinukke. Ahdistukset yleensä tuppaa kasvaa, jos pitää teeskennellä toiselle jotain mitä ei ole. Sitten ei enää uskalleta tai viitsitä edes yrittää kertoa ja puhua mistä likistää. Olen miehelle sanonut, että mielummin raadollinen rehellisyys kun katala valhe, joka syö hiljalleen pohjaa alta.
Rehellisyys on helpompi kestää ja sietää, kun se että puhuu mitä kuvittelee toisen haluavan kuulla. Ainakin on ääneen sanottu mitä todella ollaan ja ajatellaan, pallo on itsellä miten sen kuulemansa asian käsittelee ja sulattaa. Toista ei ainakaan voi sitten syyttää, että ei kertonut eikä ilmaissut. Tuli yllärinä. Tämä toimii minusta myös molemmilla sukupuolilla.
Kuulostellen ja kysyenkin, että hei onks sulla jotain sydämellä. Kehonkielikin kertoo paljon, kun oppii toista tuntemaan.
Mutta sitten on ne miehet/naiset joita kuuntelemallakaan ei saada hunajan perässä lentoa loppumaan.- naiset.loukkaantuu.tästä
"" Olen miehelle sanonut, että mielummin raadollinen rehellisyys kun katala valhe, joka syö hiljalleen pohjaa alta. ""
naiset.loukkaantuu.tästä kirjoitti:
"" Olen miehelle sanonut, että mielummin raadollinen rehellisyys kun katala valhe, joka syö hiljalleen pohjaa alta. ""
No loukkaantumiset usein memee ohi ja jos pitää valita loukkaantuako katalan yllätyksen vuoksi vai raadollisen rehellisyyden, niin mielummin rehellisyyden. :)
Sillä tällöin itselle on ainakin annettu mahdollisuus vielä jotenkin vaikuttaa.sönkkö kirjoitti:
No loukkaantumiset usein memee ohi ja jos pitää valita loukkaantuako katalan yllätyksen vuoksi vai raadollisen rehellisyyden, niin mielummin rehellisyyden. :)
Sillä tällöin itselle on ainakin annettu mahdollisuus vielä jotenkin vaikuttaa.Kyllä, mieluummin niin, että ollaan edes samassa tarinassa.
Niinhän ei ole, jos toinen syöttää aivan pajunköyttä.SikaHelmi kirjoitti:
Kyllä, mieluummin niin, että ollaan edes samassa tarinassa.
Niinhän ei ole, jos toinen syöttää aivan pajunköyttä.Nimenomaan juuri näin. :)
- Eräkettu
Ite pettäisin jos persettä ei tuu riittävän usein, eukko ei pidä huolta itsestään tai on vaan niin vitun vastenmielinen että ei tee mieli nussia ei sitten yhtään vaikka se ämmä kuinka vonkaa.
- Ohohohohoh
Öö.. Miksi edes menisi yksiin jonkun kanssa, jota pitää vastenmielisenä pantavaksi? Muutenhan ei kai ketään oikein vois pettää..
Kauhean moraalitonta tuokin jos ajautuisi parisuhteeseen, jossa toinen parka joutuisi vonkaamaan. Kai oletus on kaikilla, että kumppani haluaa fyysisestikin puoliskoaan?
Mut juu, ilman lääketieteellistä perustetta olevaa pihtailua en kattelis myöskään. (esim.vatsanalueen leikkauksen jälk. ei hetkeen pysty panemaan vaik kuinka haluis.. mut kädet & suu toimii kotvan kuluttua ;) ) Joten pettäminen olisi oikeutettua.
Itsestään huolehtiminen kuuluu kumppanuuteen tai muuten.. heihei. Siinäkin samaa mieltä. Ohohohohoh kirjoitti:
Öö.. Miksi edes menisi yksiin jonkun kanssa, jota pitää vastenmielisenä pantavaksi? Muutenhan ei kai ketään oikein vois pettää..
Kauhean moraalitonta tuokin jos ajautuisi parisuhteeseen, jossa toinen parka joutuisi vonkaamaan. Kai oletus on kaikilla, että kumppani haluaa fyysisestikin puoliskoaan?
Mut juu, ilman lääketieteellistä perustetta olevaa pihtailua en kattelis myöskään. (esim.vatsanalueen leikkauksen jälk. ei hetkeen pysty panemaan vaik kuinka haluis.. mut kädet & suu toimii kotvan kuluttua ;) ) Joten pettäminen olisi oikeutettua.
Itsestään huolehtiminen kuuluu kumppanuuteen tai muuten.. heihei. Siinäkin samaa mieltä.Tuo sinunkin tyylisi on varmaan ihan hyvä ja sopiva joillekin, mutta jotain on mennyt väärin jos sitä ei ole sitten suoraan toiselle sanottu, kun on suhdetta aloitettu......eli vaikkapa näin......"jos jompikumpi pihtaa suhteessa, niin sitten saa käydä vieraissa, onko asia sullekin OK?"......"jos et ole hoitanut itseäsi niin kuin minä haluan tai et ole enää siinä kuosissa kuin haluaisin, niin se on heihei"....."jos joku sinua hemaisevampi tulee tarjolle, vaikka olisitkin tehnyt kaikkesi pysyäksesi siinä kuosissa mitä haluan, niin se on heihei..tai ainakin käyn kokeilemassa"... jne...jne...jne... ;P
"miksi jokainen mies"
=DDD....joo tuo kertoi tuosta artikkelista kaiken oleellisen......olipas laadukas ja asiantunteva asiantuntija taas tehnyt... ;P
Kuulosti ihan 120%:n feministin AivoPierulta..... ;DJep, jutussa ei kauheasti otettu huomioon miesten ja ylipäätään ihmisten erilaisuutta, ja jotenkin tyylikkäästi jätettiin naisten samanlainen potentiaalisuus huomiotta... Joskus iltapäivälehdissäkin oli jotain sisältöä (kai), mutta tällaiset paskalähteistä käännetyt pseudojournalistiset aivopierut asettavat kyseisten aviisien laadun kyseenalaiseksi.
Marrrnie kirjoitti:
Jep, jutussa ei kauheasti otettu huomioon miesten ja ylipäätään ihmisten erilaisuutta, ja jotenkin tyylikkäästi jätettiin naisten samanlainen potentiaalisuus huomiotta... Joskus iltapäivälehdissäkin oli jotain sisältöä (kai), mutta tällaiset paskalähteistä käännetyt pseudojournalistiset aivopierut asettavat kyseisten aviisien laadun kyseenalaiseksi.
On ihmiset erilaisia, mutta ei minusta ole huono lähtökohta olettaa että kuka tahansa on epävarma, että kommunikoinnissa on ongelmia ja konflikteja vältetään. Muuten kaikki asiat pätee naisiinkin, mutta naiset kai yleensä on väsymättömämpiä viestimään asiaansa sanallisesti, tai telepaattisesti jolloin miehen pitäisi kuunnella sekin mitä ei sanota.
scrg kirjoitti:
On ihmiset erilaisia, mutta ei minusta ole huono lähtökohta olettaa että kuka tahansa on epävarma, että kommunikoinnissa on ongelmia ja konflikteja vältetään. Muuten kaikki asiat pätee naisiinkin, mutta naiset kai yleensä on väsymättömämpiä viestimään asiaansa sanallisesti, tai telepaattisesti jolloin miehen pitäisi kuunnella sekin mitä ei sanota.
"mutta ei minusta ole huono lähtökohta olettaa että kuka tahansa on epävarma, että kommunikoinnissa on ongelmia ja konflikteja vältetään"
- Tästä olen ihan samaa mieltä kanssasi. En itsekään tykkää konflikteista. Toki parisuhteessa yritän soveltaa enemmänkin liian rehellistä linjaa, kuin asioiden kaunistelua, mutta eipä ole mutkatonta sekään.scrg kirjoitti:
Epävarmuus jne. ei ole pettämisen synonyymi jne.......eli puutuin tässä keskustelussa vain ja ainoastaan näihin persestelyihin ja tekosyihin... ;P
Minä tiedän omalla kohdalla 1000% varmuudella, etten petä oli tilanne mikä tahansa.....eikä minun tarvitse MuTuilla näistä asioista.....ihan omista kokemuksista ja koettelemuksista päätellen voin tämän sanoa.....senkin voin sanoa, että moni muu olisi kyllä tenyt moniakin asioita varmasti pettämisen lisäksi, mutta näin omalla kohdallani oli ja on.....tosin sillä nyt ei ole sinänsä niinkään mitään väliä, koska voipi olla, ettei tule enää suhteiltua monekaan asian takia... ;PMarrrnie kirjoitti:
"mutta ei minusta ole huono lähtökohta olettaa että kuka tahansa on epävarma, että kommunikoinnissa on ongelmia ja konflikteja vältetään"
- Tästä olen ihan samaa mieltä kanssasi. En itsekään tykkää konflikteista. Toki parisuhteessa yritän soveltaa enemmänkin liian rehellistä linjaa, kuin asioiden kaunistelua, mutta eipä ole mutkatonta sekään." Toki parisuhteessa yritän soveltaa enemmänkin liian rehellistä linjaa, kuin asioiden kaunistelua"
Asioissa ei mielestäni voi olla liian rehellinen....tosin vaatii juuri oikeanlaisen kumppanin parisuhteeseen, että tämä onnistuu ja toimii molemminpuoleisesti.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
" Toki parisuhteessa yritän soveltaa enemmänkin liian rehellistä linjaa, kuin asioiden kaunistelua"
Asioissa ei mielestäni voi olla liian rehellinen....tosin vaatii juuri oikeanlaisen kumppanin parisuhteeseen, että tämä onnistuu ja toimii molemminpuoleisesti.. ;PMenipäs semantiikaksi. ;) Pointtini oli, että kerron kaikista tunteistani ja tuntemuksistani avoimesti, mikä voi kumppanista tuntua välillä rankalta. Onneksi hän kuitenkin haluaa kuulla kaiken, niin voimme sitten yhdessä mennä eteenpäin. Sama pätee toisinkin päin.
Marrrnie kirjoitti:
Menipäs semantiikaksi. ;) Pointtini oli, että kerron kaikista tunteistani ja tuntemuksistani avoimesti, mikä voi kumppanista tuntua välillä rankalta. Onneksi hän kuitenkin haluaa kuulla kaiken, niin voimme sitten yhdessä mennä eteenpäin. Sama pätee toisinkin päin.
Kyllä minä sen tajusin ja sulla nyt onkin hyvä poikkis......minun pointti taas oli vain se, että älä edes ajattele, että olisi olevinaan "joku liian rehellinen linja"... ;P
No, moni on sellainen, että heille tuo ei toimi, mutta jos on edellytykset ja kykyä siihen, niin se on oikeastaan ainoa ja toimivin tapa....ainakin joillekin.... ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
Kyllä minä sen tajusin ja sulla nyt onkin hyvä poikkis......minun pointti taas oli vain se, että älä edes ajattele, että olisi olevinaan "joku liian rehellinen linja"... ;P
No, moni on sellainen, että heille tuo ei toimi, mutta jos on edellytykset ja kykyä siihen, niin se on oikeastaan ainoa ja toimivin tapa....ainakin joillekin.... ;PSe on niin hyvä, että välillä mietityttää, onko itse tarpeeksi hyvä... :)
Marrrnie kirjoitti:
Se on niin hyvä, että välillä mietityttää, onko itse tarpeeksi hyvä... :)
Jos hän on oikeasti hyvä, niin "älä edes mieti jne."..... ;D
Ole oma itsesi ja VAIN NauTi yhteisestä onnestanne.... ;)......sekä tietenkin vaalikaa yhdessä toisianne ja suhdettanne... ;P
Eli pois tuollaiset ajatukset nyt heti......ne vaan pilaavat oikeasti poikkeuksellisen parin suhde dynamiikkaa...eikä ne ajatukset kuulu sellaisen parin suhteeseen.....ei sitten ollenkaan... ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
Ole oma itsesi ja VAIN NauTi yhteisestä onnestanne.... ;)......sekä tietenkin vaalikaa yhdessä toisianne ja suhdettanne... ;P
Eli pois tuollaiset ajatukset nyt heti......ne vaan pilaavat oikeasti poikkeuksellisen parin suhde dynamiikkaa...eikä ne ajatukset kuulu sellaisen parin suhteeseen.....ei sitten ollenkaan... ;PHyvä on sitten, kiitos hyvistä näkemyksistä... :) Ei pidä olla epävarma itestään, kun ei se toinenkaan ole. :)
NuuskaMuikkune kirjoitti:
Eli pois tuollaiset ajatukset nyt heti......ne vaan pilaavat oikeasti poikkeuksellisen parin suhde dynamiikkaa...eikä ne ajatukset kuulu sellaisen parin suhteeseen.....ei sitten ollenkaan... ;PTässä taas nähdään, kuinka niin kovasti muita neuvova Marrrnie sortuu myös itse yliajatteluun yms. juttuihin, joista muita varoittelee. :D
Marrrnie kirjoitti:
Tässä taas nähdään, kuinka niin kovasti muita neuvova Marrrnie sortuu myös itse yliajatteluun yms. juttuihin, joista muita varoittelee. :D
"yliajatteluun yms. juttuihin, joista muita varoittelee."
Siis en minä sanonut myöskään, että Naivius&SiniSilmäisyys olisi hyväksi silloin, jos itse olet oikeasti hyvä ja se toinen ei VälttiS olekaan.......silloin se on VAIN tyhmyyttä.....se nyt vain on niin, että ihan oikeasti on harvinaista, että kaksi "hyvää" on keskenään suhteessa ja VAIN ja ainoastaan silloin EI SAA mietiskellä turhia.... ;P
Elämä&MonetIhmiset On..... ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
"yliajatteluun yms. juttuihin, joista muita varoittelee."
Siis en minä sanonut myöskään, että Naivius&SiniSilmäisyys olisi hyväksi silloin, jos itse olet oikeasti hyvä ja se toinen ei VälttiS olekaan.......silloin se on VAIN tyhmyyttä.....se nyt vain on niin, että ihan oikeasti on harvinaista, että kaksi "hyvää" on keskenään suhteessa ja VAIN ja ainoastaan silloin EI SAA mietiskellä turhia.... ;P
Elämä&MonetIhmiset On..... ;DEn olisi tuota paremmin sanonut. :)
- Eräkettu
Iltalehden uutisista kyllä huomaa että suurin osa toimituksen väestä on feministi kurppia...
- 876
Tottakai ja miehiä pitää latistaa kun ei niiltä enää munaa saa.
- Eräkettu
Sillä yhellä kaljupäisellä emakolla on ainaki mulattilapsi...
Ja sieltä tuleeki sitten sen mukasta tekstiä..
Oikea huomionkipeä lahna..
- saaEIsaa
Jos parisuhde ei toimi , ( mies on koiran asemassa saat jos tiet "jotain" tai olet jotenkin . Tuollainen pillulla palkitseminen tekee miehestä kerjäläisen parisuhteeseen . Kuka viitsii ihan oikeasti ????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174876
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2102622Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731697Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella301687- 251572
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon291475Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1491128
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81104Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962