Parviäly käyttöön

vävy.poika

Hei, antakaas neuvoja. Anoppi on osoittanut mieltä varmaan puoli vuotta, ei tervehdi ja ei ole huomaavinaankaan kun käydään vierailuilla. Juttelee kyllä. En ole tehnyt mielestäni mitään väärää, olen pyrkinyt olla välittämättä asiasta. Lopetanko vierailut kokonaan, en haluaisi pilata välejä vaimon sukuun. Vaimon mielestä anoppi tekee väärin.

7

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhjänpäiväinenaloitus

Niin kauan kun anoppi on juttelee, asiat ovat hyvin.

• tätiliini

Onko anoppi jostakin loukkaantunut jos on puolivuotta ollut tuommoinen?Vaimosihan äitinsä parhaiten tuntee joten hänen pitäisi asiaksi tämän ottaa.Eihän sellainen vähättely ja välinpitämättömyys kivalle tunnu.

• vainMiniä

Mulla on just sama tilanne mutta olen miniä. Tämän lisäksi myös mieheni sisko on alkanut käyttäytyä samoin.

Olen ratkaissut asian olemalla käymättä, ei minua kuulema edes kutsuta. On se muutenkin hankalaa kun ei koskaan jutella, näin sosiaaliselle luonteelle. Helpompi olla niiden kanssa jotka on myös sosiaalisia, kuten omat sukulaiset ja ystävät.

Mies saa käydä sukulaisillaan just niin paljon kun haluaa, mutta minä en lähde sinne enää mieltäni pahoittamaan.

• Kaikki.minimissä

Minua taas miniä ei huomaa. Olen yrittänyt pitää suhteita yllä puhelimella ja kutsumalla kylään. Vain perheen muut jäsenet tulevat, miniällä on menoja. Pitkiin aikoihin en ole saanut kutsua sinnepäin.
        Eläkkeeni on pieni, siitä ei juuri riitä avustusta perheelle. Joka kuussa kuitenkin menee tililtäni pikkusumma miniän tilille lasten vaatteita tms. hankintoja tukemaan. Sitä avustusta ei ole ainakaan toistaiseksi sieltä päin irtisanottu, niin että se on ainoa kontaktimme viime aikoina.

• mekkk

Sanoppa anopille kerran ihan suoraan että hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä ja mättääkö joku asia niin homma hoituu ja luutlot pois heti niin hyvä tulee. Seuraavan kerran kun anoppi pyytää jotain apua niin sanot suoraan ettei kuunosta ja jos tulee sanomista niin et yleensä auta henkilöitä jotka eivät osaa tervehtiä niin helpottaa.

• markkumarkusmake

Kun me menemme porukalla (lapset 1v-4v-7v) anoppilaan, ei ne mua huomaa, mutta enpä ole hernettä nenuun vetänyt siitä. Appivanhemmat hössöttää muksujen kanssa heti ulko-ovelta ja kyselee niiltä mitä kuuluu. Taitaa ne nippanappa moikata tytärtään ja mua, mutta ei ne mitään kuulumisia kysele.

Vanhimmalla muksulla oli aikoinaan paha koliikki ja sillon unet jäi välillä hyvin vähiin. Kerran anoppi sanoi, että mee hyvä mies nukkuun kun sua kerran väsyttää. Yhäkin unet on kortilla, joten monesti toteen vaan, että sori, voinko oikaista pitkälleen yläkerran sohvalle. Aina ovat sanoneet, että tottakai mee vaan. Saatan vetää jopa 3h sikeet anoppilassa. Olen korvamerkinnyt sohvan perinnönjaossa itselleni :).

Anoppi huikkaa jossain vaiheessa päivää, että oletko hereillä, tuleko kahville tai syömään ja appiukko kysyy vakiokysymyksen mitenkäs on auto pelannut.

Olen itse kertonut anopille työjuttujani täysin oma-aloitteisesti, on kuunnellut ja antanut hyviä vastauksiakin. Appiukon kanssa puhutaan koneista ja autoista. Appi ei ole mikään sosiaalinen persoona muutenkaan, mutta lastenlasten kanssa appiukko on elementissään ja rakentelee niiden kanssa autotallissa kaikenlaista.

• Kotoisa.tilanne

Mukava appiperhe sulla. Oot kuin kotonasi, ja perhekin suhtautuu reilusti.
        Kaikki varmaan hyvin.
        Eihän appivanhempien tapaamisen tarvitsekaan olla mikään seurustelutilaisuus kahvikupponen kädessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      396
      2092
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1939
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1049
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      938
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      818
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      779
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      750
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe