Peugeotin ensivaikutelmaltaan ihan onnistunut kokonaisuus visuaalisesti (toki makuasioita), mutta kilpailu tuossa (-kin) autosegmentissä on kova ja Volvokin juuri julkisti uudet tulevat ensivisiot tuohon kategoriaan joissa XC40 on onnistuneen näköinen.
"Enemmän katumaasturi: uusi Peugeot 3008 on tässä"
"Keulan ilmeessä voi nähdä jotakin taannoisesta Peugeot 5008 -maasturista, mutta tosiasiassa tämä on täysin uusi auto. Uusi 3008 on rakennettu Peugeotin uudelle modulaariselle rakenteelle, jonka päälle on helppo rakentaa muitakin koriversioita."
"Edeltäjäänsä verrattuna 3008 on kahdeksan senttiä pidempi. Erityisesti sisätilat ja tavaratila ovat kasvaneet."
- http://www.iltalehti.fi/autot/2016052321608075_au.shtml
***
"Ensimmäiset kuvat: Volvon uusi pikkumaasturi XC40 ja S40"
"Volvo on esitellyt ensihahmotelmia uudesta 40-sarjastaan, johon kuuluvat S/V 40 ja myös uusi pieni katumaasturi XC40."
"Volvon uusi pieni katumaasturi XC40 (konseptinimi 40.1) kilpailee tuotantoon päästessään muun muassa BMW X1:n, Audi Q2:sen ja Q3:sen kanssa."
- http://www.iltalehti.fi/autot/2016052321607577_au.shtml
Uudet SUV:t: Peugeot 3008 ja Volvo XC40
11
458
Vastaukset
- New3008
Ei hassumpi, mutta riskeeraa olla hinnoiteltu tasolle jossa on paljon vastaavia SUV-vaihtoehtoja.
"New PEUGEOT 3008: Advanced SUV"
- http://www.peugeot.com/en/news/new-peugeot-3008-advanced-suv - turhakkeita
Pösö noista kauniimpi ja menevälinjaisempi ja isomman näköinen -uppoaa varmaan suomalaisiin mökkiporukoihin jne. XC taas jotenkin lyhyt pelkistetty tötterö. Molemmat sinänsä turhakkeita, samat ajot ajaa halvemmilla matalilla farmareilla.
- Uusi_3008_ja_XC40
"Molemmat sinänsä turhakkeita, samat ajot ajaa halvemmilla matalilla farmareilla. "
Päinvastoin. Hieman enempi maavaraa on talvien parkkipaikkojenkin penkoissa edukseen, korkeampi ohjaamo antaa paremman näkyvyyden ja selkä - ja / tai nivelvaivaisetkin, tai iäkkäämmät, sekä ei sellaiset pääsevät mukavemmin autoon ja sieltä pois.
Mutta maku- ja tarveasioitahan nämä vain ovat ja eikös ole vain hyvä, että on valinnavraa vastaamassa kunkin tarpeisiin ja mieltymyksiin. Nauttikoon jokainen siitä mikä itseä mielyttää, vaikka siitä framarista.
Todellista turhaketta jo muutoinkin niin lyhyessä elämässä on negatiivinen energia ja suvaitsemattomuus ;-) - cittariturhake
Korkea cittari on todellakin turhake. Huonompi aina ajaa kuin vastaava matala henkilöautomalli. Arka sivutuulelle. Ilmanvastus kovempi joten suorituskyky heikompi ja kuluttaa enemmän. Rumiakin ovat. Maavaraa ei nykytalvissa paljoa tarvitse -kuka hullu nyt talvella muutenkaan minnekään lumipenkkaan ajaa ja ajotiet on suolattu. Kyllä selkävikaisetkin matalaan autoon pääsee, jos on niin kipiä niin parasta sitten vaan maata sängyssä tai mennä sairaalaan.
- Erimielt
cittariturhake kirjoitti:
Korkea cittari on todellakin turhake. Huonompi aina ajaa kuin vastaava matala henkilöautomalli. Arka sivutuulelle. Ilmanvastus kovempi joten suorituskyky heikompi ja kuluttaa enemmän. Rumiakin ovat. Maavaraa ei nykytalvissa paljoa tarvitse -kuka hullu nyt talvella muutenkaan minnekään lumipenkkaan ajaa ja ajotiet on suolattu. Kyllä selkävikaisetkin matalaan autoon pääsee, jos on niin kipiä niin parasta sitten vaan maata sängyssä tai mennä sairaalaan.
Olen jokseenkin kaikesta yllämainitusta eri mieltä.
Aivan yhtä hyvä ajaa.
Ei arka sivutuulelle enepää kuin muutkaan autot.
Ilmanvastus parempi kuin monessa -90 luvun henkilöautossa.
Kuluttaa korkeintaan hyppysellisen enemmän, mutta tarjoaakin sitten paljon enemmän. Minulla se ajaminen ei ole jostain desistä kiinni. Samat koneet niissä on kuin merkin muissakin malleissa.
Rumia? Kaikki? Merkistä riippumatta! Just joo
Kunnon maavarasta on todellakin hyötyä. Lumi ja huonot mökkitiet ei haittaa.
Korkeampaan autoon ei tarvitse laskeutua eikä kiivetä. Siis parempi.
Näkyvyys korkeammalta muuhun liikenteeseen parempi. Siis turvallisempi.
Neliveto on yliveto. Venee nostot rampilta onnistuu liukkaallakin. Trailerin/perävaunun/kärryn hinaaminen on vakaampaa. Talvella varsinkin aivan ehdoton tuo neliveto.
Jne... - totuus_löytyy
Maavara on lapsellista pullistelua aivan kuten se että paljonko nostat penkistä salilla. Joku perusvarustettu farkku Octavia Golf ja Focus pikku bensakoneella ajaa samat asiat ja hinta vaan halvempi. Ajettavuus eri planeetalta verrattuna mihin tahansa korkeaan kikottimeen. Nuo cittarit on rumia siitä ei pääse mihinkään ja kova sivutuuli vie ne ojaan ellet purista rattia naama punaisena ja hampaat irvessä. Etuveto riittää ja on halvempi korjata, eikä neli vetosta osta käytettynä kukaan kun pelkäävät vetopyörästövikoja.
- Omaanarvoonsa
totuus_löytyy kirjoitti:
Maavara on lapsellista pullistelua aivan kuten se että paljonko nostat penkistä salilla. Joku perusvarustettu farkku Octavia Golf ja Focus pikku bensakoneella ajaa samat asiat ja hinta vaan halvempi. Ajettavuus eri planeetalta verrattuna mihin tahansa korkeaan kikottimeen. Nuo cittarit on rumia siitä ei pääse mihinkään ja kova sivutuuli vie ne ojaan ellet purista rattia naama punaisena ja hampaat irvessä. Etuveto riittää ja on halvempi korjata, eikä neli vetosta osta käytettynä kukaan kun pelkäävät vetopyörästövikoja.
Sinulla on oikeus mielipiteesesi. En kuitenkaan ole samaa mieltä. Ei välttämättä moni mukaan.
Tuollaiselle on turha alkaa perustelemaan. Ole onnellinen uskossasi.
Jokatapauksessa noista väitteistä paistaa hyvin läpi se, ettei kaverilla ole mitään kokemusta asiasta josta puhuu. - turhakkeidenturhake
Omaanarvoonsa kirjoitti:
Sinulla on oikeus mielipiteesesi. En kuitenkaan ole samaa mieltä. Ei välttämättä moni mukaan.
Tuollaiselle on turha alkaa perustelemaan. Ole onnellinen uskossasi.
Jokatapauksessa noista väitteistä paistaa hyvin läpi se, ettei kaverilla ole mitään kokemusta asiasta josta puhuu.Koeajettu on cittareita ja on ne vaan paskoja ajaa. Ja kulku maantiellä hyytyy ja pensa koneisena juo tautisesti
- Uusi_3008_ja_XC40
"ENSIKOEAJO Peugeotin uusi 3008 yllättää olemuksellaan edeltäjämallia ajaneet. Nyt nähdään täysimittainen ja lähes premiumtason katumaasturi: Nissan Qashqain hintaluokassa."
* Uusi Peugeot 3008 on muuntunut etuvetoiseksi katumaasturiksi, vuonna 2019 kuluttua nähdään myös hybridineliveto.
* Peugeotin iCockpit -kojelauta on yksi markkinoiden hienoimmista.
* Uutuus-Peugeotin hinnat alkavat noin 24 000 eurosta.
- http://www.iltalehti.fi/autot/2016101922483457_au.shtml
Here it is ;-) - Uusi_3008_ja_XC40
Tänään ohimennessä poikeksin peugeotilla katsomassa uutta 3008:a. Esillä ollut malli oli GT Line.
Kokonaiskuva ja muotokieli sisältä ulkoa oli mielyttävä ja etuistuimet olivat hyvin muotoillut ja hyvän sivutuen tarjoavat. Laatuvaikutelma ok. Takaistuimilla ei liene kuitenkaan aikuisen kovin mukavaa useampaa sataa kilometriä matkustaa.
Auto on melko kompakti ja tavaratila ei niin suuren suuri, riippuu mihin on tottunut. No, 5008 sitten saa enempi tilaa jos tarvitsee.
Automaattiversiot ovat Aisinin perinteisellä laatikolla, jolla on nähdäksnei lähinnä hyvä maine.
En ole nyt rinnastellut hintoja, mutta äkikseltään vaikuttaisi olevan saman luokan vastaaviin melko hinnakkaasti hinnoiteltu. - Uusi_3008_ja_XC40
Nykyautojen hinnat kipuavat melkoisen suolaisiksi, merkistä riippumatta ellei sitten Daciaan kallistu.
.
"Makoisa ajettavuus ja sopivasti särmää: Onko tässä Peugeotissa voittajan ainekset?"
"Peugeot 3008 uudistui crossover-tyyliseksi ja sai vallankumouksellisen uuden i-Cockpit -ohjaamon. Onko nyt Peugeotin aika nousta parrasvaloihin?"
*Otimme kotimaan koeajoon Peugeot 3008-mallin 180-hevosvoimaisella dieselillä varustetun automaatin.
*GT-versio on tehokas, mutta tässä autossa GT tarkoitti ensisijaisesti erittäin runsasta varustelua.
*Koeajossa auton vahvuudeksi paljastui kuitenkin ominaisuus, jonka saa ilman lisävarusteita: loistava ajettavuus.
koko artikkeli:
- http://www.iltalehti.fi/autotestit/201612222200044066_at.shtml
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869