Hitto kun harmittaa!

Inkalilja1

En haluaisi uskoa että minulle on käynyt näin.. Uusi kiva työ. Vihdoinkin sellainen, josta olen innostunut. Nyt alkaa kuitenkin käydä selväksi, etten voi jäädä uuteen kivaan työhöni. Melkein hävettää myöntää edes näin anonyymisti, että minua taidetaan kiusata työpaikalla:(.

Esimies kohtelee minua, niin kuin muitakin, ihan hyvin ja reilusti. Osa vanhoista työntekijöistä ei kuitenkaan suostu hyväksymään minua. Työntekoani arvostellaan, neuvotaan jatkuvasti, komennellaan, tiuskitaan ja selvästi puhutaan myös selän takana pahaa. Aluksi tuntui, että työpaikalla oli vain pari vähän hankalaa tyyppiä. Uskoin tuolloin, että tilanne rauhoittuu kun ehditään tutustua, toisethan lämpeävät vähän hitaasti.. Pyrin olemaan mahdollisimman reilu, mukava ja ymmärtäväinen, vaikka jo tuolloin kiukuttelunaiheet tuntuivat itsestä aika vähäpätöisiltä.

Mutta ei. Nyt kun olen oppinut hoitamaan omaa tehtävääni, enkä enää niele kaikkia komenteluja sellaisenaan, alkaa tilanne kärjistyä. Pahimmillaan perässäni kävellään arvostelemassa tekemisiäni, jäädään tuijottamaan mitä olen tekemässä, tiuskitaan ja kipitetään kertomaan seuraavalle, mitä typerää olen taas tehnyt. Harmittaa ihan valtavasti viettää kotimatka itkua tuhertaen, vaikka aurinko paistaa, kesäloma on tulossa ja kaiken pitäisi olla hyvin.

Huomaan itse jo käyttäytyväni eri tavalla kuin ennen. Yritän vältellä etenkin kaikkein hankalimman ihmisen seuraa ja siirtyä tekemään töitäni jonnekin missä en häneen jatkuvasti törmäisi. En oikein uskalla enää esittää omia ideoitani tai ehdotuksia minkään asian uudistamiseksi, sillä minua hirvittää tilanne että esimieheni innostuisi jostain ideastani ja haluaisi sen toteuttaa. Tuntuisi jotenkin typerältä pyytää ettei kenellekään saa kertoa keneltä idea tuli. Yhtä typerältä tuntuu kuitenkin olla hiljaa silloin, kun on puhetta jostain epäkohdasta ja itsellä saattaisi olla idea mitä voisi kokeilla. Työpaikallani nämä pari hankalaa tyyppiä
suhtautuvat hyvin nihkeästi kaikkiin uudistuksiin ja pitävät kiinni vanhoista toimintatavoista, myös niistä, mitkä eivät enää sovi nykyhetkeen.

Töihin meneminen on alkanut pelottaa silloin, kun tiedän että töissä on myös ihminen, joka selvästi inhoaa minua. Olen sen verran reppana, että pahalta tuntuu jo se, että joku inhoaa minua niin paljon että ärsyyntyy pelkästä läsnäolostani. En tuppaudu kenenkään seuraan, ja minulle olisi ihan OK pitää etäisyyttä tällaiseen ihmiseen ja olla mahdollisimman vähän tekemisissä. En kuitenkaan saa tehdä töitäni rauhassa, ilman jatkuvaa arvostelua ja kyttäämistä.

Kirjoittelen lähinnä itselleni, mutta jos jollakulla on antaa neuvoja tilanteen helpottamiseksi, niin otan semmoiset kiitollisuudella vastaan. Kaikki ilkeilyt ja pisteliäät kommentit voi suunnata jonnekin muualle, toleranssini sellaiselle on juuri nyt aika olematon. Perhana, ärsyttää että tuli edes mieleen että joku sanoisi jotain inhottavaa.

Voimia kaikille, joilla on samanlaista ongelmaa. Ollaan me silti mukavia ja reiluja työkavereita:).

2

265

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laitaasiaeteenpäin

Liitto ja työsuojelupiiri auttavat kiusaamistapauksessa.

• Tuota vastauksena sanoisin että liitto ei ainakaan ole kiinnostunut työsuojelupiiristä en osaa sanoa...Pakko mainita eräs asia vuokrausfirmasta jonka haastattelussa kävin, eli joku työntekijä oli kokenut työpaikkakiusaamista ja tämä haastattelija mainitsi että näissä tapauksissa etsitään uusi työpaikka...Mihin minä että ei *elvetti se henkilö joka aiheutti ongelman pitää saada pois (johtaja tässä tapauksessa)...en saanut työpaikkaa...

Eli niin kauan kuin nämä itsekeskeiset "pikkuhitlerit" saavat jatkaa touhujaan ei mikään muutu eikä muutu mikään muukaan tähän ongelmaan liittyen niin kauan kuin puhutaan ja valmistellaan lakiehdotuksia joita ei toteuteta...

Tämä on sama kuin kusisi tuuleen, turha tulla sanomaan että sataa...

YT: Svante Leonard Dahlsten

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      20
      1334
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1231
    3. 64
      1220
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1215
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      847
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      686
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      592
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      544
    Aihe