Euraupair kokemuksia

Lähtijä

Eli hain siis eur aupair järjestön kautta au pairiksi amerikkaan ja haluisin kuulla muiden kokemuksia järjestöstä?
Myös tuo luonnesuositus kiinnostaa, keneltä pyysitte ja millanen se oli? Ja ihan yleisesti millasia kokemuksia ollu teillä aur pairina olleilla ja mitä kannttaa ottaa huomioon ja mihin varautua?
Kiitos jo etukäteen!

1

1933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A-nna

Itse olen toisen järjestön kautta mutta voisin vastata noihin muihin kysymyksiin. Eli minulla oli kolme suositusta, kaksi lastenhoitoalalta ja se kolmas muualta. Mutta kaikki siis entisiltä työnantajilta. Ja kaksi niistä oli sellaisia jotka on tuntenut minut ja myös perheeni pitkään, meidän suosituslomakkeissa piti suosittelijan kirjoittaa kuinka kauan on hakijan tuntenut, en tiedä sitten onko tällä merkitystä tai lukeeko host perheet edes tuon. Mutta minusta tuntui että nämä kaksi kirjoittivat todella paljon luonteestani jne, kun taas tämä kolmas kirjoitti enemmän vain miten olen lasten kanssa ja vahvuuksistani siinä (kyse harjoittelu/työskentely päiväkodissa ja lyhyempi aika).

Muita kokemuksia, siis minulla tulee nyt 6kk täyteen ja pitää sanoa että kaikki on sujunut paremmin kun odotin. Kun matchasin tämän perheen kanssa niin tein sen ihan sen perusteella että niiden kanssa oli niin helppoa puhua ja minusta tuntui että ne oli aitoja, ja aika rentoja tyyppejä mutta että ne todella välitti minusta. Kannattaa kysyä ensin perheen ja lasten harrastuksista, lähdet kuitenkaan hoitamaan niitä lapsia joten show them että olet kiinnostunut! Ja sitten kannattaa kysyä tietysti työtunneista! Mitä ne odottaa sinusta jne. Juttelin myös lasten kanssa, ja tärkeä asia tässä on mielestäni se että on joku yhteinen harrastus. Voit kysyä siitä alueesta missä HP asuu, onko muita au paireja, juttele perheen nykyisen au pairin kanssa jos niillä on nyt au pair talossa.

Ja sitten kun työt alkaa, niin the key to success on mielestäni että kommunikoit koko ajan vanhempien kanssa. Tai ainakin mulle tämä on tärkeää. Kerro millainen sun päivä lasten kanssa on ollut, ja jos sua mietityttää joku asia, niin kysy! Sinulla tulee olemaan myös sellanen aluevalvoja ja häneen kannattaa pitää yhteyttä säännöllisesti. Minulla on sujunut hyvin tämä työpaikalla asuminen, mutta jos on tottunut asumaan yksin niin kannattaa varautua siihen että talossa voi olla aika paljon melua.

Jepjep, kysy ihmeessä lisää jos mietit jotain, vastaan mielelläni! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      196
      1502
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      944
    3. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      921
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      902
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      816
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      711
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      710
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      338
      671
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      664
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      636
    Aihe