Olen ilkeä ja haluan lopettaa

ilkeä_emäntä

Olemme seurustellee avopuolisoni kanssa nyt liki 3 vuotta ja yhdessä olemme asuneet vajaan vuoden. Parisuhteemme aikana mieheni on kahdesti "säätänyt" muiden naisten kanssa selkäni takana (säätänyt = flirttaillut, keskustellut netissä/whatappissa tyyliin "en voi lakata ajattelemasta sinua" ja myös kuskaillut kyseisiä naisia minun autollani) Asiat on puhuttu halki ja ikinä hän ei mihinkään fyysiseen edennyt, mutta näiden keskustelujen aikana on tullut selväksi että minä ajan miestäni pois.

Ei. En ole hyväuskoinen pikku tyttö joka uskoo heti kun mies syyttää tätä omista mokistaan! Mutta tunnen itseni hyvin ja tiedostan olevani hyvin pikkutarkka ja alistava persoona. Totuus on että en anna hänen olla ikinä oikeassa mistään, syytän häntä laiskuudesta (vaikka olen meistä se laiskempi) ja tartun hänen jokaiseen virheeseen. Kyselen jatkuvasti missä hän on ja kenen kanssa mutta se johtunee meidän historiasta ja yritän parhaani mukaan päästä yli asiasta. Kohtelen häntä enemmänkin lapsena kuin miehenä enkä osaa lopettaa! huomaan tekoni vasta jälkikäteen ja siinä vaiheessa on turha ruveta selittelemään (muuten menisi pelkäksi anteeksi pyytelyksi koko suhde).

Olen perheestä missä äiti on aina määränyt kaapin paikan ja ollut aina oikeassa. Olen perheeni nuorin joten kukaan heistä ei ikinä kuuntele tai usko minua. Nämä voivat olla syynä minun käytökseeni mieheni kanssa.

Kysynkin siis: Onko täällä ketään kuka mieltää itsensä samanlaiseksi kuin minä? Oletteko päässeet tästä tavasta ja miten?

4

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis kahdesti? Oletko ääliö?
      Vai haluatko että miehesi on tosi mies jonka seksuaalisuutta sinä vaimona hallitset. Haluat voittaa miehesi takaisin muilta naisilta. Olla siis parempi nainen kuin ne joihin miehesi haksahtaa.

    • Kilttimimmi

      Ensinnäkin, lopeta toisten syyllistäminen (äiti, sisarukset) omasta käytöksestäsi, he nimittäin eivät ole siihen syyllisiä. Toiseksi, mieti miksi olet miehesi kanssa. Kolmanneksi mieti, mikset arvosta itseäsi etkä toisia ihmisiä lainkaan.

      Kyseessä on puhdas asennevamma, jonka vain sinä voit muuttaa, ja tämän jo tiedätkin koska tunnistat ilkeän käyttäytymisen. Käyttäytyminen heijastaa ajatusmaailmaasi, joten sinun olisi muutettava sitä. Miksi siis pidät miestäsi mitättömänä? Ja miksi kuvittelet itse omaavasi oikeuden olla ilkeä elämäsi tärkeimmälle(kö) henkilölle. Kun näihin löydät vastauksen, voit edetä askel askeleelta.

      Sen lisäksi, että olet ilkeä, miehesikin on kyllä aikamoinen viilaaja. Näillä tiedoilla parisuhteenne tulevaisuus on vähintäänkin kyseenalainen ja kannattaisi miettiä, onko se ylipäätään sen väärti, että jatkatte yhdessä vai olisiko kummallekin paras ratkaisu erota?

    • päivitä_itsesi

      Ehkä se on vaan pätemistä parisuhteessa, miehen kanssa, joka sietää huomauttelua, sietää sitä, että nainen osaa olla verbaalisesti jopa raakakin. Ja ehkä ne muiden naisten huomioiminen ja "pois työntämisen" tunne ovat juuri seurausta siitä, että mies ajattelee ettet sinä arvosta häntä enää.
      Jokainen meistä purkaa erinäisiä tunteitaan myös kumppaniinsa, monesti täysin tiedostamatta. Parisuhde on meidän lähin vuorovaikutussuhde, joten sen sisällä on aivan luonnollistakin projisoida ajatuksia ja tuntemuksia.
      Koska sinä ymmärrät ja tiedostat noin paljon, ei liene mahdotonta alkaa muuttamaan asennettaan itseensä ja sitä kautta myös kumppaniinsa, alkaa ohjata omia ajatuksiaan yhtä tietoisesti mutta positiivisempaan suuntaan, pyrkiä yhteen eikä työntää erilleen.
      Hyvistä ajatuksista syntyy positiivisia tekoja ja niistä syntyy positiivisia tuntemuksia, myös itseä kohtaan. Syylisyyden tunne väistyy kun lopettaa olemasta tietoisesti ilkeä sitä kohtaan jota sanoo rakastavansa. On tietoisen ihmisen vahvuutta osata koulia itsensä uudelleen, osata oppia pois vanhoista tottumuksistaan, osata päivittyä.

    • Vanderbildt

      Minä tunnistan kyllä samanlaisen käytöksen itsessäni, ap. Ja ihan samanlainen perhetausta itselläni.

      En päässyt tilanteesta eroon muuten kuin eroamalla. 9 vuoden suhde, jossa mies käyttäyi koko sen ajan samalla tavalla kuin sinun...miehen teot ruokkivat käytöstäni ja minun käytökseni ruokki miehen käytöstä. Miehen mielestä olimme tasoissa, yhtä "huonoja" kumpikin. Hän epäluotettava selän takana säätäjä ja minä nalkuttava päällepäsmäri, joka ei arvosta häntä. Noh minun mielestäni hän oli huonompi, koska luottamuksen pettäminen on pahinta. Vaikka itsessänikin vikaa kyllä oli.

      Vasta erottuani olen voinut keskittyä tarkastelemaan ominaisuuksiani ja parantamaan itseäni..ja kun pääsin tuosta tilanteessa eroon, tuosta jossa omaan lähimmäiseen ei voi luottaa ja vika on aina minussa, en yhtäkkiä olekaan enää mikään pirttihirmu tai kamala nalkuttava akka, vaan oikeastaan ihan kiva ja leppoisa ihminen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe