Moi! Kysyisin kokemuksianne otsonoidusta oliiviöljystä ja roaccutan-lääkekuurista.
Olen 21v nainen ja kärsinyt aknesta yli 8 vuotta. Välillä iho ollut hyvässäkin kunnossa tai ollut vain lievää punoitusta tai muutama näppy, mutta sitten tullaan myös siihen, jolloin koko naama, yläselkä että rintakehä on täynnä rumia näkyviä näppyjä. Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulen, sitä pahemmaksi akne menee vaikka luulisi sen suurimmalla osalla helpottavan iän myötä.
Olen kokeillut antibioottikuureja ja erilaisia geelejä/voiteita, niin resepteillä kuin ilmankin. Mikään ei ole auttanut. Syön erittäin terveellisesti (ei vehnää, sokeria, paljon vihreää jne), urheilen, juon paljon vettä ja elämäntapani ovat muutenkin säännölliset, joten tästä ei voi johtua. Tällä hetkellä syön e-pillereitä ja iho on suht' hyvässä kunnossa, en tosin tiedä onko pillereiden takia vai muuten vain.
Ihotautilääkärini on jo suositellut mulle roaccutan-kuuria. Olen tietoinen lääkkeen sivu- ja haittavaikutuksista, eivätkä ne houkuttelevilta kuulosta, mutta kaikki keinot on kokeiltu ja olen valmis tekemään lähes mitä vaan, jotta pääsen tästä itsetuntoa syövästä sairaudesta eroon.
Millaisia tuloksia olette saaneet te roaccutanin syöneet? Onko akne palannut vai lähtenyt kokonaan? Onko ylipäätään auttanut? Entä onko kellään kokemusta otsonoidusta oliiviöljystä aknen kanssa? Luin jonkun artikkelin sen auttavan akneen.
Kaikki muutkin neuvot aknen nujertamiseen otetaan suurella kiitollisuudella vastaan :)
Kaikki aknesta ja iho-ongelmista kärsivät!
4
184
Vastaukset
- otaihmeessä
Tuo Roakuuri on kyllä ainoa joka oikeasti auttaa. Tuleehan siinä kova huulien kuivuminen ja silmiäki vähän kuivattaa, mutta on se sen arvoista.
- apua-atopiaan
Atoopikot on saanut tosi hyviä tuloksia kotimaisilla Olivia Kleinin tuotteilla. Ne on täysin luonnonmukaisia. Teini-ikäisen sukulaistyttöni iho muuttui todella paljon paremmaksi. Ja niillä oli atoopikkojen testiryhmäkin, joka tykkäsi kovasti:) Kannattaa kokeilla.
- apua-acneen
Heillä on siis acne off tuotteet myös... kannattaa kokeilla:)
- hyväihonen
Kosmetiikan haitalliset kemikaalit aiheuttavat myös ihosyöpää eli: meikit, saippuat, shampoot, rasvat ja varsinkin aurinkorasvat. Näiden kulutus on monikymmenkertaistunut massiivisen markkinoinnin takia, kun koko ajan puhdasta ihoa pestään ja rasvataan. Ihan turhaan. Ja todellakin myös apteekin rasvoissa on haitallisia kemikaaleja ihan yhtä paljon kuin muissakin. Terve iho ei saippuaa ja rasvoja tarvitse. Jo vauvoja pestään suomessa saippualla. Ihosta lähtee ihoa suojaava rasva pois, kun käyttää saippuaa. On olemassa luonnonkosmetiikkaa, joissa ei ole haitallisia kemikaaleja.
Seuraa Kemikaalitutkaa ja Kemikaalicocktailia, niin pysyt ”kartalla”.
Kokeile vielä ravintoa ja vaihtaa e-pillereitä.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/akne.htm
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024467Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821205- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85921Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826