Palkka pysyy samana. Mitä tästä miettivät kaikki työn raskaan raatajat?
Puoli tuntia lisää työaikaa viikossa
29
318
Vastaukset
- ahneitapaskiaisia
uskoisin että pahenee vain. Rikkain 1% ahnehtii aina vain lisää.
- Maksamme_kulttuurista
Kulttuurista ei tingitä
.- meillä_on_unelma
Se on yksi harvoista asioista joille riittää rahaa tulevaisuudessakin.
- OnnellisestiTyötön
Onneksi olen työtön.
- Pakkotyömarjamettään
outsider1 kirjoitti:
Komp
Helvetin lusmut
- Pakotetaanmaksamaan
Pakkotyömarjamettään kirjoitti:
Helvetin lusmut
Helvetin porvarit lopettaisivat ahnehtimisen ja maksaisivat oikean korvauksen työstä
- Neitsytsetä
Ei kiitos.
Mieluummin vähemmän palkkaa, ja töitä niille joilla ei töitä ole.Kyllä! Ja kai niiltä työnantajiltakin saa toivoa selkärankaa, koska eivät kuitenkaan mitään erityisiä "hyväntekijöitä" ole, kunhan levittävät omaa persettään muiden tekemällä työllä maksaessaan minimin työntekijälle (okei, tähän on onneksi poikkeuksia ja täytyyhän riskin ottamisesta palkita jne. Silti myös näitä riistäjiä on liikaa).
Tuntuu, että työntekijöitä syytetään siitä, etteivät luovu ns. saavutetuista eduista, mutta luopuvatko työnantajapuolella olevat ikinä esim. työajan uusista minimimääristä ym. heidän eduistaan, vaikka sellaiset todistettaisiinkin hyödyttömäksi? Veikkaan, että tuskinpa.
Pahoittelut tästä avautumisesta, tunteita herättävä aihe. :D- m-i-e-s
Marrrnie kirjoitti:
Kyllä! Ja kai niiltä työnantajiltakin saa toivoa selkärankaa, koska eivät kuitenkaan mitään erityisiä "hyväntekijöitä" ole, kunhan levittävät omaa persettään muiden tekemällä työllä maksaessaan minimin työntekijälle (okei, tähän on onneksi poikkeuksia ja täytyyhän riskin ottamisesta palkita jne. Silti myös näitä riistäjiä on liikaa).
Tuntuu, että työntekijöitä syytetään siitä, etteivät luovu ns. saavutetuista eduista, mutta luopuvatko työnantajapuolella olevat ikinä esim. työajan uusista minimimääristä ym. heidän eduistaan, vaikka sellaiset todistettaisiinkin hyödyttömäksi? Veikkaan, että tuskinpa.
Pahoittelut tästä avautumisesta, tunteita herättävä aihe. :DMä oon ainakin täysin selkärangaton. enkä ole mikään erityinen "hyväntekijä". Persekin levii ihan itsestään, jos ei esim. kämmen- ja rystylyöntejä harjoittele työpäivän aikana. =P
m-i-e-s kirjoitti:
Mä oon ainakin täysin selkärangaton. enkä ole mikään erityinen "hyväntekijä". Persekin levii ihan itsestään, jos ei esim. kämmen- ja rystylyöntejä harjoittele työpäivän aikana. =P
No sulta en olis mitään muuta odottanutkaan. ;)
- Huikea_loikka
Valtion ja kunna työssä oleilijat lukevat iltalehteä 6 min pidempään joka päivä, niin siitä kertyy tuo puoli tuntia viikottaista kilpailuetu loikkaa.
»That’s one small step for [a] man, one giant leap for mankind»
Huikea matka! - Toivoako
Lyhennettävä työaikaa on! Työtä on jaettava niin, että työttömillekin saataisiin töitä.
KOKOOMUKSEN kuristajapoliitikot ovat hallinneet Suomessa liian kauan! Jo olisi aika siirtyä todelliseen demokratiaan ja kieltää lailla koko puoluepolitiikan sotkeminen asioitten hoitoon. Siten myös lopetettaisiin omaan pussiin pelaaminen puolueen nimissä. Kyllä järkeviä asioitten hoitajia löytyisi ilman puolueitakin, mutta se edellyttäisi tuon tuhatvuotisen puoluepolitiikan kriminalisoimista.En tiedä onko puolueista luopuminen hyvä ratkaisu, mutta työmarkkina-asiat pitäisi jättää enemmän työmarkkinajärjestöjen päätettäväksi! Kun kokoomus puuttuu asioihin, niin se tietää perustyötä tekevälle aina ongelmia. Puolueelta kun on inhimillisyys unohtunut jonnekin libertarismin jalkoihin.
- PalstanRuminMies
Ihmettelen kuinka sinisilmäisiä ihmiset ovatkaan tuon porvariston edessä. Onneksi sentään jotkut osaavat olla vastaan. Porvariston pyramidihuijaus on koko jutun nimi. Eli toisinsanoen viedään heikommilta ylemmän tason pussiin. Niillä joilla jo muutenkin on tiukkaa niille joille sentit ei ole niin justiinsa. En ole julkisella sektorilla mutta varmaa on se että omistani en luovu. Sanokaa nyt mitä hyötyä suomen kansalle olisi siitä että minä yrittäjällä renkinä toimiva ihminen alentaisin palkkaani vastentahtoisesti niin että yrittäjä itse saisi puhtaana käteen sen mikä kuuluisi minulle tehdystä työstä? Ei mee jakeluun eikä sekään miten sillä tuodaan lisää työpaikkoja. Onneksi olen senverran harvinaisessa ammatissa nykypäivänä että se olen minä jolla on vara hinnoitella itseni. Jos ei nykyiselle kelpaa on kysyntää toisaallakin mut hyvin näyttää kelpaavan ja hattua pitää nostaa että korvauskin on siinä mieleinen. Harvoin pomot kehuu mutta viimeisen vuoden aikana tullut useastikin kiitosta asiakkailta.
Juuri näin! Mutta hienoa kuulla, että työnantaja arvostaa, se ei taida nykyään olla niin itsestään selvää.
Työn tekeminen on turhaa ko ei pilluakaan saa.
- lakkovahti
Olet aivan oikeassa ja moni palstalainen onkin tuon jo ymmärtänyt.
- duunariplikka
Onkohan kukaan käsittänyt että nuo valtion ja kunnan työntekijät, joita työajan pidennys 6 min/pv, ovat niitä, joiden palkat maksetaan kokonaan verovaroista? Valtiolla ainakin on lyhyempi työaika kuin meillä yksityisen sektorin työntekijöillä. Yksityisellä puolella työaika kokoaikatyötä tekevällä on 7,5 h/pv eli 37,5 h/viikko. Rakennusmiehet yms. jotka tekevät 40 h/viikko töitä saavat kompensaationa 1 pv/kk pekkaspäivää, jolloin heidän työaika tasoittuu myös tuohon 37,5 h/viikko tuntumaan.
Jos olen käsittänyt oikein, niin julkisella sektorilla ei tämän muutoksen jälkeenkään ole vielä niin pitkä työpäivä kuin yksityisellä puolella.
Sivuhuomautus: tiesittekö muuten, että työpaikoilla, pikkujouluissa jne solmitaan todella paljon parisuhteita ja saadaan yhden yön juttuja? Itse tiedän muutaman pariskunnan, jotka ovat olleet monta vuotta yhdessä ja tutustuminen on tapahtunut nimenomaan työpaikalla. Kiva bonus sekin!- PalstanRuminMies
Vai solmitaan parisuhteita. Meillä jossa työntekijöistä 100% on miehiä ei pikkujouluissa paljoo suhteita perusteta ja etenkään kun heteroita olemme kaikki.
Ihan hyvä alku, mutta lisäksi voitaisiin laittaa työttömät pakkotöihin ja ruoskia niitä jos ne hidastelevat.
- dsfdgfh3
30min viikossa. 6min päivässä. Kuinka moni tuona aikana tekee jotain hyödyllistä ja kuinka moni kaivaa nenää ja lukee iltelehteä...
- Puolivuottaelämästäpois
Pelkkää näennäistä paskaa. Mikään ei tule tehostumaan, päinvastoin!
Kyllä on oikeesti idiootteja noi päättäjät! - aikuinenmies-
Taidan vähentää sen puolen tuntia tai tunnin viikossa. Työpaikalla olen aika vapaa ja saan suunnitella projekteja ja tehdä ja päättää itse töistä.
- Hämärän_rajoilta
Kutakuinkin kaikki tutkimukset osoittavat, että työteho ei lisäänny mihinkään työaikaa pidentämällä, vaan pikemminkin päinvastoin: tehokkaasti käytetty kuusituntinen työpäivä tuottaa paremman tuloksen kuin kaikenlaiseen ajantappoon ja vitkutteluun helposti kääntyvä kahdeksan ja puoli tuntia.
Taustalla kuitenkin velloo omituinen luterilainen työmoraali, jossa "otsa hiessä sinun on leipäsi ansaittava", ja tästä vielä sellainen perversio, jossa työ on pakollista rangaistusta, ja varsinkin köyhät ja pienituloiset ovat ansainneet kovimman mahdollisen tuomion. Herranen aika sentään, jos joku (suorittavassa portaassa) saisi palkkansa "helpolla" ja voisi jopa nauttia sekä työstään että vapaa-ajastaan!
No, itsehän toki olen kaiken tällaisen ulkopuolella, joten sikäli kannanottoni aiheeseen on täysin yhdentekevä. - sinkkumies--
Tein joskus paljon ylitöitä raksa ja telinehommia tein mutta se ei näkynyt palkassa vaikka tein jopa 15 tuntisia päiviä. Kun aloin kyselee ylityöpalkkoja niin sain potkut. No soitin liittoon ja sitten nne hoiti homman, uhkaili työnantajaani oikeudella eikä se auttanut joten juttu meni oikeuteen. Ylitöitä tein 400 tuntia, ja sain sitten 50 000 euron korvaukset kun oli laiton irtisanominenkin.
@Marrrnie hoiteli hyvin tätä ketjua......KomPPis.... ;P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 313090
- 971644
- 1371517
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa421355- 901247
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261119- 541028
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil231979Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270971Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125960