Olen toinen vahtimestari kahdesta työpaikallani ja olemme ns aulapalveluissa. Paljon neuvontaa, tarkistetaan tilat, katsotaan kameroita, tehdään avaimet, määritetään kulkuoikeuksia, järjestellään tiloja tapahtumia varten jne. Nyt tuli hyvä kesähomma esimieheltä aivan yhtäkkiä, eli minut oli_valittu_ firman irtaimiston inventointiin joka kestää noin kaksi kuukautta. Tulisin käymään läpi firman eri toimipisteiden irtaimistoa ja merkitsemään ne sähköiseen järjestelmään. Tekisin töitä toisen toimistotyöntekijän kanssa. Toimipisteitä on lukuisia ja irtaimistoa kymmeniä tuhansia. Liikkuisimme taksilla toimipisteisiin, ja sitten takaisin päämajaan jossa joutuisi silti tekemään esim sulkukierroksen firmassa. Työ olisi mielestäni niin erilaista ja kuormittavampaa kuin nykyinen työni aulapalveluissa joten mietin onko tämä normaalia direktio - oikeutta työnantajalta? Liittoon soitan aamulla.
Vastaukset 3
- ringring
Lue työsopimuksesi ennen kuin soitat.
- sdfsdfdsf
Työehtosopimukset ovat monesti niin vaikeatulkintaista lakitekstityyppistä kapulakieltä, että juuri sen takia liittoon kannattaa kuulua, että sinne voi soittaa ja kysyä. Vai minkä takia siihen liittoon muuten edes kannattaa kuulua? Voihan sitä TESiä itsekin lukea ja työttömyyskassaksi valita vaikka YTK:n.
- sdfsdfdsf
sdfsdfdsf kirjoitti:
Työehtosopimukset ovat monesti niin vaikeatulkintaista lakitekstityyppistä kapulakieltä, että juuri sen takia liittoon kannattaa kuulua, että sinne voi soittaa ja kysyä. Vai minkä takia siihen liittoon muuten edes kannattaa kuulua? Voihan sitä TESiä itsekin lukea ja työttömyyskassaksi valita vaikka YTK:n.
Jaa, silmät käteen. Siis oma työsopimus tosiaan kannattaa ensin lukea. Työehtosopimusasioissa voi sitten soittaa suoraan liittoon. Työsopimuksessahan yleensä lukee että "...ja muut esimiehen määräämät tehtävät", eli periaatteessa se voi vaikka laittaa sinut pesemään vessoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761632
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106842En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203618- 131594
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo68536- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510