Leukaleikkaus ja purenta

haluaa tietää

Haluasin kuulla teiltä leukaleikkauksessa käyneiltä kokemuksia:
-Mikä oli syynä leikkaukseen?
-Millaiset toimenpiteet olivat?
-Kauan toipuminen kesti/mitä asioita leikkauksen jälkeen tuli ottaa huomioon?
-Millainen oli lopputulos ja olitko siihen tyytyväinen?

Olen itse harkinnut meneväni leukaleikkaukseen,koska vasen alaleukani on selvästikin jykevämpi kuin oikean puoleinen alaleukani ja sen näkee myös uloisesti niin sivusta kuin edestäkin katsottuna.Lisäksi haluaisin korottaa purentaani koska alaleukani on hieman tavallista taempana kuin yläleukani ja siten sivuprofiili epäsopusoinnussa huulien kohdalta.
Korvaisiko tällaisessa tapauksessa sairausvakuutus hoidot-kysehän olisi eri kokoisita kasvoluista,jotka ovat epäharmoniassa keskenään ja olisiko tämä laskettavissa synnynnäiseen vikaan vai pelkästään esteettiseen haittaan?

4

7196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juki

      on kyllä pelkästään ulkonäön korjaamiseen helvetin iso operaatio. kaiken joudut itse maksamaan jos vaan vahinkossa sanot ulkonäölliset seikat, jos purennassa on jokin "iso" vika niin sitten leikataan ja ei tarvitse maksaa kun poli maksut.itsellä alaleuka takana, vedettiin parisenttiä eteen ja yläleukaa sentin eteen.koknaan toipuminen kestää 1/2-1.1/2
      vuotta joten mieti ja käyppä hammaslääkärille ensin juttelemassa.

    • näin..

      mulla oli reipas alapurenta jota yritettiin korjata
      hammasraudoilla 9v. lopulta 16v mulla siirrettiin yläleukaa puol cm eteen ja pari mm alas. samalla hiottiin 7 omaa hammasta tapiksi ja asennetiin hammas silta. toipuminen kesti about puol vuotta ja lopputulos parempi kuin hyvä! tapauksessani on kyl se et mulla on synnynnäinen huuli-ja kitalaki halkio josta syystä tämä kehityshäiriö... en menis leikkeleen "normaalia" kasvojen muotoa...

    • Leukaleikkaus japurenta

      Jos mun tapauksessa leikkausta ja oikomista ei pidetä välttämättömänä,mut ite haluan semmoseen, niin pystyykö operaation maksamaan erissä,sillä mistään halvastahan toimenpiteestä ei todellakaan ole kyse varsinkin kun oon opiskelija?Ja jos osissa maksaminen onnistuu niin millaisia summia ne yleensä kuukaudessa on?

    • kannatti

      Mulle tehtiin alaleuan leikkaus n. 15 vuotta sitten ja täytyy sanoa, että kannatti. Alaleukaa lyhennettiin hieman ja leikkauksen jälkeen leuat pidettiin raudoilla kiinni kuusi viikkoa. Syödä pystyi vain pilliruokaa. Kuuden viikon jälkeen raudat poistettiin ja siinä kaikki. Kipuja ei ollut koko aikana ja olin heti leikkauksen jälkeen normaalissa kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe