Haluasin kuulla teiltä leukaleikkauksessa käyneiltä kokemuksia:
-Mikä oli syynä leikkaukseen?
-Millaiset toimenpiteet olivat?
-Kauan toipuminen kesti/mitä asioita leikkauksen jälkeen tuli ottaa huomioon?
-Millainen oli lopputulos ja olitko siihen tyytyväinen?
Olen itse harkinnut meneväni leukaleikkaukseen,koska vasen alaleukani on selvästikin jykevämpi kuin oikean puoleinen alaleukani ja sen näkee myös uloisesti niin sivusta kuin edestäkin katsottuna.Lisäksi haluaisin korottaa purentaani koska alaleukani on hieman tavallista taempana kuin yläleukani ja siten sivuprofiili epäsopusoinnussa huulien kohdalta.
Korvaisiko tällaisessa tapauksessa sairausvakuutus hoidot-kysehän olisi eri kokoisita kasvoluista,jotka ovat epäharmoniassa keskenään ja olisiko tämä laskettavissa synnynnäiseen vikaan vai pelkästään esteettiseen haittaan?
Leukaleikkaus ja purenta
4
7175
Vastaukset
- juki
on kyllä pelkästään ulkonäön korjaamiseen helvetin iso operaatio. kaiken joudut itse maksamaan jos vaan vahinkossa sanot ulkonäölliset seikat, jos purennassa on jokin "iso" vika niin sitten leikataan ja ei tarvitse maksaa kun poli maksut.itsellä alaleuka takana, vedettiin parisenttiä eteen ja yläleukaa sentin eteen.koknaan toipuminen kestää 1/2-1.1/2
vuotta joten mieti ja käyppä hammaslääkärille ensin juttelemassa. - näin..
mulla oli reipas alapurenta jota yritettiin korjata
hammasraudoilla 9v. lopulta 16v mulla siirrettiin yläleukaa puol cm eteen ja pari mm alas. samalla hiottiin 7 omaa hammasta tapiksi ja asennetiin hammas silta. toipuminen kesti about puol vuotta ja lopputulos parempi kuin hyvä! tapauksessani on kyl se et mulla on synnynnäinen huuli-ja kitalaki halkio josta syystä tämä kehityshäiriö... en menis leikkeleen "normaalia" kasvojen muotoa... - Leukaleikkaus japurenta
Jos mun tapauksessa leikkausta ja oikomista ei pidetä välttämättömänä,mut ite haluan semmoseen, niin pystyykö operaation maksamaan erissä,sillä mistään halvastahan toimenpiteestä ei todellakaan ole kyse varsinkin kun oon opiskelija?Ja jos osissa maksaminen onnistuu niin millaisia summia ne yleensä kuukaudessa on?
- kannatti
Mulle tehtiin alaleuan leikkaus n. 15 vuotta sitten ja täytyy sanoa, että kannatti. Alaleukaa lyhennettiin hieman ja leikkauksen jälkeen leuat pidettiin raudoilla kiinni kuusi viikkoa. Syödä pystyi vain pilliruokaa. Kuuden viikon jälkeen raudat poistettiin ja siinä kaikki. Kipuja ei ollut koko aikana ja olin heti leikkauksen jälkeen normaalissa kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.2024810Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2183653Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1233018Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562972Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis552913Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat142482Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos642452Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html82358Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien792286En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa132095