Haluasin kuulla teiltä leukaleikkauksessa käyneiltä kokemuksia:
-Mikä oli syynä leikkaukseen?
-Millaiset toimenpiteet olivat?
-Kauan toipuminen kesti/mitä asioita leikkauksen jälkeen tuli ottaa huomioon?
-Millainen oli lopputulos ja olitko siihen tyytyväinen?
Olen itse harkinnut meneväni leukaleikkaukseen,koska vasen alaleukani on selvästikin jykevämpi kuin oikean puoleinen alaleukani ja sen näkee myös uloisesti niin sivusta kuin edestäkin katsottuna.Lisäksi haluaisin korottaa purentaani koska alaleukani on hieman tavallista taempana kuin yläleukani ja siten sivuprofiili epäsopusoinnussa huulien kohdalta.
Korvaisiko tällaisessa tapauksessa sairausvakuutus hoidot-kysehän olisi eri kokoisita kasvoluista,jotka ovat epäharmoniassa keskenään ja olisiko tämä laskettavissa synnynnäiseen vikaan vai pelkästään esteettiseen haittaan?
Leukaleikkaus ja purenta
4
7196
Vastaukset
- juki
on kyllä pelkästään ulkonäön korjaamiseen helvetin iso operaatio. kaiken joudut itse maksamaan jos vaan vahinkossa sanot ulkonäölliset seikat, jos purennassa on jokin "iso" vika niin sitten leikataan ja ei tarvitse maksaa kun poli maksut.itsellä alaleuka takana, vedettiin parisenttiä eteen ja yläleukaa sentin eteen.koknaan toipuminen kestää 1/2-1.1/2
vuotta joten mieti ja käyppä hammaslääkärille ensin juttelemassa. - näin..
mulla oli reipas alapurenta jota yritettiin korjata
hammasraudoilla 9v. lopulta 16v mulla siirrettiin yläleukaa puol cm eteen ja pari mm alas. samalla hiottiin 7 omaa hammasta tapiksi ja asennetiin hammas silta. toipuminen kesti about puol vuotta ja lopputulos parempi kuin hyvä! tapauksessani on kyl se et mulla on synnynnäinen huuli-ja kitalaki halkio josta syystä tämä kehityshäiriö... en menis leikkeleen "normaalia" kasvojen muotoa... - Leukaleikkaus japurenta
Jos mun tapauksessa leikkausta ja oikomista ei pidetä välttämättömänä,mut ite haluan semmoseen, niin pystyykö operaation maksamaan erissä,sillä mistään halvastahan toimenpiteestä ei todellakaan ole kyse varsinkin kun oon opiskelija?Ja jos osissa maksaminen onnistuu niin millaisia summia ne yleensä kuukaudessa on?
- kannatti
Mulle tehtiin alaleuan leikkaus n. 15 vuotta sitten ja täytyy sanoa, että kannatti. Alaleukaa lyhennettiin hieman ja leikkauksen jälkeen leuat pidettiin raudoilla kiinni kuusi viikkoa. Syödä pystyi vain pilliruokaa. Kuuden viikon jälkeen raudat poistettiin ja siinä kaikki. Kipuja ei ollut koko aikana ja olin heti leikkauksen jälkeen normaalissa kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399