Meillä on nyt ollut kiistaa mieheni alkoholin käytöstä kohta vuoden ajan. Miehen mukaan mitään ongelmaa ei ole hänen juomatavoissaan ja minun mielestä alkoholin käyttö ei ole terveellä pohjalla. Mies on juonut lähes joka viikko tänä vuonna viikonloppuisin ja välillä viikolla. Viikolla juominen voi tapahtua yöllä että kuulemma saa paremmin unta. Mies ei juo paljoa viikolla esim, puoli pulloa viiniä, siiderin tai pari paukkua viinaa ja tämän juomisen siis tekee vaikkapa 12 aikaan yöllä että tulee uni seuraavaa työpäivää varten. Välillä mies on juonut minulta salaa öisin ja en edes ole huomannut tätä asiaa, koska olen nukkumassa. Viikonloppuisin mies juo pari isoa tölkkiä väkevää kaljaa, siideriä (väkevää) ja joskus lisäksi viiniä. Tähän lisäksi mies on juonut siiloin tällöin piilossa puoli pulloa kirkasta viinaa minulta asian salatakseen. Nämä juomat hän juo todella nopaan tahtiin ja hän onkin sitten humalassa todella nopeasti. Viimeksi hän joi maanantaina kun kuulemma ahdistaa ja juominen helpottaa ahdistusta. Sitä ennen hän joi lauantaina. Yritti juoda minulta saa mutta jäi kiinni ja suuttui minulle kun minä kuulemma kyttään häntä ja en anna hänen juoda rauhassa. Minä olen sitä mieltä että mieheni juominen ei ole hallinnassa ja hänen on joka kerta pakko juoda itsenä humalaan. Hän ei voi juoda vain esim. paria normaalia olutta vaan olut pitää ostaa alkosta, jotta se olisi mahdollisimma alkoholipitoista. Olenko siis väärässä että mieheni juominen ei ole enää ihan normaalilla tasolla vaan hänellä on jonkilainen riippuvuus alkoholista?
Miehen alkoholin käytöstä
26
1850
Vastaukset
- 987654321234556789
Se ei ole silloin hallinnassa jos hän korvaa jotakin juomisella. Siis esimerkiksi keksii jonkun syyn kuten ahdistus. Pointti ei ole se että hänet pitäisi tuomita juomisesta vaan se että ongelma on jossain muualla kuin juomisessa joka on vain keino paeta todellisuutta. Itselläni oli aikanaan peliongelma ja nyt kun olen päässyt irti näen selvästi tunne-elämän epätasapainon jolloin keksi aina syyn pelata. Ei tuo kuullosta täysin alkoholistin juomiselta mutta humalahakuisuus päästää hänet pois todellisuudesta mukavaan olotilaan kun "normaalinauttiminen" voi olla rentoutumiseen ilman humalahakuisuutta.
Salaaminen on merkki addiktille että se ei ole hallinnassa. Ulkopuolisille asiaa ei myönnetä joten miehesi sanoo luonnostaan noin.
Periaatteessa kaikki addiktiot mitä tahansa se onkaan on ongelmallista jos se ei ole itsensä kontrolloitavissa ja hallittavissa. Jos hän pystyy omasta halusta olla juomatta niin ei ole mitään ongelmaa. - flegmaatti
Eivät nuo määrät päätä huimaa mutta tuo naukkailun tapa, rytmitys ja salailu!
Oletko tavanomaisen naukkailun suhteen turhan tuomitseva kun täytyy salailla ja tissutella öisin?
Mielestäni omalla vaimollani on terve asenne minun dokaamiseeni. Vaimoni on itse täysin raitis.
Kotioloissa en käytä alkoa lainkaan, en missään muodossa, mutta keväisin ja syksyisin Espanjan asunnollamme naukkailuni on päivittäistä vaikka päivien mittaisia alkottomiakin jaksoja esiintyy. Naukkailu alkaa usein aamuisin klo 9:n tietämissä. Jos herään aamuyöstä joskus klo 4 - 5:n tienoissa hiekkalaatikolle niin hörppään yhden oluen ja jatkan unia. Ilman kaljaa jäisin puolihorteessa piehtaroimaan.
Vaimoni ei ole sanonut moitteen sanaa. Pikemminkin päin vastoin. Sanomansa mukaan se on hänellekin lomaa.
Suosittelen avointa peliä, todellisten syiden selvittämistä joihin saattaa kuulua sinun kriittisyytesi avointa, noinkin vähäistä dokaamista kohtaan.- Niitti333
Siis sinä juot keväisin ja syksyisin? Lue aloitus uudestaan, ap sanoo miehen juovan joka viikonloppu ja joskus myös viikolla. Vähän eri juttu!
Sitäpaitsi, vaimosi ei ole äitimuorisi, ei sinun vartijasi. Puhut niinkuin hän määrittäisi sinun juomistasi: Kun kerran vaimo ei oo sanonu mitää...
Luet siis vaimoa niin että kun ei kerran oo sanonut mitään, niin kai sitten saa niin tehdä.
Kasva aikuiseksi, ajattele omilla aivoilla. - flegmaatti
Niitti333 kirjoitti:
Siis sinä juot keväisin ja syksyisin? Lue aloitus uudestaan, ap sanoo miehen juovan joka viikonloppu ja joskus myös viikolla. Vähän eri juttu!
Sitäpaitsi, vaimosi ei ole äitimuorisi, ei sinun vartijasi. Puhut niinkuin hän määrittäisi sinun juomistasi: Kun kerran vaimo ei oo sanonu mitää...
Luet siis vaimoa niin että kun ei kerran oo sanonut mitään, niin kai sitten saa niin tehdä.
Kasva aikuiseksi, ajattele omilla aivoilla.Luehan itse aloitus! Siinähän nainen nimenomaan urputtaa miehensä juomisesta joka määrältään on vaatimatonta.
Ehkä vaimon suvaitsemattomuus "normaaliin" julkinaukkailuun on ajanut miehen tuohon salailuun?
Itselläni oli 12-vuoden jakso jolloin ryyppäsin jokainen viikonloppu eikä se aiheuttanut mitään sanailua.
Tulkintasi "dokausluvasta" perustuu ilmeisesti omaan arvomaailmaasi eikä kaikki ajattele samalla tavalla.
Vielä lisää löylyä. Kun lopetin töissä käymisen dokasin 3-vuotta putkeen, päivittäin enkä silloinkaan kysynyt "äitimuoriltani" lupaa mutta olisin ymmärtänyt jos hän olisi jotenkin reagoinut siihen. Ei reagoinut koska ei ollut häiriöitä, ei haittaa, kaikki hoitui ja kaikki toimi. Tosin 3:n vuoden kuluttua eräs elintoimintoni alkoi heikkenemään ja se, yhdessä muun terveydentilan kanssa johti muuutokseen elämäntavassa. Ilman "äitimuorin" kannustusta mutta tyytyväinen tuo on ollut.
Koskaan ei ole ollut tarvetta salailla tai piilotella mitään!
Jokohan kokemukseni alkoholismin harjoittelusta riittää arviointiperusteeksi aloitukseen.
Ymmärrän toki, että ihmisten omat asenteet ratkaisevat toisten ihmisten hengentuotteiden tulkinnan mutta ei kannattaisi kovin ehdoton ja varma!
Juuri näiden kapea-alaisten tulkintojen vuoksi olen hyvin varovainen neuvomaan ketään koska taustoja ei tunne. Yleensä kerron vain aihetta sivuavista, omista kokemuksistani joista voi päätellä jotain tai sitten ei.
Ps. Yhteensattumien vuoksi tänä kesänä jää perinteinen Keski-Euroopan juopotteluviikko pitämättä mutta palaan asiaan syyskuun alussa pitemmän jakson merkeissä. - jmmjmjmj
Kuullostaa hyvin erikoiselta jos 3 vuotta ryyppää päivittäin eikä vaimo sano sanallakaan asiasta varsinkin jos hän ei itse juo.
- NäinMeillä
jmmjmjmj kirjoitti:
Kuullostaa hyvin erikoiselta jos 3 vuotta ryyppää päivittäin eikä vaimo sano sanallakaan asiasta varsinkin jos hän ei itse juo.
Kirjoittajan kaikkitietävän asenteen huomioiden ei ole varmaan uskaltanut.
- dhjik
Alkoholisti. Teepä vaikka testi. Varmaan löytyy netistäkin.
Miksi siedät tuollaista? - Jotyin
Monien mielenterveysongelmaisten ''ratkaisu'' ahdistukseen on viina. Juodaan nopeasti, tullaan nopeasti siis humalaan, seuraa nousuhumala joka juurikin on se tavoite. Nousuhumala poistaa ahdistuksen, tulee helpotus, kiva olo.
Viinaa käytetään näin lääkkeenä ahdistukseen. Tämä on ihan inhimillistä, kukapa ei haluaisi pakoon ahdistusta? Ahdistus on kauhea olotila, sen ymmärtää vain sellainen joka on sen itse kokenut.
Täytyy muistaa se, että tässä juomisen tarkoitus ei ole juhliminen, hauskanpito. Moni ''normaalisti'' juova juo pitääkseen hauskaa, rentoutuakseen, ja arvioi muiden juomisen itsensä kautta. Näin ahdistustaan viinalla lääkitsevät tulevat väärin tuomituiksi: Tuokin vain juhlii joka viikonloppu, mikä retku!
Miehellesi on syntynyt noidankehä: Lääkkeenä juotu viina aiheuttaa AINA ahdistusta. Tuska vaatii lääkitystä että helpottaa, ahdistus lisääntyy mitä enemmän juo, taas lääkitystä...
Ratkaisu olisi se, että ehdottaisit täyttä raittiutta. Ahdistus varmasti poistuisi. Ensin olisi hyvin, hyvin vaikeaa, olotila olisi tuskainen, mutta se ehdottomasti kannattaisi. Kaksi suurta ongelmaa poistuisi vieroituksen jälkeen.
Vieroitus kuulostaa yksinkertaiselta mitä se ei tietenkään ole. Voisit ehdottaa sitä kokeiluna. - 40v-sinkkumies
Alkoholia paljon juova ei koskaan myönnä ongelmaa vaan sanoo just että mitään ongelmaa ei ole mutta minusta joka viikko kun juo niin on alkoholisti eikä alkoholisti näe sitä ongelmaa. Elämässä täytyy olla muutakin tekemistää kun juoda alkoholia joka viikonloppu, voin kuule kertoa rehellisesti että olen nähnyt kun isäni joi kun olin lapsi niin se joi joka viikonloppu vuosien ajan että tiedän kyllä. Ei ollut helppoa elää siinä ja itse juon harvoin ja alkoholistit ei halua ymmärtää sitä mitä me harvoin juovat näemme. Voit joko erota tai katsoa sitä miehesi juomista , ei se hääviä elämää ole katsoa sitä. Mieti haluatko todella sellaisen miehen ja tulevaisuuden kun parempaa olis varmasti tarjolla jos eroat.
- Ongelmaon
On huolestuttavaa. Ihan selvästi miehelläsi on alkoholiongelma. Tarjoa apua ja tukea. Juominen vain pahentaa sitä ahdistusta mitä lääkitään alkoholilla ja kierre on valmis.
- Elämänvelka
Ethän tuota pettymystä pomollesi, ettei hän joudu karvaasti pettymään itseensä. Hän uskoo sinuun
- Mika----
Kohta vuoden ajan olet katsellut kun miehes juopottelee usein. Kauanko aiot vielä katsoa sitä. Ei mitään mukavaa elämää varmaan ole kun tuhlaat parhaat vuotesi juopon miehen piikana. Voisit tehdä ihania juttuja jonkun toisen miehen kanssa joka ei juo usein ja viettää hyviä hetkiä ja harrastaa kaikenlaista. En ylipäätänsä ymmärrä miten jotkut voi jjuoda usein, miten ne kestää sen viinan ja viina tuhoaa elämän ja suhteet ja kaiken ja olen sen nähnyt itse.
- flegmaatti
Olet nähnyt yhden "tuhotapauksen". Aina, eikä jokaisen kohdalla tapahdu niin.
Kilkuttelin tuossa ylempänä olleeni 12 vuotta viikonloppujuoppo ja sen jälkeen 3 vuotta päivittäisdokaaja.
Tuon jälkeen, viimeiset 12 vuotta olen ollut kausijuoppo. Vuosittain kaksi vähintään kuukauden rupeamaa ja muutama 1 - 2:n viikon alkoholin sävyttämä jakso.
Eivät nuo turmiolan tommin vuodet ole tuhonnet elämää eikä suhteita.
Tuhoisa elämäntapani jatkuu ilman katastrofia!
Mieleeni on tullut, että katsotaanko meillä naukkailua "on / off" asiana.
Ryypätään, rähistään, sotketaan talous ja työelämä häiriintyy, parisuhde kärsii yms.?
Omat vanhempani toimivat noin. Isäni otti viinaa harvoin mutta aina tapahtui. Havaitessaan lievänkin päihtymyksen alkoi äitini nalkuttamaan. Aloittaessaan nalkutuksen hän taatusti tiesi mitä seuraa. Isäni veti kännin päälle ja sitten tapeltiin. Vuodenajasta riippumatta painettiin ulos karkuun, että kanervikko tai lumi pöllysi.
On muitakin vaihtoehtoja!
Vaimon "alkoherkkyys" ja sen ilmaisu saattaa provosoida miestä ryyppäämään enemmän?! - NäinMeillä
Harvoin kukaan nalkuttaa alkoholinkäytöstä jos siitä ei ole mitään haittaa tai ongelmaa. On maailman vanhin alkoholistin tekosyy juoda että se puoliso nalkuttaa juomisesta joten sitten muka ihan kiusallaan vedetään kännit.
Sekä tässä että aloittajan tapauksessa ongelma on kuitenkin se, mitä alkoholilla hoidetaan, ei itse alkoholi. Liiallisen alkoholinkäytön takana on hyvin usein lieviä tai pahempia mielenterveyden ongelmia, ahdistuneisuutta, masennusta, työ- ja henkilökohtaisen elämän ongelmia, unettomuutta yms.
Näitä sitten "hoidetaan" alkoholilla joka helpottaa hetkeksi mutta ne oikeat ongelmat jäävät hoitamatta ja yleensä vain pahenevat alkoholinkäytön takia.
Aloittajan miehellä juodut määrät eivät vielä ole kauhean suuria joten ne alla olevat ongelmat varmaan vielä ovat näkyvissä ja löydettävissä. Aloittajana keskittyisin miehen alkoholinkäytön sijaan etsimään apua niihin miehen todellisiin ongelmiin. Jos ne ratkeavat, alkoholin käyttökin pysyy yleenäs kohtuudessa. - flegmaatti
NäinMeillä kirjoitti:
Harvoin kukaan nalkuttaa alkoholinkäytöstä jos siitä ei ole mitään haittaa tai ongelmaa. On maailman vanhin alkoholistin tekosyy juoda että se puoliso nalkuttaa juomisesta joten sitten muka ihan kiusallaan vedetään kännit.
Sekä tässä että aloittajan tapauksessa ongelma on kuitenkin se, mitä alkoholilla hoidetaan, ei itse alkoholi. Liiallisen alkoholinkäytön takana on hyvin usein lieviä tai pahempia mielenterveyden ongelmia, ahdistuneisuutta, masennusta, työ- ja henkilökohtaisen elämän ongelmia, unettomuutta yms.
Näitä sitten "hoidetaan" alkoholilla joka helpottaa hetkeksi mutta ne oikeat ongelmat jäävät hoitamatta ja yleensä vain pahenevat alkoholinkäytön takia.
Aloittajan miehellä juodut määrät eivät vielä ole kauhean suuria joten ne alla olevat ongelmat varmaan vielä ovat näkyvissä ja löydettävissä. Aloittajana keskittyisin miehen alkoholinkäytön sijaan etsimään apua niihin miehen todellisiin ongelmiin. Jos ne ratkeavat, alkoholin käyttökin pysyy yleenäs kohtuudessa.Ainakin alkoholi rentoutti.
Elimme 12 vuotta järjestelyssä jossa minä lähdin työpaikkakunnalle maanataisin klo5:n tietämissä. Matka vaihteli 125km - 250km.
Kotiuduin perjantaisin klo 18 - 19 tienoilla. Harvoja hyvänkelin kesäisiä aamuja ja iltoja lukuun ottamatta kotiin ajaminen ei ollut herkkua rankan työviikon jälkeen. Varsinkin syksyiset loskapaskakelit koettelivat motivaatiota joka oli "pois näistä puuhista ennen eläkeikää".
Päästyäni kotiin kävelin baarikaapille ja kaadoin itselleni laimentamattoman drinkin ja lösähdin istumaan. Loppuillasta muutama olut tai pullollinen viiniä.
Elimistö pyöri vielä ylikierroksilla ja vaikka alkoholilla on sama vaikutus niin tuossa tilanteessa se rentoutti.
Lauantaisin klasiset saunaoluet tai pari, kolme selaista.
Vaimoni ei nalkuttanut vaan huolehti hyvinvoinnistani eikä tullut ongelmia kotona eikä työssä.
Maanataisin tien päälle klo4 - 5:n tienoissa. Viikolla en juonut edes yhtään keskaria, en asunnolla enkä kuppilassa. - Mika----
flegmaatti kirjoitti:
Kilkuttelin tuossa ylempänä olleeni 12 vuotta viikonloppujuoppo ja sen jälkeen 3 vuotta päivittäisdokaaja.
Tuon jälkeen, viimeiset 12 vuotta olen ollut kausijuoppo. Vuosittain kaksi vähintään kuukauden rupeamaa ja muutama 1 - 2:n viikon alkoholin sävyttämä jakso.
Ryypätään, rähistään, sotketaan talous ja työelämä häiriintyy, parisuhde kärsii yms.?
Omat vanhempani toimivat noin. Isäni otti viinaa harvoin mutta aina tapahtui. Havaitessaan lievänkin päihtymyksen alkoi äitini nalkuttamaan. Aloittaessaan nalkutuksen hän taatusti tiesi mitä seuraa. Isäni veti kännin päälle ja sitten tapeltiin. Vuodenajasta riippumatta painettiin ulos karkuun, että kanervikko tai lumi pöllysi.
Vaimon "alkoherkkyys" ja sen ilmaisu saattaa provosoida miestä ryyppäämään enemmän?!Olen kuule nähnyt monen sukulaisen ja kaverin suhteet kun menee piloille juomisen takia. Siinä on kuollutkin viinaan monta henkilöä.
- flegmaatti
Mika---- kirjoitti:
Olen kuule nähnyt monen sukulaisen ja kaverin suhteet kun menee piloille juomisen takia. Siinä on kuollutkin viinaan monta henkilöä.
Minun kaikki vanhat hyvät kaverini kuolivat alkoholiavusteisesti tai alkoholin suoriin seurauksiin.
Avusteiseksi katson sen kun naapurin kaveri sotkeentui kännissä kalaverkkoihin hieman päälle 2-kymppisenä.
Pääosa kavereistani kuoli 40v - 55v sisäkalujen pettämiseen.
Sitkein, ainoa joka kävi töissäkin, sinnitteli 63 vuotiseksi.
Minähän elän laina-ajalla. Nyt 72v syövästä huolimatta. Olen saattanut edesauttaa paksusuolisyövän syntymistä lukuisten menneiden vuosien juopottelulla ja runsaalla punaisen lihan syömisellä.
Tänään oli viimeinen (toivottavasti) syöpäkontrolli. Tuloksen saanen huomenna, mutta ainakin ylihuomenna. - juolisää
flegmaatti kirjoitti:
Minun kaikki vanhat hyvät kaverini kuolivat alkoholiavusteisesti tai alkoholin suoriin seurauksiin.
Avusteiseksi katson sen kun naapurin kaveri sotkeentui kännissä kalaverkkoihin hieman päälle 2-kymppisenä.
Minähän elän laina-ajalla. Nyt 72v syövästä huolimatta. Olen saattanut edesauttaa paksusuolisyövän syntymistä lukuisten menneiden vuosien juopottelulla ja runsaalla punaisen lihan syömisellä.
Tänään oli viimeinen (toivottavasti) syöpäkontrolli. Tuloksen saanen huomenna, mutta ainakin ylihuomenna.3000 suomalaista kuolee joka vuosi alkoholiin. Lisäksi väkivalta perhehelvetit ovat suomalaisissa kodeissa ja kotien ulkopuolella päivittäin läsnä.
- flegmaatti
flegmaatti kirjoitti:
Tänään oli viimeinen (toivottavasti) syöpäkontrolli. Tuloksen saanen huomenna, mutta ainakin ylihuomenna.Sain tulosteen. Verikokeen arvojen mukaan ukko on huippukunnossa. Syöpäindeksi on pysynyt ennallaan 1,8:ssa ( 0 - 5 ).
Maksa väittää ettei sitä ole koskaan kuormitettu millään epäterveellisellä.
Ei ole kehnoja rasvoja, ei sokuria, ei valkuaisia virtsassa.
Aikaisemmin viitearvon alapuolen hyytymislukema on noussut selvästi oikealle alueelle.
Kaikki muutkin ovat viitealueiden keskustojen tietämissä.
Kuten tavallista niin 4:n viikon "rentoutusrupeama" pudotti Hb lukeman 165 -> 153. Tapahtuu aina samasta syystä. Joskus on tultu 169 -> alle 160.
Olen jälkeen päin ihmetellyt miten valitsin erilaisen elämäntavan kavereihini verraten. Mutta alkomaholista en luovu. En ainakaan keväisin ja syksyisin! - kaikkeakanssa
flegmaatti kirjoitti:
Vaimon "alkoherkkyys" ja sen ilmaisu saattaa provosoida miestä ryyppäämään enemmän?!Ihan kuin oisit ylpeä juomisestasi.
- flegmaatti
kaikkeakanssa kirjoitti:
Ihan kuin oisit ylpeä juomisestasi.
En ylpeile mutta kokeiltuani useampiakin vaihtoehtoja olen tyytyväinen nykyiseen tapaani.
Samoin siihen, että takavuosinakaan dokaamisestani ei ollut todellakaan haittaa millekään eikä kenellekään. Ei haitannut töitäni, ei aiheuttanut kinaa kotona, ei uhannut perhebudjettia, ei mitään haittaa. Eikä tämä ole vain minun mielipiteeni eikä asian kaunistelua.
Suomalaiset tuntuvat suhtautuvan dokaamiseen "on/off" periaatteella. Lärvit olalle ja rähinäksi tai sitten absolutismi.
Välillinen kritiikkini kohdistuu juuri tuohon musta-valko asenteeseen.
- Itsepetos
Aloittaja on joko tyhmä, sokea tai molempia, miksi kyselet täällä itsestäänselvyyksiä.
- Mulkun-Omistaja
Ei sun tarttis kiistellä jos olisit ottanut miehen joka ei juo usein alkoholia
- Olerohkeastiitsesi
Itse katselin tuota tarpeeksi pitkään omassa kodissa, kunnes riitti. En viitsi omaa elämääni tuhlata juopon kanssa, oli alkoholisti tai ei. Edelleen samassa taloudessa mutta sääntö on ettei viinaa enää kotiin eikä ole kotona kännissä. Sain niin tarpeekseni etten enää halua viinaa osaksi omaa elämääni. Itse voin käydä muutamalla kavereiden kanssa joskus mutta aika harvoin tapahtuu tätä nykyä. Voisin kotonakin ottaa viiniä tms lasillisen tai pari vaikka parina viikonloppuna kuukaudessa. Mutta miehen takia minäkin olen nyt sitten raivoraitis. Aiemmin en ole ollut tällainen niuho, mutta miehen törttöily viinan kanssa on saanut oman pinnani loppumaan koko ördäämistouhun suhteen. Mies käy säännöllisesti kavereiden kanssa viihteellä, juo siellä rajusti ja punkkaa kavereilla. Itse ajattelen että aivan sama, kunhan ongelma ei koske enää minua, ei ole energiaa katsoa sellaista elämää enää, eikä tarvitsekaan. Sanomattakin on selvää, että hieman tympii tuollainen meno kun perheellisestä miehestä kyse. Erilaisiakin parisuhteita on...
Mies todennäköisesti sinullakin sanoo ettei ole reilua rajoittaa hänen elämäänsä. Mutta totuus on että kenenkään ei tarvitse katsoa loputtomiin asioita, joista tulee paha mieli ja huono olla. Itse pitää huolehtia itsestään, anna miehen huolehtia omasta puolestaan itsestään ja siitä että hänellä on viinan juonti hallinnassa ja tyytyväinen puoliso kotona. Hän on aikuinen ihminen ja vastuussa itsestään ja tekemisistään, älä ryhdy kanaemoksi, olet jo itsellesi velkaa paljon enemmän ja paremman elämän. Sano miehelle asiasta ihan rauhallisesti ja syyttelemättä, kerro miltä sinusta tuntuu. Jos ei ole valmis luopumaan viinan juonnista sinun hyvinvointisi tähden niin viina menee sinun ja suhteen edelle, ja asia vaan pahenee. Toisen arvostuskin karisee tuollaista katsellessa, ja se jos mikä murentaa rakkauden ja parisuhteen. Tee siitä omat päätelmät. Älä tuhlaa elämääsi, kadut sitä vain vanhana. Ole rohkea, elämästä on lupa nauttia! Mukavaa kesää! - tyityit
Riippuvuus on, se on päivänselvää.
- adkjflskfj
Kyllä siinä on riippuvuus hyvällä alulla, määrät kasvavat vähitellen ja aina löytyy selitys, miksi pitää juoda.
Jos mahdollista, lähtisin purkamaan siitä vaikeammasta päästä, eli mikä ahdistaa niin, ettei uni tule ja on pakko rentouttaa alkoholin avulla? Tässä vaiheessa siihen voisi vielä päästä kiinni, mutta kun aikansa dokaa, kierre alkaa kannatella itse itseään ja ahdistus tulee jo siitä, jos ei ole humalassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988