kaupungintalon kello suojeltava

turhaaTuhlaUsta

En kannata aloitetta, että kaupungintalon seinäkellot uusittaisiin. Kuka nykyään tarvitsee katsoa kelloa talon seinästä?

30

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ersegervrv

      Tulleehan tuota vilikastua välillä

    • turistinähtävyyys

      Kemin seinähullut kellot on juuri Kemiin liittyvä tunnettu erikoisuus. Ei sitä saa muuttaa
      eikö riitä että kesälauantaikirppis meiltä vietiin pois katalasti ihan puun takaa, kysymättä meiltä kaupunkilaisilta ollenkaan.

      • omaAikavyöhyke

        kannatan ettei kelloille tehdä mitään. On aina mielenkiintoista nähdä, mikä milloinkin on Kemin aika eri ilmansuunnissa. Siitä voisi tehdä vaikka oman tiedotesivun turistien iloksi.


      • tiesvaikka.ulkomailla

        Se on aina mainosta kun mainiitaan. Mainitaanko jossakin että senjasenkaupungin kello käy oikeaa aikaa? Sen sijaan mainitaan useita, joissa kello ei ole ajassa taikka on kokonaan pysähtyhnyt,
        Ei kannata menettää hyvää tilaisuutta saada tunnettavuutta.


      • saa.olla
        omaAikavyöhyke kirjoitti:

        kannatan ettei kelloille tehdä mitään. On aina mielenkiintoista nähdä, mikä milloinkin on Kemin aika eri ilmansuunnissa. Siitä voisi tehdä vaikka oman tiedotesivun turistien iloksi.

        Pikantti lisä nuo eri aikaa käyvät Kemin kellot.


      • Senouseeidästä
        omaAikavyöhyke kirjoitti:

        kannatan ettei kelloille tehdä mitään. On aina mielenkiintoista nähdä, mikä milloinkin on Kemin aika eri ilmansuunnissa. Siitä voisi tehdä vaikka oman tiedotesivun turistien iloksi.

        Kun Kemi on tunnetusti kommunistinen kaupunki niin laitetaan tökärin puoleinen taulu näyttämään Moskovan aikaa.


    • ewgdsfvsadg

      Hyvähhän se alottajan on läskyttää ku on kännykkä tai läppäri kokoajan nokan eessä, auton ratissa ja SUOJATIELLÄKI!

      • joskusmietiskellyt

        Minkähänikäisiä tämän palstan kirjoittajat mahtavat olla?


      • joskusmietiskellyt kirjoitti:

        Minkähänikäisiä tämän palstan kirjoittajat mahtavat olla?

        Käy kattoon peilistä.


      • 76vuotta
        joskusmietiskellyt kirjoitti:

        Minkähänikäisiä tämän palstan kirjoittajat mahtavat olla?

        ikääntyneitä teinejä.


    • Unski_kelloontuijottaja

      Kannatan ehdotusta, että Kemin kaupungintalon kellot huolletaan. Tehtävä tulee antaa jollekin luotettavalle kemiläiselle kelloliikkeelle. Kellot pitää puhdistaa ja voidella. Kuluneet laakerit on uusittava. Tarjous tulee pyytää useasta kelloliikkeestä, jos niitä löytyy Kemistä. Viimeisenä vaihtoehtona on tilata korjaajat Oulusta tahi Helsingistä. Kyllä ammattitaitoisia kelloseppiä vielä Suomesta löytyy.

      • takuuaikaVaiEi

        Seinässä oleva sininen laatta maksoi huikean paljon ja melkein heti hajosi?


      • muistaakseni-oli-kallis
        takuuaikaVaiEi kirjoitti:

        Seinässä oleva sininen laatta maksoi huikean paljon ja melkein heti hajosi?

        Paljonko se maksoi? Kuka maksaa korjauksen?


      • Khjiäh.khjiäh

        Muistaakseni maksoi 70 000€ ja sitä on yritetty myös korja, tosin huonoin seurauksin. Korjauksen mennytä hintaa en ole kuullut?


      • veronmaksaja-
        Khjiäh.khjiäh kirjoitti:

        Muistaakseni maksoi 70 000€ ja sitä on yritetty myös korja, tosin huonoin seurauksin. Korjauksen mennytä hintaa en ole kuullut?

        Aivan järkyttävää. Ja se vaan rumentaa seinää, joka muuten olisi uljas ja selkeä.


      • HeiIuri

        Entäs se kulttuurikeskuksen nurkalla oleva valoheiluri, sillä oli suunittelija jopa ulkomailta asti? Siinä se roikkuu kuin veltto mulukku.
        Ei voi käyttää kun tuottaa kuulemma kovaa meteliä sisätiloihin ja häiritsee teatteriesityksiä.


      • taideLiianKallistakin

        Kaupungintalon seinä pitää palauttaa entiselleen, nyt on ihan muotopuoli.


      • viuhahduuuus
        HeiIuri kirjoitti:

        Entäs se kulttuurikeskuksen nurkalla oleva valoheiluri, sillä oli suunittelija jopa ulkomailta asti? Siinä se roikkuu kuin veltto mulukku.
        Ei voi käyttää kun tuottaa kuulemma kovaa meteliä sisätiloihin ja häiritsee teatteriesityksiä.

        Valon nopeus on suuri. Siinä saattaa syntyä ääntäkin.


      • taideOnKatsojanS
        HeiIuri kirjoitti:

        Entäs se kulttuurikeskuksen nurkalla oleva valoheiluri, sillä oli suunittelija jopa ulkomailta asti? Siinä se roikkuu kuin veltto mulukku.
        Ei voi käyttää kun tuottaa kuulemma kovaa meteliä sisätiloihin ja häiritsee teatteriesityksiä.

        Ei saa puhua rumia, taiteestakaan.


      • valoh
        viuhahduuuus kirjoitti:

        Valon nopeus on suuri. Siinä saattaa syntyä ääntäkin.

        Just nii


      • perusasia
        valoh kirjoitti:

        Just nii

        Valon lähtökiihdytys kuuluu teatteriin, olisihan se pitänyt tietää etukäteen.


      • tulkitse-tuo
        taideOnKatsojanS kirjoitti:

        Ei saa puhua rumia, taiteestakaan.

        Ei kaikki ole taidetta joka valaisee.


      • uudetsilmalasitOn
        HeiIuri kirjoitti:

        Entäs se kulttuurikeskuksen nurkalla oleva valoheiluri, sillä oli suunittelija jopa ulkomailta asti? Siinä se roikkuu kuin veltto mulukku.
        Ei voi käyttää kun tuottaa kuulemma kovaa meteliä sisätiloihin ja häiritsee teatteriesityksiä.

        Missä puolella se on? Kiersin taloa, en nähnyt.


      • HeiIuri
        uudetsilmalasitOn kirjoitti:

        Missä puolella se on? Kiersin taloa, en nähnyt.

        Tuossa se on kuvattuna päivällä ja yöllä. Sijainti samalla puolen kuin Cumulus.
        http://aijaa.com/OJNHvn
        Tässä kuvassa sitä ei vielä ole, mutta korkeimman rakennelman nurkallta löytyy.
        https://goo.gl/maps/u87TKb3SfV72


      • uudetsilmalasitOn
        HeiIuri kirjoitti:

        Tuossa se on kuvattuna päivällä ja yöllä. Sijainti samalla puolen kuin Cumulus.
        http://aijaa.com/OJNHvn
        Tässä kuvassa sitä ei vielä ole, mutta korkeimman rakennelman nurkallta löytyy.
        https://goo.gl/maps/u87TKb3SfV72

        Kiitos eipä ole kummoinen. Pitää kumminkin koettaa taivuttaa vanhaa niskaa enemmän, taidenautinnon takia, kun kerran maksanutkin on.


    • Hömpäppää

      Muistattekos kun nuita em. teoksia hehkutettiin kun ne julkistettiin. Lisäsivät kemin vetovoimaisuutta ja näkyvyyttä jne. Ja miten on käynyt? Yli 90% kemiläisistä ei edes tiedä tuollaisten teosten olemassaolosta.Muualla suomessa tiedetään vielä vähemmän.Että se siitä näkyvyydestä ja muusta vetovoimaisuudesta.
      Ovat vain turhaa rahanmenoa aiheuttavia,rapistuvia koristeita. Ja ketäs olivatkaan noiden hankkeiden puuhamiehet ja naiset?

      • kirjastokorttiOn

        Tiesin kaupungintalon seinäkoristeen, nyt vasta kuulin että kulttuurikeskuksessakin on, vaikka olen ahkera kirjastossakävijä.


      • suljinIkkunan

        Onko pitkin iltaa eri puolilla kaupunkia kuulunut vinkuva ääni jokin uusi taidemuoto? Toistui 9 sekunnin välein.


      • lääkkeet!


      • nim.im.erkk.i

        Ääni oli kadunmaalauskone.
        Tulos aika yksitoikkoista taiteeksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe