Hävittäjälentäjän palkkaus

Phobs

    Tiedustelisin että tietääkö kukaan ilmavoimien hävittäjä-ja/tai helikopterin lentäjän palkkaa?
Tiedän että se määräytyy lisien mukaan, mutta suunnilleen kuukaudessa aluksi, ennen upseerikoulutusta?
Minua kyseinen ala kiinnostaa mutta ilmavoimien nettisivut eivät kerro tuosta aiheesta mitään =(

Olen tällä hetkellä lukiossa opiskeleva, mutta haaveilen hävittälentäjän ammatista... Jos joku voisi minua auttaa tämän asian suhteen olisin kiitollinen.

22

28599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ok!

      Ensin käyt intin missä normaalit päivärahat 100 €/kk lentolisää, senn jälkeen 4 v kadettikoulu jossa 300-600 €/kk 500 €/kk lentolisää(vain lentokuukausilta), Valmistuttua aloituspalkka n.2200 €/kk 2000 €/kk lentolisää! Kyllä sillä pärjää.

      • j44h

        kyllä ilmavoimista valmistuttaessa käsittääkseni palkka kaikkine lisineen on noin 4000€/kk....


    • lisistä en tiedä

      hävittäjälentäjänä ja kouluttajana puolustusvoimissa, tienaa pyöreästi 80 000 euroa vuodessa

      • katsotaanpas

        Jos toi nyt totta on niin kiitos kovasti ois toi homma mielessä mut mm. palkka mietitytti mut kylhän tol nyt lennellä vois. katsotaan näkyykö mua hävittäjän puikois


      • Luoja sentään
        katsotaanpas kirjoitti:

        Jos toi nyt totta on niin kiitos kovasti ois toi homma mielessä mut mm. palkka mietitytti mut kylhän tol nyt lennellä vois. katsotaan näkyykö mua hävittäjän puikois

        "Kyllähän tuolla rahalla lentelis" ei todellakaan kerro motivaatiosta ja todellisesta halusta sitä työtä tehdä. Hävittäjälentäjäksi jos aiot on sun ihan tosissaan haluttava tehdä sitä eikä oo väliä vaikka siitä ei penniäkään maksettais. Lentosotakouluun pääsee se joka sinne eniten haluaa. Toivon todella että sua ei taivaalla näy. Kiitos ja hei


      • Anonyymi
        katsotaanpas kirjoitti:

        Jos toi nyt totta on niin kiitos kovasti ois toi homma mielessä mut mm. palkka mietitytti mut kylhän tol nyt lennellä vois. katsotaan näkyykö mua hävittäjän puikois

        Tuliko sinusta hävittäjä lentäjää? Ja paljon tienaat


      • Anonyymi
        katsotaanpas kirjoitti:

        Jos toi nyt totta on niin kiitos kovasti ois toi homma mielessä mut mm. palkka mietitytti mut kylhän tol nyt lennellä vois. katsotaan näkyykö mua hävittäjän puikois

        Tuliko sinusta hävittäjä lentäjää? Ja paljon tienaat


      • Anonyymi
        katsotaanpas kirjoitti:

        Jos toi nyt totta on niin kiitos kovasti ois toi homma mielessä mut mm. palkka mietitytti mut kylhän tol nyt lennellä vois. katsotaan näkyykö mua hävittäjän puikois

        Muista että pitää olla kova fyysinen kunto ja pitää pystyä uimaan 200m putkeen, mutta arvostan sitä jos pääset puolustusvoimiin töihin💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista että pitää olla kova fyysinen kunto ja pitää pystyä uimaan 200m putkeen, mutta arvostan sitä jos pääset puolustusvoimiin töihin💪

        Normaali uintia vai sukellusta


    • kuolet

      Mitäs väliä palkalla? Ajattele jos nyt oot säästäny pari vuotta rahaa ja hävittäjään tulee vika niin BUM

      • röl-li

        Henkivakuutukset otetaan läheisten turvaksi. Just kun kelle vaan, jos huonohko ammatti, voi käydä kaputt...


    • Lentäjän tyttö

      Isäni oli hävittäjälentäjä. Palkasta en tiedä, mutta kyllä meillä aina rahaa oli ihan riittävästi jos ei enemmänkin, että varmasti hyvä ammatti josta tienaa hyvin :) Hieno ammatti.

      • Anonyymi

        Sukulaismies oli hävittäjälentäjänä sota aikana. Kuoli ilmapommituksessa ollessaan päivystävänä upseerina. Palkka oli suomen itsenäisyys ja hautapaikka kotikylän multiin.


    • jask-hävittäjä

      sietäis tienaa enemmänki ku ei se oo ihan rento ammatti toi hävittäjä lentäjän työ siin on aina toimintaa ja semmosta. mut kyll mun mielest noi liikkenne lentäjät tienaa liikaa istumall paikallaan ja painelemal nappei

      • jepjep1

        ota huomioon että liikenne lentäjän koulutus maksaa sen 10-100 tuhatta ja sun raksakoulutukses ei maksa mitää ja silti pääset kahden tonnin paremmalle puolelle. eikösse ole vähän liikaa ilmaisesta koulutuksesta ja laiskasta koulunkäynnistä?


      • Herää!

        Ja ota huomioon että sulla on myös lennoilla hyvällä tuurilla vastuullas 300 ihmisen henki että kyllä siitä saakin maksaa


    • -.-

      pääseekö tyttö hävittäjälentäjäksi ?

      • Fa18Hornet

        Suomessa on tällä hetkellä yks naispuolinen hävittäjälentäjä (Inka Niskanen), että kyllä pääsee mut voiha se vähä vaikeempaa olla ku miehillä :D


    • Mietityttää

      No tuliko austa lentäjää?

      • Anonyymi

        Eipä tainnut tulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tainnut tulla

        Oliko palkka liian pieni vai mistä kiikasti ette päässyt nolaamaan itseäs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tainnut tulla

        lmfaoo


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe