Suositelkaa Farmaria!

FarmariRookie

Perheenlisäyksen vuoksi olisi tarkoitus ostaa elämäni ensimmäinen farmari. Suositelkaahan jotain, minkä olette hyväksi havainneet! Muutama kriteeri löytyy: hinta max. 15000, ikä 2010-, ajettu alle 160000, reilu takatila lastenvaunuille.
Kannattaako edes katsella Volvo v50, Skoda fabiaa tai Ford Focusta vai yrittää löytää Avensis, Mazda 6 tai Mondeo?
Mitä ei ainakaan kannata ostaa? Paljon esim. Avensiksella voi olla kilometrejä takana, että on vielä järkiostos?
Kaikki neuvot ja vinkit otetaan vastaan! Kiitos jo etukäteen kaikille farkkuihin perehtyneille.

44

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeavalintaontuo

      Kannattaa noita käydä katsomassa. Silloin huomaat, että osa noista luettelemistasi autoista on pienempiä kuin mitä olit kuvitellut. Tarpeethan on erilaisia. Jotkut pärjää lasten kanssa pienelläkin autolla kun on pakko. Kokeilemalla selviää mikä itseä miellyttää.

    • RuotsiTaiSaksa

      Jos haluat oikeasti mukavan auton niin Volvo V70 tai Mercedes-Benz E. Joudut varmaan ottamaan vanhemman mutta esim. Volvo V70 uusi kori tuli jo 2007. Noista sinun vaihtoehdoista Mondeo tai Mazda6.
      Avensiksia ja Skodaa on pilvinpimein liikenteessä, en ottaisi, epämukavat ja meluisat.
      Kannattaa myös vilkaista Saab 9-5. Halvat huollot ja varaosat ja on sitten oikeasti pitkänmatkan auto!

      • FarmariRookie

        Kiitos asiallisesta kommentista. Mitä mieltä olet Volvo V70:n kestävyydestä? Tuolla 15000e saisi vm.2008-2009, -200000 ajetun V70:n. Onko järkiostos, jos kuvitellaan, että pidän autoa vaikka sellaiset 6vuotta? Onko merkkihuolto kallista Volvoissa?


      • TrollhattaninTehdas
        FarmariRookie kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentista. Mitä mieltä olet Volvo V70:n kestävyydestä? Tuolla 15000e saisi vm.2008-2009, -200000 ajetun V70:n. Onko järkiostos, jos kuvitellaan, että pidän autoa vaikka sellaiset 6vuotta? Onko merkkihuolto kallista Volvoissa?

        Ajattelitko bensaa vai dieseliä?
        Jos bensa niin oikeastaan aivan sama minkä otat, Volvon omalla koneella ovat. Diesel kannattaa ottaa 2,4D tai D5 ovat kestäviä. Pienlitraisia ei kannata ottaa. Huollot halpoja, esim. jakohihnaremontti 400-550 e riippuen paikasta ja sillä ajaa sitten taas seuraavat 160-180tkm.
        V70 ei ruostu, sinkitty kauttaaltaan ja maalattu tehtaalta erittäin hyvin, kiveniskuista ei maali lohkeile. Tilaa on runsaasti ja todella vakaa kulkemaan.
        Maantiellä kierrokset pysyvät matalina ja kulutus on pientä myös bensoilla. Tuon ikäiset ovat jo kaikki 6 vaihteisia.
        Alustanosia menee huomattavasti vähemmän kuin Mk2 eli edeltävässä mallissa.
        V50 kannattaa unohtaa. Todella muovinen sisältä ja askeettinen muutenkin - toki paljon halvempi ja alusta on oikeaa Volvoa eli mulavan pehmeä.


      • TrollhattaninTehdas

        Niin ja kilsoja ei kannata pelätä. Taksissa ajavat 700-800tkm ja sitten vaihtoon eli huoletta ajaa vaikka sen 10 vuotta.
        Varaosia pilvinpimein ja Ruotsin läheisyys on plussaa, jos osaa tilata netistä niin siellä on purettuna niitä älyttömästi edullisesti.


      • eienäävolvoa
        TrollhattaninTehdas kirjoitti:

        Ajattelitko bensaa vai dieseliä?
        Jos bensa niin oikeastaan aivan sama minkä otat, Volvon omalla koneella ovat. Diesel kannattaa ottaa 2,4D tai D5 ovat kestäviä. Pienlitraisia ei kannata ottaa. Huollot halpoja, esim. jakohihnaremontti 400-550 e riippuen paikasta ja sillä ajaa sitten taas seuraavat 160-180tkm.
        V70 ei ruostu, sinkitty kauttaaltaan ja maalattu tehtaalta erittäin hyvin, kiveniskuista ei maali lohkeile. Tilaa on runsaasti ja todella vakaa kulkemaan.
        Maantiellä kierrokset pysyvät matalina ja kulutus on pientä myös bensoilla. Tuon ikäiset ovat jo kaikki 6 vaihteisia.
        Alustanosia menee huomattavasti vähemmän kuin Mk2 eli edeltävässä mallissa.
        V50 kannattaa unohtaa. Todella muovinen sisältä ja askeettinen muutenkin - toki paljon halvempi ja alusta on oikeaa Volvoa eli mulavan pehmeä.

        Jos bensavolvo on pienikulutuksinen niin mikä on sitten mielestäsi iso kulutus? Ei taida alle 9 litraa /100 km bensa v70 liikkua. Kyllä sitä korjata saa samalla tavalla kuin muitakin autoja. Eikä ole ne korjaukset halvimmasta päästä.


      • TrollhattaninTehdas
        eienäävolvoa kirjoitti:

        Jos bensavolvo on pienikulutuksinen niin mikä on sitten mielestäsi iso kulutus? Ei taida alle 9 litraa /100 km bensa v70 liikkua. Kyllä sitä korjata saa samalla tavalla kuin muitakin autoja. Eikä ole ne korjaukset halvimmasta päästä.

        Uusikorinen V70 2.5T automaatilla menee maantiellä 7 litran molemmin puolin. Keskikulutus ehkä 9 litraa. Kaupungissa 12-13 litraa. Onko tuo sinusta muka paljon 2 tonnia painavalle autolle jossa viisipyttyinen ahdettu kone automaatilla?
        Ja kyllä, huoltaminen on halpaa. Halvempaa kuin Avensiksen ja Mazdan. Kyyti on myös moninkerroin mukavempaa ja turvallisempaa.

        Iso kulutus on minun Cadillacissa, syö 25 litraa sadalla kaupungissa mutta siinä onkin 8.2 litrainen isolohko. Bensaa saa asemalta lisää.


      • eienäävolvoa

        On se tosi paljon. Monta litraa enemmän kuin kilpailijoilla. Huoltaminenkaan ei ole mitään kovin halpaa, mutta sanoin, että korjaaminen ei ole halpaa. Tiedätkö mitä eroa on huoltamisella ja korjaamisella?


      • TrollhattaninTehdas
        eienäävolvoa kirjoitti:

        On se tosi paljon. Monta litraa enemmän kuin kilpailijoilla. Huoltaminenkaan ei ole mitään kovin halpaa, mutta sanoin, että korjaaminen ei ole halpaa. Tiedätkö mitä eroa on huoltamisella ja korjaamisella?

        Kerro esimerkki autosta, joka samassa kokoluokassa, samassa teholuokassa ja automaattina vie monta litraa vähemmän kuin Volvo V70 2.5T automaattina.
        Minä ja Volvon moottoripuolen suunnitelijat haluavat varmasti tämän tietää.
        Epäilen vaan, ettet sellaista tule löytämään.
        Edes Mercedes-Benz tai BMW ei vie yhtään sen vähempää vaikka jotkut vertaavat aina noihin merkkeihin.
        Japseilla ei ole edes käytössä tuon kokoluokan moottoreita Euroopassa pl. Amerikan mallit.

        Huoltaminen on samanhintaista tai halvempaa kuin japseilla.
        Korjaaminen on samanhintaista tai halvempaa kuin japseilla.
        Avensiksen varaosat ovat sikahintaisia verraten auton luokkaan, joka ei edes lukeudu premium segmenttiin.


      • eienäävolvoa
        TrollhattaninTehdas kirjoitti:

        Kerro esimerkki autosta, joka samassa kokoluokassa, samassa teholuokassa ja automaattina vie monta litraa vähemmän kuin Volvo V70 2.5T automaattina.
        Minä ja Volvon moottoripuolen suunnitelijat haluavat varmasti tämän tietää.
        Epäilen vaan, ettet sellaista tule löytämään.
        Edes Mercedes-Benz tai BMW ei vie yhtään sen vähempää vaikka jotkut vertaavat aina noihin merkkeihin.
        Japseilla ei ole edes käytössä tuon kokoluokan moottoreita Euroopassa pl. Amerikan mallit.

        Huoltaminen on samanhintaista tai halvempaa kuin japseilla.
        Korjaaminen on samanhintaista tai halvempaa kuin japseilla.
        Avensiksen varaosat ovat sikahintaisia verraten auton luokkaan, joka ei edes lukeudu premium segmenttiin.

        Eihän oleellista ole se paljonko osat maksaa vaan se paljonko sitä koslaa pitää korjata. Kun sitä Volvoa pitää korjata vähän väliä niin niitä kustannuksia tulee ja paljon. Tyhmäähän tuollaista autoa on bensamoottorilla hankkia ja väittää sitä taloudelliseksi. Kyllä mersu ja bemari ovat samassa kokoluokassa huomattavasti taloudellisempia ja Toyotaa korjataan paljon vähemmän. Volvo on ajettavuudeltaankin aika traktori.


      • TrollhattaninTehdas
        eienäävolvoa kirjoitti:

        Eihän oleellista ole se paljonko osat maksaa vaan se paljonko sitä koslaa pitää korjata. Kun sitä Volvoa pitää korjata vähän väliä niin niitä kustannuksia tulee ja paljon. Tyhmäähän tuollaista autoa on bensamoottorilla hankkia ja väittää sitä taloudelliseksi. Kyllä mersu ja bemari ovat samassa kokoluokassa huomattavasti taloudellisempia ja Toyotaa korjataan paljon vähemmän. Volvo on ajettavuudeltaankin aika traktori.

        Kuten arvasinkin, mitään konkreettista mallia ei löytynyt joka sanojesi mukaan vie monta litraa vähemmän kuin tuo Volvo.
        Taisit tulla vain puhumaan paskaa.
        Niin ja kyllä niitä isoja vikoja on Toyotallakin. On mennyt monia dieselmoottoreita Avensiksen ja RAV4 omistajilla jopa alle 50tkm. Tuommoista ei kyllä ole muilla merkeillä, saayi sitten Volvoilla.
        Volvoissa saattaa toki ilmetä pikkuvikoja jotka eivät varsinaista ajoa haittaa, mutta onhan Volvoissa varusteitakin huomattavasti enemmän kuin Avensiksessa.
        Avensikseen kun istuu niin tulee mieleen, että istunko Hiacessa vai Avensiksessa. Todella askeettiset sisustat niissä.
        Niin ja eihän Toyotalla ole edes ahdettua bensakonetta ja ollaan jo kuitenkin 2016 vuodessa.


      • leasingejä
        TrollhattaninTehdas kirjoitti:

        Kuten arvasinkin, mitään konkreettista mallia ei löytynyt joka sanojesi mukaan vie monta litraa vähemmän kuin tuo Volvo.
        Taisit tulla vain puhumaan paskaa.
        Niin ja kyllä niitä isoja vikoja on Toyotallakin. On mennyt monia dieselmoottoreita Avensiksen ja RAV4 omistajilla jopa alle 50tkm. Tuommoista ei kyllä ole muilla merkeillä, saayi sitten Volvoilla.
        Volvoissa saattaa toki ilmetä pikkuvikoja jotka eivät varsinaista ajoa haittaa, mutta onhan Volvoissa varusteitakin huomattavasti enemmän kuin Avensiksessa.
        Avensikseen kun istuu niin tulee mieleen, että istunko Hiacessa vai Avensiksessa. Todella askeettiset sisustat niissä.
        Niin ja eihän Toyotalla ole edes ahdettua bensakonetta ja ollaan jo kuitenkin 2016 vuodessa.

        V70 2.5T -> Passat 2.0 TSI aikoinaan vaihtaneena kulutus putosi reilu pari litraa, suorityskyky ja tilat muutoin samaa luokkaa. Kollega vaihtoi vastaavalla tekniikalla olleen S80 -mallin BMW 523:een (F10-korimalli) ja kulutus putosi "selvästi" vaikka BMW oli 3 litran koneella, tarkempia litramääriä en tiedä. Tosin tuo BMW ei käytettynä vielä mahdu aloittajan hintaluokkaan.

        Sinänsä tuo V70 on ihan hyvä vaihtoehto, mutta 2.5T automaatti -kombon väittämistä vähän kuluttavaksi (olettaen että ajo on muutakin kuin tasaista maantietä 80 km/h mittarinopeudella) vaatii jo aika voimakkaita Volvo-laseja... Lisäksi ainakin mulla ajotietokone kaunisteli lukemia selvästi, suurimmillaan erot oli toista litraa tankkauksista mitattuna vs. ajotietokoneen lukemat.


      • LitraSinneToinenTänne
        leasingejä kirjoitti:

        V70 2.5T -> Passat 2.0 TSI aikoinaan vaihtaneena kulutus putosi reilu pari litraa, suorityskyky ja tilat muutoin samaa luokkaa. Kollega vaihtoi vastaavalla tekniikalla olleen S80 -mallin BMW 523:een (F10-korimalli) ja kulutus putosi "selvästi" vaikka BMW oli 3 litran koneella, tarkempia litramääriä en tiedä. Tosin tuo BMW ei käytettynä vielä mahdu aloittajan hintaluokkaan.

        Sinänsä tuo V70 on ihan hyvä vaihtoehto, mutta 2.5T automaatti -kombon väittämistä vähän kuluttavaksi (olettaen että ajo on muutakin kuin tasaista maantietä 80 km/h mittarinopeudella) vaatii jo aika voimakkaita Volvo-laseja... Lisäksi ainakin mulla ajotietokone kaunisteli lukemia selvästi, suurimmillaan erot oli toista litraa tankkauksista mitattuna vs. ajotietokoneen lukemat.

        Passatissa puoli litraa pienempi kone eli vääntöä on vähemmän ja se tapahtuu korkeammilla kierroksilla. Huono vertailukohde.
        F10 BMW on taas huomattavasti uudempi kuin MkIII V70 malliltaan - tietenkin kulutus on pienempää.

        Onko mielestäsi täyskokoisella, 2.5 litran ahdetulla automaatilla 13 litraa/ 100km kaupungissa iso kulutus? Jos joku 1.8 Avensis vie sen 3 litraa vähemmän niin ei haittaa yhtään. Volvo on paljon enemmän autoa ja sisätilaa kuin mikään japsi.


      • leasingejä
        LitraSinneToinenTänne kirjoitti:

        Passatissa puoli litraa pienempi kone eli vääntöä on vähemmän ja se tapahtuu korkeammilla kierroksilla. Huono vertailukohde.
        F10 BMW on taas huomattavasti uudempi kuin MkIII V70 malliltaan - tietenkin kulutus on pienempää.

        Onko mielestäsi täyskokoisella, 2.5 litran ahdetulla automaatilla 13 litraa/ 100km kaupungissa iso kulutus? Jos joku 1.8 Avensis vie sen 3 litraa vähemmän niin ei haittaa yhtään. Volvo on paljon enemmän autoa ja sisätilaa kuin mikään japsi.

        280 Nm (alkaen 1800 rpm) vs 300 Nm (alkaen 1500 rpm), eli pieni ero on, mutta käytännön ajossa ja varsinkin automaatilla tuolla ei ole mitään merkitystä. Passat kevyempänä taitaa vielä kiihtyä paremmin (sikäli kun nyt joku 0-100 km/h arvo kiinnostaa, takapuolituntumalla nuo liikkui ihan yhtä hyvin).

        On sitten jokaisen itse harkittava onko 2.5 bensaturbon esim. 13 litran kulutus paljon vain vähän. Kuitenkin markkinoilta löytyy 2-litraisia bensaturboja joissa kulutus on 2-3 litraa pienempi ilman että suorituskyvystä tai tiloista tarvitsee tinkiä. Eli ei V70 pääse edes kilpailijoiden tasoon, puhumattakaan että olisi jotenkin vähäkulutuksinen. Toki bensaa saa rahalla huoltoasemalta, mutta jos tuota V70 -bensaversiota harkitsee niin kannattaa huomioida myös se että lähes 250 g/km co2-päästöillä vuotuinen käyttövoimavero alkaa lähestyä dieselveromaisia summia.


    • Suosittelentätä

      Tilattu uusi volvo V90. Siinä vasta auto..alkaen alle 50 tonnia. 60 tonnilla saa jo kunnollisen.

      • GMVolvo

        Hyvä valinta! Minulle on tulossa S90 ja CT6 Panaray.


      • päiväunienjälkeen

        Sitten heräsin mällit kalsareissa.


      • GMVolvo
        päiväunienjälkeen kirjoitti:

        Sitten heräsin mällit kalsareissa.

        Kuinka niin?
        Onko kaikkien ajettava Avensiksella ollakseen todellisia autonomistajia?
        Kumpaa et usko? S90 vai CT6?


    • Volvotonhyviä

      S90 ja V90 on ihan perus autoja. Miksi joku ei uskoisi semmoista? Niitä tulee olemaan pilvin pimein kohta. Onhan V70 mallejakin hirveesti ja ihmiset päivittää sen kannan uusiin V90 malleihin. Ei 50-60 tonnin auto ole mikään kallis. Mulla on kaksi yli 50 tonnin uutta autoa pihassa. Kumpikin rekattu vähän n.kuukausi sitten.

      • GMVolvo

        Tuo ylempi pahvi ei näköjään usko kun itse ajaa polkupyörällä.
        Onnea autovalinnallesi! Itse koeajoin S90 Ruotsissa ennen tilaamista, huippukyytiä!
        Vaihdossa menee XC90 V8 joka sekin on mahtava auto.
        CT6 tulee viikonloppuautoksi.


    • 346634

      Mazdan jos löydät ruostesuojattuna niin siinä on täydellinen auto. Ajettavuus eurooppalaisten tasoa (Volvo/Ford-alusta) ja yhtä vähävikainen kuin Toyota. Mutta tosiaan vaatii ammattilaisen tekemän ruostesuojauksen tai vaihtoehtoisesti pitää löytää koriltaan tosi hyväkuntoisen ja sitten itse suojauttaa.

      Toyota muuten huippu ja erittäin vähävikainen mutta ei kovin sporttinen, ajettavuus/ajoasento ja esim vaihdekeppi melko pakettiautomaisia.

      Volvo taas muuten loistava (mukava, hyvä ajettavuus, ei ruostu) mutta on kallis ja kärsii teknisistä vioista, esim meidän V70ssä kaasuläppävikoja, airbag-anturivikoja jne., googlekin on täynnä näitä V70 vikoja kun etsii.

      Fordia voisin harkita, Skodan jättäisin kauppaan kun tietää nää VW konsernin suuret moottori/vaihteisto-ogelmat.

      • MazdaFordVolvo

        Taidat puhua 90-luvun lopun V70 kun puhut kaasuläppäviasta. 2000 vuoden jälkeen ei mitään tuollaisia vikoja ole ollut. Airbag antureita sattuu Volvossa olemaan hieman enemmän kuin muissa autoissa, varsinkin japseissa niin ei ihme jos joku joskus hajoaa (hyvin harvinaista kolaroimattomassa autossa).
        Mazda on hyvä ja GH-sarja eli 2008-2013 valmistetut Mazda6 eivät kärsi ruostumisongelmista. Alusta on huomattavasti jäykempi kuin vastaavassa Mondeossa tai V70.


      • 2352523
        MazdaFordVolvo kirjoitti:

        Taidat puhua 90-luvun lopun V70 kun puhut kaasuläppäviasta. 2000 vuoden jälkeen ei mitään tuollaisia vikoja ole ollut. Airbag antureita sattuu Volvossa olemaan hieman enemmän kuin muissa autoissa, varsinkin japseissa niin ei ihme jos joku joskus hajoaa (hyvin harvinaista kolaroimattomassa autossa).
        Mazda on hyvä ja GH-sarja eli 2008-2013 valmistetut Mazda6 eivät kärsi ruostumisongelmista. Alusta on huomattavasti jäykempi kuin vastaavassa Mondeossa tai V70.

        Kyllä nuo kaasuläppä ja airbag-viat koskevat myös ainakin 2. sukupolven V70:ä (2000-2007). Meillä -02 malli (monet sanovat että tuona aikana (-02) tehtiin parhaat V70:it koska valmistettiin vielä ruotsissa) ja siinä kyllä jatkuvasti palaa moottorivalo kaasuläppävikojen takia ja on ollut airbag-häiriöitä. Myös google löytää tuonikäisille paljon näitä vikoja.

        Kyllä GH Mazdakin ruostuu helpommin kuin monet eurooppalaiset (hylätty arvosana ruostetutkimuksessa http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-mazda-6-22-de-sport-kombi-2011-30230) vaikka GG oli pahin, itse pitkän linjan Mazda-omistajana en ainakaan ostaisi suojaamatonta ilman ammattilaisen tarkistusta. Kaikkissa japseissa, ja myös monessa eurooppalaisessa, on surkea suojaus jos meinaa tiesuolassa ajaa. Ehkä Audin, VWn tai Volvon uskaltaisin ostaa suojaamattomana mutta muihin vaadin kyllä hinnanalennusta että saa suojattua. Ruoste kuitenkin tiputtaa auton arvon olemattomiin ja vaatii kalliita korjauksia katsastukseen joten suojaus on halpa vakuutus.


      • 2352523
        2352523 kirjoitti:

        Kyllä nuo kaasuläppä ja airbag-viat koskevat myös ainakin 2. sukupolven V70:ä (2000-2007). Meillä -02 malli (monet sanovat että tuona aikana (-02) tehtiin parhaat V70:it koska valmistettiin vielä ruotsissa) ja siinä kyllä jatkuvasti palaa moottorivalo kaasuläppävikojen takia ja on ollut airbag-häiriöitä. Myös google löytää tuonikäisille paljon näitä vikoja.

        Kyllä GH Mazdakin ruostuu helpommin kuin monet eurooppalaiset (hylätty arvosana ruostetutkimuksessa http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-mazda-6-22-de-sport-kombi-2011-30230) vaikka GG oli pahin, itse pitkän linjan Mazda-omistajana en ainakaan ostaisi suojaamatonta ilman ammattilaisen tarkistusta. Kaikkissa japseissa, ja myös monessa eurooppalaisessa, on surkea suojaus jos meinaa tiesuolassa ajaa. Ehkä Audin, VWn tai Volvon uskaltaisin ostaa suojaamattomana mutta muihin vaadin kyllä hinnanalennusta että saa suojattua. Ruoste kuitenkin tiputtaa auton arvon olemattomiin ja vaatii kalliita korjauksia katsastukseen joten suojaus on halpa vakuutus.

        Mutta ajan ruosteherkkyydestä huolimatta Mazdalla koska ruostesuojaus estää ruostumisen ja maksaa alle tonnin (vanhempaan jopa alle 600 jos ei massata) ja pysäyttää myös alkaneen pintaruosteen melko tehokkaasti.

        Huonoa ajettavuutta (Toyota) tai vikaherkkyyttä (Volvo) ei noin vain korjata alle tonnilla.


      • VolvoFromSweden
        2352523 kirjoitti:

        Kyllä nuo kaasuläppä ja airbag-viat koskevat myös ainakin 2. sukupolven V70:ä (2000-2007). Meillä -02 malli (monet sanovat että tuona aikana (-02) tehtiin parhaat V70:it koska valmistettiin vielä ruotsissa) ja siinä kyllä jatkuvasti palaa moottorivalo kaasuläppävikojen takia ja on ollut airbag-häiriöitä. Myös google löytää tuonikäisille paljon näitä vikoja.

        Kyllä GH Mazdakin ruostuu helpommin kuin monet eurooppalaiset (hylätty arvosana ruostetutkimuksessa http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-mazda-6-22-de-sport-kombi-2011-30230) vaikka GG oli pahin, itse pitkän linjan Mazda-omistajana en ainakaan ostaisi suojaamatonta ilman ammattilaisen tarkistusta. Kaikkissa japseissa, ja myös monessa eurooppalaisessa, on surkea suojaus jos meinaa tiesuolassa ajaa. Ehkä Audin, VWn tai Volvon uskaltaisin ostaa suojaamattomana mutta muihin vaadin kyllä hinnanalennusta että saa suojattua. Ruoste kuitenkin tiputtaa auton arvon olemattomiin ja vaatii kalliita korjauksia katsastukseen joten suojaus on halpa vakuutus.

        Miten niin ''valmistettiin Ruotsissa''?
        Kyllä minun uusikorisessa V70 on valmistusmaaksi mainittu Ruotsi. Samoiten uudet XC90, S90 ja V90 valmistetaan Ruotsissa.
        2002 vuosimallin V70 on hyvä auto mutta kuitenkin pre-facelift. Kannattaa ostaa 2005 ja uudempi jos aikoo 2. sukupolven V70 ostaa. Kasvojenkohotuksen oheella tehtiin monet parannukset, niin kuin on yleensä tapana.

        En kyllä välillä ymmärrä noiden Ruotsalaisten ruostumistilastoja.
        En ole nähnyt vielä ainuttakaan GH Mazdaa jossa olisi kaaret tai helmat ruosteessa. Puhumattakaan ovien saumausaineen sisäpuolinen ruostuminen, sitä ei ole.


      • 2352523
        VolvoFromSweden kirjoitti:

        Miten niin ''valmistettiin Ruotsissa''?
        Kyllä minun uusikorisessa V70 on valmistusmaaksi mainittu Ruotsi. Samoiten uudet XC90, S90 ja V90 valmistetaan Ruotsissa.
        2002 vuosimallin V70 on hyvä auto mutta kuitenkin pre-facelift. Kannattaa ostaa 2005 ja uudempi jos aikoo 2. sukupolven V70 ostaa. Kasvojenkohotuksen oheella tehtiin monet parannukset, niin kuin on yleensä tapana.

        En kyllä välillä ymmärrä noiden Ruotsalaisten ruostumistilastoja.
        En ole nähnyt vielä ainuttakaan GH Mazdaa jossa olisi kaaret tai helmat ruosteessa. Puhumattakaan ovien saumausaineen sisäpuolinen ruostuminen, sitä ei ole.

        Belgiassa suurin osa V70:sta on tehty, ja olikohan juuri tuon faceliftin kohdalla -05 kun suurin osa V70 valmistuksesta siirtyi Belgiaan. Ainakin oma tuttu joka on autokorjaamonpitäjä ja Volvo-omistaja itsekin sanoo että olivat vähävikaisimpia juuri siinä 00-04 eli ennen faceliftiä kun suurin osa tehtiin vielä ruotsissa.

        Muistan hyvin kun hän kehui kun ostettiin tuo -02 malli, juuri kun ovat 00-04 vähävikaisimpia ja vielä suurin osa ruotsissa valmistettuja. Tämä siis vuosikymmeniä korjaamoa pitäneen kokemus.


      • TrollhattaninTehdas
        2352523 kirjoitti:

        Belgiassa suurin osa V70:sta on tehty, ja olikohan juuri tuon faceliftin kohdalla -05 kun suurin osa V70 valmistuksesta siirtyi Belgiaan. Ainakin oma tuttu joka on autokorjaamonpitäjä ja Volvo-omistaja itsekin sanoo että olivat vähävikaisimpia juuri siinä 00-04 eli ennen faceliftiä kun suurin osa tehtiin vielä ruotsissa.

        Muistan hyvin kun hän kehui kun ostettiin tuo -02 malli, juuri kun ovat 00-04 vähävikaisimpia ja vielä suurin osa ruotsissa valmistettuja. Tämä siis vuosikymmeniä korjaamoa pitäneen kokemus.

        Tervetuloa sitten ihmettelemään meidän kolmea Volvoa jotka on kaikki Made in Sweden.
        Volvo S80 4.4 2007 ''Made in Sweden''
        Volvo V70 3.2 2008 ''Made in Sweden''
        Volvo XC90 T8 2016 ''Made in Sweden''


    • bytbil.ok.näin.on

      Ford Modeo 2.0L bensa, farmari, ketjukoneella, halvat varaosat, vm 2001-2006, suosittelen tutkailua http://www.bytbil.com/.

      Kohtuuhintaisia, kohtuukilometreillä, helppo hakea, yleisestiottaen merkkiliikkeistä tai käytettyjen isoista liikkeistä hyvä palvelu.

      Samalla hinnalla mitä Suomesta saa 200 000-300 000km ajetuista saa 100 000-150 000km ja varustelu huoltokirja sekä auton kunto ok.

      Ruotsissa myydään noin 300 000 uutta autoa vuodessa eli edellämainittuja hyväkuntoisia löytyy, myös muissa merkeissä.

      En myy mitään, kokemuksella kolme autoa 2000-luvulla yksityiskäyttöön.

    • Volvoinen

      Jos haluat reilusti tilaa, osta Mondeo. Varmaan luokassaan suurikokoisimpia farmareita eikä ihan huonoimmasta päästä ajettavuudeltaan.
      Kahden V70:n omistaneena ei niitäkään voi moittia. Etupään alatukivarsien helojen uusiminen ei paljoa maksa. Bensaa kuluu, mutta sehän on halpaa ja paljon kiinni kaasupolkimen käytöstä.
      Vikoja on kaikissa autoissa, mutta kannattaa miettiä myös paljonko joutuu maksamaan alussa.

      • V70MkIII

        Aloittaja ei ole etsimässä toisen sukupolven Volvoa vaan kolmannen jossa nuo nivel- ja alustaongemmat on poistettu. Alusta kestää nyt paljon pidempään kuin ennen, myös keulan osat.


    • duurijuoppo

      AP FarmariRookie:lle Onnittelut perheenlisäyksestä!

      Pari vinkkiä tarkentaviin kysymyksiin,

      1. paljonko ajat vuodessa (noin karkeasti)? = helpottaa vastaajia bensa/diisel
      2.onko ajo pääsäntöisesti pientä kaupunkiajoa / työ-koti vai matka-ajo motarilla yms...
      3.huollot/kustannukset? merkkiliikkeessä, korjaamolla ja osaatko/viitsitkö itse tehdä jotain. itse tekemällä huolto kustannuksen YLEENSÄ tippuu...
      4. omat mieltymykset, tietty merkki? naapureille/duunin tarvetta näyttää vai kenties vaan kulkupeli paikasta A paikkaan B...
      5.talvella käyttävarma/webasto tarpeellinen? (jos ei lämmitys mahdollisuutta)

      Seuraava sitten ihan tulevaisuutta silmällä pitäen:

      Auton oletettu käyttä-aika vuosina, siis aika jolloin olet farmarin vaihtamassa seuraavaan, sekä karkea arvio paljonko ajat yhteensä ekalla farmarilla,
      Tästä oletettavasti saat karkean arvion siitä paljonko tulevan autosi arvo alenee,
      tätä tietoa voit sitten käyttää seuraavaa autoa hankkiessa.

      En itse osaa suositella oikein mitään, mielestäni luin jostain TM,Autobild yms
      lehdestä yllättävän uutisen, siis Ford oli pärjännyt loistavasti jossain testissä...
      Tuttu katsatusmies/insinööri on kehunut jopa opel astraa 2005-2009 huolettomaksi.
      Tuttu joka 30v automyyjänä toiminut neuvoi aikanaan 200 000 ajettu hyvin huolettu automaatti on yleensä suht varmapeli.

    • tojoooooo

      Perheelisellä on muutakin puuhaa kuin istua korjaamolla joten Tojota ehdottomasti. Tuolla 15 tontun budjetilla saat jo n 100 k ajetun tojon jolle 100 000 on vasta sisäänajo. Itsellä 250 000 ajettu ave eikä mitään kipuja uudesta asti. Mondeo unohda heti ellet sitten halua siellä korjaamolla asua. Volvot myös helvetin kallita korjata vaikka ovat nykyisin Kiinalaisomistuksessa.

      Eli koska olet perhellinen ja etkä mikään kroisos niin perusvarma tojo on sinun valinta.

      • GeneralMotors

        Toyota ratsastaa vanhalla maineellaan Suomessa. Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa Toyotalla ei ole mitään jalansijaa. Yhtäpaljon kalliita vikoja on ilmennyt Toyotassakin uudenmallin Avensiksen ja Corollan myötä. RAV4 ovat täyttä sekundaa. Onhan Toyota vielä toki Peugeotia ja Citroenia parempi, mutta ei sitä voi verrata Volvoon tai edes Fordiin millään tavalla.
        Toyotan sisusta revitty suoraan 90-luvun Hiacesta ja kyyti on kivikovaa ja meluisaa. Japseista parhaat merkit on Mazda ja Honda. Sitten toki myös Lexus ja Infinity mutta niihin ei palstalaisilla ole varaa kuitenkaan.


      • hyi.helvetti
        GeneralMotors kirjoitti:

        Toyota ratsastaa vanhalla maineellaan Suomessa. Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa Toyotalla ei ole mitään jalansijaa. Yhtäpaljon kalliita vikoja on ilmennyt Toyotassakin uudenmallin Avensiksen ja Corollan myötä. RAV4 ovat täyttä sekundaa. Onhan Toyota vielä toki Peugeotia ja Citroenia parempi, mutta ei sitä voi verrata Volvoon tai edes Fordiin millään tavalla.
        Toyotan sisusta revitty suoraan 90-luvun Hiacesta ja kyyti on kivikovaa ja meluisaa. Japseista parhaat merkit on Mazda ja Honda. Sitten toki myös Lexus ja Infinity mutta niihin ei palstalaisilla ole varaa kuitenkaan.

        Samaa mieltä, mutta General Mistaken kinnerit kannattaa myös kiertää kaukaa. Opel on vikaisin merkki koskaan.


      • GeneralMotors
        hyi.helvetti kirjoitti:

        Samaa mieltä, mutta General Mistaken kinnerit kannattaa myös kiertää kaukaa. Opel on vikaisin merkki koskaan.

        Opel onkin GM pohjanoteeraus, hinnat alkaen -merkki. Tehty täysin Eurooppaa ajatellen.
        Aidot GM pesevät monet japsit mennen tullen (Cadillac, Buick, USA Chevrolet).


    • Punkkipatee

      Valtaosa perheistä valitsee uuden V90 volvon. Edullinen ja tilava hyvillä varusteilla. Suomen V70 kanta on valtava ja ne tullaan vaihtamaan isoin joukoin V90 farkkuun syksyllä. Milloin sinä hankit omasi?

    • herätkää

      Volvo on rimpula.

    • Hon_ching_ping_pong

      Volvo on kiinalainen auto. Kiinalaiset ostetaan uutenavuotena räjäytettäväksi.

      • Volvoinen

        Pitääpä muistuttaa faktoista. Volvoja tehdään hyvin vähän Kiinassa ja nekin vain kotimarkkinoille. Yleisin Kiinassa tehty länsiauto on VW, sitten tulevat Audi, BMW ja Toyota. Että aika kiinalainen juttu! Ja VAG:n autoihin tehdään tiettävästi Euroopan markkinoilla kasattaviin autoihin osia, mm moottorien lohkoja.


      • VAGHuonoToyotaPaska

        Kiinassa ei tehdä Eurooppaan, Amerikkaan tai Venäjään ainuttakaan Volvoa vaan ne tulevat joko Euroopasta (pienet mallit) tai Ruotsista (täysikokoiset mallit). Kiinassa tehdään vain omalle markkinalle omassa tehtaassa autot. Esim. Volvo S80L on Kiinan oma malli. Perustuu S80 mutta on pidennetty versio.
        Ja kuten ylempänä jo toinen sanoi, VAGia tehdään Kiinassa myös Euroopan markkinoille.


    • OtsikossaKirjoitusvirhe

      Suositelkaa Ferraria!
      Jätä perhe sivuun ja rupea poikamieheksi ja hanki Ferrari. Koe nuoruus uudelleen ilman mäkättävää akkaa ja parkuvia lapsia.

    • Kinkkinenjuttu

      Volvo on kiinalainen auto ! Turha sönköttää mitään missä paska tehdään jos omistajataho on kiinalainen. KiinaKiinaKiinaKiina !!!!! Eikö mene dajjuun ? Kiinalainen paskaviritys !!!!!

      • LääkkeetKondikseen

        Ainut asia mikä tulee Kiinasta on sinun lääkitys.
        Isot Volvot tulee Ruotsista, toki persaukisille pitää olla halpoja malleja mutta nekin tehdään Euroopassa, ei Kiinassa.


    • Jarkkolainen

      jos haluat huolettoman auton, niin ostat uuden tai alle 50 000 km ajetun. Jos et halua suurta autoa, niin katso ehdottomasti uutta Skoda Fabia / Seat ibizaa, budjettisi riittää lähes uutenakin noiden perusmalleihin. Ajettavuus on ok, mutta toki auton sisustukesta, äänieristyksestä, materiaaleista huomaa, että auto on edullisemmasta päästä. Suuremman luokan autoissa ei välttämättä ole suurempi tavaratila - tsekkaa ford focus / opel astra / vw konsernin tuotteet. Seuraavan kokoluokan autoja esim. käytettyä Mondeota saa edullisesti, on tilava ja hyvä ajaa, pikkuvikoja voi olla...Vaihtoehtoja on paljon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      317
      8133
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      99
      6379
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3683
    4. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      72
      2529
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2450
    6. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      45
      2263
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2176
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2024
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      89
      1927
    10. Olet kiva

      Olet kiva :)
      Ikävä
      48
      1585
    Aihe