Palstalaisten poliittiset kannat

hmmmmmmmmm

Mitä puolueita veikkaat palstan vakikirjoittajien äänestävän?

Itse olen ainakin siinä käsityksessä että:

- Ratikkakuski äänestää Kokoomusta

- DarkFear äänestää Vihreitä/Vasemmistoliittoa tai Demareita

- Outsider1 äänestää tod.näk. Vasemmistoliittoa

- Totuus2016 äänestää Perussuomalaisia

- Tarralenkkari666 äänestää joko Vihreitä tai Vasemmistoliittoa

69

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m-i-e-s

Veikkaan kyllä, että suurinosa kuuluu hienoon nukkuvien puolueeseen.

Itse tein jonkun palikkatestin ja se ehdotteli tarjottimelle persuja, keskustaa ja kristillisdemokraatteja.

(Ohi laukaukset ja kauimpana olevat oli kommunistinen puolue, vasemmistoliitto ja Suomen Ruotsalainen kansanpuolue. =P)

Äänioikeuttahan ei kannata heppoisin perustein käyttää, sillä kahden eduskuntakauden jälkeen kansanedustaja on oikeutettu sopeutumiseläkkeeseen. Tämähän kutakuinkin on 4-5k/kk, mikäli oikein olen ymmärtänyt. Sehän on aivan älyttömän kova sopeuttamiseläke yhteiskuntaan ns. normaaleihin "töihin" tms. (Saulikin kannattaa äänestää ihan vain useammalle kaudelle, koska noita entisiä menoeriä saattaa olla se 3 kpl valtion vastulla.)

Onhan siinä tietenkin haittapuoli, et äänestä, et voi vaikuttaa. (Luonnollisesti se yksittäinen edustaja saa tai voi tehdä yhtään mitään, kun ne kädet on kutakuinkin täysin sidotut =P) Kun ei vaikuta, saattaa positiivisessa mielessä säästyä yksi tai useampi 4k/kk menoerä. =P

• " Kun ei vaikuta, saattaa positiivisessa mielessä säästyä yksi tai useampi 4k/kk menoerä. =P"

Tjaa... Mie ko luulin että sinne valitaan aina sama määrä edustajia. Äänestämättä jättämällä edesautat sitä, että mahdollisesti enemmän sellaisia edustajia saavat tuon sopeuttamiseläkkeen, jotka eivät edes jaksa tehdä kaudellaan mitään.

• Kannattaa tarkastaa tietonsa ennen kuin heittäytyy populistiksi.

• m-i-e-s

Herra Ratikka; Ei Kalle Anka enää päivitä mun tietolähdettä. =P Mitä ihmeen tietoa tarvitaan mielessä juolahtavien asioiden julkituomisessa, sen kun vain sponttaanisti suoltaa mielenliikkeitään? Ilmaisunvapaus sallii minulle idiotismin, mutta pahoitteluni mikäli kiihotin teitä, ei ollut tarkoitus. =D (Kyllä se nuppi ehkä taas ensiviikolla kykenee tarkastamaan tietonsa, sekun on jo suorittanut tämän viikon tehtävänsä)

Herra Petri; Se on kyllä sitten harmi, jos valitaan sama määrä edustajia, mutta milläköhän metodilla valitsisivat, jos ei aikaisemmat kriteerit täyty tai äänestysprosentti olisi lähes nolla, meneekö vanhat suoraan jatkoon seuraavalle kaudelle?

• tarralenkkari161

Tää tarris ei ainakaan äänestä mitään puolueita ikinä, varsinkaan jotain oikeistopuolueita.

• ex_persu_jo

Suomidemokraatteja kannatan.

• Olen keskustan jäsen, en kylläkään mukana minkäänlaisessa poliittisessa toiminnassa, en edes äänestä koskaan

• Ikis__M

Näin he äänestivät viimeksi:

Kokoomuslaisia:

Ratikka, m-i-e-s, 12121212, BEM

Kepuleita:

Nuuskamuikkunen, eräkettu, Nainen 28v.

Vihreitä:

Marrnie, atännä, pikkulikka

vasemmistolaisia:

outsider1, darkkis

Demareita:

sönkkö, vihatipunen, NAL, HC-ätmel

Persuja:

erkki-täti, että.silleen, atm32, Ex-Pua

Ei äänestänyt:

Minä ja muut sitoutumattomat

• m-i-e-s

Prkl, käyn tana ostamassa huomenna tonnilla pesäpallomailoja. Minäkään en kyllä äänestänyt, ei ollut aikaa sellaiseen jonninjoutaavaan. =P

• Eipä Sun kannata ainakaan Lotota.. ;D

Ja vanha sanonta kannattaa aina muistaa.. "Kepu Pettää Aina".. Noh, niinhän suurin osa muistakin mutta silti.. ;P

• Äänestin Vihreitä viimeksi.

• Pieleen meni. Mä oon aina äänestänyt vasemmistoliittoa ja tulen todennäköisesti jatkossakin äänestämään. Se on ainoa puolue, joka välittää niin ihmisistä (myös heikoimmassa asemassa olevista) kuin luonnostakin. Olen punavihervasemmistolainen, paino erityisesti punassa. Sosiaalinen oikeudenmukaisuus on kaiken perusta ja hyvinvointivaltio suuri rakkauteni. <3

• vihatipunen

Tämä meni jo paremmin kuin se nimen arvaus. Siis muistaakseni äänestin kunnallisvaaleissa ikäistäni demarimiestä...tai siis äänesti mutta muistaakseni viimeksi oli kunnallisvaalit.

• vihatipunen kirjoitti:

Tämä meni jo paremmin kuin se nimen arvaus. Siis muistaakseni äänestin kunnallisvaaleissa ikäistäni demarimiestä...tai siis äänesti mutta muistaakseni viimeksi oli kunnallisvaalit.

Viimeks oli eduskuntavaalit :)

• m-i-e-s
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

Eipä Sun kannata ainakaan Lotota.. ;D

Ja vanha sanonta kannattaa aina muistaa.. "Kepu Pettää Aina".. Noh, niinhän suurin osa muistakin mutta silti.. ;P

https://www.youtube.com/watch?v=VD6zQqlrWEQ

Osuuko tämä poliittiseen kantaan? =)

• Ryssävittuun
        Marrrnie kirjoitti:

Pieleen meni. Mä oon aina äänestänyt vasemmistoliittoa ja tulen todennäköisesti jatkossakin äänestämään. Se on ainoa puolue, joka välittää niin ihmisistä (myös heikoimmassa asemassa olevista) kuin luonnostakin. Olen punavihervasemmistolainen, paino erityisesti punassa. Sosiaalinen oikeudenmukaisuus on kaiken perusta ja hyvinvointivaltio suuri rakkauteni. <3

Miksi vihaat isänmaatasi. Kommarit on ryssän katyreitä

• Ex----PUA

Oho! Oikein meni, eikä ihme, onhan IkisM kuitenkin hyvä ystäväni!

Olen tosiaan palstan pirlotukkainen persujuntti, en tosin tiedä olenko enää tämän hallituskauden, jälkeen, sen verran maajussit ha kapitalistit panevat halvalla heitä. Ja heidän koplansa kansaa, ja kansainvälinen kapitalisti nauraa samalla kun vokkeihin kokoontuu uusi Suomen tulevaisuus.

Vihaan.

• m-i-e-s kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=VD6zQqlrWEQ

Osuuko tämä poliittiseen kantaan? =)

Osittain joo ja osittain ei.. Äänestin kyllä viimeksikin, mutta äänestin ihmistä hänen kirjoitustensa pohjalta.. Vaikka toki puolueen linjaa hänkin joutuu monesti noudattamaan.. Ja tietenkin pengoin sellaisesta puolueesta henkilön, jota nyt voi edes harkita äänestävänsä.. ;P

Eikä se puolue ollut mikään tämän hetken HallitusPuolueista.. ;P

Kaikissa puolueissa on omat Persestelynsä.. joissakin enemmän, kuin toisissa.. ;D

Pitää yrittää valita vain pienin paha..

• Pthyi
        Marrrnie kirjoitti:

Pieleen meni. Mä oon aina äänestänyt vasemmistoliittoa ja tulen todennäköisesti jatkossakin äänestämään. Se on ainoa puolue, joka välittää niin ihmisistä (myös heikoimmassa asemassa olevista) kuin luonnostakin. Olen punavihervasemmistolainen, paino erityisesti punassa. Sosiaalinen oikeudenmukaisuus on kaiken perusta ja hyvinvointivaltio suuri rakkauteni. <3

Olet siis tapettavien listalla. Hyvää matkaa helvettiin sinä kusiainen.

• Pthyi kirjoitti:

Olet siis tapettavien listalla. Hyvää matkaa helvettiin sinä kusiainen.

No aloita vaikka itsestäsi, jos tuollaisia listoja teet ja vielä hyvistä ihmisistä..

• Tiedä-sä-se

No aloita vaikka itsestäsi, jos tuollaisia listoja teet ja vielä hyvistä ihmisistä..

Ei vasemmistolainen ole hyvä ihminen vaan äärimmäisen vahingollinen torakka. Ja niitä listoja laatii ihan muut kuin palstoilla huutelijat.

• Tiedä-sä-se kirjoitti:

Ei vasemmistolainen ole hyvä ihminen vaan äärimmäisen vahingollinen torakka. Ja niitä listoja laatii ihan muut kuin palstoilla huutelijat.

Mun mielestä vasemmistoliitolla on enemmän hyviä ajatuksia verrattuna joihinkin muihin puolueisiin.. On sielläkin sellaisia ajatuksia, jotka eivät ihan pienellä pureskelulla maistu, mutta niin on Kaikissa muissakin puolueissa.. Ja ennen kaikkea.. Ei Ne Sanat Vaan Oikeat Teot ja Käytös.. ;P

Btw. Niillä on Söpö Puhis... ;P

• m-i-e-s

Osittain joo ja osittain ei.. Äänestin kyllä viimeksikin, mutta äänestin ihmistä hänen kirjoitustensa pohjalta.. Vaikka toki puolueen linjaa hänkin joutuu monesti noudattamaan.. Ja tietenkin pengoin sellaisesta puolueesta henkilön, jota nyt voi edes harkita äänestävänsä.. ;P

Eikä se puolue ollut mikään tämän hetken HallitusPuolueista.. ;P

Kaikissa puolueissa on omat Persestelynsä.. joissakin enemmän, kuin toisissa.. ;D

Pitää yrittää valita vain pienin paha..

Pakko sanoa etten yllättynyt, ei tuosta puoluelinjasta, mikä kyllä on varteenotettava, vaan siitä että äänestät ennemmin henkilöä kuin puoluetta. Itse jos muistan äänestää, se on melkolailla fiilisten mukaisesti, ei siinä tosin puoluenimiä katsella. =) Usein potentiaalisin ehdokas on ollut vaalipiirin ulkopuolella.

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

Mun mielestä vasemmistoliitolla on enemmän hyviä ajatuksia verrattuna joihinkin muihin puolueisiin.. On sielläkin sellaisia ajatuksia, jotka eivät ihan pienellä pureskelulla maistu, mutta niin on Kaikissa muissakin puolueissa.. Ja ennen kaikkea.. Ei Ne Sanat Vaan Oikeat Teot ja Käytös.. ;P

.. Siis Tämä uusi.. Oliko se huomenna se virallinen valintapäivä.. ;P

• m-i-e-s kirjoitti:

Pakko sanoa etten yllättynyt, ei tuosta puoluelinjasta, mikä kyllä on varteenotettava, vaan siitä että äänestät ennemmin henkilöä kuin puoluetta. Itse jos muistan äänestää, se on melkolailla fiilisten mukaisesti, ei siinä tosin puoluenimiä katsella. =) Usein potentiaalisin ehdokas on ollut vaalipiirin ulkopuolella.

Lopetas jo se Sun Profilointi Harrastukses.. ;P

Saat multa tällaiset digitaaliset taputukset. ^___^

• Hämärän_rajoilta
        Tiedä-sä-se kirjoitti:

Oikeistohörhöillä on kovat puheet siitä, ketkä kaikki pitäisi tappaa, mutta tekoja ei nimeksikään. Olen joskus ennenkin jättänyt saman tarjouksen, joten teenpä sen taas.

Olen avoimesti vasemmistolainen ja varmuudella yhteiskunnan nettosaaja elämäni loppuun asti. En liioin koe elämäni olevan mitenkään korvaamatonta tai sellaista, jota välttämättä haluaisin ehdoin tahdoin pidentää.

Miten siis olisi, jos tapaisimme jossakin hyvin syrjäisessä paikassa ilman todistajia? Tulen tietenkin paikalle yksin ja ilman aseita; sinä saat ottaa mukaan juuri ne välineet, joita katsot parhaaksi soveltaa kaltaiseni yhteiskunnalle täysin hyödyttömän vassaritorakan hävittämiseen. Sovitaan aika ja paikka vaikkapa prepaid-liittymiä tms. vaikeasti jäljitettävää reittiä käyttäen ja valitaan se niin, että yhtään todistajaa ei varmasti ole, joten sinun ei tarvitse kantaa edes juridista vastuuta teostasi, jota luonnollisesti pidät moraalisesti oikeana.

Olen esimerkiksi ensi viikolla tulossa pääkaupunkiseudulle, joten veriteko tapahtuisi kaukana kotoani; sukulaisilleni se olisi varmasti helpompaa vaikuttaessaan satunnaisemmalta kuin kotikylän sorakuopalla kuolemiseni.

Alustavia ilmoittautumisia otetaan vastaan vastauksina tähän viestiin.

.. Siis Tämä uusi.. Oliko se huomenna se virallinen valintapäivä.. ;P

On se nykyinenkin ihan söpö. ;) Ja uusi kans. Li on kyllä ihailtava ihminen, vaikka välillä pelkään, että hän on "liian" voimakas persoona, että pystyykö hänen kanssaan tekemään helposti yhteistyötä yli puoluerajojen. Mutta 100% luotto häneen. :)

• Hähhhh
        Hämärän_rajoilta kirjoitti:

Oikeistohörhöillä on kovat puheet siitä, ketkä kaikki pitäisi tappaa, mutta tekoja ei nimeksikään. Olen joskus ennenkin jättänyt saman tarjouksen, joten teenpä sen taas.

Olen avoimesti vasemmistolainen ja varmuudella yhteiskunnan nettosaaja elämäni loppuun asti. En liioin koe elämäni olevan mitenkään korvaamatonta tai sellaista, jota välttämättä haluaisin ehdoin tahdoin pidentää.

Miten siis olisi, jos tapaisimme jossakin hyvin syrjäisessä paikassa ilman todistajia? Tulen tietenkin paikalle yksin ja ilman aseita; sinä saat ottaa mukaan juuri ne välineet, joita katsot parhaaksi soveltaa kaltaiseni yhteiskunnalle täysin hyödyttömän vassaritorakan hävittämiseen. Sovitaan aika ja paikka vaikkapa prepaid-liittymiä tms. vaikeasti jäljitettävää reittiä käyttäen ja valitaan se niin, että yhtään todistajaa ei varmasti ole, joten sinun ei tarvitse kantaa edes juridista vastuuta teostasi, jota luonnollisesti pidät moraalisesti oikeana.

Olen esimerkiksi ensi viikolla tulossa pääkaupunkiseudulle, joten veriteko tapahtuisi kaukana kotoani; sukulaisilleni se olisi varmasti helpompaa vaikuttaessaan satunnaisemmalta kuin kotikylän sorakuopalla kuolemiseni.

Alustavia ilmoittautumisia otetaan vastaan vastauksina tähän viestiin.

Mitä mieltä on päästää päiviltä jo valmiiksi noin itsetuhoista ihmistä? Olisiko se helpompaa kuolla jonkun ampumana kuin oman käden kautta?

• Joudun myös tunnustamaan etten viimeksi äänestänyt ollenkaan, koska meni hermo täysin vaalikeskusteluita seuratessa. Samaa sontaa...

• Ryssävittuun kirjoitti:

Miksi vihaat isänmaatasi. Kommarit on ryssän katyreitä

Tuosta hyvästä soitan kyllä Putinille! :((

• Hämärän_rajoilta
        Hähhhh kirjoitti:

Mitä mieltä on päästää päiviltä jo valmiiksi noin itsetuhoista ihmistä? Olisiko se helpompaa kuolla jonkun ampumana kuin oman käden kautta?

"Jonkun ampumana"... Ahaa, oletkin jo metodisi valinnut! Erinomaista.

Mitä itsetuhoisuuteen tulee, arvioisin elämäni arvon tällä hetkellä nollan kieppeille. Jos arvo olisi huomattavan negatiivinen, voisin aktiivisesti itsekin pyrkiä lopettamaan itseni; jos taas huomattavan positiivinen, nauttisin elämästäni ja pyrkisin tekemään siitä mahdollisimman pitkän. Nyt kaikki kuitenkin on jokseenkin samantekevää.

Älä nyt jänistä: tämän parempaa mahdollisuutta haaveidesi toteuttamiseen tuskin saat, sillä liikkeellänne ei äänekkyydestään huolimatta kovin mittavaa kansansuosiota ole. Myös järjestäytymisenne aste tekee mahdottomaksi sen, että pystyisitte joskus virittämään omia aseellisia pikku vallankumouksianne ja katoilta äänestämisiänne yhtään isommalla porukalla. Kolmantena hyötynäkökohtana mainittakoon vielä se, että jos ensimmäinen surmatyö kohdistuisi johonkin tunnettuun vasemmistolaiseen, se kääntyisi entistä pahemmin teitä ja aatettanne vastaan, kun taas kaltaiseni nobodyn häviäminen maailmasta ei vaikuttaisi mihinkään.

Mieti vielä! Tietysti jos siellä päässä kerran oltiin vain voimafantasiat mielessä liikkeellä (mikä luonnollisesti tulisi kaikille suurena yllätyksenä), niin sallittakoon vetäytyminen verukkeella "ei se olisi hauskaa, jos toinen on vapaaehtoinen".

• OletJätettä
        Marrrnie kirjoitti:

Tuosta hyvästä soitan kyllä Putinille! :((

Niin miksi sinä ja muut rotat vihaatte maata joka teidät elättää? Olitko sinäkin itsenäisyyspäivänä vassarikavereinesi kanssa hakkaamassa poliisin hevosilta jalkoja poikki ja sylkemässä ihmisten kasvoille?

• Marrrnie kirjoitti:

On se nykyinenkin ihan söpö. ;) Ja uusi kans. Li on kyllä ihailtava ihminen, vaikka välillä pelkään, että hän on "liian" voimakas persoona, että pystyykö hänen kanssaan tekemään helposti yhteistyötä yli puoluerajojen. Mutta 100% luotto häneen. :)

Mä luotan kanssa siihen että Li:llä on edessään paljon menestyksekkäitä vuosia oppositiojohtajana.

• Hähhhh
        Hämärän_rajoilta kirjoitti:

"Jonkun ampumana"... Ahaa, oletkin jo metodisi valinnut! Erinomaista.

Mitä itsetuhoisuuteen tulee, arvioisin elämäni arvon tällä hetkellä nollan kieppeille. Jos arvo olisi huomattavan negatiivinen, voisin aktiivisesti itsekin pyrkiä lopettamaan itseni; jos taas huomattavan positiivinen, nauttisin elämästäni ja pyrkisin tekemään siitä mahdollisimman pitkän. Nyt kaikki kuitenkin on jokseenkin samantekevää.

Älä nyt jänistä: tämän parempaa mahdollisuutta haaveidesi toteuttamiseen tuskin saat, sillä liikkeellänne ei äänekkyydestään huolimatta kovin mittavaa kansansuosiota ole. Myös järjestäytymisenne aste tekee mahdottomaksi sen, että pystyisitte joskus virittämään omia aseellisia pikku vallankumouksianne ja katoilta äänestämisiänne yhtään isommalla porukalla. Kolmantena hyötynäkökohtana mainittakoon vielä se, että jos ensimmäinen surmatyö kohdistuisi johonkin tunnettuun vasemmistolaiseen, se kääntyisi entistä pahemmin teitä ja aatettanne vastaan, kun taas kaltaiseni nobodyn häviäminen maailmasta ei vaikuttaisi mihinkään.

Mieti vielä! Tietysti jos siellä päässä kerran oltiin vain voimafantasiat mielessä liikkeellä (mikä luonnollisesti tulisi kaikille suurena yllätyksenä), niin sallittakoon vetäytyminen verukkeella "ei se olisi hauskaa, jos toinen on vapaaehtoinen".

Tuolla toisessa ketjussa avoimen vasemmistolainen DarkFear fantasioi persujen tappamisella. Onko se sitten sitä parempaa murhanhimoa? Käy nyt hänellekin vähän ärähtämässä kun sillä tuulella kerran olet :)

• scrg kirjoitti:

Mä luotan kanssa siihen että Li:llä on edessään paljon menestyksekkäitä vuosia oppositiojohtajana.

Joo, ei sille mitään voi, jos valtaosa jengistä näkee asiat eri tavalla. Jokainen ajattelee kai omasta mielestään oikein.

• OletJätettä kirjoitti:

Niin miksi sinä ja muut rotat vihaatte maata joka teidät elättää? Olitko sinäkin itsenäisyyspäivänä vassarikavereinesi kanssa hakkaamassa poliisin hevosilta jalkoja poikki ja sylkemässä ihmisten kasvoille?

No enpä kyllä ollut, mulle eläinten pahoinpitely on vastenmielistä, enkä muutenkaan ole radikaali missään suhteessa.

• Ei.jummarra
        Marrrnie kirjoitti:

No enpä kyllä ollut, mulle eläinten pahoinpitely on vastenmielistä, enkä muutenkaan ole radikaali missään suhteessa.

Kannatat silti Li Andersonia joka lukeutuu monien väkivaltaisten anarkistijärjestöjen kannattajiin?
        On tämä kumma maa, esim persuja ja kokoomuslaisia saa lyödä koko mediakentän voimin mutta vasemmistolaiset ja kaikki anarkistijärjestöt on joku saatanan pyhä lehmä mistä ei saa pahaa sanaa sanoa. Vastahan se oli YLEn paapottavana ja kehuttavana tämäkin Suvi Auvinen-loinen.

• OletJätettä kirjoitti:

Noh, tuo touhu on onkin ihan persestelyä.. Enkä usko, että monikaan vasemmistoliittoa äänestäneistä noin toimii.. Sama juttu monen muun puolueen kohdalla.. Esim, PerusSuomalaisia äänestäneitä on laidasta laitaan.. Sieltäkin löytyy hemmetin mukavaa ja fiksua porukkaa.. Ja silti heidätkin yritetään leimata joidenkin ylilyöntien takia.. Ja harva heistäkään siihen sortuu..

Olen itsekin aikoinaan antanut Persuille protesti ääniä.. Mutta..mutta.. nyt meni pupu pöksyyn, koska tiesin että ovat vahvoilla.. eikä todellista näyttöä heillä vielä ollut.. Nyt heillä on näytön paikka.. Katsotaa miten sanat sopivat tekoihin..

• Ei.jummarra kirjoitti:

Kannatat silti Li Andersonia joka lukeutuu monien väkivaltaisten anarkistijärjestöjen kannattajiin?
        On tämä kumma maa, esim persuja ja kokoomuslaisia saa lyödä koko mediakentän voimin mutta vasemmistolaiset ja kaikki anarkistijärjestöt on joku saatanan pyhä lehmä mistä ei saa pahaa sanaa sanoa. Vastahan se oli YLEn paapottavana ja kehuttavana tämäkin Suvi Auvinen-loinen.

Aiheesta saakin arvostella.. Ja niin kuuluukin.. Oli kyseessä mikä tahansa asia.. ;P

En tiedä noista kytköksistä ja väitteistäsi.. itsellä ei ole tuollaista tunnetta, ettei kaikkia muka ole arvosteltu ihan yhtälailla.. Ja HallitusPuolueet nyt aina saavat enemmän huomiota, koska ovat vallassa ja käyttävät valtaa... Ei pitäisi tulla kenellekään ylltyksenä.. Paitsi jos on jokin LappionPuu... ;P

• että.silleen

Ettäs Ikis_ M kehtaatkin?... Hiivatin hyvin tiedät mun poliittisen kantani!

"... listasi loppua kohden lukien...
        Demareita:

*Persuja:
        erkki-täti, *että.silleen*, atm32, Ex-Pua

Ei äänestänyt:
        Minä ja muut sitoutumattomat"

::.......::
        Ei ole mikään salaisuus ett kuulun vasemmistoon... aikapitkälle jopa vanhan kommunistisen puolueen näkökantoja omaan... Li:tä kannatan periaatteesta... koska parempaa nyt ei vaan ole ehdolla. Meillä kyllä on rankasti erimielisyyksiä eräistä asioista... joita hän puoltaa... ja minusta asian pitäisi olla (demokraattisesti) jokaisen oma asia.
        Pakolaispolitiikasta ollaan kokonaan eri linjoilla ock "svenska talande bättre folket"
        koulutuspaikkojen jaosta ollaan hyvin kaukana näkemyksiemme kanssa.

Mielestäni puolueessa saa olla erimielisyyksiä... kunhan ne eivät riko kaikkea yhteistä peruslinjaa vastaan. Ainoastaan erinäkökantoja vapaasti esille tuoden puolue uudistuu enemmistön ajatusten ja tarpeiden mukaan.

Jos sä ett äänestänyt sä OLET NUKKUVIENPUOLUEEN jäsen: sulla ei le mitään sanomista mistään... joten naama peruslukemille ja iho umpeen!

• Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

Ettäs Ikis_ M kehtaatkin?... Hiivatin hyvin tiedät mun poliittisen kantani!

"... listasi loppua kohden lukien...
        Demareita:

*Persuja:
        erkki-täti, *että.silleen*, atm32, Ex-Pua

Ei äänestänyt:
        Minä ja muut sitoutumattomat"

::.......::
        Ei ole mikään salaisuus ett kuulun vasemmistoon... aikapitkälle jopa vanhan kommunistisen puolueen näkökantoja omaan... Li:tä kannatan periaatteesta... koska parempaa nyt ei vaan ole ehdolla. Meillä kyllä on rankasti erimielisyyksiä eräistä asioista... joita hän puoltaa... ja minusta asian pitäisi olla (demokraattisesti) jokaisen oma asia.
        Pakolaispolitiikasta ollaan kokonaan eri linjoilla ock "svenska talande bättre folket"
        koulutuspaikkojen jaosta ollaan hyvin kaukana näkemyksiemme kanssa.

Mielestäni puolueessa saa olla erimielisyyksiä... kunhan ne eivät riko kaikkea yhteistä peruslinjaa vastaan. Ainoastaan erinäkökantoja vapaasti esille tuoden puolue uudistuu enemmistön ajatusten ja tarpeiden mukaan.

Jos sä ett äänestänyt sä OLET NUKKUVIENPUOLUEEN jäsen: sulla ei le mitään sanomista mistään... joten naama peruslukemille ja iho umpeen!

Sorry sitten kun erehdyin. Oletin vaan noin noin kun sinulla kuten myös erkki-tädillä käsittääkseni kuten mainitsetkin on aika terve suhtautuminen haittamaahanmuuttoon ja sitten taas kun vassarit tuntuu olevan melkeinpä sen suurimpia kannattajia niin et sinne mielestäni juuri sen vuoksi sopinut.

Siis en äänestä sen vuoksi kun en usko minkään näistä kykenevän minkäänlaiseen johdonmukaisuuteen saati sitten järkeviin linjauksiin. Jos ollenkaan uskoisin koko systemiin ja äänestäisin niin persuja olisin voinut äänestääkin jos en olisi jo etukäteen haistanut takinkääntäjien sumutusta, niiden pitää päästä soinista eroon ensin ja sitten vasta voisivat rakentaa järkevämpää pohjaa puolueelleen. Kuitenkin siis se että sinä ja erkki-täti olitte siinä kohtaa mainittuina oli kunnianosoitus ja merkki siitä että pidän teitä suhteelliisen tervejärkisinä noin niin kuin naisiksi eikä suinkaan mitään pilkkaa, pahoitteluni jos otit semmoisena :D

• että.silleen

Sorry ittelles, lipo mitä lipoot, ei mene läpi nyt mitkään harhautus liikkeet. Ja yhä edelleen: jos erkki.täti on nainen... niin sitt mä taidankin olla mies! Ei hyvä asia.

Minä en persuihin luottais... oikeistolaisia kaikki ja pahin niistä on sen porukan nokkamies, takin käännön suomenmestari! Väyrynenkin häviää Soinille. Ulkoasiainministerimme sai vaalivoiton ja oikeuden pääministerin palliin... mitä mies tekikään?

Luovutti sen oitis Sipilälle, josta tulikin pääministeri.
        Sipilä kun osaa käsitellä työväestöäänkin johtajan ottein ja eikä rahaa kulu turhaan. Hän hankki maahan lisää nuoria miehiä, kauvaa ei asuta harvaan asutussa maassa.

Joku niistä (siirtotyöläisistä?) voi ehkä tehdä jopa töitäkin, sitt joskus jos oikein tiukalle talous menee. Nyt asuvat hotellissa: kun pääministerin talo ei sitt tarpeeksi suuri ollutkaan herra klaanille... ja sivukylillä kaiken lisäksi, ilman mitään huvituksia!

Toinen sija: valtionvarainministeri tuoli,Soini "Ei kiitos, kyselisivät kanta-asukkaat kiusallisia kysymyksiä taloudesta ja työllisyydestä... muistuttaisivat puheista ja jytkystä!"
        Valtionvaraministeriksi Stupid, pitää rahaliikenteen varmasti hallussaan!

Soini valitsi viisaasti ulkoasiainministerin paikan... matkustelee maamme lähettiläänä maailmalla... eikä ole huolen häivää uudella "Reissu-Lassellamme"

Ikis_M kohteliaisuus:"Pidän teitä suhteelliisen tervejärkisinä noin niin kuin naisiksi!"
        Olemme kiitollisia; heti kun ymmärrämme sen kohteliaisuudeksi.
        Minneköhän laitoin viimeeksi ne suolapanokset... sulla nyt syytä kaivautua piiloon!

• Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

Sorry ittelles, lipo mitä lipoot, ei mene läpi nyt mitkään harhautus liikkeet. Ja yhä edelleen: jos erkki.täti on nainen... niin sitt mä taidankin olla mies! Ei hyvä asia.

Minä en persuihin luottais... oikeistolaisia kaikki ja pahin niistä on sen porukan nokkamies, takin käännön suomenmestari! Väyrynenkin häviää Soinille. Ulkoasiainministerimme sai vaalivoiton ja oikeuden pääministerin palliin... mitä mies tekikään?

Sipilä kun osaa käsitellä työväestöäänkin johtajan ottein ja eikä rahaa kulu turhaan. Hän hankki maahan lisää nuoria miehiä, kauvaa ei asuta harvaan asutussa maassa.

Joku niistä (siirtotyöläisistä?) voi ehkä tehdä jopa töitäkin, sitt joskus jos oikein tiukalle talous menee. Nyt asuvat hotellissa: kun pääministerin talo ei sitt tarpeeksi suuri ollutkaan herra klaanille... ja sivukylillä kaiken lisäksi, ilman mitään huvituksia!

Toinen sija: valtionvarainministeri tuoli,Soini "Ei kiitos, kyselisivät kanta-asukkaat kiusallisia kysymyksiä taloudesta ja työllisyydestä... muistuttaisivat puheista ja jytkystä!"

Soini valitsi viisaasti ulkoasiainministerin paikan... matkustelee maamme lähettiläänä maailmalla... eikä ole huolen häivää uudella "Reissu-Lassellamme"

Ikis_M kohteliaisuus:"Pidän teitä suhteelliisen tervejärkisinä noin niin kuin naisiksi!"
        Minneköhän laitoin viimeeksi ne suolapanokset... sulla nyt syytä kaivautua piiloon!

Kuten minä tuossa aienmin ja sinäkin olet samaa mieltä niin sika-soini tosiaan on se ongelma ja nyt kun otit Väyrysen esille ja silläkin historiassa nutun nurin kääntöä niin oikeasti tuntuu kuitenkin olevan ihan järkevimmät kannat aika moneen asiaan, jos saa sen uuden puolueensa pystyyn niin on hyvin mahdollista että käyn sitten äänestämässä.

Joo, soinilla se henk, koht. vallanhimo menee kaikesta ohitse, näkeehän sen siitäkin miten hallitsee puoluettaan yksinvaltiaana ja joka ei asetu ruotuun se järjestetään sivuun.

Varmaan olisi työhaluisia ja osa ihan hyviäkin tyyppejä mutta kun oikeasti jo kantiksillakin massatyöttömyys, jos tilastokikkailu poistettaisiin tulisi isot luvut, niin pitäisi ensin laittaa nämä oman maan asiat kuntoon niin sitten olisi paremmin varaa auttaakin, nykytilanteessa ei oikein ole.

Joo, stupid kirjoitti alimman mahdollisen suppeasta matikasta ylioppilaaksi ja sillä ollaan sitten valtionvarainministeri. Onhan käteinekin kyllä päässyt kutosen matikalla ja väärennöksillä pitkälle, eipä sillä.

Höh, mitäs pahaa tuossa nyt oli :D Siis jos suuri osa naisista on vähän höperöitä raha-asioiden, politiikan ja ym. suhteen niin kun teidät näen sitten sellaisina kirkkaasti loistavina tähtinä sieltä massan seasta niin kyllä se on ehdottomasti kohteliaisuus :)

• että.silleen
        että.silleen kirjoitti:

Muistuttaisin vielä sellaisesta asiasta ett: Li on varmasti uskottavampi vaihtoehto kun nyt väistyvä puheenjohtaja kaikkine mokineen.
        Herra ajeli ministeriauton takapenkillä istuen edustustilaisuuksissa... lähinnä avustajan ja kaverien kanssa.
        Niin no, on niistä monta omituista tarinaa... ihan vasemmisto aktivistien kertomaa.
        Ministerin statuksella sateenkaari solmiossaan Venäjällä...pämppäämässä ja sammumispisteeseen asti jaksoi urhoollisesti edustaa diplomaattina.

Ammattina poliitikko... eikä ymmärrä mitään miten edustaa ministerinä Suomea. Arkielämä on myös täysin hepreaa ja edustaa työväkeä... osa meistä häpesi ja minä hävytön vielä ilman tunnontuskia sanoin sen usein ääneen... paikoissa joissa olisi pitänyt kuulemma olla hiljaa ja tukea Arkimäkeä.
        Minä kuulemma olen sivistymätön kapinallinen. (en ole yliopistoa käynyt!)

• Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

Muistuttaisin vielä sellaisesta asiasta ett: Li on varmasti uskottavampi vaihtoehto kun nyt väistyvä puheenjohtaja kaikkine mokineen.
        Herra ajeli ministeriauton takapenkillä istuen edustustilaisuuksissa... lähinnä avustajan ja kaverien kanssa.
        Niin no, on niistä monta omituista tarinaa... ihan vasemmisto aktivistien kertomaa.
        Ministerin statuksella sateenkaari solmiossaan Venäjällä...pämppäämässä ja sammumispisteeseen asti jaksoi urhoollisesti edustaa diplomaattina.

Ammattina poliitikko... eikä ymmärrä mitään miten edustaa ministerinä Suomea. Arkielämä on myös täysin hepreaa ja edustaa työväkeä... osa meistä häpesi ja minä hävytön vielä ilman tunnontuskia sanoin sen usein ääneen... paikoissa joissa olisi pitänyt kuulemma olla hiljaa ja tukea Arkimäkeä.
        Minä kuulemma olen sivistymätön kapinallinen. (en ole yliopistoa käynyt!)

Joo, no on varmaan jos muistaa paavo-pellen töppöilyt mutta Liissä(kin) on se ongelma ettei se tai sen kaverit varmaan ole ikinä tehneet oikeita töitä ja ne kun tahtoisi ottaa rikkailta (jotka ei varmasti anna) niin pitäisi olla vähn radikaalimpaa sen toiminnan että rahtaa lisää porukkaa tänne kun ei entisiäkään pystytä elättämään. Kyllä minäkin periaatteessa olen aikalailla vasemmistolainen aatteiltani mutta tosiaan kun nykyään vasemmistolaisuus on juurikin tuota yliopistolaisuutta vaikka pitäisi olla työväenluokan aate ennemminkin niin ei se oikein houkuta.

• erkki-täti
        Ikis__M kirjoitti:

Joo, no on varmaan jos muistaa paavo-pellen töppöilyt mutta Liissä(kin) on se ongelma ettei se tai sen kaverit varmaan ole ikinä tehneet oikeita töitä ja ne kun tahtoisi ottaa rikkailta (jotka ei varmasti anna) niin pitäisi olla vähn radikaalimpaa sen toiminnan että rahtaa lisää porukkaa tänne kun ei entisiäkään pystytä elättämään. Kyllä minäkin periaatteessa olen aikalailla vasemmistolainen aatteiltani mutta tosiaan kun nykyään vasemmistolaisuus on juurikin tuota yliopistolaisuutta vaikka pitäisi olla työväenluokan aate ennemminkin niin ei se oikein houkuta.

Minäkin joskus pidin Li Andersonia raikkaana tuulahduksena ja vakavatiotettavana yhteiskunnallisena vaikuttajana.

Mielipiteeni on muuttunut täysin, kun olen nähnyt Liistä puolen, jota ei mediassa mainosteta: Li kannattaa Antifaa ja muita väkivaltajärjestöjä, jotka ovat kuvottavuudessaan ja typeryydessään jotain ihan käsittämättömiä porukoita. Luultavasti noiden häirikköjärjestöjen jäsenet eivät itse edes ymmärrä, että he ovat kaiken hirveyden ja pahan lobbareita, mitä Eurooppaan on tulossa. He palvelevat FED:in vallan laajentumista Eurooppaan.

Joo, Liin pisteet ovat laskeneet melkein nollaan omissa silmissäni.

Maailmaa, sen ihmisiä ja luontoa ei suojella rahtaamalla lämpimistä maista ihmisiä pohjoiseen tekemään hiilijalanjäljestään isompia. Maailma suojeltaisiin jälkipolville rajoittamalla maahanmuuttoa länsimaihin hyvin radikaalisti, ja pa(i)nostamalla kehistysmaat ja takapajuiset aavikkomaat tiukkaan syntyvyydensäännöstelyyn. Palkintona syntyvyydensäännöstelystä länsimaat voisivat kustantaa koulutusjärjestelmien uudistuksen köyhiin maihin. Varakkaat öljyvaltiot ostakoon palvelun tai jääkööt keskiajalle, öljyäkään ei kohta enää kaivata.

Ihminen ei ole ainoa laji maapallolla, ja tätä menoa ihminen tuhoaa oman lajinsa lisäksi muiden lajien elämänmahdollisuudet.

Rasistiksikin täällä minua usein haukutaan, mikä on aika huvittavaa yleensä, koska minä olen hyvin vähäisessä määrin rasisti verrattuna moneen muuhun ihmiseen. Minä näen monimuotoisuudessa ihmislajin sisällä universaalia kauneutta! En tahdo sen monimuotoisuuden häviävän ja kaiken muuttuvan maitokahvin ruskeaksi...tahdon maailmassa olevan aasialaisia toisenlaisine silmäpoimuineen, filippiinejä leveine nenineen, lähi-itäläisiä jättimäisine klyyvareineen, afrikkalaisia erisävyisine ihoineen, inuiitteja omine piirteineen, onnellisia intiaaneja reservaattien ulkopuolella, pohjoismaisia ihmisiä sinisine silmineen ja vaaleine hiuksineen ja mitä näitä nyt on.

Onko se synti, että on huolissaan skandinaavisten erityispiirteiden häviämisestä maapallolta? Heitä on maapallolla niin, vähän, että heitä pitäisi suojella!

En pysty äänestämään oikein mitään puoluetta. Pakko on ollut aina etsiä sellainen henkilö, joka tuntuu olevan rehti ja järkevä, ja jolla on jonkinlainen näkemys myös hieman pidemmälle kuin mihin vaalikausi yltää. Ja kuten olen aiemmin paljastanut, olen usein äänestänyt lähipiiriltäni salaa vasemmistolaista ihmistä. Lähipiirini on vahvasti kokoomuslaisia, taitaa pari olla uskollisia rkp:nkin äänestäjiä.

• PresidenttiäMukaillen
        erkki-täti kirjoitti:

Minäkin joskus pidin Li Andersonia raikkaana tuulahduksena ja vakavatiotettavana yhteiskunnallisena vaikuttajana.

Mielipiteeni on muuttunut täysin, kun olen nähnyt Liistä puolen, jota ei mediassa mainosteta: Li kannattaa Antifaa ja muita väkivaltajärjestöjä, jotka ovat kuvottavuudessaan ja typeryydessään jotain ihan käsittämättömiä porukoita. Luultavasti noiden häirikköjärjestöjen jäsenet eivät itse edes ymmärrä, että he ovat kaiken hirveyden ja pahan lobbareita, mitä Eurooppaan on tulossa. He palvelevat FED:in vallan laajentumista Eurooppaan.

Maailmaa, sen ihmisiä ja luontoa ei suojella rahtaamalla lämpimistä maista ihmisiä pohjoiseen tekemään hiilijalanjäljestään isompia. Maailma suojeltaisiin jälkipolville rajoittamalla maahanmuuttoa länsimaihin hyvin radikaalisti, ja pa(i)nostamalla kehistysmaat ja takapajuiset aavikkomaat tiukkaan syntyvyydensäännöstelyyn. Palkintona syntyvyydensäännöstelystä länsimaat voisivat kustantaa koulutusjärjestelmien uudistuksen köyhiin maihin. Varakkaat öljyvaltiot ostakoon palvelun tai jääkööt keskiajalle, öljyäkään ei kohta enää kaivata.

Ihminen ei ole ainoa laji maapallolla, ja tätä menoa ihminen tuhoaa oman lajinsa lisäksi muiden lajien elämänmahdollisuudet.

Rasistiksikin täällä minua usein haukutaan, mikä on aika huvittavaa yleensä, koska minä olen hyvin vähäisessä määrin rasisti verrattuna moneen muuhun ihmiseen. Minä näen monimuotoisuudessa ihmislajin sisällä universaalia kauneutta! En tahdo sen monimuotoisuuden häviävän ja kaiken muuttuvan maitokahvin ruskeaksi...tahdon maailmassa olevan aasialaisia toisenlaisine silmäpoimuineen, filippiinejä leveine nenineen, lähi-itäläisiä jättimäisine klyyvareineen, afrikkalaisia erisävyisine ihoineen, inuiitteja omine piirteineen, onnellisia intiaaneja reservaattien ulkopuolella, pohjoismaisia ihmisiä sinisine silmineen ja vaaleine hiuksineen ja mitä näitä nyt on.

Onko se synti, että on huolissaan skandinaavisten erityispiirteiden häviämisestä maapallolta? Heitä on maapallolla niin, vähän, että heitä pitäisi suojella!

En pysty äänestämään oikein mitään puoluetta. Pakko on ollut aina etsiä sellainen henkilö, joka tuntuu olevan rehti ja järkevä, ja jolla on jonkinlainen näkemys myös hieman pidemmälle kuin mihin vaalikausi yltää. Ja kuten olen aiemmin paljastanut, olen usein äänestänyt lähipiiriltäni salaa vasemmistolaista ihmistä. Lähipiirini on vahvasti kokoomuslaisia, taitaa pari olla uskollisia rkp:nkin äänestäjiä.

Erkki-tätihän vaikuttaa ihan tolkun ihmiseltä.

• että.silleen
        Ikis__M kirjoitti:

No Li:llä se on jotain solidaarisuutta/inhimillisyyttä kuten : Vapauden kaiho.

Viha vaino pois, rauha parempi ois.
        Sopusointu keskenämme vallitkoon.
        Oi vapaus, kuule kutsuas! Sua itkevät orvot kaipaa.
        Olet köyhän kansan pelastus, siksi vapauslaulut raikaa.
        :::.....:::

Siinä sä olet oikeassa; ett asioita ei oikein ymmärrä kun ei ole itse joutunut koskaan huolehtimaan oikeesti ... toimeentulostaan.
        Aina on jelpitty ja päästetty ainakin minut vähän helpommalla ...(vanhemmat)
        (ja yhä edelleen mua jelpitään, mutt enää ei laiteta valmista soppalautasta eteen: ett syö tuosta!) Nyt mä hankin oman leipäni ja autan muitakin hankkimaan omansa, työtään vastaan, eivät ole kortistossa.

Työtä tekemällä me autamme taas niitä, jotka eivät enää itse kykene itsestään huolehtimaan.Näin tämä kannattaa meitä jokaista,eikä me tarvita valtion/kunnan huolenpitoa perusasioissa. Näin: Elämä kannattelee,kuin lastua laineilla!

Nykyinen hallitus tekee emämunauksen sosiaali ja terveyspalveluiden uudelleen järjestelemisellä ja ottamalla kunnilta päävastuun pois. Siirtämäällä kaikki palvelut suunnilleen yhden luukun taakse. Idioottimaista ajattelua, eihän ne perhanat ymmärrä asioita: joista tekevät nyt päätöksiään.
        Kalliinmaksi tulee ja hoito tulee huononemaan entisestään!

Eduskunnassa on terveydenhuollon asiantuntijoita: lääkäreitä ja hoitsuja,kyllä. konsultaatioapua saadaan jos halutaan: kyllä ja kalliilla hinnalla.
        Päätöksiä siis tekee nyt tietävät tahot ja keitä he edustavat: kansaa tietenkin..?
        Eivät, vaan yksityisiä tahoja ja pääomaa, kaikki menee pikkuhiljaa kaupalliseksi toiminnaksi.
        Koska uudistunut kunnallinen palvelu on niin pitkien matkojen ja jonotuksen takana: ettei sitä jaksa jonottaa loppu ikäänsä.

Niin se kunnallinen palvelu lopetetaan tarpeettomana... vaikka sitä juuri kansa tarvitsee, lähipalveluita. Eikä niitä ole edes kallista järjestää... nykytekniikalla.

• erkki-täti

En ole moiseen sarjaan ehtinyt tutustua, kiitos linkistä!

Katselen putkeen sitten kun on taas "virallinen kalsaripäivä" . Silloin minulla on ruokaa, juomaa ja muistiinpanovälineet valmiina, puhelin pois päältä ja koko päivä aikaa katsella, pohtia, penkoa ja etsiä taustoja.

Tuo mitä mainitsit, ettei kaikkea pidä uskoa, pitäisi olla jokaisen ohjenuorana nykyään ihan kaikessa. Mikään ei ole niinkuin se esitetään, mutta tarpeeksi kun kaivaa niin todennäköisin totuus löytyy sieltä välistä. Pätee ihan kaikkeen mitä media ja some meille syöttää. Aina kannattaa kysyä, kuka hyötyy tai kenen etua tässä ajetaan. Sitten vain penkomaan.

• Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

No Li:llä se on jotain solidaarisuutta/inhimillisyyttä kuten : Vapauden kaiho.

Viha vaino pois, rauha parempi ois.
        Sopusointu keskenämme vallitkoon.
        Oi vapaus, kuule kutsuas! Sua itkevät orvot kaipaa.
        Olet köyhän kansan pelastus, siksi vapauslaulut raikaa.
        :::.....:::

Siinä sä olet oikeassa; ett asioita ei oikein ymmärrä kun ei ole itse joutunut koskaan huolehtimaan oikeesti ... toimeentulostaan.
        Aina on jelpitty ja päästetty ainakin minut vähän helpommalla ...(vanhemmat)
        (ja yhä edelleen mua jelpitään, mutt enää ei laiteta valmista soppalautasta eteen: ett syö tuosta!) Nyt mä hankin oman leipäni ja autan muitakin hankkimaan omansa, työtään vastaan, eivät ole kortistossa.

Työtä tekemällä me autamme taas niitä, jotka eivät enää itse kykene itsestään huolehtimaan.Näin tämä kannattaa meitä jokaista,eikä me tarvita valtion/kunnan huolenpitoa perusasioissa. Näin: Elämä kannattelee,kuin lastua laineilla!

Nykyinen hallitus tekee emämunauksen sosiaali ja terveyspalveluiden uudelleen järjestelemisellä ja ottamalla kunnilta päävastuun pois. Siirtämäällä kaikki palvelut suunnilleen yhden luukun taakse. Idioottimaista ajattelua, eihän ne perhanat ymmärrä asioita: joista tekevät nyt päätöksiään.
        Kalliinmaksi tulee ja hoito tulee huononemaan entisestään!

Eduskunnassa on terveydenhuollon asiantuntijoita: lääkäreitä ja hoitsuja,kyllä. konsultaatioapua saadaan jos halutaan: kyllä ja kalliilla hinnalla.
        Päätöksiä siis tekee nyt tietävät tahot ja keitä he edustavat: kansaa tietenkin..?
        Eivät, vaan yksityisiä tahoja ja pääomaa, kaikki menee pikkuhiljaa kaupalliseksi toiminnaksi.
        Koska uudistunut kunnallinen palvelu on niin pitkien matkojen ja jonotuksen takana: ettei sitä jaksa jonottaa loppu ikäänsä.

Niin se kunnallinen palvelu lopetetaan tarpeettomana... vaikka sitä juuri kansa tarvitsee, lähipalveluita. Eikä niitä ole edes kallista järjestää... nykytekniikalla.

Juurikin noin, ei voi olla eri mieltä kun täyttä asiaa kirjoitat. Jotenkin irvokasta että ne asiat mistä suomea on aina kehuttu ja ylistetty (terveydenhuolto, koulutus) maailmalla heitetään ihan hetkessä romukoppaan ja mennään malleihin jotka kurjistaa suurimman osan yhteiskunnasta ja sitten tehdään muka jotain tuottavuusloikkia muutamien harvojen hyödyksi ja enemmistön lisäkurjistamiseksi.

• erkki-täti kirjoitti:

Hyvin sanottu, erkkis!

• Ikis__M
        erkki-täti kirjoitti:

En ole moiseen sarjaan ehtinyt tutustua, kiitos linkistä!

Katselen putkeen sitten kun on taas "virallinen kalsaripäivä" . Silloin minulla on ruokaa, juomaa ja muistiinpanovälineet valmiina, puhelin pois päältä ja koko päivä aikaa katsella, pohtia, penkoa ja etsiä taustoja.

Tuo mitä mainitsit, ettei kaikkea pidä uskoa, pitäisi olla jokaisen ohjenuorana nykyään ihan kaikessa. Mikään ei ole niinkuin se esitetään, mutta tarpeeksi kun kaivaa niin todennäköisin totuus löytyy sieltä välistä. Pätee ihan kaikkeen mitä media ja some meille syöttää. Aina kannattaa kysyä, kuka hyötyy tai kenen etua tässä ajetaan. Sitten vain penkomaan.

Tsekkaile, minusta ainakin oli sen verran koukuttava että tuli muutamassa illassa katsottua kaikki pätkät. Osittain minusta vähän rönsyili mutta osittain taas sitten tuli ihan uskottavaa asiaa mistä ei ole liiemmin huudeltu hstorian kirjoissa.

• että.silleen
        Ikis__M kirjoitti:

Tsekkaile, minusta ainakin oli sen verran koukuttava että tuli muutamassa illassa katsottua kaikki pätkät. Osittain minusta vähän rönsyili mutta osittain taas sitten tuli ihan uskottavaa asiaa mistä ei ole liiemmin huudeltu hstorian kirjoissa.

Hyvää yötä ja kiitos keskustelusta! Hyvää yötä ja makeita unia, kaikille palstalaisille!

• Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

Hyvää yötä ja kiitos keskustelusta! Hyvää yötä ja makeita unia, kaikille palstalaisille!

Samoin, hyviä öitä & kauniita unia :)

• Eräkettu

Miehän en mitään vasemmiston vässyköitä äänestä..

On vasemmistolta unohtunu nuo työmiesten aatteet.. Kaikki vassarit on nykyään kaikki sellasia neitejä jotka ei oo koskaan tehny fyysisesti raskasta oikeaa duunia.
      Mammanpojilta puuttuu tuo käytännönjärki kokonaan ja siksi kaikki on vituillaan..

Meikä uskoo oikeaan edistykseen eikä mihinkään "edistyksellisyyteen" missä homojen, lesbojen, mutujen jne. oikeudet on ykkös agenda..
      Jumaliste valtiollisella tasolla ollaan ja mitään muuta ei osata ajatella kuin jotain homojen avioliittoa.. Ei saatana..

Meikä äänestää oikeastoa.. Ja vaikka natsi-puoluetta jos se tarkottaa että päässään vihdoin eroon kaikista näistä pride pelleistä...

• Et_yllätä

Luuletko, että fasismisi tulee kenellekään yllätyksenä

• 53sinkku

Rakas eräkettu onko varma ettei valintasi ole persut?

• Eräkettu
        Et_yllätä kirjoitti:

Luuletko, että fasismisi tulee kenellekään yllätyksenä

Kaikkien pitäs olla oikeistoa.

Edelleenkin tuo vasemmisto ei enää edusta työväkeä... Se edustaa laiskoja paskoja mammanpoikia..
        Ykskään vassari ei tee oikeita hommia..

Jos pitäs pakolla kuunnella jonku vassari neidin lässytystä niin ei menis kauaakaan että teen siitä selvän.

Länsi ottaa takapakkia näiden "progressiivisten" vihervassareiden takia..
        Tulevaisuus on aika synkän näkönen..

• Eräkettu
        53sinkku kirjoitti:

Rakas eräkettu onko varma ettei valintasi ole persut?

Ite toivoisin vieläkin radikaalimpaa..

• ttujoo
        Eräkettu kirjoitti:

Kaikkien pitäs olla oikeistoa.

Edelleenkin tuo vasemmisto ei enää edusta työväkeä... Se edustaa laiskoja paskoja mammanpoikia..
        Ykskään vassari ei tee oikeita hommia..

Jos pitäs pakolla kuunnella jonku vassari neidin lässytystä niin ei menis kauaakaan että teen siitä selvän.

Länsi ottaa takapakkia näiden "progressiivisten" vihervassareiden takia..
        Tulevaisuus on aika synkän näkönen..

Ja taas häkki heilahtais

• Eräkettu
        ttujoo kirjoitti:

Ja taas häkki heilahtais

Vain jos jää kiinni. :D

Se on se 11. käsky... Älä jää kiinni.

• että.silleen
        Eräkettu kirjoitti:

Vain jos jää kiinni. :D

Se on se 11. käsky... Älä jää kiinni.

Tjaa, onnea siihen yritykseen!... "hidas mutta pitkä on lain käsi."
        Sanoi mun pappani, eikä ollut niitä: "herran nuhteessa eläviä miehiä!"
        Sellainen sodan käynyt vanha jermu, joka ei aluksi paikkaasa tahtonut löytää. Salakuljetti, trokasi, tappeli lain kanssa, pelas korttia junissa... ja istui tuomionsa.

Liivijengin äijiä olet ilmeisesti, ainakin sellainen kuva mulle tuli kun luin textejäs.

• Enemmänhän sitä kokkareihin on kallellaan, vaikka kaikkia asioita en heiltä allekirjoita.

• Eräkettu

Koko eurooppaan pitäs saada sellanen johto jolla on munaa...

Kaikki kusee kun kukaan ei uskalla ottaa ohjaksia omiin käsiin...

Se on just sellasta vasemmisto vässyköintiä.

• "Koko eurooppaan pitäs saada sellanen johto jolla on munaa... "

esmes Marine Le Pen ?

• erkki-täti
        scrg kirjoitti:

"Koko eurooppaan pitäs saada sellanen johto jolla on munaa... "

esmes Marine Le Pen ?

Marine on ollut rohkea nainen, tuodessaan esiin Ranskan ongelmien syitä.

Ranskalla on pitkä siirtomaahistoria ja siksi nämä aiheet, joissa voidaan vedota rasismiin ovat vaikeita, vaikeampia kuin vaikkapa meillä Suomessa.

Mietin, pitäiskö tässä vetää tiivistetty luento jokaiselle mahdolliselle pönttöpäälle, joka näitä palstoja lukee koskien Ranskan siirtomaita ja niiden kohtelua toisessa maailmansodassa, vai pitäisikö tehdä pidempi pohdinta johon tuodaan mukaan myös muut eurooppalaiset valtiot, joilla oli WW2:n aikaan siirtomaita ja ylin määräysvalta ko. altioissa. EN JAKSA.

Mutta Marine on oikeassa monessa asiassa, ja kaikkein eniten hän on oikeassa väittäessään, että ongelmia ei uskalleta kohdata eikä asioista uskalleta rasismikortin pelossa puhua. Ranskassa valtamedia on hiljaa mm. nykypäivän juutalaisvainoista...juutalaiset pelkäävät näyttää uskoaan, ja heitä kohtaan hyökkäillään synagoogien lähistöllä. Muuttoliike on kiihtynyt Ranskasta pois: muutamien viime vuosien aikana vuosittainen luku on kasvanut koko ajan, ja muistaakseni viime vuoden luku on jotain 14 000. Ei ehkä ole iso luku, mutta kun joka vuosi yli 10 vuoden ajan on Euroopasta paennut n. 10 000 juutalaista pois, siitä tulee aikamoinen joukko. Ainoastaan muslimit hyökkäilevät.

Se siitä suvaitsevaisesta Euroopasta. Kukaan ei puolusta, asia on irrelevantti, koska tärkeintä on saada Eurooppaan mahdollisimman paljon suvaitsemattomia muslimeja? Miksi? Seuraa rahaa, ja tutkaile rosvo-investointipankkien omistajia. Sanoin tästä jo joskus vuonna keppi ja keihäs, että siellä on isoina osakeomistajina saudeja, bahrainilaisia ja muita öljy-maiden edustajia. Omistajina on myös isoja juutalaisia nimiä. Ketään ei kiinostanut. Minua kiinnostaa yhä enemmän.

Toora kehottaa sodanjulistuksessaan teettämään verityön "arvottomilla" (me olemme niitä arvottomia, eli kristityt ja pakanat), ja jihad kehottaa muslimeita hoitamaan homman itse.

Mikä yhdistää juutalaisia raharuhtinaita (ja nyt ei puhuta juutalaisista isona joukkona, vaan pienestä juutalaisesta pankkisektoriin keskittyvästä joukosta. Juutalaiset ovat isona joukkona yksi maailman ihanin , luovin ja sydämmellisin ihmisjoukko, jos näinkään saa edes sanoa?) ja muslimitaustaisia öljypohattoja?

Vallanhalu ja tahto kostaa. Muslimeilla taustalla on hävityt ristiretket Euroopassa, hullu juutalaisjengi haluaa kostaa holokaustin tai muuten vain toteuttaa Toorassa mainitut asiat, vaikea sanoa. Niin isolla rahalla jaksetaan aivopestä uusia sukupolvia (juutalaisviha Euroopassa, mitähän vittua sekin on? Sellaista ei ole!) ja pitää holokaustin muistoa yllä, että kaikki muut kansanmurhat unohdetaan.

Pitäisiköhän tässä nyt loukkaantua juutalaiselle mediamafialle, koska mielestäni on hyvin loukkavaa, että Ruandan kansanmurha (muutamassa viikossa miljoona kuollutta), Kongon etniset hirveydet, Ugandan hirmuhallinnon miljoonat uhrit, Etelä-Afrikan tilanne, Armenian kansanmurha, Hiroshima ja Nagasaki, Stalinin pakkosiirrot ja vankileirit ynnä muut hirveydet unohdetaan, koska olihan meillä holokausti!

Juutalaisten vainoaminen oli väärin ja tuomittavaa. Mutta juutalaisten joukossa oli muutama mätäpaise, ihan olisi riittänyt heidän tuomitsemisensa. Ei olisi tarvinnut kiduttaa ja vainota koko ryhmää, he eivät sitä ansainneet.

Mutta kaikkein kummallisimmaksi asia muuttuu, kun tämän saman asian sanoo juutalainen julkisesti. Sen jälkeen alkaa juutalaisten ison rahan koneisto toimia, ja se juutalainen joka uskaltaa kritisoida näitä asioita tulee painostetuksi ja vainotuksi kaikilla elämänalueillaan. Ihan täällä läntisessä maailmassa, joka on kuuluisa vapaudestaan ja sananvapaudestaan!

Muslimimaissa liikkumavaraa on vielä vähemmän. Jos sattuu olemaan jonkun ison pampun sukua, saa säilyttää ehkä henkensä ja elellä kotiarestissa. Muuten joutuu melko pian hirteen tai saa kaulaansa kohdistuvan kovan iskun teräaseesta.

Marine Le pen on tuonut esiiin kulttuurisista eroista johtuvat sopeutumisongelmat. Ne ovat tosiasioita, joihin pitäisi löytää ratkaisu. Ranskalainen yhteiskunta on nyt ollut syytettynä muutaman vuosikymmenen. Syyksi arabitaustaisten heikkoon työllistymiseen ja sijoittumiseen yhteiskunnassa on esitetty toistuvasti syyksi sitä, että kolonialistinen Ranska on rasistinen. Mutta onko alku kanassa vai munassa? Jos oikein tarkasti muistetaan löukea Muhammedin opetukset ja ohjeet, on siellä kielletty vääräuskoiselle työn tekeminen. Siksi tunku julkisiin, kunnan ja valtion hommiin onkin suurta. Jos kuitenkin kunnat tai valtio haluavat napata parhaimmat hakijat, niin se tuskin on rasismia jos Ahmed ei keskinkertaisilla ansioillaan tule valituksi. Mutta rasismiksi se esitetään.

Muistutan vielä, että Ranskassa on suomalaisittain ihan käsittämättömän hyvät työsuhde-edut. Vakituisesta työpaikasta ei kovin halvalla irtisanota ketään, vaikka sopimattomuus havaittaisiin hyvinkin pian. Työntekijä voi myös sanoa itse itsensä irti, mutta hänellä on vuosi aikaa muuttaa mieltään! Tähän ei voi naputella enempää, Marinea tarvitaan

• elluhalloyb

MARRRNIE
      PEUKUTAN SINUA
      Asiat just niin kuin kirjoitat (*_*)

• Leevi.Luokittamaton

Palstalaisten poliittiset kannat

Jos joku uskoo galluppeihin ,MV lehteen ja juutuupiin on enemmän hyväuskoinen naiivi ja murrosikäinen kuin minkään jäsen. Jaa lukuunottamatta noita "vittereitä ja vitteleitä". Toinen ryhmä kirjoittajista on selkeästi aatteen läpitunkemat, joilla on omat vihollis ja vainokuvansa joita en sopivaisuussyistä käy kommentoimaan. Omana ryhmänään ovat puolueiden ja yhteisöjen työntekijät ,joiden työsuhteeseen kuuluu "propagoiminen" nimimerkillä ja sen vierestä. Hauska harrastus on myös niillä jotka huvikseen kirjoittelevat sitä sun tätä kuulumatta mihinkään "puulaakiin" ne kun rajoittavat ajatusten vapautta. Joten kyllä totuus on se, että edustavat kirjoa kaikista mahdollisista ja mahdottomista yhteen ja eri viiteryhmistä. Sehän on elämän kirjo ajatella omintakeisesti ? Puolueiden kannalta on tosin vaarallisin se jonka mielipiteitä ei kykenen hallitsemaan, se kehveli kun voi aina äänestää "väärin". Mutta viisas vaalijärjestelmähän korjaa tuon puutteen kuten nähty on ?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5998
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1395
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1362
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      288
      1333
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1297
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe