Kokemuksia Orionista työnantajana? Onko suuri vaihtuvuus? Kränää paljon, kun naisia paljon töissä? Palkat? ym
Orion Oyj työnantajana
57
15897
Vastaukset
- RiippuuMistäRoikkuu
Minne päin olet hakemassa ja mitä työtä. Orionilla:lla on tuotantolaitoksia muuallakin kuin espoossa. Kemian muoviteollisuuden TES on muistaakseni ainakin espoon "lattiatasolla" käytössä, joten team:n sivuja tutkimaan.
Pari kertaa olen ollut espoossa vieraana. Sellainen mielikuva on jäänyt, ettei ole aivan viimeisen päälle kiire päällä normaalituotannon aikana. Työ on itsessään hyvin tarkkaan ohjeistettu, joten jos on säätäjä (sählääjä) luonne ei välttämättä ole oikea paikka. Muistetaan kuitenkin, että tuolla tehdään lääkkeitä, joten säätäminen ei ole suotavaa.
Mutta liukuhihnatyötähän tuo on, niin huonossa kuin pahassa. Ja toki kaikissa työpaikoissa on omat huonot ja vähemmän huonot puolensa, niiden kanssa joko voi elää tai ei.- likipiti
Ei aloittaja hae työtä mistään:))) Kysellyt sadoista firmoista kaikenlaista....
- RiippuuMistäRoikkuu
Ei sillä ole merkitystä, joku toinen saattaa harkita samaa asiaa ja lukea kommentin.
- hilipati_hippaa
Suolikaksnelonen,totuuden perikuva:))))
- ihmettelijäX
likipiti kirjoitti:
Ei aloittaja hae työtä mistään:))) Kysellyt sadoista firmoista kaikenlaista....
Taisi sattua arkaan paikkaan? Eli kannatti kysyä eikö? JOs jollain jotain positiivista sanottavaa. Kannattaa aina ottaa kaikki tieto työnantajista niin ei ylläty.
- Anonyymi
hilipati_hippaa kirjoitti:
Suolikaksnelonen,totuuden perikuva:))))
Oletko lukenut yhdestäkään firmasta hyvää?
- Engineer82
Hain sinne validointi-insinööriksi puhtausvalidointiin, onko tämä joku hienompi nimitys siivoojalle?
- 224
Jos et tiedä mitä olet hakemassa, et ehkä ole oikea henkilö kyseiseen toimeen.
- pahpahpah
Paremminkin työnantaja ei tiedä mitä oikeasti haluaa.
- siinätekijälle
pakko jotain mätää olla. tääkin paikka ollu kohta vuoden auki. aina vaan jatkettu. mätä työyhteisö, kun ei "oikeaa tyyppiä" vaan löydy. :) http://careers.fi/orion/careers.cgi?action=view&job_id=2100&lang=fin&ts=2016-07-26_04-46-41-80#.V6XxCPmLTak
- Orionrobotti
1900€ pilkun viilauksesta nauttivalle? Ei hitto, nauruksi meni. Tavallinen tehdashomma ja ei "tekijää" vain löydy. Missä syy?
- dgjk
Orionissa kahdelta eri alan ihmiselta kuullut että huono työilmapiiri, suorastaan työpaikkakiusaamista ollut
- työntekijä
Nyt haetaan vuokrafirman kautta. Ei tainu hr-ihminen osata asiaansa? Huono ilmapiiri=huono rekrytointi?
- Minkäsillevoi
On kokemusta Orionista - en kyllä menis enää
- PahoinvointiaRakentamas
En koskis enää pitkällä tikkullakaan. Pikkusieluisten esimiesten suojatyöpaikka jossa työntekijä on se suurin vihollinen jota kuuluu nöyryyttää. Suuri vaihtuvuus työntekijöissä. Naamakertoimen mukaan mahdollisuus edetä työuralla. Ylempää johtoa ei esimiesten toiminta pahemmin kiinnosta ja suojelevat heitä. Työntekijä on helppo vaihtaa taas uuteen. Mutta jos pitää surkeasta ilmapiiristä niin sit ilman muuta.
- Jgyugvc
Orionissa ollut vakavaa työpaikkakiusaamista. Erittäin huono ilmapiiri.
- Anonyymi
Höpö höpöä
- Zap1
Ai että,itellään ois tiedossa haastattelu mestaan. Taidan jättää suosiolla väliin 😂
- Anonyymi
11 vuotta olin tekemäs kaikkee millä otetaan ih.isestä näytteitä,ihan jees oli,terkkui muoviosastolle
- Mäpä70
Onko kokemuksia Oulun Orionista?
- EnMenis
Itsehän kärsit....
- Sattuu.joka.päivä
viitisen vuotta orionilla ja siitä ajasta ehkä vuoden verran olen mennyt neutraalilla mielialalla töihin, muuten on ollut kestovit*t*s päällä. Ilmapiiri on todella huono. Työntekijöiden keskuudessa on hyvä ilmapiiri, mutta esimiehet ja johto tekee työstä aika lailla kuvottavaa.
Ja miksi sitten olen edelleen Orionilla? Ikäiseni naisen on aika turha enää hakea töitä lääkealalta tai ylipäätään mistään. Pakko vaan niellä kiukku ja tuska.- Anonyymi
Ei itselle elämä
- hetipois
Eiköhän Orion ole niitä yrityksiä, josta ei ole mitään jäljellä viiden vuoden päästä. Uusien lääkkeiden kehittely takkuaa pahasti ja tuotekehitys on olematonta. Kun apteekkilaitoksen monopolia aletaan purkamaan seuraavan viiden vuoden aikana on se viimeinen niitti Orionille. Kannattavuus katoaa ja ajaudutaan jatkuviin työvoiman vähentämistoimenpiteisiin. Kannattaa vaihtaa työpaikkaa heti kuin vain on mahdollista.
- Anonyymi
Orion mihinkään katoa, juurihan saatiin uusi lääke markkinoille, eli darolutamidi.Ja uusia on tulossa...
https://www.kemia-lehti.fi/orionin-syopalaake-myyntiin-yhdysvalloissa/ - Anonyymi
Korhonthurs kaveri kun lähti pois työilmapiiri labrassa parani paljon. Kaikki ei sovi tuloksllinseen työelämään kuin pitäisi osata myös tehdä töitä eikä hengailla .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orion mihinkään katoa, juurihan saatiin uusi lääke markkinoille, eli darolutamidi.Ja uusia on tulossa...
https://www.kemia-lehti.fi/orionin-syopalaake-myyntiin-yhdysvalloissa/Jo Orion tekee lääkkeitä, joita ei kukaan muu tee, joten Orionilla niiden suhteen tuotanto pyörii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo Orion tekee lääkkeitä, joita ei kukaan muu tee, joten Orionilla niiden suhteen tuotanto pyörii.
Sitähän ne patentit tarkoittaa, on yksinoikeus tehdä ja myydä tiettyä molekyyliä sisältäviä pillereitä. Kyllä orionilla tehdään paljon muutakin kuin niitä omia lääkeaineita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kemia-lehti.fi/orionin-syopalaake-myyntiin-yhdysvalloissa/Töitä on niin perkeleesti, että hyvä kun ehtii tekemään. Ylitöitä tosi usein, jos haluaa tehdä tiliä.
- Anonyymi
Jos haluaa päästä helpolla orionilla kannattaa hakea labraan projektitöihin tai laitosmieheksi siinä ei tarvitse tehdä juuri mitään kunhan pysytteelle poissa silmistä.
- Anonyymi
Ihan hyvä paikka 4 V viihdyin tuotannossa esimiestehtävissä. Aloituspalkka saatava hyväksi koska muuten se ei vuosien varrella nouse edes tehtäviä vaihtamalla. Tehtaista ja osastoista riippuen hyvä ja joviaali työilmapiiri.
- Anonyymi
yli 2v kokemuksella tuotannosta. Palkka hyvää yli 3000e/kk lisineen. Työ ei ole vaativaa, vaikka työhakemus antaa ymmärtää muuta. Työ on myös rentoa ja kiireetöntä, vaikka jotkut työkaverit antavat muuta ymmärtää ja keksimällä keksivät kiirettä ja niuhotettavaa. Tästä ei kuitenkaan tarvitse välittää, jos osaa korvat sulkea. Pomot ymmärtävät, että kaikki teemme osamme ja täällä ollaan tuntipalkalla. Myös vuorotyö ottaa veronsa ja aina ei jaksa hikihatussa painaa. Työ ilmapiiri on hyvä, jos jättää mädätomenat omaan arvoonsa.
- Anonyymi
Alaleukaluun lovi, halkeama, uurros, imuventtiili,
- Anonyymi
Porukka tosi laiskaa
- Anonyymi
Kyllä. Helpoin työpaikka jos ei haluu tehdä töitä. Saa saikuttaa jatkuvasti ja siihen ei puututa
- Anonyymi
Jos annattu työtehtävä ei nappaa voi pitää pitkät tauot ja hidastella ja jättää työt seuraavalle vuorolle. Työnjohto ei uskalla puutuu mihinkään.
- Anonyymi
Onneksi on paljon porukkaa virosta ja venäjältä; ilman heidän työpanosta orion olisi pulassa. Työteliäitä ovat eivät valita eikä purnaa. Työt maistuu hyvin ja tekevät työtä joutuisasti. Toisin on kantaväestön kanssa keksitään vaikka mitä ettei tarvitsisi tehdä töitä.
- Anonyymi
Onko salosta mitään tarkempa tietoa.?
- Anonyymi
Onko tuoreempia kokemuksia Espoon tuotannosta?
- Anonyymi
Vaihtuvuus hurjaa. työ raskasta ja paljon suojaimia pitää käyttää. työnjohto kyttää ja käryttää mielyttääkseen omaa pomoaan. ne jotka on ollut pitkään töissä siellä ovat masentuneita ja alkoholisoituneita. varasto on jees paikka kunhan vältät mr. Negativeä.
- Anonyymi
Kaikkee sitä saa lukea.
Toki ihmisiä on erilaisia ja jotku työt sopii toiselle ja jotkut ei. Tuotannontyöt on aikalailla samanlaista tylsää kuraa kaikkialla . Orionilla positiivista on, että työt ohjeistetaan hyvin, perehdytys tehdään kunnolla ja työturvallisuuteen panostetaan.
Esihenkilö työ on ihan hyvällä tasolla.
Ainut oikeasti huono puoli on, että vuorotyömallia on vaikea muuttaa, vaikka tulisi sellainen elämäntilanne vastaan, ettet voisi yötä tai iltaa tehdä.
Palkka myös voisi parempi olla, huitelee työsuhteen alussa jossain 2500e kieppeillä lisineen ja muine bonuksineen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtuvuus hurjaa. työ raskasta ja paljon suojaimia pitää käyttää. työnjohto kyttää ja käryttää mielyttääkseen omaa pomoaan. ne jotka on ollut pitkään töissä siellä ovat masentuneita ja alkoholisoituneita. varasto on jees paikka kunhan vältät mr. Negativeä.
Vaihtuvuus on yllättävän pientä, henkilöstöä on sen verran että väkisinkin vähän sitä on.
Työ on kevyttä kuin mikä, pientä näpertelyä vain.
- Anonyymi
Mä voin kertoo rehellisesti mitä touhuan Orionilla ja minkälainen mesta se on. Oon ollu siellä nyt töissä 1,5v. Eli oon opiskellu aikaisemmin kemmalla, mutta tehny lähinnä perusduunari hommia raksoilla, varastoilla yms. Akateeminen duunari ;b Kun tarpeeksi ruikuttaa voi jonnee päästä. Mä pääsin Orionille.
Vastaanotto oli mukava ja asiallinen. Alkuperehdytyksen, terveystarkastuksen ja huumeseulojen jälkeen alkoi varsinainen koulutus tehtävään. Mut koulutettiin lääkemassojen tuotanto-operaattoriksi. Koulutus kesti n. 5-6kk. Lopuksi annettiin prosessien tekemisestä näyttökokeet. Koulutuksia jatketaan aina tarpeen mukaan.
Tuotantoprosessit sisältävät mm. laitteiden ja instrumenttien asennusta, lääkemassojen tuotannon vaiheet, sekä puhtaanapidon toimenpiteet. Kaikki operaatiot on hyvin yksityiskohtaisesti ohjeistettu ja ohjeita on paljon. Kaikki tekemiset mm. kirjataan. Jokatapauksessa hommassa on opettelua, vaikkei se mitään fysikaalista kemiaa olekaan…Varsinaisesti ;)
Toiminta on suhteellisen hektistä ja osastomme toimii kolmessa vuorossa aamu, ilta ja yövuorossa. Hommia hoidetaan melko itsenäisesti. Mulla on ikäänkuin semmoinen n. 150 neliön tuotantolabra, jossa väsään lääkemassat. Sitten ne tabletoidaan. Se on tarkkaa puuhaa siinä mielessä, ettei pahoihin virheisiin ole varaa, joten hereillä pitää olla ja pitää tietää mitä tekee. Valvonta on tiukkaa syystäkin. Eli jos olet narkkari, vähän vajaa tai kova sähläämään, niin nämä hommat eivät ole heiniäsi.
Sitten palkkajutut; palkka määräytyy vaativuusluokan mukaan, ite oon nyt 3,5 sillä saan n. 2500€, päälle tulee lisät, tuotantopalkkio yms. Lisäksi maksetaan vuosibonus. Helposti tippuu se 40 000€/vuosi varsinkin, jos vähän överiä tekee.
Työkaverit on tosi mukavia ja pääsin helposti jengiin mukaan. Melko värikästä porukkaa valkoisiin pukeutuneina. Ikä haitari on laaja. Miehiä ja naisia on tasapuolin. Esimiehet ovat ainakin minua kohdelleet asiallisesti. Joskus kun oon joutunnu operoimaan täysin seinähullujen psykopaattien kanssa, niin siihen verrattuna Orionilla on kyllä helvetin mukavaa porukkaa ;b
Ruokala on paras missä olen koskaan syönyt. Hemmetin hyvä ruokala.
No siinä oli mun rehellinen mielipide Orionista. Ellei mua pois heitetä, niin jään varmaan taloon eläkeikään saakka.- Anonyymi
En voi inhisläisenä varmasti sanoa, mutta sen mitä tabletista käytävillä oon kuullut saa mut uskomaan tän olevan jonkin tabletin oman rekryhenkilön/tuotantopäällikkön kirjoittama😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voi inhisläisenä varmasti sanoa, mutta sen mitä tabletista käytävillä oon kuullut saa mut uskomaan tän olevan jonkin tabletin oman rekryhenkilön/tuotantopäällikkön kirjoittama😂
Tutulle tyypille kirjoittaja vaikuttaa, tunnistan!;) Toki on voitu antaa rooli kertoa positiivinen kokemus työntekijänä yrityksestä. Varmaan riippuu tehtävästä ja omasta asenteestakin kuinka tulee viihtymään.
- Anonyymi
Noo, jos nyt joku esihenkilö tai vastaava tulisi ehdottamaan täällä, että kirjoitatko Orionista palautteen Suomi24 someen, nii kyllä mä kattosin kieroon😅Kunhan heitin omakohtaisen kokemuksen.
- Anonyymi
Helvetistit siellä on valittajia, eivät uskalla lähteä pois kun eivät voi valittaa muualla. Työsuojelu toiminnastavä kukaan ei välitä. suojaimet hajoaa ja ovat 70-luvan kamaa. Valtuutetut saavat kunnon palkan lisät jotta ovat hiljaa. Liki 16000 tonnii vuodessaa lisää. Ovat hyvin hiljaa. Eivä puutu mihinkää epäkohtiin. Työnantajan juoksupoikina toimivat.
- Anonyymi
Tabletissa tehtii yhteistyötä Bayerin kanssa sillo odm:n osalta ja se yks sankari asens epätasalaatuset painimet. Pillereistä tuli pikkuse sopusuhdattomia. Tavallisesti todella kriittinen virhe mutta mitä sanoo bayerin edustaja? "Ei haittaa ne kuolee syöpää kumminki" Se on se rahan kiilto väliä millään yhteiskunnan hyvinvoinnilla. Sairas paikka eli paranemisia jokaselle sinne.
- Anonyymi
Työtapaturmista ei työsuojelu hae mitään korvauksia. Saat vamman ja kärsit siitä lopun ikääsi.
Tää valtuutettu on ostettu työnantajan puolelle.
Mesoo ja esittää jotain aivan muuta. Ei auta ja edistää korvauksien hakua, kun itse saa muhkeat bonarit. - Anonyymi
Minkälainen on Orionin tytäryhtiö Fermion Oy työnantajana? Hanko, Espoo, Oulu.
- Anonyymi
Pitää olla persu jos aiot pärjätä fermionilla, ne pysty pitää työpaikat kantasuomalaisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla persu jos aiot pärjätä fermionilla, ne pysty pitää työpaikat kantasuomalaisilla.
Höpö, höpö. Ihan normaali duunarityöpaikka, hyvine ja huonoine puolineen. Keskeytymätön kolmivuoro on se rasittavia osa, itse työ on helpohkoa vaikka välillä raskasta kun sattuu kohdalle iso (pahimmillaan satoja kiloja käsin) panostus. Pomot eivät pahemmin perään huutele, kunhan tekee parhaansa, mutta mitään urotekoja ei kuitenkaan vaadita.
- Anonyymi
Parikymmentä vuotta sitten oli huonot palkat päivätyössä. Nykyään kai 3-vuoroa (siinä välissä 2-vuoroa). Duunista riippuen, ikkunaton duuni.
- Anonyymi
Ammattitauti epäilyt lakaistaan maton alle, ettei valtuuttetujen bonukset mene. Ei kannata sairastua.
- Anonyymi
"Se kenellä sitä rahaa on, ni se päättää mitä sillä tehään"
- Anonyymi
Niinpä. Hyville työntekijöille vois alkaa maksaa bonusta.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255