Pähkinä on tappava myrkky!

vastuu-on-kusettajilla

5

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄlyÄläJätä

Taidat olla joko Pöljältä tai Perä-Hikiältä, kun et tuon vertaa tajua, että artikkelissa on kyse allegiasta. Oletko koskaan kuullut, mikä on allergia? Aloituksesi otsikon voisi kirjoittaa "Kaikki on tappavaa myrkkyä!", koska kaikelle voi olla allerginen, kuka millekin. Mutta sekin sinun tulisi tajuta, ettei allergia ole myrkytystila.

• ette.mitään.tiedä

Itse olet täysi pöljä!
        Osaatko kuvitella, mitä siitä seuraa, kun joku kertoo sinulle, että pähkinä on terveellistä ja sitä tulisi popsia päivittäin? Voi nimittäin olla niin, että sinä olet tietämättäsi allerginen pähkinöille ja hupskeikkaa, sinun elämäsi päättyikin yhteen puraisuun pähkinästä?
        Ajattele ensin ja sitten viisastelet!

• ÄlyÄläJätä
        ette.mitään.tiedä kirjoitti:

Itse olet täysi pöljä!
        Osaatko kuvitella, mitä siitä seuraa, kun joku kertoo sinulle, että pähkinä on terveellistä ja sitä tulisi popsia päivittäin? Voi nimittäin olla niin, että sinä olet tietämättäsi allerginen pähkinöille ja hupskeikkaa, sinun elämäsi päättyikin yhteen puraisuun pähkinästä?
        Ajattele ensin ja sitten viisastelet!

Hahaaaa... Olen tietoinen pähkinäallergiastani, joten kirveesi osui kiveen! Ja vielä tiedoksi: kukaan ei ole ENSIkontaktissa allerginen millekään, allergisoitumiseen tarvitaan vähintään yksi aikaisempi kontakti ko. aineen kanssa. Muuten, botaanisesti maapähkinä ei ole pähkinä vaan palkokasvi.

• Exap

Höpsistä. Hydroksyylihappo on tappanut paljon enemmän ihmisiä kuin pähkinät. Ja sitä sentään myydään jopa kuluttajille aivan vapaasti ilman asianmukaisia varoitustekstejä ja jotkut jopa kehtaavat suositella sen nauttimista !!!

• järkeä.jutusteluun

Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&viewType=viewArticle&tunnus=duo11058

muunmuassa artikkelista leikattuna.

Pähkinöillä on terveyttä edistäviä vaikutuksia. Ne auttavat muun muassa painonhallinnassa sekä metabolisen oireyhtymän ja sydän ja verisuonisairauksien ehkäisyssä (Vadivel ym. 2012). Pähkinöiden sisältämä ravinto on laadukasta, ja niissä on runsaasti proteiinia (10 - 25 %). Kuitujen, vitamiinien ja kivennäisaineiden ohella pähkinät ovat erinomainen monityydyttymättömien rasvahappojen lähde, sillä 45 - 75 % niiden painosta on kasvisrasvaa. Maapähkinää pidetään erityisen hyvänä proteiininlähteenä ja sitä käytetäänkin teollisuudessa lisäämään ruoan proteiinipitoisuutta (Rousi 1997). Pähkinät kuuluvat myös olennaisena osana kasvisruokavalioon. Mainitut seikat lienevät yhdessä vaikuttaneet pähkinöiden kulutuksen viimeaikaiseen kasvuun. Samaan aikaan myös pähkinäallergiat ovat yleistyneet, vaikka itse allergian syntyyn liittyy monia osin vielä tuntemattomia riskitekijöitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe