mikä mielestäsi paras kahvi

kahvi.muki

minkä kahvi paketin ostat kaupasta ja jos sitä ei ole niin mitä muita kelpaisi

23

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvijuoppo

ostan vain ja ainoastaan kulta katriina kahvi paketin suodatin jauhatusta kaupasta ja jos sitä ei ole niin sitten en osta kahvi pakettia

• vihatipunen

Olet näköjään yhtä ehdoton tuossa kahvi-asiassa kuin välimerkkien käytönkin kanssa. Siis jos joku pyytää sinua käyttämään välimerkkejä, niin itsepäisenä et suostu. Noin joustamattoman ihmisen kanssa olisi hankalaa olla ja elää.

Asiaan. Mun lempikahvi tällä hetkellä on Nordvqistin "Reko" (luomu tummapaahto).

• vihatipunen
        vihatipunen kirjoitti:

Olet näköjään yhtä ehdoton tuossa kahvi-asiassa kuin välimerkkien käytönkin kanssa. Siis jos joku pyytää sinua käyttämään välimerkkejä, niin itsepäisenä et suostu. Noin joustamattoman ihmisen kanssa olisi hankalaa olla ja elää.

Asiaan. Mun lempikahvi tällä hetkellä on Nordvqistin "Reko" (luomu tummapaahto).

Ja Nordquist tuli sitten eka kirjoitettua väärin ulkomuistista....

• juhla.mokkaa.kupissa

itse pidän juhla mokasta mutta kaikki muutkin käy

• Ikis__M
        vihatipunen kirjoitti:

Se reko on ihan ok, tuolla muuten näytti olevan tummapaahtoisten tesri, aika hyvin menee minunkin maun mukaan näköjään:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/03/24/testissa-tummapaahtoiset-kahvit

Tuota Lindvalls kaffea en ole missään nähnytkään, jos näen niin testaan kyllä.

• vihatipunen
        Ikis__M kirjoitti:

Se reko on ihan ok, tuolla muuten näytti olevan tummapaahtoisten tesri, aika hyvin menee minunkin maun mukaan näköjään:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/03/24/testissa-tummapaahtoiset-kahvit

Tuota Lindvalls kaffea en ole missään nähnytkään, jos näen niin testaan kyllä.

En minäkään muista Lindvalls Kaffea ostaneeni. Löfbergs Lilaa on mennyt kyllä useampi paketti.

• Ikis__M

Yleensä ostan:

https://static.eco-toimistotarvikkeet.fi/kahvi-presidentti-tumma-paahto-hinta-aeopy_l.jpg

Toisinaan tykkään tuosta kun siinä on niin koukuttava maku, ensin vähän pahaa ja sitten muutaman kupin jälkeen alkaa maistua hyvältä:

http://www.lofbergs.fi/tuotteet/jauhettu-kahvi/crescendo/

Sitten aika usein kokeilen jos bongaan jotain ennen maistamatonta tummapaahtoista, nyt on jotain italialaista mutten oikein tykkää. Joskus tulee kokeiltua ei ihan niin tummia paahtojakin, esim. tuo on aika hyvää:

http://www.paulig.fi/sites/default/files/media/Content images/web_Mundo_500g_ground_jpg-180x300.jpg

• helmiä.sioille

Pressan tumma paahto on kyllä hyvää. Ja Juhla Mokankin tumma paahto on ihan juotavaa. Ne vaaleat on tosiaan karmeeta litkua.

• Kulta katriinaa ostan useimmiten, muutkin käy, suuria makueroja en ole aistinut

• Minä join kodinperintönä 20 vuotta Presidenttiä. Töissä oli useimmiten Juhlamokkaa, enkä minä koskaan erottanut niitä toisistaan, kun olin pistänyt joukkoon tarpeeksi maitoa ja sokeria.

Muutama vuosi sitten näin Hesarin ruokasivuilla kahvivertailun, jossa Rainbow-kahvi voitti molemmat edellämainitut. Niinpä ostin sitä kokeilun vuoksi ja samaltahan sekin maistui. Koska se on melkein puolta halvempaa, olen juonut sitä kotona siitä lähtien.

Tummapaahtoiset kahvit tuntuvat olevan kovasti muodissa, mutta eivät sovi minun suuhuni. Kaikista kauheinta kuitenkin on laiha kahvi. Erityisesti tummapaahtoinen laiha kahvi.

• Ikis__M

Tummapaahtoiset kahvit vaan on niin paljon parempia, juo viikko ja huomaat kyllä sitten eron jos/kun muualla maistat tiskivesiä. Tuo kahviasiassa "säästäminen" on minusta vähän turhaa kun se paketti kuitenkin ainakin itsellä kestää sen aikaa ettei sillä hirmutiliä tekisi, parisataa ehkä vuodessa saattaisi säästyä hintaerolla niin ei kannata kiusata itseään.

• juhlis.paras

kyllä eron huomaa juhla mokka on parempaa ja ennemmin saludoa kulta katriinaa pirkka costa rica kahvia kuin presidenttiä minusta presidentti on sellaista litkua mitään sanomaton

• vihatipunen
        Ikis__M kirjoitti:

Tummapaahtoiset kahvit vaan on niin paljon parempia, juo viikko ja huomaat kyllä sitten eron jos/kun muualla maistat tiskivesiä. Tuo kahviasiassa "säästäminen" on minusta vähän turhaa kun se paketti kuitenkin ainakin itsellä kestää sen aikaa ettei sillä hirmutiliä tekisi, parisataa ehkä vuodessa saattaisi säästyä hintaerolla niin ei kannata kiusata itseään.

Tässä asiassa olen samaa mieltä. Jos kahvia juo niin pitäähän sen maistua joltain.

• Ikis__M
        vihatipunen kirjoitti:

Tässä asiassa olen samaa mieltä. Jos kahvia juo niin pitäähän sen maistua joltain.

Joo ja siis se onkin jännä kun tottuu tummapaahtoisiin niin niissä on se kahvin maku ja kuitenkin on pehmeän makuista kun taa sitten vaaleapaahtoiset maistuu kitkeriltä.

• Ikis__M kirjoitti:

Olen minä niitä lomalla viikon juonut useampaakin otteeseen, mutta makuhermot eivät vain ole tottuneet. Noh, makuasioitahan nämä ovat ja on aika vaikeaa muuttaa omaa makuaistiaan väkisin.

Hyvänä esimerkkinä on Rouva Ratikan suuresti rakastama natto.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Nattō

Kävin ostamassa sitä RR:lle japanilaisesta kaupasta ja myyjä väitti minulle, että vaikken pidäkään siitä, niin jos syön väkisin muutaman kerran, niin maku muuttuu. Mutta kun jo pelkkä haju tuo oksennuksen kurkkuun.

• Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

Olen minä niitä lomalla viikon juonut useampaakin otteeseen, mutta makuhermot eivät vain ole tottuneet. Noh, makuasioitahan nämä ovat ja on aika vaikeaa muuttaa omaa makuaistiaan väkisin.

Hyvänä esimerkkinä on Rouva Ratikan suuresti rakastama natto.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Nattō

Kävin ostamassa sitä RR:lle japanilaisesta kaupasta ja myyjä väitti minulle, että vaikken pidäkään siitä, niin jos syön väkisin muutaman kerran, niin maku muuttuu. Mutta kun jo pelkkä haju tuo oksennuksen kurkkuun.

Onhan se noinkin tietysti ja sama kai se sitten on sitä halvempaa ottaa jos ei eroa huomaa. Huiman näköistä evästä tuo natto näyttää olevan, ilmeisesti siihen pitää saada verenperintönä mieltymys, vähän niin kuin ruotsalaisten hapansilakoihin.

• Ikis__M kirjoitti:

Onhan se noinkin tietysti ja sama kai se sitten on sitä halvempaa ottaa jos ei eroa huomaa. Huiman näköistä evästä tuo natto näyttää olevan, ilmeisesti siihen pitää saada verenperintönä mieltymys, vähän niin kuin ruotsalaisten hapansilakoihin.

Hyvä kun tuli puheeksi. Käytiin RR:n kanssa vappuna Tukholmassa ja se halusi välttämättä ostaa surströmmingiä. Odotan innolla, kun avataan purkki juhannuksena mökillä. Systeri jo ilmoitti tilaavansa kaasunaamarin itselleen. :-)

• MrHedgehog

Rainbow on halpismerkkien ykkönen....pesee monet kalliimmista. Jostain syystä reippaasti parempaa kuin esim. K:n ja Tokmannin 2-3 euron kahvit.

• Ikis__M kirjoitti:

Tummapaahtoiset kahvit on niiile, jotka joutuu keittämään kahvinsa johonkin kuraveteen. Hyvään veteen toimii vaaleampikin.

Ulkomailla jos jonkun "americanon" tilaa, niin koskaan ei tiedä mitä saa eteensä. Sen sijaan paikallinen vaalea lager-olut on melkein aina ihan hyvää vaikka merkki olisi joku nevöhöörd.

• Muuta_en_juo

Resitentti.

• Juhlamokkaa joko perus tai Robert Paulig. :)

En ole kovin kranttu kahvin suhteen. Vaan Brazilista en tykkää.

• MrHedgehog

Ostin pitkään automaattisesti Juhla Mokkaa ja välillä Presidenttiä.

Nyt olen testaillut kovasti laajentunutta valikoimaa. Ainakin K-kaupassa ja ass-marketissa saatavilla oleva Hieno Aroma tms on hyvä valinta. Tummemmista vihatipusen mainitsema Arvid Nordquistin Reko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4373
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2026
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1703
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe