Syntisestä, joka k ä ä n t y y, iloitaan taivaassa

Viikon evankeliumi
Luukas 15:1-
"Publikaanit ja muut syntiset tulivat Jeesuksen luo kuullakseen häntä. Fariseukset ja lainopettajat sanoivat paheksuen: "Tuo mies hyväksyy syntiset seuraansa ja syö heidän kanssaan."
Silloin Jeesus esitti heille vertauksen:
"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen.
Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen, ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa.'
Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka k ä ä n t y y, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa."

Jeesus tuo tässäkin selvästi esille sen miten synneistä tulee k ä ä n t y ä pois ja tehdä parannus eli elämän muutos kun Jeesus tulee ihmisen elämään. Jokaisesta kääntynsestä iloitaan taivaassa!

54

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikäväkyllä

      Aamen, moni vain kuuluu siihen joukkoon joka ei pelastusta tarvitse.

      • Pelastuksen saavat vain ne jotka sitä tarvitsevat.


    • Mielenkiintoista miten poimit tekstistä vallan toisella painotuksella kuin mitä teksti osoittaa.

      Siinä kerrotaan siitä ilosta, minkä tuottaa se yksi parannuksen tehnyt – jota ei yhdeksänkymmentä yhdeksän vanhurskasta aiheuta. Hehän ovat jo ok, eivätkä tarvitse uskoa enää.

      Miksi siis käännyttää pois Jumalan luota ketään? Pitää mennä sinne syntisten seuraan, olla suvaitsevainen ja osoittaa sitä lähimmäisen rakkautta, niin sieltä ehkä yksi ottaa uskon vastaan. Eikä siis panetella, haukkua ja tuomita kadotukseen ja kääntää heille selkänsä.

      Mutta kukaan ei ketään voi väkisin käännyttää. Siitä voi seurata pahaa:

      Matt. 23:15
      Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

      Ja mistä tuntee kirjanoppineet ja fariseukset? Siitä että he vaativat muita täyttämään lakeja ja kontrolloivat muita ja jakelevat rangaistuksia mutta unohtavat kaikkein tärkeimmän.

      Matt. 23:23
      Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää

      • En poimi mitään vaan esitän koko asiakokonaisuuden ja siinä puhutaan siitä, miten taivaassa iloitaan yhdestä kääntyneestä enemmän kuin 99:stä jo uskovasta.
        Siksi Jeesus menee syntisten joukkoon, että he kääntyisivät synniestään ja pelastuisivat. Se on evankeliumin sanoma, pellastus Jeesuksessa kääntymällä synneistään. " Mene äläkä enää syntiä tee!"


      • Armahdettusyntinen

        Miksi sinä Mummomuori vastustat hyvää ja oikeata asiaa? Olen seurannut jonkun verran kirjoituksiasi, tämä ei ole ensimmäinen kerta vaan sitä tapahtuu jatkuvasti.

        kannattaisiko tarkastella mielipiteitäsi Jumalan sanan valossa?


      • ikäväkyllä

        Mummomuori sanoi: " Siinä kerrotaan siitä ilosta, minkä tuottaa se yksi parannuksen tehnyt – jota ei yhdeksänkymmentä yhdeksän vanhurskasta aiheuta.

        Hehän ovat jo ok, eivätkä tarvitse uskoa enää."

        Siis oikeasti, uskotko todella noin ? Missä kohtaa uskominen loppuu ?

        Itse ymmärrän tuon kohdan niin, että ne 99 eivät koe TARVITSEVANSA PARANNUSTA. Eli elävät joko nimikristillisyydessä tai hengailevat srk:a tai ovat muussa unessa.

        Evankeliumi Luukkaan mukaan 15
        7. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen,

        kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta,

        jotka eivät parannusta tarvitse.


      • oi.mitä.eksytystä.taas

        Liberaalina mummo yrittää selittää, että ihminen voi ihan vapaasti jatkaa tiertoisesti synnissä elämistään.
        Ihmisen ei tarvitse pyrkiä Jeesuksen kaltaisuuteen koska synti on niin kivaa.


      • ikäväkyllä kirjoitti:

        Mummomuori sanoi: " Siinä kerrotaan siitä ilosta, minkä tuottaa se yksi parannuksen tehnyt – jota ei yhdeksänkymmentä yhdeksän vanhurskasta aiheuta.

        Hehän ovat jo ok, eivätkä tarvitse uskoa enää."

        Siis oikeasti, uskotko todella noin ? Missä kohtaa uskominen loppuu ?

        Itse ymmärrän tuon kohdan niin, että ne 99 eivät koe TARVITSEVANSA PARANNUSTA. Eli elävät joko nimikristillisyydessä tai hengailevat srk:a tai ovat muussa unessa.

        Evankeliumi Luukkaan mukaan 15
        7. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen,

        kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta,

        jotka eivät parannusta tarvitse.

        ”Itse ymmärrän tuon kohdan niin, että ne 99 eivät koe TARVITSEVANSA PARANNUSTA. Eli elävät joko nimikristillisyydessä tai hengailevat srk:a tai ovat muussa unessa.”

        Sinä voisit miettiä tuota vanhurskaus sanaa vähän tarkemmin. Kun luet vaikka nämä kaksi kohtaa, miten ne ymmärtäisit tuon tulkintasi kautta?

        Matt. 9:13
        Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Luuk. 7:29
        Ja kaikki kansa, joka häntä kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella.

        Kun Luuk. 15:7 sanoo ”kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.” tarkoittaa siis niitä, jotka ovat jo tehneet parannuksen.


      • OksastettuOksa kirjoitti:

        En poimi mitään vaan esitän koko asiakokonaisuuden ja siinä puhutaan siitä, miten taivaassa iloitaan yhdestä kääntyneestä enemmän kuin 99:stä jo uskovasta.
        Siksi Jeesus menee syntisten joukkoon, että he kääntyisivät synniestään ja pelastuisivat. Se on evankeliumin sanoma, pellastus Jeesuksessa kääntymällä synneistään. " Mene äläkä enää syntiä tee!"

        ”Se on evankeliumin sanoma…”

        Kyllä. Se on ILO sanoma. Jostain syystä enemmän puhuttelee se, miten se kun otan uskon vastaan, saa aikaan iloa ja kuinka tuon edessä se saa pyytämään anteeksi syntejä.

        Ajattelen tätä kun tapaan henkilön joka haluaa kuulla evankeliumista jotain. Kuinka vähäinenkin asenteen muutos tai suostuminen edes miettimään näitä hengellisiä asioita (niitä pieni sinapin siemeniä) on paljon tärkeämpää kuin niiden käännynnäisten aikaan saaminen.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Se on evankeliumin sanoma…”

        Kyllä. Se on ILO sanoma. Jostain syystä enemmän puhuttelee se, miten se kun otan uskon vastaan, saa aikaan iloa ja kuinka tuon edessä se saa pyytämään anteeksi syntejä.

        Ajattelen tätä kun tapaan henkilön joka haluaa kuulla evankeliumista jotain. Kuinka vähäinenkin asenteen muutos tai suostuminen edes miettimään näitä hengellisiä asioita (niitä pieni sinapin siemeniä) on paljon tärkeämpää kuin niiden käännynnäisten aikaan saaminen.

        Me uskovat julistamme evankelimia sopivalla ja sopimattomalla hetkellä kuten Jeesus ja Paavali ja Jumala hoitaa loput.
        Tuo sinun käännyttämisesi on niin kummallista puhetta, että en edes ymmärrä mitä sillä yrität sanoa :=)


      • ikävä.kyllä
        mummomuori kirjoitti:

        ”Itse ymmärrän tuon kohdan niin, että ne 99 eivät koe TARVITSEVANSA PARANNUSTA. Eli elävät joko nimikristillisyydessä tai hengailevat srk:a tai ovat muussa unessa.”

        Sinä voisit miettiä tuota vanhurskaus sanaa vähän tarkemmin. Kun luet vaikka nämä kaksi kohtaa, miten ne ymmärtäisit tuon tulkintasi kautta?

        Matt. 9:13
        Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Luuk. 7:29
        Ja kaikki kansa, joka häntä kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella.

        Kun Luuk. 15:7 sanoo ”kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.” tarkoittaa siis niitä, jotka ovat jo tehneet parannuksen.

        " Sinä voisit miettiä tuota vanhurskaus sanaa vähän tarkemmin. Kun luet vaikka nämä kaksi kohtaa, miten ne ymmärtäisit tuon tulkintasi kautta? "

        Kyllä sitä voi mietiä kuka tahansa. Mutta et vastannut kysymykseen:
        Sinä sanoit: "Hehän ovat jo ok, eivätkä tarvitse uskoa enää."
        Minä sanoin:"Siis oikeasti, uskotko todella noin ? Missä kohtaa uskominen loppuu".

        Eli missä kohtaa uskominen loppuu?
        Luulen, että Jeesus tarkoitti juuri näitä ihmisiä, jotka luulevat olevansa vanhurskaita, eivätkä tarvitse pelastusta, jos hän olisi tarkoittanut, että vanhurskaat ovat ok. niin MIKSI HEISTÄ EI ILOITTU TAIVAASSA ?
        Vaan iloittiin ihmisestä joka teki PARANNUKSEN.
        Luuk. 7:29
        Ja kaikki kansa, joka häntä kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella.

        Tässä puhutaan TÄYSIN ERI ASIASTA. Bublikaanit tunnustivat , että Jumala on VANHURSKAS! Ei puhuta, että bublikaanit olisivat vanhurskaita.
        Matt. 9:13
        Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Tämä on taas sama kohta kuin mistä puhuimme,mutta Matteuksen kertomana.

        " Kyllä. Se on ILO sanoma. "
        Kyllä ilmanmuuta PELASTUS ON nimenomaan ILOSANOMA, synnit ovat anteeksi annettu, sitä pyytävälle !

        "Ajattelen tätä kun tapaan henkilön joka haluaa kuulla evankeliumista jotain. Kuinka vähäinenkin asenteen muutos tai suostuminen edes miettimään näitä hengellisiä asioita (niitä pieni sinapin siemeniä) on paljon tärkeämpää kuin niiden käännynnäisten aikaan saaminen. "

        Tuostakin olen samaa mieltä, en minä halua käännynäisiä eikä Jumalakaan halua, koska Raaamttu sanoo:
        Jaakobin kirje 4

        "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

        6. Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
        Evankeliumi Luukkaan mukaan 11
        13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen

        Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

        Jumala haluaa rakkaussuhteen omaan lapseensa. Ei mitään puolinaista tai väkisin tupattua suorittamista. Usko Jumalaan on aina VAPAAEHTOISTA. Pelastuksen vastaanottaminen on vapaaehtoista.


      • Huhhuijaaniinpäniiin

        Mummomuori: "Mutta kukaan ei ketään voi väkisin käännyttää. Siitä voi seurata pahaa"


        ...puhuu käännyttämisestä ihminen joka ei ole itse vielä koskaan tehnyt kääntymystä...


    • SROnMessu

      Ilkka Rytilahti kiteytti äsken SRO:n saarnassaan asian hyvin:

      Kääntyminen on suostua löydetyksi tulevaksi. Uskoon tuleminen on aina Jumalan teko jonka ihminen hyväksyy tai hylkää.
      Uskovien tehtävä on julistaa evankeliumia, että jumalaton voi löytää Jumalan ja tulla löytämäksi.

    • sana.on.lähellä

      Niimpä. Ev.lut.kirkon pitäisi rukoilla:
      PSALMIT 119
      Älä ota peräti pois minun suustani totuuden sanaa, sillä sinun oikeuteesi minä panen toivoni.

      • totisesti

        Amen


      • Ja monen muun etenkin tällä palstalla.


      • mummomuori kirjoitti:

        Ja monen muun etenkin tällä palstalla.

        Alkaen kirkon eksyneistä paimenista :=)


      • sana.on.lähellä
        mummomuori kirjoitti:

        Ja monen muun etenkin tällä palstalla.

        Entä sinun itsesi ?
        En laittanut tätä R-paikkaa piikitelläksesi ketään yksityistä ihmistä, vaan olen tätä ilmiötä vastaan mikä Ev.lut kirkoissa on. Vielä on mahd.tehdä parannus.

        Mutta koska luen viestistäsi "piikin " niin siksi tuo alkukyssäri.


      • anna.olla
        sana.on.lähellä kirjoitti:

        Entä sinun itsesi ?
        En laittanut tätä R-paikkaa piikitelläksesi ketään yksityistä ihmistä, vaan olen tätä ilmiötä vastaan mikä Ev.lut kirkoissa on. Vielä on mahd.tehdä parannus.

        Mutta koska luen viestistäsi "piikin " niin siksi tuo alkukyssäri.

        Mummo on häiriintynyt homottaja!


      • jamyösmaanpäällä
        anna.olla kirjoitti:

        Mummo on häiriintynyt homottaja!

        Syntisestä, joka k ä ä n t y y, iloitaan taivaassa ..


      • AmenTotisesti
        jamyösmaanpäällä kirjoitti:

        Syntisestä, joka k ä ä n t y y, iloitaan taivaassa ..

        Vain k ä ä n t y n e e t syntiset pelastuvat!


    • Setä.neuvoo
      • täti.opastaa

        Mummo on säälittävä ateisti joka leikkii uskovaa. Postaukset ja linkitykset ovat ihan toista kuin ne vähäiset omat tekstit joita viesteihinsä saa.
        Omat tekstiti tihkuvat vihaa ja syntielämää miten tälläistä ihmistä muuta voi kuin sääliä?


      • kasvaakokatajaa
        täti.opastaa kirjoitti:

        Mummo on säälittävä ateisti joka leikkii uskovaa. Postaukset ja linkitykset ovat ihan toista kuin ne vähäiset omat tekstit joita viesteihinsä saa.
        Omat tekstiti tihkuvat vihaa ja syntielämää miten tälläistä ihmistä muuta voi kuin sääliä?

        Mites se tätien ja setien oma tontti on hoidettu ?


      • täti.opastaa
        kasvaakokatajaa kirjoitti:

        Mites se tätien ja setien oma tontti on hoidettu ?

        Hyvin kiitos! En valehtele olevani ateisti!


      • Miten syntinen voi kääntyä synnittömäksi koska synnittömiä ihmisiä ei ole olemassakaan. Ainakaan kirjoitusten mukaan.


      • mage999
        sage8 kirjoitti:

        Miten syntinen voi kääntyä synnittömäksi koska synnittömiä ihmisiä ei ole olemassakaan. Ainakaan kirjoitusten mukaan.

        Onko joku puhunut synnittömäksi kääntymisestä? Ei synnin tekemisen lopettaminen kenestäkään synnitöntä tee!


      • mage999 kirjoitti:

        Onko joku puhunut synnittömäksi kääntymisestä? Ei synnin tekemisen lopettaminen kenestäkään synnitöntä tee!

        Jos lopettaa synnin tekemisen niin mikä hän sitten on?


      • mage999
        sage8 kirjoitti:

        Jos lopettaa synnin tekemisen niin mikä hän sitten on?

        Jos uskot Jeesuksen sovittaneen synnin mitä olit tehnyt olet armahdettu syntinen.


      • mage999 kirjoitti:

        Jos uskot Jeesuksen sovittaneen synnin mitä olit tehnyt olet armahdettu syntinen.

        Tuo on eri asia. Armahdettu syntinenkin on edelleen kaikesta huolimatta syntinen kirjoitusten mukaan ainakin. Eikä voi synnittömyydellään riekkua. Paavalikin osallistui murhiin ja vaikka hän oman todistuksensa mukaan sai ne anteeksi minusta hän oli murhiin osallinen edelleenkin. Ja varmaan myös surmattujen omaisten taholta. Mikäli heitä jäi eloon, Paavali kun toimitti roomalaisten käsiin ihmisiä perhekunnittain ja ilmeisesti jopa suvuittain. Aidot juutalaiset eivät taida vieläkään kovin suuressa arvossa Paavalia pitää vaikka hän ei juutalaisuskoisia vainonnutkaan.


      • mage999
        sage8 kirjoitti:

        Tuo on eri asia. Armahdettu syntinenkin on edelleen kaikesta huolimatta syntinen kirjoitusten mukaan ainakin. Eikä voi synnittömyydellään riekkua. Paavalikin osallistui murhiin ja vaikka hän oman todistuksensa mukaan sai ne anteeksi minusta hän oli murhiin osallinen edelleenkin. Ja varmaan myös surmattujen omaisten taholta. Mikäli heitä jäi eloon, Paavali kun toimitti roomalaisten käsiin ihmisiä perhekunnittain ja ilmeisesti jopa suvuittain. Aidot juutalaiset eivät taida vieläkään kovin suuressa arvossa Paavalia pitää vaikka hän ei juutalaisuskoisia vainonnutkaan.

        Kyllä, ihmisestä ei tule synnitöntä tässä ajassa vaan vasta taivaassa mutta ihminen joka on kohdannut Jeesuksen armon tekee kaikkensa, ettei tahallaan enää syntiä tekisi kuten Paavalikin todistaa.
        Paavali teki tahallisesti syntiä nimenomaan ennen kuin kohtasi Jeesuksen.
        Juutalaiset eivät vielä/enää edes pidä Jeesusta Jumalana niin miten Paavalia apostolina. Ensimmäiset kristitythän olivat nimeomaan juutalaisia. Ja koska juutalaiset hylkäsivät evankeliumin se annattiin pakanoille.
        Mutta aikojen lopulla koko Israel tulee tuntemaan Messiaansa ja pyytää Jeesusta palaamaan maanpäälle kuten sitten tulee tapahtumaankin.


      • mage999 kirjoitti:

        Kyllä, ihmisestä ei tule synnitöntä tässä ajassa vaan vasta taivaassa mutta ihminen joka on kohdannut Jeesuksen armon tekee kaikkensa, ettei tahallaan enää syntiä tekisi kuten Paavalikin todistaa.
        Paavali teki tahallisesti syntiä nimenomaan ennen kuin kohtasi Jeesuksen.
        Juutalaiset eivät vielä/enää edes pidä Jeesusta Jumalana niin miten Paavalia apostolina. Ensimmäiset kristitythän olivat nimeomaan juutalaisia. Ja koska juutalaiset hylkäsivät evankeliumin se annattiin pakanoille.
        Mutta aikojen lopulla koko Israel tulee tuntemaan Messiaansa ja pyytää Jeesusta palaamaan maanpäälle kuten sitten tulee tapahtumaankin.

        Paavalihan toteutti juutalaista lakia vainotessaan kristinuskoon kääntyneitä juutalaisia.


      • mage999
        sage8 kirjoitti:

        Paavalihan toteutti juutalaista lakia vainotessaan kristinuskoon kääntyneitä juutalaisia.

        Niin toteutti, ennen kuin oli kohdannut Jeesuksen ja tullut itse Jeesuksen seuraajaksi.


      • kasvaakokatajaa
        täti.opastaa kirjoitti:

        Hyvin kiitos! En valehtele olevani ateisti!

        No hyvä.
        sagelle: Paavali vainosi kristittyjä, kun EI TUNTENUT JUMALAA, ihan samoin kuin sinäkin et tunne Jumalaa siksi kirjoitat mitä kirjoitat.


      • kasvaakokatajaa kirjoitti:

        No hyvä.
        sagelle: Paavali vainosi kristittyjä, kun EI TUNTENUT JUMALAA, ihan samoin kuin sinäkin et tunne Jumalaa siksi kirjoitat mitä kirjoitat.

        Paavali nimenomaan tunsi VT:n Jumalan ja toteutti VT:n Jumalan julmia tuomioita koska uskoi niihin.


      • mitä.höpötät
        sage8 kirjoitti:

        Paavali nimenomaan tunsi VT:n Jumalan ja toteutti VT:n Jumalan julmia tuomioita koska uskoi niihin.

        Missä VT:ssä käsketään kristittyjä vainoamaan?


    • kui22

      Woe, woe, woe - näitä superhyper uskovia, kun ovat menneet ja tehneet ja olleet kilttejä ja ottaneet oikein uskomisen lahjan vastaan - kyl kaikkien pitäs vain peesata, mikään muu ei auta.

      Pitää uskoa vaan kaikki just niinkuin nämä ymmärtävät R:tusta, mitään ei saa nähdä muulla tavalla kuin nämä selittävät, muuten se on harhaa ja eksytystä kaik.

      Näin yksinkertainen heidän sanomansa on, kukaan muu ei tajua mitään mutta silti kaikken hyvä lukea R.mattua mutta selitykset teksteihin kannatta kysy heiltä sekä heidä srk-paimeniltaan ym, sieltä se oikea oppi tulee. amen.

      • mage999

        Sanoma Jeesuksesta todellakin on niin yksinkertainen, että hullukin sen ymmärtää. Eiks oo reilua?!
        Mutta joka ei tahdo ymmärtää ei ymmärrä vaikka olisi kuinka viisas.


      • kui22
        mage999 kirjoitti:

        Sanoma Jeesuksesta todellakin on niin yksinkertainen, että hullukin sen ymmärtää. Eiks oo reilua?!
        Mutta joka ei tahdo ymmärtää ei ymmärrä vaikka olisi kuinka viisas.

        Tunnustit siis että sinua kun peesaa niin kaik on ok, eli
        juu , juu ymmärtää kuin sinä minä kyl tiedän tuon, tuhannes nikki - niin sopu on taattu ja kaikki muuttuvat niin ihaniks että.. ? :) Ja sinä taas tottelet niitä opettajiasi joilla uskot tiedon olevan, mitään muuta ei sun tarvitsekaan, oksastettuoksa.

        Sä vaihdat tuota asuas koko ajan eli nikkiäs, sinä Jumalan rohkea ja urhoollinen sotilas mutta woe woe jos joku "attehomo" vaihtaa, niin kyllä kuuluu mutta jos sinä esim. niin kyllä " mutta mullahan on oikeus:(" jne..

        No voithat sinä toki kuvitella noin kun se on sulle niin elintärkeää, kuvittele vaan.


      • mage999
        kui22 kirjoitti:

        Tunnustit siis että sinua kun peesaa niin kaik on ok, eli
        juu , juu ymmärtää kuin sinä minä kyl tiedän tuon, tuhannes nikki - niin sopu on taattu ja kaikki muuttuvat niin ihaniks että.. ? :) Ja sinä taas tottelet niitä opettajiasi joilla uskot tiedon olevan, mitään muuta ei sun tarvitsekaan, oksastettuoksa.

        Sä vaihdat tuota asuas koko ajan eli nikkiäs, sinä Jumalan rohkea ja urhoollinen sotilas mutta woe woe jos joku "attehomo" vaihtaa, niin kyllä kuuluu mutta jos sinä esim. niin kyllä " mutta mullahan on oikeus:(" jne..

        No voithat sinä toki kuvitella noin kun se on sulle niin elintärkeää, kuvittele vaan.

        Mikä sinulla on ongelma?


      • kui22
        mage999 kirjoitti:

        Mikä sinulla on ongelma?

        No mutta kui nyt, missä näet ongelmia nyt taas, justiinhan olit niin tytyväinen että... eikö mennytkään piirrustusten mukaan. tämänkertainen mage...

        Minähän viestin että olet tyytvänen kun uskotaan vain niin sinä sanot.

        Olet hieman samansorttinen kuin omiin käsityksiinsä asioista hieman liian yliammutustikin uskova mummoni aikoinaan, joka saattoi kimpaannuksissaan tokaista "Tehkää vain niin kuin minä sanon" jne. No -arvannet miten hyvin tehosi..

        Mutta hän jopa hoksasi itsekin ainakin toisinaan ja saattoi naurahtaa päälle.


      • mage999
        kui22 kirjoitti:

        No mutta kui nyt, missä näet ongelmia nyt taas, justiinhan olit niin tytyväinen että... eikö mennytkään piirrustusten mukaan. tämänkertainen mage...

        Minähän viestin että olet tyytvänen kun uskotaan vain niin sinä sanot.

        Olet hieman samansorttinen kuin omiin käsityksiinsä asioista hieman liian yliammutustikin uskova mummoni aikoinaan, joka saattoi kimpaannuksissaan tokaista "Tehkää vain niin kuin minä sanon" jne. No -arvannet miten hyvin tehosi..

        Mutta hän jopa hoksasi itsekin ainakin toisinaan ja saattoi naurahtaa päälle.

        Sinä kysyit ja minä vastasin asiallisesti.
        Et siis haluakaan asiallisia vastauksia vaan jankuttaa ja solvata?


      • älä.kiukuttelis
        kui22 kirjoitti:

        No mutta kui nyt, missä näet ongelmia nyt taas, justiinhan olit niin tytyväinen että... eikö mennytkään piirrustusten mukaan. tämänkertainen mage...

        Minähän viestin että olet tyytvänen kun uskotaan vain niin sinä sanot.

        Olet hieman samansorttinen kuin omiin käsityksiinsä asioista hieman liian yliammutustikin uskova mummoni aikoinaan, joka saattoi kimpaannuksissaan tokaista "Tehkää vain niin kuin minä sanon" jne. No -arvannet miten hyvin tehosi..

        Mutta hän jopa hoksasi itsekin ainakin toisinaan ja saattoi naurahtaa päälle.

        Ihan turhan kiukuttelet täällä. Eivät uskovat ole vastuussa sinun epäuskostasi vaan SINÄ itse.


      • kui23
        älä.kiukuttelis kirjoitti:

        Ihan turhan kiukuttelet täällä. Eivät uskovat ole vastuussa sinun epäuskostasi vaan SINÄ itse.

        Miten minä kiukuttelen sinähän siinä kiukuttelet kun en usko mielestäsi oikein. Vai missä ihmeen vastuussa ja mistä epäuskosta. Ainako sinä vaan luokittelet, älä jaksa.
        ainua oikia usko, kellä se on?

        Nyt vaihdoin 23, koska ohjelma herjaa yllättäen että kui22 on käytössä :)


      • älä.kiukuttelis
        kui23 kirjoitti:

        Miten minä kiukuttelen sinähän siinä kiukuttelet kun en usko mielestäsi oikein. Vai missä ihmeen vastuussa ja mistä epäuskosta. Ainako sinä vaan luokittelet, älä jaksa.
        ainua oikia usko, kellä se on?

        Nyt vaihdoin 23, koska ohjelma herjaa yllättäen että kui22 on käytössä :)

        Minulle on ihan sama miten sinä uskot tai olet uskomatta! Mikä kumma huomionkipeys sinulla on!
        Äläkä ota enää jos numerotkin menee sekaisin :D


      • kui24
        älä.kiukuttelis kirjoitti:

        Minulle on ihan sama miten sinä uskot tai olet uskomatta! Mikä kumma huomionkipeys sinulla on!
        Äläkä ota enää jos numerotkin menee sekaisin :D

        Taas väärä todistus, miksi teillä oikeilla uskovilla on aina tapana hieman piikitellä ja toimia R:matun vastaisesti latelemalla vaikkapa vääriä tod. päivät pitkät, kuuluko teidän tomia niin.

        Mutta voi jehna, itse ette siedä hyttysen ininää.

        Jaa, Olisko pitänytkin nyt vain vaihtua muuksi kertomatta mitään jota toisinaan tivataan, Ei ole hyvä ei vaan niin milloinkaan. mutta jos täällä oli samanlainen uskova vastassa, niin ei niin mikään haittaisi sua ja olisi suorastaan synti moittia edes kirjoitusvirheitä, eiks jeh. Näin pieniä ootte-

        Tuommosta kaikkea lapsellisuutta nämä palstat on täynnä. on siinä uskovaisia kuka hitto tätä nikkiä nyt rukkaa siellä, jos se lystää niin siitä vaan - annapa palaa. kokoat varmaan itsellesi aarteita taivaaseen paraikaa.


      • älä.kiukuttelis
        kui24 kirjoitti:

        Taas väärä todistus, miksi teillä oikeilla uskovilla on aina tapana hieman piikitellä ja toimia R:matun vastaisesti latelemalla vaikkapa vääriä tod. päivät pitkät, kuuluko teidän tomia niin.

        Mutta voi jehna, itse ette siedä hyttysen ininää.

        Jaa, Olisko pitänytkin nyt vain vaihtua muuksi kertomatta mitään jota toisinaan tivataan, Ei ole hyvä ei vaan niin milloinkaan. mutta jos täällä oli samanlainen uskova vastassa, niin ei niin mikään haittaisi sua ja olisi suorastaan synti moittia edes kirjoitusvirheitä, eiks jeh. Näin pieniä ootte-

        Tuommosta kaikkea lapsellisuutta nämä palstat on täynnä. on siinä uskovaisia kuka hitto tätä nikkiä nyt rukkaa siellä, jos se lystää niin siitä vaan - annapa palaa. kokoat varmaan itsellesi aarteita taivaaseen paraikaa.

        Haluat varmaan kertoa mitä olen piikitellyt ja ladellut vääriä todistuksia. On katsos väärää todistusta jos ei perustele syytöksiään.


      • kui24
        älä.kiukuttelis kirjoitti:

        Haluat varmaan kertoa mitä olen piikitellyt ja ladellut vääriä todistuksia. On katsos väärää todistusta jos ei perustele syytöksiään.

        Kuule - Mieti sitä tämä yö.


      • älä.kiukuttele
        kui24 kirjoitti:

        Kuule - Mieti sitä tämä yö.

        En mieti mutta sinä voisit hävetä jatkuvaa kiukutteluasi ja lapsellista jankaamistasi!


    • Armahdettusyntinen

      On tullut aika alias Armahdettusyntisen poistua foorumilta, arki alkaa. Tämän session mahdollisti äkillinen lievä sairastuminen mutta nyt se on ohi.

      Siunausta ja oikein hyvää kesän jatkoa erityisesti kaikille uskovaisille jumalanlapsille jmutta myös teille jumalattomille epäuskoisille.

      • kui22

        Ainualla oikialla uskollakin on lehkittu maaliman sivu.
        Mitäs tarkoitat "erityisesti" ilmaisulla tuossa, onkos se hieman Enemmän siukkuja..?

        Niin, hyvää kesää nyt sitte, miltäs tämä tuntuu :)


      • heh-heh-heeee
        kui22 kirjoitti:

        Ainualla oikialla uskollakin on lehkittu maaliman sivu.
        Mitäs tarkoitat "erityisesti" ilmaisulla tuossa, onkos se hieman Enemmän siukkuja..?

        Niin, hyvää kesää nyt sitte, miltäs tämä tuntuu :)

        Ai sä oletkin se Oulun nuin. Kimmon10k ja joku .....FUU


      • osui.ja.upposi
        heh-heh-heeee kirjoitti:

        Ai sä oletkin se Oulun nuin. Kimmon10k ja joku .....FUU

        BINGO


    • Setä.neuvoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3806
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      237
      3412
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2166
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1815
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      315
      1546
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1402
    Aihe