En ymmärrä, yhtäkkiä tullut sellainen tyly puhetapa kun musta/mulle puhutaan. Vielä pari vuotta sitten oli tosi hyvät välit, kävin yökylässä tätieni ja mua vanhempien serkkujeni luona ja käytiin eri paikoissa, mutta nyt ei sitten ollenkaan huomioida jos ei ole pakko. Kylässä ollessa "unohdetaan" että olen gluteenikko, tai tuoleja on yksi liian vähän keittiön pöydälle ja pitää mennä olkkariin, kun muut juttelee keittiössä. Alko tämmönen kun menin yläasteelle. Sitten kaikissa mahdollisissa tilanteissa yritetään vähän mollata jos on tehnyt jonkun virheen ja piilovittuilla. En tiedä, en mielestäni ole tehnyt mitään tai muuttunut mitenkään että yhtäkkiä pitää alkaa tuollaiseksi. Isosiskolle puhutaan mukavalla äänensävyllä ja hän pääsee käymään yökylissä ja matkoilla, ite en ole enää viittinyt kysyä kun on jo muutaman kerran sanottu, että on huono hetki tulla käymään (vaikka toki isosisko kävi heti pari päivää sen jälkeen).
Sitten tullut uutena juttuna tää laiskaksi haukkuminen, kun ei ole koko päivää aikaa kotona tehdä kotitöitä kun mulla on ylläpitohevonen jota käyn jokapäivä hoitamassa ja liikuttamassa, talleilla menee tunteja sen takia siivoamisessa ja muussa, mutta muutaman kerran on tehnyt mieli lykkiä nämä itse talleille, antaa talikko käteen ja pistää siivoamaan koko talli (kuuluu sopimukseen siivota muutkin karsinat). Hyvä ettei pinna pala asian kanssa. Ne ansaitut lomapäivät pitäisi sitten viettää mökillä kaatamassa puita ja raivaamassa oksia pinoihin aamusta iltaan, mutta haluan omaa vapaa-aikaakin, jolloin voisin olla ystävien kanssa enemmän ja vain levätä, mutta siitähän tämä täti antaa haukut niskoille laiskuudesta kun vanhemmat kertoo, mitä olen tehnyt.
Enpä tiedä kauanko tässä enää pystyy jatkamaan pokerfacena, vai kilahtaako pian, muutaman kerran olen ärähtänyt huomautuksista, mutta sitten sanotaan kiittämättömäksi ja tiukkapipoiseksi.
Siskohan saa mennä miten tahtoo kavereiden kanssa ja sekin alkanut nyt siitä pilkkaamaan, kuinka mulla ei ole kavereita ja oon yksinäinen, vaikka tosiasiassahan mua ei vaan päästetä lähtemään, sitten kiristetään, että luovutaan koirasta ja ylläpitohevosesta (ylläpitohevosen kaikki kulut menee omalta tililtä)
On se kummaa että vuoden vanhempi (16v) sisko saa tehdä mitä huvittaa ja toista sorsitaan heti kun on mahdollisuus.
Koko suku tuntuu yhtäkkiä olevan mua vastaan
5
297
Vastaukset
- valtsunserkku
Hai!! olet sie meikäläisii
- mekkk
Se oma tila on välillä otettava vaikka väkisin ja tehtävä selväksi että sinä teet näin ja ei sukulaisille mitää mettähommia tartte tehdä kun et omsita niisät mökeistä mitää ja taitavat yrittää vain hyväksi käyttää sinua ilmaseksi tekijäksi.
- oldladylike
Ei se teinien kanssa keskusteleminen aina niin helppoa ole.
Annan esimerkin omalta kohdaltani.
Olin nähnyt yhtä tyttöä (14v) viimeksi 2 vuotta sitten jouluna. En ole mitään sukua hänelle, nähdään silloin tällöin sukulaisten luona juhlissa, mutta aina olemme jutelleet normaalisti enemmän kuin kaksi sanaa kerrallaan.
Nyt oltiin yhden ihmisen kotona syntymäpäivillä samaan aikaan viikko sitten.
Tulin myöhemmin ja kävin tervehtimässä jo paikalla olleita ihmisiä.
Tyttö istui yhdessä nurkassa, hänen vanhempansa olivat toisessa huoneessa. Tyttö näytti kyllästyneeltä ja näpräsi puhelintaan.
Menin hänen luokseen ja sanoin silleen kepeästi, moikka Mari (nimi muutettu), kiva nähdä sinuakin pitkästä aikaa, mitäs sitä sinulle kuuluu?
Vastaus oli hyvin lyhyt ja napakka: mitäs luulisit!
Ei sanonut moi, ei tullut hymyä huulille, naama oli nyrpyssä ja katse pysyi kännykässä.
Kysyin oliko kiva kevätlukukausi, vastaukseksi sain silmien pyöritystä ja huokauksen.
Yritin vielä kerran sitkeästi ja kysyin millaisia suunnitelmia hänellä on tulevan kesän suhteen. Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs: kuule, ei voi yhtään tietää!
Se tuli sellaisella äänenpainolla, että mee ämmä hittoon siitä kyselemästä.
Eipä kiinnostanut enää yhtään kysellä kyseisen teinin kuulumisia eikä kiinnosta jutella hänen kanssaan jatkossakaan. - oppeliini1
Sinä olet valinnut omaksi ajaksesi ylläpitohevosen ja siihen liittyvät velvoitteet. Tuohan on juuri sinun omaa aikaa!
Auttaa kotitöissä on täydellisen odotettavaa, vaikka siskosi ei siitä kovin piittaa; ei se lainkaan evää sinun osallistumistasi kotiaskareisiin! Kaunko ne loppujen lopuksi vie (ellet ole itse täysin vastuussa megakartanosta!).
Imurointi, astianpesu, tavaroiden paikoilleenasettelu vie maksimissaan tunnin päivässä, vaikka tekisit sen kuinka hitaasti!
On ikävää jos sukulaisesi karttavat sinua. Sinulle jää nytenemmön aikaa kun ei sukulaisvierailut enää kiinnosta. Hanki sen tilalle uusi harrastus: pyöräily, valokuvaaminen, lauluryhmä, nikkarointi, taide, jalkapallo, vapaaehtoishommat(vanhusten auttaminen-naapurin lasten kanssa kuralätäkköjen räiskettely taskurahaa vastaan olla naapurin vanhempien apuri jne), kirjakerho, uuden kielen opettelu, shakin peluu, ihan mitä tahaansa mikä sinua kiinnostaa.
Aivan turhaan teet itsestäsi marttyyriä, suuntaa energiasi itseäsi kehittävään ja anna muiden hoitaa omat asiansa. Kyllä he taas lähestyvät sinua kun huomaavat että"hei, Ruma Ankanpoikanenhan on meitä edellä!!!" Sitten on sinun vuorosi päättää hyväksytkö vai hylkäätkö heidät! - länsiylämaa
Hepasta ja siihen vievästä ajasta tämä sinuun kohdistuva ikävä kohtelu tuntuu liittyvän.Miks ihmees pitäis tädillesi olla tilivelvollinen tekemisistäsi menkööt ite rankamettälle halkoja hakkaamaan.Kyllä sullakin on oikeus tavata kavereita,kotitöissä voi auttaa muttei sitä nyt aamusta iltaan tarvi raataa kesälomalla.Joskus paikka pitää vaan ottaa eikä anella esim.korotat ääntä ja pyydät tuolin itsellesi samoin teet kun kahvipöydästä pyydät gluteenitonta,ja jos ei ole tarjolla mitään voi todeta että -kumma kun ennen on ollut no juodaan sitte pelkkää kahvia.Tsemppiä!nää valittaja sukulaiset on ite yleeensä niitä jotka ei muka ehi auttamaan kun on jokin naurettava pakollinen ajanviete mut sit ollaan kyl vahtimas mihin muut käyttää aikansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj502932Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet922830Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä392416KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.1232094Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381728- 1021556
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r821556En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31464Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2871440- 1171294