sanokaapa mitä levyjä kannattais näin niinku aloittelijan hommata ja kuunnella ekaks?
rockabilly-musasta...
35
5276
Vastaukset
- kovia kokenut
Älä edes aloita. Kuuntele mieluummin vaikka Pasi Kaunistoa.
- Nimetön
aloita näistä:
Eddie Cochran
Gene Vincent
Elvis
Stray Cats
Matchbox
Crazy Cavan
Johnny Burnette
Chuck Berry
Fats Domino
tiedän, suurin osa on 50's Rock'n'Rollia, ei rockabillyä....- Eskobar co.
"Eddie Cochran
Gene Vincent
Elvis
Stray Cats
Matchbox
Crazy Cavan
Johnny Burnette
Chuck Berry
Fats Domino "
Ei vittu mitä kliseitä....
Voin kertoa että tätä musiikkia löytyy muualtakin kuin anttilan hyllystä, kuten nämä ylläolevat loppuunsoitetut rallatukset.
Ottakaa selvää, tutkikaa musiikkia ja löytäkää helmiä joita ei löydy kaverin levyhyllystä:
Breathless- Bad Boy (UK)
Deuces Wild
Mean Cat Daddies
Poorboys
ym... - Edi K
Eskobar co. kirjoitti:
"Eddie Cochran
Gene Vincent
Elvis
Stray Cats
Matchbox
Crazy Cavan
Johnny Burnette
Chuck Berry
Fats Domino "
Voin kertoa että tätä musiikkia löytyy muualtakin kuin anttilan hyllystä, kuten nämä ylläolevat loppuunsoitetut rallatukset.
Ottakaa selvää, tutkikaa musiikkia ja löytäkää helmiä joita ei löydy kaverin levyhyllystä:
Breathless- Bad Boy (UK)
Deuces Wild
Mean Cat Daddies
Poorboys
ym...Eli jos levyä myydään anttilassa, se on loppuunpoljettua pashaa. Eikä se vaan todista sitä että jos levyä myydään paljon, ihmiset pitävät siitä ?
Nämä on kans hyviä:
Ziudes Boyd
Cat Cat Papas
DodleyDidleyDadies
Rizboys
JabaZaba and Cats
( noita ei ole edes kuullut muut kun mä, siis maailman parasta kamaa ) - Buzz
Eskobar co. kirjoitti:
"Eddie Cochran
Gene Vincent
Elvis
Stray Cats
Matchbox
Crazy Cavan
Johnny Burnette
Chuck Berry
Fats Domino "
Breathless- Bad Boy (UK)
Deuces Wild
Mean Cat Daddies
Poorboys
ym...so fakn what? jos kyseessä on aloittelija niin tuskin nämä ihan mitään kliseitä tai tuttuja ovat.
mitä v***un väliä sillä on löytyykö ne anttilan hyllystä vai jonkun "tositedin" yyberharvinaisesta levykokoelmasta. - nimetön
Eskobar co. kirjoitti:
"Eddie Cochran
Gene Vincent
Elvis
Stray Cats
Matchbox
Crazy Cavan
Johnny Burnette
Chuck Berry
Fats Domino "
Breathless- Bad Boy (UK)
Deuces Wild
Mean Cat Daddies
Poorboys
ym...kliseitä? laitoin juuri nuo bändit siksi että ovat alan peruskiviä joihin kannattaa mielestäni ensin tutustua.
Kaikki luettelemasi 'tuntemattomat' bändit olen kyllä kuullut ja Mean Cat Daddies löytyy hyllystäkin (ei mielestäni hyvä), kuten myös Poorboysin vinyyli. - Jukkabili
Edi K kirjoitti:
Eli jos levyä myydään anttilassa, se on loppuunpoljettua pashaa. Eikä se vaan todista sitä että jos levyä myydään paljon, ihmiset pitävät siitä ?
Nämä on kans hyviä:
Ziudes Boyd
Cat Cat Papas
DodleyDidleyDadies
Rizboys
JabaZaba and Cats
( noita ei ole edes kuullut muut kun mä, siis maailman parasta kamaa )ihan helvetin hyvä. JabaZaba and Cats HEH!
ps. mun mielestä myös kannattaa aloittaa stray cats... osastolta. Noihin autotallipumppuihin ehtii tutustua myöhemminkin.
Semmonen suomalainen bändi on toiminu kun Jimi Lipponen & Kummitusjuna. Taisin Junglelta ostaa levyn. Ei nyt rockabillyä mutta rockia kuitenkin ! - Seppälä
Jukkabili kirjoitti:
ihan helvetin hyvä. JabaZaba and Cats HEH!
ps. mun mielestä myös kannattaa aloittaa stray cats... osastolta. Noihin autotallipumppuihin ehtii tutustua myöhemminkin.
Semmonen suomalainen bändi on toiminu kun Jimi Lipponen & Kummitusjuna. Taisin Junglelta ostaa levyn. Ei nyt rockabillyä mutta rockia kuitenkin !Jimi Lipponen ja Kummitusjunaa olen kuullut, enemmän rocknroll ja countryn ystäville. Hienosti soitettua ja aika rankkaa musaa, sanoitukset paikoittain hauskoja. En välttämättä suosittele perinteisen rockabillyn ystäville, voi olla liiankin rankkaa rokkia. Hieno versio ACDC:n highway to hell biisistä niiden levyllä.
- eiREBELi
Jukkabili kirjoitti:
ihan helvetin hyvä. JabaZaba and Cats HEH!
Semmonen suomalainen bändi on toiminu kun Jimi Lipponen & Kummitusjuna. Taisin Junglelta ostaa levyn. Ei nyt rockabillyä mutta rockia kuitenkin !kummitusjuna ei ehkä ihan mun mielimusaa mutta hyvää automusiikkia. hauska bändi.
- Rockabilly muusikko
Miksi Matchbox, se on niin naurettava Show bandi että oksat pois, disco soundit ja laulaja kun italialaisesta GAY leffasta...
Tosin, digatkaa jos haluutte.. - Carlitos
eiREBELi kirjoitti:
kummitusjuna ei ehkä ihan mun mielimusaa mutta hyvää automusiikkia. hauska bändi.
oli aika genrestä poikkeevaa musaa tämä kummitusjuna. Netistä muutaman biisin sain, pitänee hommata koko levy jostain. Ei tosiaan rockabillyä, mut rocknrollia ! Highway to hell !
- REBELL
Carlitos kirjoitti:
oli aika genrestä poikkeevaa musaa tämä kummitusjuna. Netistä muutaman biisin sain, pitänee hommata koko levy jostain. Ei tosiaan rockabillyä, mut rocknrollia ! Highway to hell !
vittu se rockabillyä ole nähnykkään koko bändi. Paskaa niinkun Hurriganesi.
- GoGetter
REBELL kirjoitti:
vittu se rockabillyä ole nähnykkään koko bändi. Paskaa niinkun Hurriganesi.
Ja sinäkö sitten olet? Mene muualle uhoamaan tai et saa katsoa pikkukakkosta.
hahahaha, molopää
- Carlos
Voit kuunnella sitä täältä ennen ostamista http://www.carlosbandidos.com/
- carlito
...ei sytytä banditos. Ei mitään uutta. Onko kukaan löytäny uusia bändejä jotka uskaltais tehdä jotain uutta ? Suositelkaa !
- linttaliisa
carlito kirjoitti:
...ei sytytä banditos. Ei mitään uutta. Onko kukaan löytäny uusia bändejä jotka uskaltais tehdä jotain uutta ? Suositelkaa !
sittenhän tää foorumi vähä niinku uhkais toimiakin jollain tavalla!
-Meneppä suosittelemaan jotain hyväks toteemaas bändiä niin jo tulee niskaan kauhee ryöppy näitä "TÄYTTÄ PASKAA, HAISTA SÄÄ VITTU, NEGROUMÄNTIZ ON PARASTA ROKKABILYÄ!!!"-viestejä.
(Joka taas saa vastauksen, jossa kehoitetaan opetteleen kirjottaan Nekromantix ja
rockabilly oikein.)
Olishan se mukavaa jos nää toinen toistaan kovemmat real-tosi-tupla-aidot-roku-rebel-kaikki-pelkää-mua-south-rising-lippu-kunniaan-turpaan-tulee-elviksetkin rauhottus keskusteleen musiikistakin välillä.
Toinen mikä ottaa täällä aivoon on toi umpimielisyys esim. psychobillyä kohtaan.
Rockabillyfoorumillahan sitä ollaan, mutta onko se nyt niin vakavaa jos joku lipsahtaa välillä psychonkin puolelle..? Ei Demented are Gota tartte rockabillyksi väittää, mutta ei sen luulis niin vakavaa olevan jos joku tykkäis psychobillystäkin juttua kehittää.
(Punk-foorumillekin näyttää mahtuvan niin uuspunkki ska- ja skate-vaikutteineen, ku oikeekin punkki ilman sen kummempaa paatosta)(ihan vaan esimerkkinä)
Vaikee taas arvata mitä tähänki viestiin vastataan... (voi v...u) - Carlitos
linttaliisa kirjoitti:
-Meneppä suosittelemaan jotain hyväks toteemaas bändiä niin jo tulee niskaan kauhee ryöppy näitä "TÄYTTÄ PASKAA, HAISTA SÄÄ VITTU, NEGROUMÄNTIZ ON PARASTA ROKKABILYÄ!!!"-viestejä.
(Joka taas saa vastauksen, jossa kehoitetaan opetteleen kirjottaan Nekromantix ja
rockabilly oikein.)
Olishan se mukavaa jos nää toinen toistaan kovemmat real-tosi-tupla-aidot-roku-rebel-kaikki-pelkää-mua-south-rising-lippu-kunniaan-turpaan-tulee-elviksetkin rauhottus keskusteleen musiikistakin välillä.
Toinen mikä ottaa täällä aivoon on toi umpimielisyys esim. psychobillyä kohtaan.
Rockabillyfoorumillahan sitä ollaan, mutta onko se nyt niin vakavaa jos joku lipsahtaa välillä psychonkin puolelle..? Ei Demented are Gota tartte rockabillyksi väittää, mutta ei sen luulis niin vakavaa olevan jos joku tykkäis psychobillystäkin juttua kehittää.
(Punk-foorumillekin näyttää mahtuvan niin uuspunkki ska- ja skate-vaikutteineen, ku oikeekin punkki ilman sen kummempaa paatosta)(ihan vaan esimerkkinä)
Vaikee taas arvata mitä tähänki viestiin vastataan... (voi v...u)Et kai mun kirjoituksesta vetäny pulttia ? Sanoin vaan ettei sytytä toi bändi, koska se ei ole mun mielimusaa. Ja edelleen kysyin että onko jotain muuta suositeltavaa...
Sun kirjoitukses oli helkkarin hyvä, samoja ajatuksia varmaan kaikilla "oikeilla" käyttäjillä. - carlos
carlito kirjoitti:
Etsi sitten itse sellaista musiikkia mikä nappaa.
Sen verran voin auttaa että täältä löydät linkkejä http://rockabilly.startkabel.nl/k/rockabilly/index.php?nr=1 - rockababe
linttaliisa kirjoitti:
rockabilly oikein.)
Vaikee taas arvata mitä tähänki viestiin vastataan... (voi v...u)mee lutka pois tää palsta on mun apaja!!
- Günther Von Byllywaco
carlos kirjoitti:
Etsi sitten itse sellaista musiikkia mikä nappaa.
Sen verran voin auttaa että täältä löydät linkkejä http://rockabilly.startkabel.nl/k/rockabilly/index.php?nr=1aloittelijoille:
Stray Catsin eka ja uusin Rumble in Brixton (näkee että meno on säilyny samana reilu 20 vuotta)
Brian Setzer 68 CBS : Ignition!
Krewmen : Classic tracks from 1985
King Memphis - Action!Action!Action!
Johnny Burnette Trio : Rockabilly Boogie
Eddie Cochrania ja Gene Vincenttiä...(kokoelmia vaikka Anttilasta)
Blue Cats : The Tunnel
Polecats : Are go!
Blasters - The Testament 2CD
noilla pääsee alkuun, on vähän laidasta laitaan..(ja tiedän, kaikki ei oo rokapiliä) - linttaliisa/lumppuliisa/wha...
Carlitos kirjoitti:
Et kai mun kirjoituksesta vetäny pulttia ? Sanoin vaan ettei sytytä toi bändi, koska se ei ole mun mielimusaa. Ja edelleen kysyin että onko jotain muuta suositeltavaa...
Sun kirjoitukses oli helkkarin hyvä, samoja ajatuksia varmaan kaikilla "oikeilla" käyttäjillä.viittasin vaan ihan yleisellä tasolla kaikkiin tällä foorumilla havaitsemiini yrityksiin viritellä järkevää keskustelua. Sun tekstin koin sellaiseksi.
Mutta anteeksi että sekaannuin tälle palstalle viisastelemaan. Painunkin tästä samantien lähimpään vittuun viisastelemasta, kuten joku mukava rokkari jo tuossa kehoittikin. Ehkä mustakin sitten tulee vielä jonain päivänä AITO. linttaliisa kirjoitti:
rockabilly oikein.)
Vaikee taas arvata mitä tähänki viestiin vastataan... (voi v...u)Ja tässä viesti siinä muodossa, jonka pitäisi monen tajuta. Makuasioista voi kiistellä, mutta mihinkään se ei siitä etene. Luulisi tosiaan, että jos ei miellytä niin osaa vaihtaa paikkaa ja jos oikeasti kyse musiikista niin hyväksyy sen ettei kaikki kuuntele yhtä ja samaa ja se jos lapsettaa niin voi sen tehdä muuallakin....
- rockateen*
rockateen kirjoitti:
Ja tässä viesti siinä muodossa, jonka pitäisi monen tajuta. Makuasioista voi kiistellä, mutta mihinkään se ei siitä etene. Luulisi tosiaan, että jos ei miellytä niin osaa vaihtaa paikkaa ja jos oikeasti kyse musiikista niin hyväksyy sen ettei kaikki kuuntele yhtä ja samaa ja se jos lapsettaa niin voi sen tehdä muuallakin....
..kalakukko juttu oli?
- hoitovirhe
rockateen kirjoitti:
Ja tässä viesti siinä muodossa, jonka pitäisi monen tajuta. Makuasioista voi kiistellä, mutta mihinkään se ei siitä etene. Luulisi tosiaan, että jos ei miellytä niin osaa vaihtaa paikkaa ja jos oikeasti kyse musiikista niin hyväksyy sen ettei kaikki kuuntele yhtä ja samaa ja se jos lapsettaa niin voi sen tehdä muuallakin....
kultsiii...missä sä meet ku ei oo kuulunu mitää???
hoitovirhe kirjoitti:
kultsiii...missä sä meet ku ei oo kuulunu mitää???
Ja juu ihan jeez minä, kunhan tässä nyt parantelen itteeni :) 12.3. kettuun, remu ja hurrikaanit on siellä :). Tosin taidanpa ottaa huomenna jo juu :). Pistäs maililla tms :)
- Vanha Teddyboy
Ekaks kuunneltiin jätkien kanssa Elvaria ja kunnon 50's musaa.Sit löydettiin jostain Stray Catsin kassu.Siitä lähti mulla rokabili jyllään oikein toden teolla.Sit tuli legendaariset Crazy Cavan ja tietty Matchbox yms....
Noista se lähtee sanon ma.Ja sanoisin,et alottelijalle sopisi hyvin Housewreckers ja Francine.Noista tykkää parit kaverit vaikka ne ei mitä Teddyjä ees oo.
Rock'n Roll lives!!!!- vanha-farre
..vanha pierukeppi paskojen kasetties kans!
- sulkavan tedi
meitä sulkavalla ei kiinosta hevon vittuu mitä sä saatanan vanha urpo kuuntelet!
nuorisossa on tulevasuus ja rokkarien tulevaisuus on SULKAVALLA koska me asutaan sulkavalla ja me ollaan AITOJA tedyjä eikä mitään tommosii muotidiinareita niinku sä oot!!! - tai ainaki yrittää -Vanha T...
sulkavan tedi kirjoitti:
meitä sulkavalla ei kiinosta hevon vittuu mitä sä saatanan vanha urpo kuuntelet!
nuorisossa on tulevasuus ja rokkarien tulevaisuus on SULKAVALLA koska me asutaan sulkavalla ja me ollaan AITOJA tedyjä eikä mitään tommosii muotidiinareita niinku sä oot!!!Toi onki tosi fiksua käytöstä.Toinen kysyy,yks vastaa ja kertoo mielipiteen ni eikös ne kakarat sit ota rupee v*****leen.Tosi muotidiinarihan mä oon juu.Turha rupee tommosia puhuun ku ette edes tiedä mistä puhutte.Aito Teddy ei oo tuommonen vittuileva paska joka älähtää jos joku tekee asian toisin ku ite tekee.Tars vissiin pikkusen mennä itteensä ja kattoo vaikka peiliin.
Jos teijän kaltasissa nuorissa on tulevaisuus ni ei kyllä hyvin tuu meneen Suomen maalla.
Miettikää lapset ensin ennenkun avaatte suunne ni jos sieltä tulis vaikka jotain fiksuakin sanottavaa. - Oikea teddyboy
tai ainaki yrittää -Vanha T... kirjoitti:
Toi onki tosi fiksua käytöstä.Toinen kysyy,yks vastaa ja kertoo mielipiteen ni eikös ne kakarat sit ota rupee v*****leen.Tosi muotidiinarihan mä oon juu.Turha rupee tommosia puhuun ku ette edes tiedä mistä puhutte.Aito Teddy ei oo tuommonen vittuileva paska joka älähtää jos joku tekee asian toisin ku ite tekee.Tars vissiin pikkusen mennä itteensä ja kattoo vaikka peiliin.
Jos teijän kaltasissa nuorissa on tulevaisuus ni ei kyllä hyvin tuu meneen Suomen maalla.
Miettikää lapset ensin ennenkun avaatte suunne ni jos sieltä tulis vaikka jotain fiksuakin sanottavaa.Voi vittu!
Juuri te vanhat kääkät olette niitä muotiajan pellejä!
Luitte jotain vitun Suosikkia tai mikä nyt silloin 10000v. sitten ilmesty.
Kekkkasitte sitten sieltä että on vähän siistii kuunnella Crazy Cavanii ja Teddy & Tigersii.
TÄYSIN muotihomma!
Siihen aikaan ei ollu olemassa YHTÄÄN AITOA TEDIÄ kun kukaan ei silloin tienny eikä ymmärtäny siitä musiikista hevon persettä!
Nykyään on kato vähän enempi tietoo ja esim. internetti nii ei tartte uskoo kaikkee mitä paskalehdistä lukee!
Sitäpaitsi noi senajan bändit on järjestään ihan paskoja!
Voi vittu joku Matcbox,Crazycavani,Buck Jones ymmm.
Kaikki täyttä humppaa!
Onnex nykyään on sentään Nekromantix ja muut oikeeta rockii soitttavat bändit.
Mee sää vaari vaan kuuntele iskelmäradiosta paskaa ja anna meidän OIKEIDEN JA AITOJEN TEDDYBOITTEN hoitaa nää rokkihommat!
Haista paska! - Vanha Teddyboy
Oikea teddyboy kirjoitti:
Voi vittu!
Kekkkasitte sitten sieltä että on vähän siistii kuunnella Crazy Cavanii ja Teddy & Tigersii.
TÄYSIN muotihomma!
Siihen aikaan ei ollu olemassa YHTÄÄN AITOA TEDIÄ kun kukaan ei silloin tienny eikä ymmärtäny siitä musiikista hevon persettä!
Nykyään on kato vähän enempi tietoo ja esim. internetti nii ei tartte uskoo kaikkee mitä paskalehdistä lukee!
Kaikki täyttä humppaa!
Mee sää vaari vaan kuuntele iskelmäradiosta paskaa ja anna meidän OIKEIDEN JA AITOJEN TEDDYBOITTEN hoitaa nää rokkihommat!
Haista paska!Kuulostaa aika merkilliseltä.Mä kun oon aina luullu,että on roku sit vanha tai nuori tai siltä väliltä ni,että ne pitäis aina yhtä.Tää ei ainakaan vaikuta siltä.Mitä näitä alan tapahtumia oon kierrelly ni siellä pidetään yhtä ja kaikilla on hauskaa yhdessä.Sekä vanhat että nuoret.Eli turhan päivänen vittuilu pois ja samaan köyteen kiinni kaikki.Niin toimii ne oikeet rokkarit.
- Vitun vanha
Vanha Teddyboy kirjoitti:
Kuulostaa aika merkilliseltä.Mä kun oon aina luullu,että on roku sit vanha tai nuori tai siltä väliltä ni,että ne pitäis aina yhtä.Tää ei ainakaan vaikuta siltä.Mitä näitä alan tapahtumia oon kierrelly ni siellä pidetään yhtä ja kaikilla on hauskaa yhdessä.Sekä vanhat että nuoret.Eli turhan päivänen vittuilu pois ja samaan köyteen kiinni kaikki.Niin toimii ne oikeet rokkarit.
...viisasta näiltä paviaaneilta. Itekkin olen sitten varmaan muotiTedi koska olen alkanut kuuntelemaan ko. musaa jo 70-luvulla. Ja vielä c-kaseteilta.
Olen vähän ihmetellyt mitä tekemistä negromantixilla on rockabillyn kanssa. Lähinnä punkilta kuulostaa. Huonolta punkilta vieläpä. - pahin muotipelle
Oikea teddyboy kirjoitti:
Voi vittu!
TÄYSIN muotihomma!
Kaikki täyttä humppaa!
Haista paska!Olikohan sun kirjoitukses provo ?
Jos jotain musaa on kuunnellut kohta 30 vuotta, voiko sanoa että on muotipelle. Ehkä ollaan aikanaan saatu tietoa lehdistä, mutta itekkin olen yli 10 vuotta touhunnut netin parissa ja hakenut tietoa sieltä. Kyllä Tedejä on ollut kuule jo siihenkin aikaan. Ja paljon aiemminkin. Jos joku musiikki kuulostaa hyvältä jonkun mielestä niin eihän se voi olla paskaa ? Ei kai sun mielipide tee musiikista hyvää tai paskaa ?
Mikä on aito ja oikee teddy ? Mitä sellanen tekee ? Miten se toimii ? Missä on raja aidon ja oikeen välillä ?
Ja mitä sä tiedät noista ajoista, sillon et edes taputellu pashaa lattialla kun me jo kuunneltiin rockabillyä !
- Kokeile es mes..
Kannattaa myös hoitaa haltuun joku 30 biisin cd:n kokoelma rockabilly / rock and roll artisteista.
Mikäli asut Helsingissä niin käy Goofin´ Recordsilla. - Teddyboy pro
Aito teddyboy
http://www.geocities.com/elvisrebelpages
Rockabilly rules OK!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917365- 373907
- 453480
- 2302625
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402622- 402413
- 1292349
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292229Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202105- 451922