Olen viettänyt jo useamman vuoden työttömän elämää, enkä ymmärrä miksi töihin pitäisi hakeutua. Ikää reilu 30 ja työvuosiakin kerääntyi ennen tätä työttömyyttä. Ikinä en ole kuitenkaan ollut yhtä onnellinen ja tyytyväinen elämääni kuin nyt.
Nyt on aikaa harrastaa ja toteuttaa itseään. Kuntoilu, juoksu, kuntosali, maastopyöräily, kalastus, elokuvat, kitaransoitto, puhdetyöt, remonttihommat, marjastus, lukeminen vapaaehtoistoiminta ja kaikki muu kiinnostava on saanut elämässäni nyt työttömyyden myötä enemmän tilaa.
Hauskaa on lisäksi seurata tuttavien voivottelu omien kiireidensä ja stressiensä kanssa ja huokailua oman tilanteeni takia. Moni varmaan ihmettelee miten pärjään. Kohteliasta on tietenkin olla hieman muka huolestunut omasta työttömyydestä.
Raha on se välttämätön paha elämiseen - omassa asteikossa se on siellä häntäpäässä. Säästöjä työvuosilta löytyy vajaa 80 000€ Lisäksi avovaimon kanssa omistan velattoman asunnon, jonka olen aikani kuluksi remontoinut kokonaan. Autokin löytyy. Tietenkin halpa pidettävä eli vanha ja itse korjattava. Menomme ovat minimaaliset ja niistä maksan tietenkin puolet, jolloin peruspäivärahastakin jää säästöön.
Työttömyys on kivaa
49
2413
Vastaukset
- E.Nimimerkki
Kovin on huono yleistys, että työttömyys olisi kivaa. Ei työttömyydessä sinänsä ole mitään vikaa, jos ajan käyttää järkevästi. On ehtinyt aiemmin hankkia velattoman asunnon tai perinyt sellaisen ja on säästöjä. Silloin työttömyys on vaan eri nimi eläkkeelle. Muussa tapauksessa työttömyys ei ole hirveän kivaa.
- dddwdw
Anteeksi jos pahoitin mielesi. MINUN mielestäni työttömyys on kivaa.
- ahkeroimaksaveroa
mee töihin...
- E.Nimimerkki
En minä mieltäni pahoittanut. Kommentoin vain toisesta näkökulmasta. Olit keksinyt ihan hyvän otsikon, ei juttua olisi muuten edes tullut luettua, mutta nyt osui silmään.
Kuten sanoin, mikäs vika työttömyydessä. Mutta omaan tuttavapiiriini on sattunut muita työttömiä ihmisiä, jotka vetävät kaksin käsin viinaa suruunsa tai työttömyyden iloon. Suoraan sanoen heistä on tullut entisiä tuttavia, johon en välitä pitää yhteyttä.
Omalta kohdalta työttömyys on jäänyt aiemmin aika lyhyiksi pätkiksi, nyt on vaikea sanoa, mitä on tulossa. - Anonyymi
ahkeroimaksaveroa kirjoitti:
mee töihin...
Mene vaan ole hyvä 🤗
- Anonyymi
...jos ajan käyttää järkevästi. Sittekö on kivaa?
Kyllä ihmisen oikeus on elää vain relax ilman jatkuvaa suorittamistakin!
Mielestäni ajan käyttää järkevästi kun nukkuu aamulla ilman herätyskellon herätystä ellei ole lähdössä aamukalaan.
Tekee vain päivän mittaa mikä mieluista, eikä sitä iänikuista työherkkua 10min. taukoineen pienellä palkalla.
Itse saan ansiosidonnaisena "kympin tunti" työttömänä ollessa eikä tarvitse tehdä mitään joustoja, sekä taukoja voin pitää miten haluan ilman aikarajaa!
Kun talous on hyvässä mallissa on työttömyys oikeasti mukavaa aikaa ja ne satunnaiset yhteydenpidot menee kuunteluoppilaana ja sisäänpäin naureskellen.
- Köyhänsyrjäytetynunelmaa
Olen viettänyt jo useamman vuoden työttömän elämää, enkä ymmärrä miksi köyhänä pitää elää Suomessa . Ikää reilu 30 ja työvuosiakin kerääntyi ennen tätä työttömyyttä. Ikinä en ole kuitenkaan ollut yhtä köyhä ja joskus myös onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Harjoittelen nyt köyhyyttä elämän urana.
Nyt on aikaa harrastaa ja toteuttaa itseään. Mutta ei ole rahaa, on vain köyhyys ja rahan puute vaivana. Kuntoilu, juoksu, kuntosali, maastopyöräily, kalastus, elokuvat, kitaransoitto, puhdetyöt, remonttihommat, marjastus, lukeminen vapaaehtoistoiminta ja kaikki muu kiinnostava on saanut elämässäni nyt työttömyyden myötä enemmän tilaa. Siis sellainen elämä onnistuu, joka ei vaadi paljoa rahaa.
Hauskaa on lisäksi seurata tuttavien voivottelu omien kiireidensä ja stressiensä kanssa ja huokailua oman tilanteeni takia. He tuntevat itsensä onnistuneiksi ja ylivertaisiksi. Tarjoan sen epäonnistuneen ja säälittävän lähimmäisen osan heille. Moni varmaan ihmettelee miten pärjään. Ja köyhyys kyllä näkyy ja tuntuu, ja on asenteissa. Kohteliasta on tietenkin olla hieman muka huolestunut omasta työttömyydestä. Olen kuin vammautunut köyhyyteen ja ulkopuolisuuteen, olen yhteiskunnan säälittävä elätti ja ulkopuolinen piru parka. Olen Krooninen työtön joka kaipaa kuntoutusta ja kuntouttavaa työtoimintaa. Nyt 2016 minut onneksi pakko ohjataan mopa typ toimintaan, niin saan päiviini oikeaa ohjelmaa kuntouttavissa ilmaistöissä ! Pääsen eroon omista pienistä ajatuksista, saan kontakteja ja opin uutta. Sisään kääntynyt skitsofreniani katkaistaan typ mopassa. Ja mopa virkailija saa töitä.
Raha on se välttämätön paha elämiseen - omassa asteikossa se on siellä häntäpäässä. Itse käytän aikaa, jos mahdollista, oleiluun ja laiskotteluun. Säästöjä työvuosilta löytyy vajaa 80 000€ Lisäksi avovaimon kanssa omistan velattoman asunnon, jonka olen aikani kuluksi remontoinut kokonaan. Autokin löytyy. Tietenkin halpa pidettävä eli vanha ja itse korjattava. Menomme ovat minimaaliset ja niistä maksan tietenkin puolet, jolloin peruspäivärahastakin jää säästöön. Olen köyhä, aikuinen syrjäytynyt, olen massa-työttömyyden uhri, edestämme annettu, nyky ajan köyhyydessä elämistä harjoittava jeesus.
Minunkin osuuteni elintasosta rikastuttaa jotain muuta. Näin kokoomuskepu sdp virhreä saa enemmän tuloja itselleen. Ei tarvitse jakaa. On niin halpaa pitää ihmisiä pois elintasosta työttöminä.
Kun köyhyydessä jatkuvasti eletään, niin pian avovaimo lähtee, särkee jopa perheen, kun nainen ei arvosta työtöntä nahjusta ja vetelystä. Nainen haluaa tittelin ja menestyvän miehen. Pelimiehen joka panee ja rahaa on. Se elämä on väkivaltaista ja upeaa, sitä nainen haluaa. Aurinkolomia, lentokoneella upeasti ! Se on naisen perimmäinen unelma. Ja Sukua kannattaa jatkaa ja naida kun on rahaa.
Köyhä työtön ei sovellu naisen elämän uran ja laadukkaan elämän kehitykseen. Köyhä työtön on se riippakivi, syntinen syrjäytyjä joka pilaa kaiken. Niinpä kun ero tulee ja asunto laitetaan myyntiin, ja saan rahat, niin alan vapaaksi luomu eläjäksi, kuljen luonnossa ja telttailen. Talvet asun sos. tuella jossain asuntolassa. Polkupyörällä voi halvalla ajella suomessa ja kerätä perunoita perunamailta, sieniä luonnosta ja käydä leipäjonoissa. Vapaus on se työttömän elämän suuri onni.- Aloottaja
Työttömyys ei tietenkään sovikaikille. Sinun tarinaa lukiessani toivon vain, että pääsisit töihin tienaamaan nähtävästi sinulle tärkeää rahaa.
Itsellenihän tuo työttömyys sopii hyvin kun olen aina ollut aktiivinen , mutta pienellä rahalla toimiva. - IhalainenKehittiMopaa
Selvästi Tarvitset kuntoutusta, henkistä, fyysistä, sosiaalista kuntoutusta. Onneksi nyt typ mopa 2016 ohjaa sinua. Mopa palvelut ovat suomalaiselle työttömälle ja varsinkin syrjäytyneelle työn vieroksujalle pakollisia nykyään. Te toimisto määrää työn pakoilijan sinne mopaan.
Perinteisesti laiskuus ja itsensä silpominen yms. epäsosiaalinen käytös on ollut tuomittavaa ja rangaistavaa.
Vain pakolais turistit saavat levätä vuosikausia täydellä yllä pidolla Suomessa.
Kotoutus lomilla on kokonaisia lepääviä sukuja, vauvasta vaariin, ja verovaroista niille kustannetaan korkea elintaso !! Kotoutus Lomaa ilman vastuuta. ( pakolais lomat Maksaa noin 2,5 - 3 miljardia vuodessa, se on iso raha !! melkein kuin sipilän kepu kokoomus 3 miljardin tuottavuusloikka !! )
Mutta tosiaan, tämä ulkomaalaisille ilmainen tuki ei suomalaisia koske ! Suomalainen se maksaa veroa ja alistuu palkan alennuksiin, jne.. ja mopa kyykytykseen. Suomalaisen osa on tehdä töitä hiki päässä ! - Anonyymi
IhalainenKehittiMopaa kirjoitti:
Selvästi Tarvitset kuntoutusta, henkistä, fyysistä, sosiaalista kuntoutusta. Onneksi nyt typ mopa 2016 ohjaa sinua. Mopa palvelut ovat suomalaiselle työttömälle ja varsinkin syrjäytyneelle työn vieroksujalle pakollisia nykyään. Te toimisto määrää työn pakoilijan sinne mopaan.
Perinteisesti laiskuus ja itsensä silpominen yms. epäsosiaalinen käytös on ollut tuomittavaa ja rangaistavaa.
Vain pakolais turistit saavat levätä vuosikausia täydellä yllä pidolla Suomessa.
Kotoutus lomilla on kokonaisia lepääviä sukuja, vauvasta vaariin, ja verovaroista niille kustannetaan korkea elintaso !! Kotoutus Lomaa ilman vastuuta. ( pakolais lomat Maksaa noin 2,5 - 3 miljardia vuodessa, se on iso raha !! melkein kuin sipilän kepu kokoomus 3 miljardin tuottavuusloikka !! )
Mutta tosiaan, tämä ulkomaalaisille ilmainen tuki ei suomalaisia koske ! Suomalainen se maksaa veroa ja alistuu palkan alennuksiin, jne.. ja mopa kyykytykseen. Suomalaisen osa on tehdä töitä hiki päässä !Sinä menet töihin ja maksat minun loisimiseni.
Jos olet kiltisti pääset ehkä taivaaseen. - Anonyymi
Aloottaja kirjoitti:
Työttömyys ei tietenkään sovikaikille. Sinun tarinaa lukiessani toivon vain, että pääsisit töihin tienaamaan nähtävästi sinulle tärkeää rahaa.
Itsellenihän tuo työttömyys sopii hyvin kun olen aina ollut aktiivinen , mutta pienellä rahalla toimiva.On ihmisiä jotka miettivät miksi ihmiset pitävät vuorotteluvapaitakin ja eivät tee silloin jotain muuta työtä kuten rakenna taloa tai askartelepaskartele jotain vaan kokoajan?
- Easy_Rider
Työttömyyshän tarkoittaa yksilötasolla sitä, että haluaa töihin vaan ei pääse. Toisaalta ei ihan kaikilla ole suurta hinkua työelämään. Heitä ei siksi kannaittasi nimittää työttömäksi. Ei työttömyysetuakaan nauttiva/saava välttämättä aina ajattele olevansa työtön. Työttömyyskorvaus on heille vain yksi tapa saada fyffeä ja pelimerkkejä. Toki voivat suuttua pahasti jos korvaus heiltä katkaistaan. Kuvittelisin kuitenkin, että valtaosa työttömistä on oikeasti työtön ja haluaa hetimiten töihin jos päsee ( toki sellaiseen asiallisesti palkattuun työhön). Ilmaistöitä nyt saa melkein kuka tahansa. Teknisesti on vaikeata erotella työttömyyskorvausta saavat työttömät ja työttömyyskorvausta nauttivat elämäntapataiteilijat toisistansa. Toisaalta onko siihen edes tarvetta.
Toisille työ ( etenkin se palkkatyö) on vain yksi rahanansaita muoto. Suurimmalla osalla työ on varmaankin palkan lisäksi iso osa elämän sisältöä ja elämän laatua ja itsensä kehittämisjuttu myöskin.
Pikkaisen ihmettelen aloittajan rinta rottingilla kehuskelua, että hän on ihastunut ja rakastunut työttömyyteen. Koko ajan kuitenkin tekee erilaisia juttuja. Jopa vapaaehtoistyötä. Any way onnea ja pitkää ikää "Jiiihaa" miehelle. En tuomitse.
Totuus työssä olevista perustuu 80-20 sääntöön. Eli 80% työn tuloksesta tekee 20% työntekijöistä. Näin se vaan kuulkaa menee. Katsokaa vain ympärillenne ja ymmärrätte.
Moni johtajakin pyörii "tärkeissä" kokouksissa ja reissaa, mutta missä työn tulokset ??
Jos ei ole suurta halua mennä oikeasti palkkatöihin niin on kaikkien kannalta parempi, että on silloin vaan "työtön" ja nauttii pientä työttömyyskorvausta, kuin tekee vastentahtoisesti tuottamatonta työtä josta ei kukaan hyödy mitään.
https://www.youtube.com/watch?v=S33abzXQfkc- Anonyymi
Minä olen työtön ja nautin siitä.
- sdjhhsdhf
On ihan ok olla alkoholisti, vaimon hakkaaja, epärehellinen tai rikollinen mutta ei työtön.
- nyt.meni.ohi
En äkkisiltään havaitse palstalla alkoholisteja, vaimonhakkaajia, epärehellisiä tai rikollisia hyväksyviä tai ylistäviä kirjoituksia.
- moukkaapinaoooo
Sua vaan vituttaa kun toisilla menee paremmin kuin sulla ittelläs, vaikkei edes töissä käy.
Hah haa.
- slkpp
Vähillä töillä pärjääminen olisi varmaan ihanteellisin kun jo 50-mittariin tuli , eli sen verran että "liiton päivät " pysyy hallinnassa esim. 1/2 vuotta töitä vuodessa ja 1/2 työttömänä . Ei se maailma valmiiksi tule töitä tekemällä , jäisi sitten itselleen paremmin harrastuksiin yms. aikaa , ikään kuin down shiftata . Tosin moni nuoremmista ikä luokista ei ole työpäivä tehnyt suoraan on siirrytty koulun jälkeen sosiaalitoimiston tukien varaan ja siinä sitten ilakoitu aikansa 24 päck laatikot molemmissa käsissä , sitä vuodet/kymmenet kun on harrastettu niin kaverit on valmiita, mitään ei ymmärretä ,mihinkään ei pystytä , mitään ei jakseta . Että se työttömyys muuttuu aika äkkiä krooniseksi ja yhteiskunnan kelkasta putoaa pohjalle .
- MopaJeesus
miksi pitäisi pudota pohjalle ? työttömällä jeesuksellakin oli sandaalit ja kangas vaatteena, ilman omaisuutta, eli kulki, puhui, sai ruokaa ja juomaa, vietti vapaata elämää, mutta lopussa sitten oli kyllä väkivalta.... kun hallinto kapot pisti kitumaan...
- Anonyymi
MopaJeesus kirjoitti:
miksi pitäisi pudota pohjalle ? työttömällä jeesuksellakin oli sandaalit ja kangas vaatteena, ilman omaisuutta, eli kulki, puhui, sai ruokaa ja juomaa, vietti vapaata elämää, mutta lopussa sitten oli kyllä väkivalta.... kun hallinto kapot pisti kitumaan...
Niin , jesse. Tämä fiktiivinen satuhenkilö suuresta satukirjasta
- aloittajataas
Tuntuu tälläkin palstalla monella olevan stereotyyppinen käsitys työttömistä; huonokuntoista ja epäsosiaalista rupusakkia jolta puuttuu sivistys ja käytöstavat.
Itse olen ollut työelämässä 15-vuotiaasta aina yli kolmikymppiseksi asti. Tuona aikana on tietenkin suoritettu lukio, asevelvollisuus ja yliopistotutkintokin. Nyt siis työttömänä pari vuotta. Nyt työttömänä tunnen oloni kuitenkin terveemmäksi, onnellisemmaksi, sosiaalisemmaksi ja vireämmäksi. Työ on tuonut aikanaan minulle rahaa ja ajanvietettä, muttei juurikaan muuta. Mikäli itsetunto ja -arvostus tai oman elämän tarkoitus tai sisältö perustuu töihin, kannattaa mielestäni tutkiskella ja pohtia omaa elämäänsä hieman tarkemmin.- KrooninenTyötön
olet selvästi pahasti syrjäytynyt, hae nyt kiireesti typ mopa kuntoutusta.
- Tätähänseon
Monilla työssä käyvillä on niin paha olla, kun joutuvat raatamaan työnantajien orjina ja vapaat on tiukass ja kun on vapaata ei oikein jaksa mitään, sen takia ne haluaa syyllistää työttömiä ja purkaa epäonnistumisiakin työttömiin. Se on aina niin kiva löytää joku syyllinen omaan pahaan oloon.
- tyopoo
Tuota ei voisi paremmin enää sanoa!
- jndj
työttömät on homoja
- Itseansaittu
Olin töissä ulkomailla jossa oikeasti maksettiin palkkaa ja verot olivat matalat eli rahaa jäi säästöön. Nyt olen Suomessa työmarkkinatuella ja en voisi kuvitellakaan meneväni töihin Suomen huonoilla palkoilla ja korkeilla veroilla. Ymmärrän, että jotkut eivät ole voineet kasvattaa pesämunaa juuri edellä mainittujen vikojen takia ja he haluaisivat töihin vaikka tulot kasvaisivat vain pari sataa kuussa. Itse olen täyttänyt päiväni kivalla tekemisellä ja toivon etten ikinä joudu töihin. Älkää nyt nettomaksajat ottako nokkiinne, pitäähän meitä verovarojen käyttäjiäkin olla, eihän rakentamanne sosialismi muuten toimi. Tosin tämä järjestelmä laittaa Suomen konkurssiin, mutta sitä odotellessa me kymmenet tuhannet työttömyydestä nauttivat olemme tyytyväisiä.
- säästö111
Varmasti on. Karenssinkin kestää ottaa ja lekuriin pääsee heti saikkua hakemaan. Sossukin tulee vastaan avokätisesti, saa olla säästöjäkin joita ei huomioida tuloksi, virkailija oli kertonut että säästöjä saa olla, kunhan ei tonneja, eli työttömät, säästäkää, hankkikaa karenssi, saikku ja sossun tuki plus sympatiat kaupan päälle
- Pkblkblkn
Milloin päiväraha on ollut sidoksissa pankkitilin saldoon? Paska puhetta.
- perustyömalli
Suomalaiset ovat enempi vaan laiskistuneet, tyhmistyneet, lihonneet ja sairastuneet. Suomalainen 'koneisto' hysää ihmisiä ja se perustuu valheelle ja petokselle. Suomalainen kansa on saatu alistettua valheilla ja petoksilla. Tyhmät lihavat sairaat ovat täysin koneiston armoilla ja uskovat kaikkiin valheisiin.
Ensitöikseen yhteiskunnan pitäisi lopettaa maksaminen tekemättömyydestä. Mutta näin ei tehdä, koska alistettuja on helpompi hallita. - Uycokbåok
Sitä tekemättömyyttä, laiskuutta, paskan jauhamista turhissa kokouksissa pullan syönnin ohella, joutavanpäiväistä muka-tekemistä on kyllä tullut nähtyä yli 30 vuoden työssäoloaikana ja muiden kertomana. Ihan sama onko ns. Duunarihommaa vai korkeasti koulutettujen työpaikoista kyse, niin saa kyllä etsiä työpaikkaa, jossa tehdään asioita täydellä teholla tai edes järkevästi, sekin olisi jo paljon se. Kyllä joutaisikin laittaa vielä puolet työntekijöistä pihalle työpaikoistaan, sen verran matelijamaista loisintaa niissä harrastetaan.
- Anonyymi
Juuri näin.
Moni kravattikaulusmies on ihan vitun turha työmaallaan mutta koska kaverit on jeesanneet feikkityönimikkeen, jonka alla voi ryystää kahvia, niin vittuakos tässä.
- Lisäarvon_merkitys
Ihminen kykenee niin halutessaan luomaan lisäarvoa ja hyvää tähän maailman käymättä päivääkään oikeassa "työssä". Moni työssäkäyvä ei välttämättä tuo juurikaan lisäarvoa tähän maailmaan. Näin se vaan menee loppupeleissä.
- bjhbjhbbb
On muuten mielenkiintoista tarttua tuohon ''loisinta'' sanaan. Useinhan työtöntä syyllistetään loisimisesta vaikka tämä olisikin syytön työttömyyteensä ja saisi yhteiskunnalta vain tuon peruspäivärahan. Työtön saattaa tehdä vapaaehtoistyötä järjestössä tai lähipiirissään ja elää kaikenlisäksi terveellisesti ja ekologisesti jolloin terveydenhuoltokustannukset pysyvät kurissa ja ympäristökin kiittää.
Samalla työssä käyvä perheellinen siittää ylimääräistä väestöä maailmaan ja suhaa lentokoneella jokaisella lomallaan. Samalla kupataan yhteiskunnalta lapsilisiä ja asumistukia eikä mukamas olla loisia laisinkaan....
- aloittajataas
Niin...peruspäivärahan tasohan on n 550€/kk. Tuo on summa jonka kuppaan yhteiskunnalta. Kuinka paljon Helsingin vuokralaiset saavat keskimäärin asumistukea? (ne työssäkäyvät)
- efjnwf
Puolestani kaikki tuet saisi lopettaa.
- Anonyymi
efjnwf kirjoitti:
Puolestani kaikki tuet saisi lopettaa.
No eipä paljon päässä!
Et ilmeisemmin tajua yhteikunnan rakenteista mitään kun anarkiaa halutaan noin voimakkaalla halulla?
Anarkia astuu arkeen viimeistään yhdessä viikossa (7 vrk) kun kaikki tukeminen loppuu, että siihen malliin...
- Anonyymi
Minäkin nautin elämästä työttömänä.
Turha itseään on töissä tuhota, kun ei sinne edes pääse.- Anonyymi
Työttömyys on monesti ongelma enemmän työttömän läheiselle kuin työttömälle itselleen. Meidät on kasvatettu työhön. Aivan kuin muuta elämää ei siten juuri saisi olla. Työ, työ ja työ. En määritä itseäni työn kautta. Hyvää kesälomaa työttömät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömyys on monesti ongelma enemmän työttömän läheiselle kuin työttömälle itselleen. Meidät on kasvatettu työhön. Aivan kuin muuta elämää ei siten juuri saisi olla. Työ, työ ja työ. En määritä itseäni työn kautta. Hyvää kesälomaa työttömät
Kiitos samoin sinulle 🤗
- Anonyymi
Mahtaa työssäkäyviä vituttaa maksaa meidän loisiminen.
- Anonyymi
Kun olin työssä 45v en miettinyt työttömiä ja heidän mielikuvitus loisimista.
Minä en erikseen maksanut työttömille ja en antanut kerjäämiselle kolikkoakaan.
Omituinen työttömän mielikuva asiasta, mutta ilmankos työtön...
- Anonyymi
Minullakin on rahaa ja ihanaa vapaa-aikaa, jota käytän elämästä nauttimiseen.
Hikoilkoon muut työelämässä, jos kiinnostaa.- Anonyymi
Montako kuukautta rahasi riittää? Tulee orpo olotila kun tili alkaa olla alle 10 000€.
Tonnin kk kuluu säästötili ja varsinkin kun auton vakuutukset ja ylläpito ja muut elämisen kulut.
Työttömällä on aina harteilla se työnhakuvelvoite joka ahdistaa kun auton painoinen taakka.
Kaiken etuuden voi menettää helposti ja silti jatkuva paineistus kehitellä työtä itselle jopa ilmaiseksi tekemään...
Riittäkö säästöt loppuelämän ajan ja se voi olla melkoinen summa?...
- Anonyymi
Työttömyys aika voi olla ns. "sitkuaikaa" jota työssä ollessa odotellaan...
Test miten sitä osataan livenä elää!... - Anonyymi
Työttömyys on monesti ongelma enemmän työttömän läheiselle kuin työttömälle itselleen
- Anonyymi
Tulkaa katsomaan Laura Rastaan Youtube-striimiä. Siellä on paljon julkkiksia paikalla.
- Anonyymi
Moni työtön häpeää sanoa että pitää työttömyydestä sillä vapaa aikaa on ruhtinaallisesti
- Anonyymi
Olen itsekin ihmetellyt miksi on hirveä kriisi joillekkin "joutua" työttömäksi. Olen ollut reilun vuoden nyt ilman työtä ja todellakin nautin. Vapaa aikaa on aivan rutosti ja saa keskittyä kerrankin harrastuksiin ja käydä kahviloissa ja kirjastoissa.
Aina on pientä puuhaa kotosallakin.
Rahat saa riittämään kun elää vähän vähemmällä. mm nyt möin auton ja rahaa jää taas paremmin vapaa aikaan.
Olen huomannut että yö unet on paremmat kun ehtii rauhassa harrastella.
Olin erittäin huojentunut kun tiistain kauppalehdessäkin mainittiin että työttömillä ei ole inflaation aikanakaan suuremmin ongelmia ,sillä indeksikorotukset tehtiin jo ja niitä suunitellaan jälleen vuoden vaihteessa. Sen sijaan työssäkäyvillä on palkkojen suhteen pelko että jäävät jälkeen. - Anonyymi
Ei ole mikään kriisi. Useinmiten kyse on siitä että lähipiiri on kateellisia kun saat vapaa aikaa ja vielä maksetaan muutama satanen siitä . Ja on oikeasti aikaa panostaa mm perheeseen ja hyvinvointiin harrastuksien muodossa.
Kun olin töissä , tuntui koko ajan siltä etten vain jaksanut harrastaa mitään ja olin väsynyt reppana. Nyt on aikaa lapsillekin - Anonyymi
yksin eläessä ilman ruokittavaa perhettä työttömyys varmaan voi tuntua iha jees jutulta ja hyvältä vaihtoehdolta . Syljeskelisi vain kattoon . Jos kuitenkin on perhettä ja velvollisuuksia muistakin kuin vain itsestänsä niin työttömäksi pudotessa alkaa ongelmia kasaantumaan. Eukko patistaa sassiin töitä etsimään ja liukkaasti fyffeä tilille. Lapset tietty tarvitsee omat harrastuksensa ja nehän maksaa. Työtön ei saa muksuillensa kovin kaksista lapsuutta kasatuksi. Ei kelpaa kaveriporukoihin. Tai kelpaa ostarilla pyörivään joukkioon . Syrjäytymisvaara on mitä ilmeisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753587
- 622694
- 812617
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582408Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1912337Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2482112- 431912
- 441759
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151471EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491408