Elisakettu

7

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silta_ketuille

      .

      "Ketuille pitää rakentaa silta!111!!1!1!111!!!!1!!1!!" että näkee toisia kettuja

      "Darwininkettua esiintyy ainoastaan Chiloén saarella sekä pieni osapopulaatio mantereella Nahuelbutan kansallispuistossa.[1] Saaren kannaksi arvioidaan noin 250 darwininkettua ja mantereella niitä arvellaan olevan noin 70.

      Myöhäisellä pleistoseenikaudella Chiloén saari oli yhteydessä mantereeseen. Maasilta katkesi noin 15 000 vuotta sitten merenpinnan kohoamisen takia ja aiheutti populaation jakautumisen kahdeksi eristetyksi osapopulaatioksi."

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Darwininkettu

      har!11

      .

      • Olen Harrin kanssa samaa mieltä :)


    • zoofiili

      Mämmylä on kiinnostava teoria noin aluxi

      Mutktu hänräkarvoista otetun mustin( hampaista)

      Ellu on foxilus harmilus--l harmin ketku

      • kettu_transport

        .

        "KEtuille on järjestettävä omat lauttavuorot!1!!1!!111!1!111!1!!!!"

        har!11

        .


    • Ei sukua mutta sukulaissieluisuutta koen noihin söpöihin vintiöihin. Uhanalaisuus, pidättäytyminen omassa lajissa ja pienikokoisuus ovat samankaltaisuuksia.

      Tuli vaan noista ketuista mieleen, minkä tarpeen vuoksi ihmiset ottavat lemmikkejä?

      • Mustilomalla

        Sain uupuslomaa kettujen vuoxi

        Suuruskuppiini laitetiin strykniiniä ja lasijauhoa

        Nyt löhölen Galapagsella

        darwinin ketut ovat sexyorjinani


      • haluamme_lisää_tietoa

        "Kettu, eli punakettu (Vulpes vulpes), on meille
        tuttu eläin. Kettu on yksi maailman eniten
        levinneistä petoeläimistä. Se on ollut kautta
        aikojen arvokas turkiseläin. Alun perin nimi
        kettu tarkoittikin sen nahkaa. Nahan saamiseksi
        piti pyydystää repo. Lapsena minulle kerrottiin,
        että kauniit revontulet syttyvät, kun repo
        huiskii talvista hankea tuuhealla hännällään!
        Ketun elintavat ovat tyypillisiä metsän eläimille.
        Ketut elelevät joko pareittain tai pienissä
        ryhmissä.

        Pesän ne ottavat käyttöönsä usein toisten
        eläinten, kuten mäyrän koloista. Niillä on pesä
        erikseen poikasten kasvatusta varten ja toinen
        pesä on ruuan varastoimiseen. Ketut viestivät
        toisilleen elein, äännähdyksin, kuten haukkuen,
        huutaen sekä hajumerkein. Metsässä ketun
        pesän tunnistaakin usein pistävästä hajusta.

        Kettu on melkein kaikkiruokainen. Se saalistaa
        enimmäkseen öisin. Etupäässä sen ravintoon
        kuuluvat pikku jyrsijät, hyönteiset, raadot ja
        kasvit. Melko aktiivisesti se jahtaakin hiiriä, jäniksiä,
        kanalintuja ja kaloja. Myös marjat, hedelmät
        ja viljakin kelpaavat sille. Muistan, kuinka
        kettu vei lapsuuden ajan kotini munivan kanan.
        Se oli surkea temppu, joka harmitti pitkän aikaa.

        Keväällä ketun pesään syntyy neljästä viiteen
        pentua. Niiden hoitamiseen ja ruokkimiseen
        osallistuvat sekä uros että naaras, joskus muutkin
        suvun repolaiset. Pennut syntyvät sokeina.
        Ne painavat syntyessään noin 100 grammaa.
        Vasta parin viikon kuluttua niiden silmät aukenevat.
        Ketun pennut ovat viehättävän näköisiä.

        Lukuisissa kansantarinoissa kettu on usein kuvattu
        ovelaksi ja viekkaaksi repolaiseksi. Nykyään
        se on sopeutunut myös hyvin elämään
        ihmisten läheisyydessä kaupungeissa."

        www.krell.fi/liitteet/574/4/kristelli_1_2015_kevyt.pdf

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe