Palatako yhteen vai ei?

erossa

Olemme eronneet n. 4 kk sitten. Olemme olleet koko tämän ajan kuitenkin toisiimme yhteydessä ja nähneetkin. Tilanne on nyt se, että minulla on kovasti tunteita miestäni kohtaan. Samoin miehellä, kun olemme asiasta keskustelleet. Ongelma on kuitenkin se, että mies empii ja sanoo, että voimme palata yhteen vain jos raha-asiani järjestyy ja että jättäisin erään ystäväni kokonaan, joka on ollut hyvä ystäväni jo vuosia. Hän ei pidä siitä että olen häneen yhteydessä. Hän ei tunnu ikäänkuin näkevän, että parisuhde on kahden kauppa, vaan hän sanoo, mitä minun pitäisi tehdä jotta suhteemme toimisi. Onko väärin jos jätän yhteydenpidon ystävääni? En haluaisi sitä. Lisäksi mies ei pidä sisarestani ja sanoi, että hän ei haluaisi vierailla sisaremme luona. Mitä tekisitte, onko kokemusta tällaisista suhteista?

10

359

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm___

voit yksin vierailla sisarenluonna

• hgghll

älä jatka tollasta minä tein virheen ja annoin määrätä kaiken menetin parhaat ystäväni ja sukulaisiin yhteydet ja melkein lapsiini myös.

• faktaa_kehiin_ensin

Avaapa nyt ensin vähän miten mies nämä vaatimuksensa perustelee.

Kerro suoraan, minkä takia mies ei halua sinun tapaavan sisartasi ja ystävääsi?
      Onko heillä alkoholi-tai huumeongelmia, tms. negatiivista?
      Mitä sinulla on sinun raha-asioissasi pielessä, etkö osaa käsitellä rahaa, olet velkaantunut ja tuhlaat holtittomasti, etkö käy töissä tms.?

Itselleni jäi aloituksestasi sellainen kuva, että mies ei halua sinun siipeilevän hänen kukkarollaan, eikä halua elämäänsä muitakaan loisia (siskoasi, ystävääsi) sinun mukanasi.

• Näin juuri. Kaipa miehellä pitää joku peruste olla miksi et saa tavata läheisiäsi.

Hyvin ymmärrän, että rahankäytön pitää olla ok, jos parisuhteessa meinaa elää.

• omaelämäkuntoon

Pistäppä ensin oma elämäsi kuntoon: raha-asiat järjestykseen, etsi toisenlaisia ystäviä (veikkaan että ystäväsi on yhtä holtiton joissain asioissa kuin sinä koska samanlaiset ihmiset vetää toisiaan puoleensa), sukulaisiin sun ei pidä kenenkään takia välejäsi katkaista, se on kohtuuton vaatimus.
      Onko tosiaan näin, että vain sun on muututtava miehen mielestä? Hänessäkö ei ole mitään syytä eroon? Oletteko koskaan puhuneet, mikä johti eroon?
      Miehelläsi ei ole mitään velvollisuutta elättää sua, aikuista ihmistä. Mulle tulee samanlainen mielikuva aloituksest kuin faktaa_kehiin_ensin kirjoittaa.

• Hei "erossa".

Parisuhde perustuu siihen, että kumpikin on oma erillinen, itsenäinen yksilönsä, vaikka sitoudutaankin elämään liitossa/kumppanuudessa.
      Jokainen on myös itse vastuussa kaikista omista ihmissuhteistaan. Toinen osapuoli ei voi puolestasi päättää, ketkä ovat ystäviäsi tai miten hoidat ihmissuhteitaan.
      Minkälaisia ajatuksia mielessäsi liikkuu siitä, että antaisit oman valtasi omien ihmissuhteidesi suhteen kumppanillesi? Miksi niin tekisit? Olisiko se sinusta tervettä?
      Minkä merkityksen annat tälle mahdolliselle seurustelulle? Onko niin, että parisuhde on elämän ainoa tärkeä asia ja kaikki muu on sille alisteista, jopa oma itsenäisyytesi? Vai olisiko niin, että nyt voit huomata, ettet voi luovuttaa toiselle ihmiselle määräysvaltaa omien ystävyys- ja sisaruussuhteittesi tiimoilta.
      Mahdollinen kumppanisi hyväksyy sinut joko sellaisena kuin olet, tai ei hyväksy. Jos hän hylkääkin sinut jos ehdot eivät täyty, älä sinä hylkää itse itseäsi ja omia läheisiäsi.

Mitä ajattelet tästä?

Merja, diakoni

• narsistejaovat

Tuo on huono merkki, jos alkaa määräillä ketä saa tavata, usein tälläiset miehet ei kestä puolison lapsia tai lapsenlapsia.

• Itsekkyyttä

Kun eroat jälleen samasta henkilöstä,niin huomaat ,ettei sinulla ole enää edes entisiä tuttuja .Älä toista virhettäsi.

• miinalii

kenen kanssa olet liitossa? eikös hänen pitäisi olla ykkös sijalla? sisaret ja muut tulevat vasta perässä. Miksi et mene töihin? sieltä sitä rahaa saa! toisen kukkarolla ei eletä. nykyään ollaan tosi tosi itsekeskeisiä ja erotaan helposti ilman syytä!! Vapaan kasvatuksen tulosta . Se näkyy nyt . ero ja ero ja ero . miksi kaikki pitää tuhota! Lapsiparat mitä vanhempia heillä on tänäpäivänä. Elämä on arkea eikä jokapäiväistä onnea!

• Ristiriitainenon

Suahan se haukkui kylän kovimmaksi hutsuksi ,siis se mies ,joten mitenköhän arvostaa pidemmän päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      141
      1775
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1678
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1430
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1315
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      216
      1197
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      279
      1123
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1093
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      979
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      898
    Aihe