Mitä teen??

JokuJollaOnPaskaÄiti

Oon siis 13 ja oon 7 lk (kesäloman jälkeen...) Ja haluisin alkaa meikkaa koska must tuntuu "yksinäiseltä" ku oon ainoo mun luokalt joka ei meikkaa mut ainoo ongelma on siinä et mun äiti ei anna... kysyin silt et miksen vois alkaa meikkaa ku meen ylä asteel jne ni se vaa sano et oon liian nuori... SITÄ en tajua et miks mun sisko sai alkaa meikkaa 5lk mut mä en saanu... siis mitä vittua... kertokaa mitä teen... miten äiti suostuis.... ps. Mul on aina punanen naama ja ku ny meen 7 lk ni en haluu olla sellane punanaama siellä nättien keskellä... joten pliis kertokaaaa 😢😢😢😢😢😢😢😢😢

6

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senjatäti

      Moi.
      Arvatenkin olet ihan itsenäsi kaunis ja riittävä. Näin aikuisena, jo omat lapsetkin aikuisia, on helppo todeta, miten nuoret ovat kauniita. Ja se omana itsenä oleminen ja se, että luonne tulee esiin jne. se on sitä kauneutta parhaimmillaan. Tietysti sinun iässä alkaa korostumaan kaikki ulkonäölliset seikat ja se, että haluaa kuulua siihen porukkaan. Se porukkaan kuulumisen tunne taitaa olla parhainta tuolloin? Lähes välttämätöntä. Ei halua jäädä yksin. Ja lähinnä se kai määrää, mitä puetaan ylle ja meikataanko ja onko kaikilla jokin ranneke tai muu härpäke, mikä todistaa kuulumisen.

      Minun omat tyttäret ovat tosi kauniita, ilman meikkiä ja meikin kanssa. Sun ikäisenä taisivat alkaa meikkailemaan. Myöhemminkin kyllä meikkaavat, mutta uskaltavat jo mennä yleisille paikoille joskus ilmankin ja meikkaaminen on muutenkin vähentynyt. (minun mielestä he eivät kyllä tarvitsisi meikkiä lainkaan, mutta myöhemmin siitä myös tulee hiukan sellainen naisellisuuden ilmentymä myös)

      Se on monelle kova paikka mennä sinne yläasteelle just tällaisten asioiden vuoksi. Sun äitisi on varmasti ihan oikeassa siinä, ettei sinun todella tarvitsisi meikata, koska hän pitää sinua noin maailman kauneimpana tyttönä. Sä voisit sanoa äidillesi, mille se ajatus tuntuu, että aloittaa sitä yläastetta. Mille se tuntuu, kun muut ehkä meikkaavat jne. Sinun pitää voida valita tiesi. Sitten voisit vähän tarkastella, että meikkaako ne kaikki muutkin. Veikkaan, että kyllä sieltä aina joku rohkea ja villi löytyy, joka paskat haistattaa joillekin ulkonäköjutuille ja haluaa olla rohkeasti just sitä mitä on, eikä edes ymmärrä joidenkin meikkisotkujen perään ;)

      Mukavaa kesän jatkoa sinulle ja ole rohkealla mielellä! Yläasteella voi olla oikein mukavaa. ps. jokaista sinne menijää hiukan jännittää ja askarruttaa erilaiset asiat.

      • 13vee

        Kiitos rohkaisevasta kommentistasi! Aloin tämän viestisi jälkeen tajuamaan miten kauniit meikkittömät kasvot on... Nyt ei enää siis tarvitse huolehtia ulkonäöstäni kun tajusin et olen neutraalinakin kaunis ❤


    • Jaaa...a

      Ota meikit mukaa kouluu ja meikkaat vessas ennen koulun alkuu.

    • 32424

      Kerro äidillesi, että ihon punoitus harmittaa sinua ja että haluaisit käyttää vähän meikkiä, vaikka vain meikkivoidetta tai puuteria.

    • Oikeanlainen ihonhoito jo vähentää paljon punoitusta. Myös netistä saa halvalla ostettua vihreää pohjustusvoidetta joka poistaa punaisuuden. Suosittelen Etude Housea. Se on hyvälaatuinen Korealainen meikkibrändi teineille, olen käyttänyt heidän tuotteitaan 2 vuotta ja saan usein positiivista kommenttia ihostani.

      • 13vee

        Toimii 😄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe