Käykää kannattamassa:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2001
Rakennusalalta loppunut maalaisjärki jo ajat sitten, jospa se saataisiin takaisin...
Kansalaisaloite
9
132
Vastaukset
Voi luoja millaista soopaa. Yksikerroksinen hirsirakenne toki voi jollain tasolla toimiakin, mutta ei yksikerroksinen kivirakenne, jota tuossa aloitteessa myös ehdotetaan (puun eristävyyskyky on yli 100 kertaa kivirakennetta parempi) yms. Mutta ainahan pellet saavat leikkiä kun eivät mistään mitään ymmärrä!
- ArvoKiinteistö
Tuskin tuo esiin nostamasi yksityiskohta on asian pihvi. - Rakennusalalla olisi paljon korjattavaa nykyisellään.
Alalta on kadonnut täysin kansanviisaus ja maalaisjärki. Nykyiset rakennusmääräykset tuottavat lyhytikäisiä rakennuksia, joka tulee vielä kalliiksi kansallisvarallisuudellemme. Käytännössähän varallisuutemme on kiinni rakennuksissa. En minä ainakaan haluaisi sijoittaa varojani rakennukseen, jonka kestävyys on täysin kiinni ulkopuolelta tuodun energian varassa ja jonka käyttöikä saattaa olla alle 50 vuotta. - tyhmä.rak.inssi
ArvoKiinteistö kirjoitti:
Tuskin tuo esiin nostamasi yksityiskohta on asian pihvi. - Rakennusalalla olisi paljon korjattavaa nykyisellään.
Alalta on kadonnut täysin kansanviisaus ja maalaisjärki. Nykyiset rakennusmääräykset tuottavat lyhytikäisiä rakennuksia, joka tulee vielä kalliiksi kansallisvarallisuudellemme. Käytännössähän varallisuutemme on kiinni rakennuksissa. En minä ainakaan haluaisi sijoittaa varojani rakennukseen, jonka kestävyys on täysin kiinni ulkopuolelta tuodun energian varassa ja jonka käyttöikä saattaa olla alle 50 vuotta.Minkälainen on talo jonka kestävyys perustuu sisäiseen energiaan?
- SiinäEro
tyhmä.rak.inssi kirjoitti:
Minkälainen on talo jonka kestävyys perustuu sisäiseen energiaan?
Jos irrotat nykyaikaisen luomuksen sähköverkosta ja annat olla talven yli, niin homeessa on.
Jos teet saman sata vuotta sitten rakennetulle talolle, niin on lämmittämisen jälkeen asumiskunnossa.
Nykyajan pullontiiviiksi rakennetut ns. energiatehokkaat rakennukset tarvitsevat energiansa pysyäkseen kuivina. - yksinkertaista
tyhmä.rak.inssi kirjoitti:
Minkälainen on talo jonka kestävyys perustuu sisäiseen energiaan?
Nää on just niitä asioita, joita insinöörien on vaikea tajuta. - kun rakennus muuttuu kestokulutushyödykkeestä kertakulutushyödykkeeksi, niin sen hinta käyttäytyy kun henkilöautolla. Ostat kalliilla ja myyt muutaman vuoden käytettyäsi halvalla pois. Tavallisella kansalaisella ei ole tähän varaa...
- yksinkertaista
yksinkertaista kirjoitti:
Nää on just niitä asioita, joita insinöörien on vaikea tajuta. - kun rakennus muuttuu kestokulutushyödykkeestä kertakulutushyödykkeeksi, niin sen hinta käyttäytyy kun henkilöautolla. Ostat kalliilla ja myyt muutaman vuoden käytettyäsi halvalla pois. Tavallisella kansalaisella ei ole tähän varaa...
Siis, sen takia tällaisia aloitteita tulee, kun kansalaiset näkevät asioiden menevän päin helvettiä.
- puoli.ykkönen
Yksikerroksinen talo voi toimia. Niitä on rakennettu paljon. Kaksikerroksisessa portaat vievät hukkaneliöitä.
- sddfhfhk
Nolla virhettä nollaenergiataloihin. Jos teet virheen, niin 5 vuotta linnaa, voisi olla hyvä keino saada rakentamisen tasoa parannettua.
http://www.rakennuslehti.fi/blogit/nolla-virhetta-rakentamisen-tavoitteeksi/ - NimiKirjoitettu
Hyvä homma :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201175
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 82719
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 89663
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110487