Ken tietää....

yksinkö_ain

Minulla on ollut vaikea ja surullinen, hyvin yksinäinen avioliitto eriuskoisen miehen kanssa, vaikka häntä kovin rakastinkin ja varmaan rakastan edelleen. Sen takia kysyisin, mistä hitusen vanhempia ortodoksikristittyjä miehiä voisi löytää. En enää uskalla edes tutustua eriuskoisiin miehiin, koska tiedän, että suhteella ei silloin olisi yhtään parempaa ennustetta kuin epäonnistuneella avioliitollani. Ortodoksikristittyjä miehiä taitaa vaan olla kovin harvassa ja useimmat varmaan minun iässäni jo avioituneet...

14

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jämäjämäjäm

Jos sinulla on takana suhde rakkauden uskonnon edustajan kanssa, niin voi olla tosi vaikea löytää...

• ChinaDragon

Miten ortodoksikristitty on erilainen mitä luterilainen?
      Mielestäni Suomen sisäiset uskonnolliset erot eivät tuota mitään erilaisuutta itse parisuhteeseen.
      Uskonnot ovat hyvin lähellä toisiaan lukuun ottamatta liturgisia toimenpiteitä kastajaisissa, naimisiinmenossa yms.

Usko samaan Jumalaan samankaltaisesti ei liene ongelma?

• yksinkö_ain

No luterilaisuus ei tietysti ole kaukana, kun kristitty kirkko sekin, mutta tarkoittaisi kuitenkin, ettei voisi mennä yhdessä kirkkoon eikä esim. saada tukea puolisolta paastoaikoina yms. Harvalle luterilaisessa kirkossa uskonto on lopulta kovin merkittävä tekijä arjessa...vaikkei asian tietystikään pitäisi olla niin...Avioliitossani tietysti oli huomattavasti suurempia ongelmia, kun koko perusta on eri...eli ihan eriluokan ongelmien kanssa painin.

• Kumusta_po
        yksinkö_ain kirjoitti:

No luterilaisuus ei tietysti ole kaukana, kun kristitty kirkko sekin, mutta tarkoittaisi kuitenkin, ettei voisi mennä yhdessä kirkkoon eikä esim. saada tukea puolisolta paastoaikoina yms. Harvalle luterilaisessa kirkossa uskonto on lopulta kovin merkittävä tekijä arjessa...vaikkei asian tietystikään pitäisi olla niin...Avioliitossani tietysti oli huomattavasti suurempia ongelmia, kun koko perusta on eri...eli ihan eriluokan ongelmien kanssa painin.

No ei se mies sitten kristitty ollut ainakaan. Itse olen luterilainen ja vaimoni katolilainen, eikä siinä ole mitään problematiikkaa samaan Jumalaan uskotaan, sama se on ortodoksien kanssa.

• adonisantonio

Kreikasta. Eikö se katolilaisuus oo ihan sama. Espanja tai Italia myös.

• yksinkö_ain

Kyllä mies pitäisi ihan Suomesta löytää...mies jolla on kansalaisuus tai vähintään oleskelulupa-asiat kunnossa! Tässä iässä ei kaukosuhteita! Ne ovat henkisesti ja taloudellisesti liian raskaita ja epävarmoja :(.

• kovin_olet_arka
        yksinkö_ain kirjoitti:

Kyllä mies pitäisi ihan Suomesta löytää...mies jolla on kansalaisuus tai vähintään oleskelulupa-asiat kunnossa! Tässä iässä ei kaukosuhteita! Ne ovat henkisesti ja taloudellisesti liian raskaita ja epävarmoja :(.

Huoh! Ei kun matkustat sinne itse. Mistään kaukosuhteesta kukaan ole puhunut. Tiedän onnellisen parin, jossa luterilainen ja ortodoksi olleet naimisissa jo n.50 vuotta. Taitanut sinulla mättää muut syyt kuin uskonnolliset.

• yksintyytyväinen
        yksinkö_ain kirjoitti:

Matkusta Kreikkaan!

• anatolis
        yksinkö_ain kirjoitti:

Suomi on pullollaan venäläisiä!

• jorezx
        yksinkö_ain kirjoitti:

Jos sinulla on sopeutumisvaikeuksia jo ordotoksikristityn kanssa, niin saatat varmasti kuvitella minkälaisia ne ovat niillä suomalaishoroilla joille kelpaa kultamunaksi vain Abdullah, tai afrikan Zambo.

• rukoilemalla

Rukoile Jumalalta.
      Hän tietää jos on sinulle hyväksi avioitua uudelleen. Jos on, niin Hän johdattaa.

Mene myös ort.kirkkoon ja sen toimintaan mukaan. Ehkä sieltä löytyy?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      66
      5201
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      129
      3787
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      48
      3194
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2267
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      450
      1974
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1678
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1375
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      64