Koira-asento avioliitossa

Iltalehdessä kerrottiin, että Suomalaiset käyttävät seksissä vain viittä asentoa.

Meillä on viime vuosina ollut käytössä vain yksi, koira-asento.
Sen avioliittomuoto on sellainen, että mies istuu ja kerjää, vaimo kääntää selkänsä ja leikkii kuollutta.

Vitsiltähän tuo kuulostaa, mutta on ollut totista totta jo usean vuoden.

46

1411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annim48

      :))
      Ikävää, mutta totta meilläkin. Meillä vain minä olen se joka kerjää ja mieheni kääntää selkänsä ja leikkii kuollutta.
      En enää edes muista, koska mieheni olisi ehdottanut seksiä.

      • "Kiva" etten ole ainoa koira. Tosin vaimoni kohtelee koiraa huomattavasti paremmin.
        Vaikkei se varmaan Sinua lohdutakaan,niin naisena kuulut varmaankin aika pieneen vähemmistöön. Uskon että suurin osa seksin- ja läheisyydenpuuttesta kärsivistä on miehiä.
        Vaikka eipä se kai Sinun oloasi helpota. Onhan se ilman huomiota jääminen aina yhtä kipeä tunne, riippumatta siitä, paljonko muita on samassa tilanteessa.

        Meillä vaimoni on tehnyt aloitteen seksiin ehkä kaksi kertaa, koko lähes 30 vuotta kestäneen suhteemme aikana.


    • Woman51v

      Yllättävän yleistä on miestenkin haluttomuus. Se on aihe, josta ei vaan puhuta. Hylkäämistä uudestaan ja uudestaan. Mielestäni parisuhteen lopettamisen peruste, koska on aikamoista henkistä väkivaltaa. Toki toivoisi, että ekana joku parisuhdeterapia tai hormonijuttujen taso tarkistettas miehellä, mutta jos mies ei suostu lähteen minnekkään..niin minkäs teet :-)

      • Kirjoitat mielenkiintoisella tavalla. Aivan kuin kirjoittaisit yleisellä tasolla, vaikka ilmeisesti tarkoitat omaa suhdettasi.

        Kukaan joka ei ole kokenut oman puolison jatkuvaa torjumista, ei voi tietää, kuinka pahasti se satuttaa.
        Siihen ei vaan totu.
        Jos siihen olisi selvä syy, sen ehkä voisi ymmärtää.
        Mutta jos toinen ei kerro muuta, kuin ettei huvita, kiinnosta, halua tms., se syö lujaa.
        Aivan kuten kirjoitit, se on henkistä väkivaltaa. Se syö itsetunnon ja ilon.

        Onko teillä jokin asia muuttunut kun seksi loppui? Siis oliko loppumiseen joku syy?
        Onko teistä jompikumpi muuttunut paljon?

        Ja tiedän tuon tunteen, kun haluaisi hakea apua ulkopuoliselta, mutta toisen mielestä siitä ei ole mitään hyötyä.
        Eikä toisen mielestä ole edes mitään ongelmaa. Hän ei halua seksiä ja nythän asiat on juuri niin. Ei siis ole ongelmaa.

        Ongelmahan on vain hänellä, joka tahtoo läheisyyttä, suudelmia, hellyyttä ja seksiäkin.


      • SeOnNormaalia

        Ruma ja lihava nainen ei kiinnosta.


      • 893478576
        mikatre66 kirjoitti:

        Kirjoitat mielenkiintoisella tavalla. Aivan kuin kirjoittaisit yleisellä tasolla, vaikka ilmeisesti tarkoitat omaa suhdettasi.

        Kukaan joka ei ole kokenut oman puolison jatkuvaa torjumista, ei voi tietää, kuinka pahasti se satuttaa.
        Siihen ei vaan totu.
        Jos siihen olisi selvä syy, sen ehkä voisi ymmärtää.
        Mutta jos toinen ei kerro muuta, kuin ettei huvita, kiinnosta, halua tms., se syö lujaa.
        Aivan kuten kirjoitit, se on henkistä väkivaltaa. Se syö itsetunnon ja ilon.

        Onko teillä jokin asia muuttunut kun seksi loppui? Siis oliko loppumiseen joku syy?
        Onko teistä jompikumpi muuttunut paljon?

        Ja tiedän tuon tunteen, kun haluaisi hakea apua ulkopuoliselta, mutta toisen mielestä siitä ei ole mitään hyötyä.
        Eikä toisen mielestä ole edes mitään ongelmaa. Hän ei halua seksiä ja nythän asiat on juuri niin. Ei siis ole ongelmaa.

        Ongelmahan on vain hänellä, joka tahtoo läheisyyttä, suudelmia, hellyyttä ja seksiäkin.

        Seksittömyys voi olla elämää suurempi ongelma, mutta ei se väkivaltaa ole eikä edes vääryys saati sairaus.


      • multakoura
        mikatre66 kirjoitti:

        Kirjoitat mielenkiintoisella tavalla. Aivan kuin kirjoittaisit yleisellä tasolla, vaikka ilmeisesti tarkoitat omaa suhdettasi.

        Kukaan joka ei ole kokenut oman puolison jatkuvaa torjumista, ei voi tietää, kuinka pahasti se satuttaa.
        Siihen ei vaan totu.
        Jos siihen olisi selvä syy, sen ehkä voisi ymmärtää.
        Mutta jos toinen ei kerro muuta, kuin ettei huvita, kiinnosta, halua tms., se syö lujaa.
        Aivan kuten kirjoitit, se on henkistä väkivaltaa. Se syö itsetunnon ja ilon.

        Onko teillä jokin asia muuttunut kun seksi loppui? Siis oliko loppumiseen joku syy?
        Onko teistä jompikumpi muuttunut paljon?

        Ja tiedän tuon tunteen, kun haluaisi hakea apua ulkopuoliselta, mutta toisen mielestä siitä ei ole mitään hyötyä.
        Eikä toisen mielestä ole edes mitään ongelmaa. Hän ei halua seksiä ja nythän asiat on juuri niin. Ei siis ole ongelmaa.

        Ongelmahan on vain hänellä, joka tahtoo läheisyyttä, suudelmia, hellyyttä ja seksiäkin.

        No tuossa on muutama vaihtoehto. Miehellä on toinen, mies on homo, mies ei pidä sinua enää kiihottavana tai häntä ei muuten seksi kiinnosta jos se ei tyydytä häntä. Oletteko koskaan keskustelleet minkä laista seksiä hän haluaa. Ehkä hänen mieltymykset on niin erilaiset että hän hakee sen muualta. Nosta kissa pöydälle ja kysy. Mitä hän haluaa. Jos ei halua ollenkaan niin kysy käykö hälle että sinä haet tyydytyksen ostopalveluna tai muuten.


    • seksittäjovuosia

      Meillä loppu seksi, kun toinen huomasi että omalla kädelläkin sen voi tehdä.

      • Vasta avioiduttuaanko ymmärsi, mihin kaikkeen kättä voikaan käyttää?


      • seksittäjovuosia
        mikatre66 kirjoitti:

        Vasta avioiduttuaanko ymmärsi, mihin kaikkeen kättä voikaan käyttää?

        Lihottuaan ymmärsi.


    • selibaatti

      "mies istuu ja kerjää", kunpa meilläkin mies kerjäisi...,
      mutta ei, se olen minä joka aikani kerjäsin ja sitten lopetin.

      Mies ei halua seksiä, eikä puhua koko asiasta.
      Vetoaa kiireeseen, väsyttää, tv:tä tuijottaa, räplää kännykkää, ibadiä jne..
      Kulutti kaikki seksihimonsa kolmekyppisenä, niin että enää ei viisikymppisenä huvita.

      • No "onneksi" vaimoni on pakottanut mut huilaamaan seksisistä lähes 10 vuotta, niin oikein hyvin jaksaisi vielä kiinostaa :)
        Sun miehesi sentään edes keksii joitain tekosyitä haluttomuudelleen, mulla vaimoni on vaan sanonut, ei hvita ja sinä se sitten.

        Ihan uteliaisuudesta kysyn, kuinka Sinä nyt hoidat paineet pois?


      • selibaatti

        Sooloseksi ja aikuisten lelukauppa on kaikkien ulottuvilla : )
        Ei se aitoa korvaa, mutta siihen on tyytyminen kunnes sen seksipartnerin löytää.


      • No mullakin "sooloseksi", siis oma käsi on tullut hyvin tutuksi, eikä edes käden vaihto vasempaan tunnu kovin sykähdyttävältä.

        Oletko jo etsinyt sitä pantteria?


      • selibaatti

        Pitää alkaa aktiivisesti etsimään, kun puoliso ei herää kuolleista, ja jos yritän ottaa asian puheeksi niin sitten hänestä tulee kuuromykkä.
        On se todella outoa, että seksuaalinen mielenkiinto ja aktiivisuus loppuu kokonaan. Pahinta on ettei asiasta saa edes puhua. Hänellä ei ole mitään ongelmaa, se on vain minulla : )
        Onhan tässä jo sooloiltu viisivuotta.


      • selibaatti kirjoitti:

        Pitää alkaa aktiivisesti etsimään, kun puoliso ei herää kuolleista, ja jos yritän ottaa asian puheeksi niin sitten hänestä tulee kuuromykkä.
        On se todella outoa, että seksuaalinen mielenkiinto ja aktiivisuus loppuu kokonaan. Pahinta on ettei asiasta saa edes puhua. Hänellä ei ole mitään ongelmaa, se on vain minulla : )
        Onhan tässä jo sooloiltu viisivuotta.

        Toi kuulostaa niin tutulta. Meilläkin toi kuuromykkyys on tullut hyvin tutuksi, toinen vaihtoehto on hyökkäys ja aseena käytetään koko suhteen aikana tapahtuneita asioita, tarkoituksena saada itse aihe unohtumaan.

        Mistäpäin Suomea sitä seksipantteria alat metsästämään?


      • selibaatti

        Etelä-Suomesta on haku päällä.


    • 7268

      On ymmärrettävää, että parisuhteen jompi kumpi tyytymätön osapuoli kirjoittelee tänne.
      Kokonaiskuvasta muodostuu varsin lohduton kun kohtalokumppanit hakevat lohtua toisistaan.
      Eikö myöteisistä kokemuksista kirjoittelu rohkaisisi näitä tyytymttömiä?

      • Tiedän että olet vanhempi, mutta on asioita, joihin ikä ei tuo viisautta.
        Yksi sellainen on omalta puolisolta saatu hyljeksintä; ei läheisyyttä, ei seksiä.
        Kun sen joutuu itse kokemaan, lähes kaikki muu menettää merkityksensä.
        Se on mielessä koko ajan.
        Joku viisas on sanonut, seksin olevan vain 10% suhteesta, mutta sen puuttuessa, se on 90% suhteesta.
        Siksi on hyvin vaikeaa löytää niitä myönteisiä puolia.


    • Kummasti sitä menettää toivonsa, kun ensin on suhteessa se puoli joka aina tekee aloitteen, sitä jaksoin 11vuotta, siirryttii seuraavaan vaiheeseen, mun mitta loppui kun yritin puolen vuoden aikana n, 40 kertaa, turhaan. Onneksi uudenmaan alueelta löytyy myös vastaavassa tilanteessa olevia naisia. Saa tuntea itsensä halutuksi ja sittenkin osaavaksi. Onni on päästä tapaamaan innokkaita ja iloisia naisia, päästä täyttämään heidän toiveensa. Upeaa kun miltei ventovieraat ihmiset pystyvät luottamaan toisiinsa, sekä nauttimaan toisistaan!

      • Ellen minä olisi tehnyt meillä aloitteita seksiin, ei seksiä olisi varmaan ollut koskaan.
        Vaimoni kieltäytyi seksistä kuusi vuotta!
        Ensimmäiset pari vuotta jaksoin yrittää lähes joka ilta. Sitten eräänä iltana vaimoni löi mua ja sähähti, älä koske muhun.
        No en koskenut, vaan odotin että hän pyytää sitten kosketustani, sitten kun haluaa.
        No siinä sitten vierähti neljä vuotta ilman yhtäkään kosketusta.

        Sängyssä nukuimme tiukasti omilla puolillamme, ettei kosketa edes vahingossa.

        Sitten vaimoni luuli, että mulla on suhde toiseen naiseen (ei ollut muuta kuin keskustelua).
        Silloin seksi palasi mukaan elämäämme muutamaksi viikoksi, kunnes se taas loppui.

        Nyt ilman seksiä ja kosketuksia on taas mennyt pari vuotta.


      • JousimiesN68

        Olen lukenut useamman kirjoituksesi ja yrittänyt miettiä mikä voisi olla oikea ratkaisu. En tiedä, vaikea sanoa. Kieroa, mutta mitäpä kun alkaisit käyttäytyä niin kuin sinulla olisi jotain "sutinaa" jonkun kanssa. Tietynlainen välinpitämättömyys omaa avioliittoa kohtaan ja hällä väliä suhtautuminen omaan puolisoon, oletko kokeillut? Voi olla että vaimo ei tajua arvoasi jos olet "tuttu, turvallinen, luotettava, aina saatavilla"? Mitäs sitten jos sinulla olisikin mielenkiintoa toista naista kohtaan? Heräisikö vaimosi tajuamaan tilanteen? Vai Sitäkö odottaakin alitajunnassaan että löydät toisen ja haluat erota? Minusta tuon kaltaiset naiset (ja miehetkin) ovat itsekkäitä jotka vain yksipuolisesti päättävät lopettaa parisuhteesta seksin ja läheisyyden!


      • JousimiesN68 kirjoitti:

        Olen lukenut useamman kirjoituksesi ja yrittänyt miettiä mikä voisi olla oikea ratkaisu. En tiedä, vaikea sanoa. Kieroa, mutta mitäpä kun alkaisit käyttäytyä niin kuin sinulla olisi jotain "sutinaa" jonkun kanssa. Tietynlainen välinpitämättömyys omaa avioliittoa kohtaan ja hällä väliä suhtautuminen omaan puolisoon, oletko kokeillut? Voi olla että vaimo ei tajua arvoasi jos olet "tuttu, turvallinen, luotettava, aina saatavilla"? Mitäs sitten jos sinulla olisikin mielenkiintoa toista naista kohtaan? Heräisikö vaimosi tajuamaan tilanteen? Vai Sitäkö odottaakin alitajunnassaan että löydät toisen ja haluat erota? Minusta tuon kaltaiset naiset (ja miehetkin) ovat itsekkäitä jotka vain yksipuolisesti päättävät lopettaa parisuhteesta seksin ja läheisyyden!

        Kiitos että edes joku on huolissaan mun murheistani ;-)

        Sun ehdotus on oikein hyvä ja olen sitä jo jollakin tavalla kokeillutkin (ajattelin itse samalla tavalla).
        Olen joinain päivinä käynyt moottoripyörällä ajelemassa vähän pitempiä lenkkejä, kertomatta niistä mitään, ellei vaimoni kysy.
        Mutta kun hän on kysynyt, olen kyllä kertonut, missä olin.
        Mun on turha yrittää valehdella, se ei vaan multa onnistu.
        Ja myös tuota jonkinlaista välinpitämättömyyttä olen jo jonkin aikaa toteuttanut.
        En ole kysellyt mitään vaimoni menoista tms.
        Aiemmin meistä molemmat on käytännössä aina tienneet, missä toinen on.
        Ei sitä ole kumpikaan pyytänyt tai vaatinut, se on vaan muotoutunut sellaiseksi.

        Meillä oli jo ero aika lähellä, kun.vaimoni luuli että mulla on toinen nainen.
        Kun vaimoni otti asian esille, hän oletti että lähden sen toisen naisen luokse.
        Eikä millään tuntenut uskovan, että olin vain keskustellut sen toisen naisen kanssa, en tiedä uskooko vieläkään.

        Mutta jouduimme kuitenkin puhumaan suhteemme tilasta ja siitä, kuinka jatketaan.
        Hän kuitenkin sanoi, että haluaa jatkaa avioliittoa.

        Kyllä vaimoni jollain tavalla tietää "arvoni". Itse en tosin tiedä, että minkälainen arvo tälläisellä 50 vuotiaalla miehellä on.
        Kävimme kerran puhumassa ammattilaiselle ongelmistamme ja siellä vaimoni totesi minusta, että olen paras mahdollinen aviomies, mutta en hänelle.

        Olen samaa mieltä tuosta itsekkyydestä. Vaimoni on joissain asioissa itsekkäin tuntemani ihminen.
        Nyt hänellä on siihen syy (liittyy terveyteen), mutta vielä vuosi sitten, se ei voinut olla syynä.
        En näin yleisesti kerro siitä enempää.
        Jos haluat tietää, laita sähköpostia mulle.

        Miten pitäisi käyttäytyä, että antsisin vaikutelman "sutinasta"?


      • jelppiä

        Käyttäydy näin:
        Osta uusia paitoja, asuja, alusvaatteita. Peilaile niitä niin, että vaimosi näkee.
        Kysy häneltä, sopiiko tämä väri ja asu sinulle, tai onko paidan, sukkien, housujen ja krakan värit toisiinsa sopivat.
        Osta uusia tuoksuja ja koruja. Käy parturissa, ja teetä uusi hius-, tai partalook.
        Hoida kroppaasi, kasvo-, käsi-, ja jalkahoito. Mikäli ylipainoa niin pudota ja kuntoile.

        Pyydä kavereitasi lähettämään kännykkään viestejä ja plärää koko ajan sitä ja sähköposteja. Ole koko ajan menossa ja pukeudu parempiisi, vaikka et kävisi kuin kaupassa. Eiköhän ala ihmettelemään : )


    • selibaatti

      Mikä parisuhde se sellainen on, jossa pitää aviopuolisolle näytellä olevan sutinaa muualla? Mielestäni sellainen parisuhde on jo kuollut. Mikäli seksihalut vähenevät tai katoavat kokonaan olisi syytä mennä tutkimuksiin. Olettaisin kuitenkin hellyyttä ja läheisyyttä riittävän kumppania kohtaan kaikissa tilanteissa, jos hänestä yhtään välittää. Seksuaalisuus ja sen toteuttaminen on tervettä, sen lopahtamiseen syynä voi olla jokin sairaus tai terapian tarve. MItäs sitten teet jos puoliso ei suostu asiasta keskustelemaan, puhumattakaan tutkimuksiin tai terapiaan menosta?

      • Olen osittain samaa mieltä, suhde on kuollut. Ja se pikkuhiljaa tappaa myös ilon elämästä.
        Mielestäni suhteeseen mentäessä, annetaan toiselle lupaus rakkaudesta, läheisyydestä, hellyydestä ja seksistä, sekä.myös uskollisuudesta.
        Mutta jos toinen jättää kaikki velvoitteensa hoitamatta, onko toisella velvollisuus olla uskollinen, vai voiko hakea sen tarvitsemansa läheisyyden joltain toiselta?


      • Neitsyt81
        mikatre66 kirjoitti:

        Olen osittain samaa mieltä, suhde on kuollut. Ja se pikkuhiljaa tappaa myös ilon elämästä.
        Mielestäni suhteeseen mentäessä, annetaan toiselle lupaus rakkaudesta, läheisyydestä, hellyydestä ja seksistä, sekä.myös uskollisuudesta.
        Mutta jos toinen jättää kaikki velvoitteensa hoitamatta, onko toisella velvollisuus olla uskollinen, vai voiko hakea sen tarvitsemansa läheisyyden joltain toiselta?

        Mietin toisinaan tuota lupausta, itsekin naimisiin mennessä ajattelin että lopun elämää tämä kestää. Tunteet on muuttuneet paljon vuosien varrella, suhde on muuttunut. Seksi on väistynyt, usein on olo, että yhdessä ollaan koska ollaan ja se siitä.
        Monesti tunnen itsekkäästi että haluan rakkautta, tunteita, iloa, intohimoa! Mieheni taas on aika tasainen, ei romantiikasta perusta, flegmaattinen. Mietin myös, että onko oikeus hakea näitä tunteita muualta jos toinen ei halua tehdä suhteen eteen mitään, edes puhua, vaikka kuinka kerrot pahasta olostasi ja haluaisit saada suhteen toimimaan.
        Haaveilen kaikesta näistä tunteista, vaikka tiedän etten voisi toista koskaan niin satuttaa. Eroaminenkin tuntuu mahdottomalta, kun toinen ei halua ja vaikka itse haluaisin en löydä rohkeutta muuttaa asioita.
        Kuinka vaikeaa voi ollakin 😯


      • Tekisitjotain

        Ota vastuu omasta onnellisuudestasi äläkä vastuuta miestäsi siitä !!!!!


      • mikatre66
        Neitsyt81 kirjoitti:

        Mietin toisinaan tuota lupausta, itsekin naimisiin mennessä ajattelin että lopun elämää tämä kestää. Tunteet on muuttuneet paljon vuosien varrella, suhde on muuttunut. Seksi on väistynyt, usein on olo, että yhdessä ollaan koska ollaan ja se siitä.
        Monesti tunnen itsekkäästi että haluan rakkautta, tunteita, iloa, intohimoa! Mieheni taas on aika tasainen, ei romantiikasta perusta, flegmaattinen. Mietin myös, että onko oikeus hakea näitä tunteita muualta jos toinen ei halua tehdä suhteen eteen mitään, edes puhua, vaikka kuinka kerrot pahasta olostasi ja haluaisit saada suhteen toimimaan.
        Haaveilen kaikesta näistä tunteista, vaikka tiedän etten voisi toista koskaan niin satuttaa. Eroaminenkin tuntuu mahdottomalta, kun toinen ei halua ja vaikka itse haluaisin en löydä rohkeutta muuttaa asioita.
        Kuinka vaikeaa voi ollakin 😯

        Tuo kuulostaa niin tutulta. Itsekin olen koittanut puhua, ehdottanut milloin mitäkin, mutta tuntuu ettei mikään ehdottamani asia kiinnosta.

        Sellainen välinpitämättömyys syö ilon pois elämästä.

        Haluaisin joka päivä saada ja antaa tunteen, että on rakastettu ja haluttu. Se ei vaadi paljoa, muutama halaus, suudelma, lähekkäin oleminen.

        Mutta yksin niitä ei voi tehdä. Joskus yritin muuttaa tätä juuttunutta tilannetta ja aloin antamaan vaimolleni halauksia joka päivä.
        Toivoin että se muuttaisi jotakin, mutta toiveeni oli turha.
        Vaimoni selvästi ahdistui siitä, että halasin häntä.

        Enää en tiedä, mitä vielä voisin tehdä.
        Jos hellyyttä ja läheisyyttä haluan, onko ero tai salasuhde ainoat vaihtoehdot?


      • nainenkysyyettä

        Onko sulle koskaan tullut mieleen, että vaimollasi on toinen mies jonka kanssa hän harrastaa seksiä? Käytös viittaa sellaiseen ja kovasti.


      • nainenkysyyettä kirjoitti:

        Onko sulle koskaan tullut mieleen, että vaimollasi on toinen mies jonka kanssa hän harrastaa seksiä? Käytös viittaa sellaiseen ja kovasti.

        On, se oli heti ensimmäinen ajatus.
        Siitä olen useasti kysynyt ja vastaus on ei.
        Siitä ei myöskään ole mitään merkkiä.
        Uskon että tässä useiden vuosien aikana hänellä olisi tapahtunut edes yksi lipsahdus, joka olisi salasuhteen paljastanut.

        Mutta vaimoni on sanonut, ettei seksi missään muodossa kiinnosta vähääkään.
        Ei miehen, ei naisen, ei edes itsensä kanssa.


      • lupaukset
        mikatre66 kirjoitti:

        Olen osittain samaa mieltä, suhde on kuollut. Ja se pikkuhiljaa tappaa myös ilon elämästä.
        Mielestäni suhteeseen mentäessä, annetaan toiselle lupaus rakkaudesta, läheisyydestä, hellyydestä ja seksistä, sekä.myös uskollisuudesta.
        Mutta jos toinen jättää kaikki velvoitteensa hoitamatta, onko toisella velvollisuus olla uskollinen, vai voiko hakea sen tarvitsemansa läheisyyden joltain toiselta?

        Lupaus on just sitä mistä aikuisten pitäisi pitää ki. Jos toinen lipsuu, " et se nyt vaan meni siihen... " niin sillon minulla nousee sauhuousee sauhu


    • kielikeskelläsuuta

      Meillä ei tuota seksiä ole harrastettu pariin kolmeen vuoteen kun vaimo ei halua enää...asennoista puhumattakaan.

      • Onko teillä joku selvä syy seksin loppumiseen?


    • MiksiOlette

      Huhhuh mitä juttua! Olin pitkässä liitossa ja seksiä oli eron jälkeenkin, jotenkin vanhasta muistista kun yksinäisiä olimme. Aika vaikeaa ymmärtää parisuhdetta jossa ei ole edes hellyyttä. Eihän sellainen ole edes toveruutta vaan jotain... konkurssipesän ylläpitoa. Elämä on aika lyhyt.

      • Mutta onko viisikymppisenä vielä mahdollisuus aloittaa uusi suhde?
        Kuitenkin vaimoni kanssa olemme aikuistuneet yhdessä ja se on tehnyt meistä sen ja ne, mitä on nyt.
        Siis sekä yksilöinä, että yhdessä.

        Siksi varmaan tuntuu niin suurelta loikalta tämän jättäminen ja uuteen siirtyminen.
        Kelpaanko enää kenellekään ( juu, on sanottu että ulkonäön ja luonteen perusteella saat kenet vaan, itse en vaan siihen usko), onko mulla omituisia tapoja, joita toinen ei hyväksy, onko toisella tapoja, joita minä en hyväksy, yms.

        Kaikkea tuollaista pyörii mielessä....


      • aasialaisen_aviomies

        "Mutta onko viisikymppisenä vielä mahdollisuus aloittaa uusi suhde?"

        no, itse menin 49v naimisiin 30v pakkosinkkuuden jälkeen.

        Se pakkosinkkuus kun aiheutui vain ja ainoastaan suomalaisnaisten itsekkäistä kriteereistä (suominaiselle kun ei kelpaa alle 175-180 cm mies, tarkka raja vaihtelee eri naisten kohdalla).

        Mutta Aasiasta löytyi nainen, jonka mielestä olen komea (ja samaa on sanonut moni muu samasta maasta kotoisin oleva nainen).

        Joten kyllä 50v ikäisenä voi solmia uuden suhteen mutta kierrä suominaiset kaukaa, niistä ei ole kuin harmia.


      • jukka_1

        Mä oon ollut naimisissa aasialaisen kanssa jo kahdeksan vuotta. Ei valittamista.


    • 7368

      Hyvä uutinen ei ole mikään uutinen on periaatteessa sama mikä ilmenee siinä, että vain tyytymättömät kirjoittelevat tänne.
      Kuuluu myös kulttuuriimme. "Onnen kätkeminen".

      Käsitykseni on, että jos arkiasioissa on ristiriitoja niin se heijastuu myös parisuhteen seksielämään varsinkin pitemmässä suheessa.
      Olen ilmesisen onnellisessa asemassa koska vajaan 50:n vuoden aikana vaimoni ei ole koskaan suoraan kieltäytynyt seksistä mutta muutaman kerran on sanonut, ettei nyt ole sillä tuulella.
      Vaimoni on aamuisin hitaasti käynnistyvää tyyppiä joten olen ottanut sen huomioon jo alusta alkaen.

      Ikääntyneinä on aktiivisuutemme ero kasvanut joten jo useita vuosia olemme eläneet periaatteella, että toimimme vaimon mieltymysten mukaan.
      Eläköityessämme oli vaimoni 52v ja pian sen jälkeen päädyimme nykyiseen järjestelyyn.
      Vaimoni "ahdistelee" minua viikoittain pari kertaa ja voin ylpeänä sanoa, ettei yhtään "hutia" ole tullut.
      Tietenkin joutilailla ihmisillä on läheisyyttä päivittäin ja joskus, jos tilanne näyttää epävarmalle, saatan kysyä, että pyllyilläänkö lähitulevaisuudessa vai seurustelenko nyrkkikyllikin kanssa. Harrastan sitä joka tapauksessa ja vaimoni tietää sen.

      73v ukkoon alkoholilla on tuhoisa vaikutus. Jo pienehkökin määrä taittaa kärjen mieskunnolta mutta eipä sekään ole aiheuttanut vaimoni taholta purnausta.
      Raittiuskauteni ovat pitkiä. Viimeeksi melkein 5kk. Nyt menossa oleva jakso jää 2:een kukauteen.

      Sopuisa, stressitön elämä on kaiken avain.

    • Kyllä viiskymppinen mies vielä kelpaa monelle naiselle, saman ikäiselle ja nuoremmallekkin. Pidempi aikaiseen suhteeseen sekä seksisuhteeseen. On jopa helpompi löytää asiallinen nainen, pelkkää seksiä varten.
      Ei kannata alkaa murehtia omaa ikää tai ulkonäköä, nyt on kesä, siitä vaan liikkeelle, jututtamaan vieraita ihmisiä, puistossa, terassilla, baarissa tai vaikka lenkkipolulla, olet sitten mies tai nainen, nuori tai vanha.

      • nelkyjarisat

        Olet ilmeisen onnekas. Omien kokemusten mukaan nelikymppinen mies on pysyvästi kuvioista ulkona.


      • Velatonvapaa

        Kelpaa, jos ei polta eikä juo kun pesusieni ja talous kunnossa, siis on rahaa.


    • entajuu

      En ihmettele vähääkään, jos tommonen nössö ei kiinnosta. koita ettii joku mummo muualta ja grow some balls....

    • Kukintavallaan

      Teitin liitto on jo aikoja sitten tullut tiensä päähän, mutta kumpikin niin nössöjä ,että ette uskalla päättää sitä, tottumuksesta vaan kärvistellään elämän loppuun asti, äärettömän tyhmää pilata loppuelämä tuolla tavalla.
      No, ehkä te kumpikin sitte jotain tyydytystä tuollaisesta elämästä saatte.

    • Näinhänseon

      Kerjääminen avioliitossa, olipa asia mikä tahansa, kuullostaa ikävältä. Asennoista puheenolleen, kyllä meilläkin koira on suosituin, mies tykkää. Itse tykkään peruslähetyssaarnaajasta ja siksipä sessiomme sisältävät molemmat.

      Ikämme 59/63

    • selänkääntö

      Toi on tuttua, tosin en kerjää mutta ei tulisi sitenkään muutosta, kylille vaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe