Kilometrikorvaus

Kusetettuolo

Allekirjoitin eilen työsopimuksen, kysyessäni kilometrikorvausta todettii minulle "paikka on niin lähellä ettei siitä tule kilometrikorvausta". Työpaikalle kuitenkin matkaa ~35km. Onko mua nyt kusetettu?

10

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SipiläjaBerner

Ei ole kusetettu. Nykymääräysten mukaan matka pitää olla väh. 40 km.

• pitäis.tietää.ensin

Mistä minne tuo 35 km matka on? Koti, Varsinainen (työsopimuksessa määritelty) työpaikka, muu työntekopaikka.
      Tämä pitäisi ensin tietää.

• on-se-niin-väärin

On mullakin työmatkaa 70 km yhteen suuntaan eikä siitäkään makseta yhtään mitään..

• Olishan_se_väärin

No kenellekös nyt omasta työmatkastaan sitten maksetaan?

• ihme-juttu

No omasta tottakai ja itselle, eihän siitä mun työmatkasta nyt mun naapurillekaan makseta.

• 12km.sivu.ja.nettoan

kyllä naapurille voidaan maksaa vaikkei sinulle maksetakaan,
      toiset voi neuvotella paremman sopimuksen

• verottajan.asia

Kilometrikorvauksia ei makseta kodin ja työpaikan välisestä matkasta. Kilometrikorvauksia maksetaan jos työntekijä joutuu ajamaan työajoa omalla/työsuhdeautollaan.

Noin käytännössä, teoriassa työnantaja voisi maksaa myös työmatkasta, mutta sitten siitä pitäisi maksaa tulovero. En ole kuullut että mikään työnantaja toimisi noin.

• ubijojbhv

verotuksessa tuon mittainen työmatka vähentää veroa aikapaljon,olikos 25c/km.Omavastuu muistaakseni 700e.

• EiMakseta

Siis mitä? Ei siitä mitään kilomertikorvausta makseta että ajaa kotoa työpaikalle. Voit hakea verottajalta työmatkakuluvähennystä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1463
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1274
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1271
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1144
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1009
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1002
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      272
      913
    Aihe