Voi hyvät hyssykät.

8

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korttirunoilija

      tulityökortti, tieturvakortti, työturvakortti jne.

      Puuttuu trimmerinkäyttökortti, polkupyörän renkaanpumppauskortti, nuotion/grillin sytytyskortti, TV-katselukortti, rappusten kulkukortti, hissinkäytön turvallisuuskortti jne

    • No jaa, oikeastaan tuo on ihan hyvä juttu.

      Sanoit ukko että uusavuttomien sukupolvi vain tarvitsee tälläistä. Minä mielestäni en kuulu sen paremmin uuteen sukupolveen tai uusavuttomiinkaan, mutta mieluusti olisin ottanut vastaan asiallisia neuvoja moottorisahan käytössä, sahaustekniikassa ja mitä kaikkea voi sattua. Nimittäin kun joskus tuppaa sattumaan.

      En soisi että naapurin nuoriso alkaa sahaamaan koivurunkojaan tontin laidassa. Siinä kun voipi käydä niin, että sähkölanka jää alle, puu ryskää jonkun auton tai katon läpi tai muutama vammautuminen tai kuolemakin tapahtua. Itselle tai ulkopuolisille.

      Ei silti olisi reilua syyttää heitä uusavuttomiksi. Minkäpä he mahtavat kun vanhempi polvi ei ole heitä opettanut ja sitten nämä kokeneemmat neuvovat että tälläiset sahan käytön "ajokortitkin" ovat rahantuhlausta.

      Eikun sahaamaan vaan.

      • eräsmies-

        täysin samaa mieltä. Kun katsoo tätä kännyköitä räpläävää nuorisoa, niin kyllä se on hyvä että vaaditaan jonkin tason kurssi / taitojen osoitus, ennen kuin heidät päästetään moottorisahalla puun kaatoon tai edes klapin tekoon.

        M-sahan toimintaperiaatteet ovat huomattavan erilaiset kuin internetin tai kosketusnäytön. Lisäksi se on oikeasti vaarallinen työkalu, jos ei tiedä / tajua mitä tekee. Ammattimetsureiltakin lähtee välillä henki, jos eivät ole skarppeina, vaikka kurssit on käyty.


    • Snadi huom. siin seisoo sana -työtehtävissä-
      "Ruotsissa ajokortti tuli vuonna 2012 pakolliseksi niille, jotka käyttävät sahaa työtehtävissä". Tarviiks mones duunis puita kaataa? E tarvii. Metsurit, palomiehet & jotkut muut. Kuten sähkölinjaraivaajat. Lasketaanks sähkölinjan ylle kumartuneet kuuset pystyks/kaatuneeks? Kaatuneist puist e mainittu mtn.

      Vaarallisimpii o toisii halailevat puut, ne arvoitukselisii o. Ammattilainenki funtsii saa alkaaks puust A B vai D.

    • mehtmiäs

      Tarhakettujenlistimiskortti

      -Ellun kaltaisten harhaketuujen pyynti wapaaxi

    • saharunoilija

      Minulla on tuttu pariskunta, jolla moottorisaha ja trimmeri. Kumpaankaan he eivät koske. Rouva on kyllä kiinnostunut nyt akkutoimisesta sahasta. Missä ei ole narunkiskontaongelmaa.
      Sähkökäyttöisessä se huono puoli, että jossain vaiheessa saattaa mennä johto terään.
      Akku ja sähköäkäyttöisessä se vika, ettei kokematon aina muista, että teräketjuöljyä lisättävä. Moottorisahassahan se on mitoitettu siten, että ensin loppuu bensiini

    • Hyviä mielipiteitä esitettiin minun mielipidettä vastaan mutta olen silti eri mieltä.

      Moottorisaha on senverrran simppeli peli, että jos ei sitä osaa alunalkaenkaan käyttää niin sitten pitää pysyä kaukana siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      317
      10696
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2361
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2189
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1944
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      162
      1838
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1398
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      18
      1335
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1334
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1329
    Aihe