Mitä mieltä olette tilanteestani? Mitä minun pitäisi tehdä? Olemme miehen kanssa olleet yhdessä 14 vuotta, ja meillä on 3 yhteistä lasta. Asuntolainaa on. Molemmat töissä, mutta miehellä on isommat tulot, joista rahoitetaan myös yhteistä elämistä. Tilanne on ollut viimeiset 8 vuotta se, että miehellä menee joka kuukausi 300-500 euroa omiin menoihinsa, tai oikeammin omiin pikavippivelkoihina. Hän käyttää pilveen rahaa. Hän maksaa pikavippejä ja velkoja joka kuukausi, ja sitten ottaa samalla uutta jotta riittäisi rahaa taas pilveen. Samaan aikaan mina en saa lähes mitään rahaa itselleni. Syömme halpaa ruokaa koko perhe, ja mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa. Kun huomautan asiasta, että miksi kaikki rahat menevät hänelle ja vielä päihteisiin, hän sanoo että hänen raha-asiat ei kuulu minulle, se on hänen oma asiansa. Sitten kuitenkin joutuu tekemään lisäksi extratöitä 2 päivänä kuussa, koska pitää maksaa niitä velkoja. Minä saan ne päivät vahtia lapsia yksin. Lisäksi mies on työnsä vuoksi poissa (ilta ja yövuoroja) 80% ajastaja hänen oma harrastus vie 4 iltaa kuussa aikaa. Ts. olen lapsenvahtina n 80-90% kaikesta ajasta. Välillä mies lupaa laittaa raha-asiat kuntoon, mutta aina ilmaantuu uutta velkaa ja petyn kerta toisensa jälkeen. Tilanne siis jatkunut 8 vuotta, enkä enää jaksa uskoa että mikään muuttuisi. Mitä tekisitte jos olisitte tällaisessa tilanteessa?
Mies ottaa velkaa selän takana
Paula___
2195
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
- Yritetäänkö vielä kerran?Sussa on paljon hyvää, mutta paljon myös piirteitä jonka kanssa en voi elää. Annoin mahdollisuuden sössit sen. Mutta silti oot ajatuksissa haluaisin laittaa sulle suoraan viestiä mutta en uskalla.
- Voi kun saisin selvänMitä sinä oikein ajattelet ja ootko oikeesti täällä niinku kuvittelen. Eilen oli niin vahva tunne kun ensimmäisen viestikeskustelun avasin, että se olit sinä. Meen taas saunaan enkä tiedä, ehkä tulen ikävässäni vielä tä…
- Mikä on kaikkenViehättävintä kaivatussasi?
- Trump teki dieseldiilin Putinin kanssaYhdysvaltain presidentti Donald Trump kertoo sosiaalisessa mediassa sopineensa Vladimir Putinin kanssa mittavista dieselpolttoaineen toimituksista Yhdysvaltain ja maailman markkinoille. Olen juuri saanut päätökseen erit…
- Joskus joku ihminen jää sydämeen asumaan, vaikkei hänelle olisi koskaan uskaltanut kertoa sitä.Sinä olet jäänyt ajatuksiini tavalla, jota on vaikea selittää. Olemme kohdanneet siellä, missä olen käynyt asiakkaana, etkä ehkä itse tiedä, miten paljon lämpöä olet tuonut päiviini. Joskus pelkkä hymy tai pieni kohtaam…
- Kaipaan sinua miesToivo elää, että näemme vielä. Kadun, etten pyytänyt sun puhelinnumeroa.
- Jos et enää uskallalaittaa viestiä, enkä itsekään uskalla, ei ole kuin yksi vaihtoehto
- Haluaisin tutustua miesKun tapasimme paikka ei ollut paras mahdollinen. Luulin, että kaipaan toista ihmistä elämääni enkä huomioinut sinua. Päästin tilaisuuden menemään. Kaipasin koko ajan jotain mikä ei ollut todellista ja sinä olit siinä ko…
- Et näytä vanhalta,vaik ootkin iäkäs!Ootko ottanut botoxia?
- No miltä näytänKu et saa silmiä irti🫠
- Ei olis pitänyt tykästyä siihen mieheen...Yhä vaan kaipaan...
- Laita se viestiTiedät että ollaan linjoilla nyt molemmat.
- Älkää ihmiset hyväksykö Antin natsismia!Kyllä se on ihan yhtä hirvittävä ideologia, vaikka sitä demari harjottaiskin.
- Mikä on horoskooppisi?Mikä on naisen?
- Matkailu avartaa.Kyllä. Niin klisee kuin se onkin, niin onhan meillä Suomessa hienoja asioita. - Lentokentällä on siistiä. - Hanasta voi huoletta juoda vettä. - Hotelleissa ei pörrää monijalkaisia kavereita. - Infra on toimiva. - Kaljat…
- Mikä onkaanKauneinta kaivatussasi?
- Et edes yrittäHuomaan että et edes yritä parantaa meidän välejä mitenkään vaan syyllistät ja epäilet ja haukut ja kaikkea muuta
- En sua torjuis!Silloin joskus oli pakko...
Vastaukset 2
Vanhimmat
No AIVAN VARMANA en olisi tilanteessasi, olisin lähtenyt aikapäiviä sitten.
Jos et halua osituksessa hävitä rahaa niin teeppä avioehto siten että vain yhteinen omaisuus kuuluu avio-oikeuden piiriin ja muu omaisuus ja valt ei kuulu niin et häviä erossa niin paljon ja ihmettelen tuollaisia miehiä jotka eivät raha-asioitaan hoitaa. Jos eroatte niin jos asunto menee myyntiin niin siitä kuitataan vain asuntoon kohdistuvat velat ja se mitä jää laitetaan puiliksi ja muut velat jää puolisoinden itsensä maksettavaksi.