turistiviisumista...

tietämätöntaneli

Eli, kun on kutsumassa ystävää Suomeen ja hän majoittuisi minun kotiini ja minä huolehdin hänen kustannuksista niin pitääkö hänen silti todistaa että hänen tililtä löytyy se 30e/päivä täällä vierailun aikana? Eli sekö ei riitä että minun tililtä löytyy tarvittavat rahat hänestä huolehtimiseen? Kutsuttavalta täytyy ne rahat löytyä joka tapauksessa?

Kiitos jos löytyy asiallisia vastauksia

14

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raaka__Watson

Kyllä. Suomessa ei ole kutsuviisumeja. Maahan tulijan on oltava kykenevä vastaamaan kuluistaan. Kutsukirje voi toimia enintään avustavana dokumenttina viisumia haettaessa.

• tietämätöntaneli

Täällä porukka keskittyy mieluummin nimimerkin tutkimiseen kun vastauksen antamiseen, mutta ei haittaa. Kiitos parista hyvästä vastauksesta!

• Brush-uncle

Täällähän on mode poistellut innokkaasti viestejä, kun poisti kolme minunkin asiallista neuvoa aloittajalle. Onneksi aloittaja ehti nähdä ne, koska kiittelikin!

• PauliAalto-tätilä

Moderaattorikin näyttää jääneen lomalle. Muutenkin on ollut aika laiska.Ei olisi suuri vaiva käydä edes kerran päivässä siivoamassa oksennukset ja aivopierut pois, mutta kun ei.

• TuristinaSuomeen

Niistä elinkustannuksista täytyy huolehtia itse matkustajan tai sitten vierailijan vastaanottajan. Tämän voi selventää kutsukirjeessä.

Ja kutsukirje on useimmiten vapaamuotoinen kirje. Ei mikään virallinen dokumentti.

Täällä on kertottu (vähän turhankin) yksityiskohtaisesti siitä, miten kutsukirje tehdään ja mikä sen merkitys on: http://www.asumaansuomeen.fi/kutsukirje/

• Luottokortti_ja_passi

No ei kai kukaan niin PA:na reissuun lähde että tuo 30€ / päivä muodostuisi ongelmaksi?
      Kattelin tuossa matkailutilastoista kuinka paljon eri maalaiset matkustajat käyttää keskimäärin Suomessa rahaa / päivä pelkkiin ostoksiin hotelli- ja matkalippujen lisäksi top 10:

Kiina 238€
      Venäjä 103€
      Etelä-Korea 80€
      Japani 77€
      Sveitsi 70€
      Viro 62€
      USA 60€
      Espanja 60€
      Italia 58€
      Ranska 55€

Ja vastaavasti kaikki matkustajat yhteensä keskim. 77€ / päivä.

• Luottokortti_ja_passi

Vielä tarkennuksena että luvut on yhtä matkustajaa kohden keskimäärin käytetty rahamäärä / päivä kun kokonaissummasta on vähennetty matkaliput, hotelli ym kiinteät kulut.

• pysyköötkotonaan

Kyllä se monille kehitysmaan äijille 30e on ihan saavuttamaton tavoite ja silloin on naisen pistettävä rahaa menemään ukon tilille, ei se muutoin tänne pääse ööö turistiksi. Ja sitten jos pääsee niin ei tahdokaan enää takaisin omaan köyhään maahansa ja siitä ei täällä viranomaiset tykkää.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      66
      5151
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      129
      3757
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      48
      3194
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2257
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      450
      1964
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1648
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1365
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      64