Olen ollut lähiperheeni ( äitini ja sisarieni) kanssa ollut aina läheinen. Olemme pystyneet puhumaan lähes mistä vaan, luottaneet toisiimme tukeneet hädän ja surun keskellä, iloinneet toistemme onnellisista ja hyvistä tapahtumista elämän varrella... kunnes tapahtui jotain.
Voisiko joku kertoa miksi kaikki muuttui kun menin hiljattain naimisiin.. Mikä ihme muuttui? Antoivat vielä ymmärtää jokin aika häidemme jälkeenkin, että ovat onnellisia puolestamme. Avioliittomme voi hyvin, olemme onnellisia yhdessä. Pidämme kumpikin yhteyttä vanhempiimme ja sisaruksiimme ihan niinkuin aiemminkin ja en ainakaan itse ole muuttanut juuri mitään.
Nyt vaan olen viimeaikoina saanut sarkastisia kommentteja avioliitostani, ihmeellisiä kysymyksiä :" maksatteko miten laskunne?", omituisia heittoja esim. siitä miksi mies nyt sattui nukkumaan kesälomallaan kymmeneltä aamulla, piilovihjailuja siitä kuinka kun en nyt jokaikinen kerta ole samantien vastaamassa puhelimeen kun se pirahtaa,, ja jos yritän asiallisesti vastata näihin , niin enää mulla ei saa olla mielipiteitä, vaan kuulemma jokainen vastaukseni on väärä,,, vain siksi koska vastaus ei välttämättä aina miellytä vastapuolta.
Surullista, sillä kaikkein vähiten tässä mitään riitoja haluaisin, mutta ei vaan enää kohta pää kestä, kun kukaan heistä ei suostu kertomaan mulle miksi näin vaikka olen suoraan sitä kysynytkin.
Kiitos jos jaksoit lukea.. ja asiallisia kommentteja toivoisin.
surullinen käänne
12
319
Vastaukset
- mekkk
Lopeta yhteyden pito ja mitä se muille kuuluu jos miehesi nukkuun vaikka klo 14 päivällä kun jokainen tekee niinkuin itse parhaiten näkee ja se siitä. Vapaalla nukutaan niinkuin halutaan ja jos on aamu-uninen niin mitä se muille kuuluu ja vittuile takaisin oikein kunnolla tai älä pidä mitään yhteistä tai sitten teillä mene hyvin ja on rahaa ja kateelliset sukulaisia ottaa päähän.
- camoon_elä_nauti
huokaus.
taidat olla aika huumorintajuton tyyppi.
mitäpä jos et takertuisi joka ikiseen humoristiseen pikkuheittoon mitä lähipiirisi sinulle heittelee, vaan vastaisit niille samaan tyyliin.
Esim. jos äippäsi tokaisee, että missä sitä ollaan kun ei vastata puhelimeen tai miten sitä nyt nukutaan puolille päivin... voit vastata nauraen, että hei camoon, meillä oli liikuntaharrastukset miehen kanssa menossa :) ja kännykkä oli äänettömällä!
Ei kaikkea pidä ottaa niin tosissaan tässä elämässä.
Pidä hyvä ihminen hauskaa ja jätä riidan haastamiset äitisi ja sisaruksien kanssa sikseen. Nauti elämästä miehesi kanssa, ei tämä elämä ole niin ongelmallista kuin mitä kuvittelet.- hoit_su
Just noin minäkin meinasin vastata. Älä suhtaudu niin tosissasi noihn juttuihin, tee noin niinkuin camoon_elä_nauti sanoo☺☺
- Entinenvaimovain
Teidän tilanteesta en tiedä mutta omakohtaisen kokemuksen mukaan jopa reiluimmat&läheisimmät ihmiset voivat muuttua äkisti avioitumisen jälkeen.. Jos yhdellä näyttää (eli luullaan) menevän vaihteeksi hyvin. Onko sinulla ollut aiemmin epäonnea suhteissa, työasioissa tms? Minä taisin olla sukuni, tuttavien ym sellainen epäonnen mallioppilas, johon oli hyvä vertailla itseään. Oli ns.normaalia, että muilla menee aina paremmin vaikka olin opiskellut itseni pitkälle vaan huono tuuri oli ihmissuihteissa ollut..
Löysin sitten liian täydellisen miehen. Ei rikas mutta parempituloisempi. Jaoimme kaiken lähes 50-50 avioon mentyä vaan jotkut saivat päähänsä, että perinteisesti mies maksaa kaiken? Tästä sai kuulla jopa omalta äidiltä :D Muutama lahja, esim.huomenlahja minun tulotasooni nähden oli toki hintava (otin toki vastaan, en ollut pyytänyt).. Mies oli hyvä ruuanlaittaja ja paljon muuta.. siitä seurasi luulot, etten tee mitään kotona vaan toinen tekee kaiken. Noh.. saivat myrkytettyä myös miehen suvunpuolen minua vastaan. Jos mies ei 24/7 ollut enää auttamassa jokaista tutun tuttua (varsinkaan naispuolisia kotiaskareissa, rempoissa ym kun meilläkin riitti vanhassa talossa hommaa) niin minähän se sain nauttia kuulemma liiasta avusta ja vein miehen muilta x) Niin vaimonahan ei olisi saanut viettää aikaansa miehen kanssa.. Erohan siitä seurasi, kumpikin väsyi kaikkeen ulkopuolelta tulevaan. Rakkaus ei riittänyt sittenkään.
Ehkä nyt on käynyt niin, että jotkut luulevat tilanteesi olevan myös ns.liian hyvä? Ja toisaalta, mitä se kenelläkään pitäisi kuulua miten kukin laskunsa makselee tai aikaansa viettää.. Olet muuttunut ärsyttäväksi tällöin joidenkin silmissä ja tällöin on sama mitä teet, puhut kun ne on aina väärin kuitenkin silloin.
Olipa syy mikä tahansa, älkää Te antako muiden naljailuiden vaikuttaa suhteeseenne! :)- ei_muuta
ainahan se on helpompi muita syytellä siitä parisuhteen huonosta tilasta kuin katsoa peiliin ja ottaa itse vastuuta.
- mekkk
Asuitte liian lähellä sukulaisia kun niota kuittailuja tuli noin paljon ja olisi pitänyt heti sanoa nyt riittää muiden auttaminen ja me keskitytään toisiimme ja se siitä. Sukulaisia ei tarvitse auttaa yhtään missään kun oma puoliso löytyy ja muutetaan yhteen niin loppuu muiden vustaminen.
- nainen_tai_ei
hanki se paljon perään kuulutettu oma elämä, niin et ehdi vatvoa mielessäsi muiden sanomisia ja tekemisiä. Yllä luettelemasi asiat ovat ihan normaaleja arkisia heittoja joita jokainen meistä tuottaa huomaamattaan ja joilla ei ole minkäänlaista tarkoitusta olla loukkaavia tai moitteita.
Kunhan omassa päässä mietitään, että onkohan se perkule nukkumassa kun puhelin piippaa jo viidettä kertaa eikä se vastaa ja sitten kun vastaat, niin sanotaan ääneen mitä tuli ajateltua.
Sulla on ilmiselvä tarve jostain syystä loukkaantua läheisillesi ja syyksi riittää kaikki mitättömät pikkujutut. Onko miehen kanssa jotain häikkää tai muuta?
Lopuksi heitän tähän kliseen jota naisena vihaan yli kaiken ja josta kilahdan kaikille ja kaikkialla.
Onko sulla menkat tulossa vai mikä tekee sinut noin ärtyneeksi ja herkkänahkaiseksi? - Liveandletlive
Vanhemmat voivat kokea tietynlaista menetystä, kun tytär avioituu ja suhtautua hieman katkerasti, vaikka itse toivoisi että toiset iloitsee, niin voi tulla päinvastainen reaktio. Voi olla että moi kommentit ei ole kuitenkaan millään pahalla tarkoitettuja. Nyt kun olet naimisissa on perhe joka muodostuu sinusta ja miehestäsi tärkeämpi. Vaali sitä, kohtele rakkaudella ja kiitollisuudella myös vanhempiasi, älä tunne uudesta elämästäsi syyllisyyttä.
- alkuperäinen
Kiitos kaikista kommenteista, jopa niistä ivaavista ja pilkkavistakin. Kaiken palautteen olen lukenut.
Osalle teistä ilmeisesti vain ivallinen lähestymistapa on se ainoa mihin kykenette. Sisälukutaito on tärkeä ja katoava ominaisuus. On ollut ilo huomata kuinka olette käyttäneet sitä. Varsinkin tämä " pilke silmäkulmassa"- kommentti oli ihan huippu. Sinähän sen tiedät varmasti, miten ne asiat on täällä päässä ilmaistu, eikö niin? Eikä esimerkeissä ollut kuin jääuoren huippu.
Olen ilmeisesti ymmärtänyt tämän palstan tarkoituksen päin honkia, ( mun moka) ja yritän siis parantaa tapani vastaamaan teidän aivan uskomattoman monipuolista ja rakentavaa tyyliä.
Hyvää kesää, peace and love!- camoon_elä_ja_nauti
tosikkoutesi tulee taas esiin. L
oukkaannut siitä kun minä en ota elämää noin vakavasti kuin sinä, enkä halua ruotia tarkemmin millä äänensävyllä joku sanoi sinulle jotain.
Kuule puhetta mahtuu maailmaan helvetisti. Jos joka ihmisen jokaisen negatiivisen kommentin ottaa noin henkilökohtaisesti, ei meistä kukaan ehtisi mitään muuta tekemään kuin olla naama rutussa ja kiukkuisena haukkua kaikkia muita ihmisiä.
Kaikkien elämä olisi pelkkää riitaa, toraa ja tappelua, sotimista.
Opettele tyyneyttä, opettele päästämään läpi pääsi tuollaiset: kuka teidän laskut maksaa: sun muut heitot. Unohda ne saman tien, so what, sanojalta pääsi sammakko suusta, mutta nou hätä, ei siihen tarvitse reagoida yhtään mitenkään.
Tällä ominaisuudella pääsee erittäin pitkälle niin parisuhteessa kuin ystävienkin kanssa ja pärjää työelämässäkin huomattavasti paremmin lisäksi säilyttää mielenterveytensä ja nukkuu yönsä hyvin kun ei muistele kokemaansa vääryyttä.
Eikä tarvitse yhteiskuntaa kuormittaa terapeutin kustannuksilla, pysyy fyysisesti terveempänäkin puhumattakaan siitä, että elämä on myös hauskempaa iloisena kuin mitähän se sillä tarkoitti takakireänä pohtijana.
Itse taivallan eteenpäin mieluummin positiivisin fiiliksin päivästä toiseen kuin jatkuvassa vitutuksessa siitä mitä joku sanoi tai oli sanomatta.
Hyvää kesää vaan sinnekin ja elämän jatkoja. - kdkkdkdpspsp
Hän on ehkä turkulainen elämänasenteeltaan.
- krysanteemipallo
Mulle tulee mieleen sellainen, että ovat saaneet tietää miehestä jotakin ikävää sellaista, jota sinä et tiedä ja siksi haluavat sinun vieroittuvan hänestä. Mustasukkaisuus on tietysti myös mahdollista eli mies on tullut läheisten suhteidenne väliin häiritsemään. Sitten on myös mahdollista että miehestä ollaan kateellisia, jos muilla ei ole yhtä hyvää suhdetta. Ja vielä sekin on mahdollista kun kerroit kommenttien koskevan rahaa että teidän oma toimintanne aiheuttaa nuo kommentit, vaikkapa se, että olette lainanneet rahaa toisilta ettekä ole maksaneet sitä takaisin eli sukulaiset kokevat että miehesi elää sinun tai heidän kustannuksella. Nuo ovat kaikki sellaisia, joihin et voi vaikuttaa vaikka tekisit mitä, elleivät henkilöt itse halua olla sinua kohtaan rehellisiä.
Jos ei keskustelukaan ole tuottanut tulosta, niin on kai pakko sanoa noihin kommentteihin, että en halua tuollaista kuunnella ja ottaa etäisyyttä. Kenenkään ei pidä antaa pahoittaa mieltä aivan turhan takia. Piilovittuilu on todella epäreilua ja jotenkin tuntuu, ettei se ole voinut alkaa aivan äkillisesti vaan merkit sellaisesta (että sinulle voi tehdä niin) ovat olleet jo aikaisemmin olemassa. Naimisiin meno on muuttanut suhteidenne laatua jotenkin niin että se tulee paremmin näkyviin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj502932Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet922830Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä392416KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.1232094Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381728- 1021556
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r821556En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31464Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2871440- 1171294