Laulaja Jippu esiintyi Alajärvellä Rokulipäivillä. Kuuntelin innostuneena.
Hän sanoi jonkin sellaisen lauseen että syntisyydestään hän ei halua luopua -niin, luulen että hän tarkoitti, että hän ei halua luopua siitä tietoisuudesta ja ymmärryksestä, että on syntinen -sillä sen kautta hän saa omistaa armon.
Aivan, Raamattu sanoo että "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon."
Silloin on ihminen oikeslla paikalla kun ymmärtää oman syntisyytensä Jumalan edessä ja nöyrtyy.
Löysin Jipun esilletuomaan ajatukseen liittyvän katkelman eräästä hartauskirjasta, jaan sen tässä teille:
"Epäonnistumisen ja heikkouden herättämästä katumuksesta on suota yhteys siihen,että huomaat olevasi tukevammin kiinni minun rakkaudessani. Milloinkaan ei minun rakkauteni ole niin väkevästi koettavissa kuin htkinä, joina näet itsesi selvästi.... näet itsesi sellaisena kuin olet -ja sitten etuoikeutetusti Minut (Jumalan) sellaisena kuin Minä olen.
Aikoina, joina olet muistanut käyttää Minun voimaani (ja aikoina, joina omet jättänyt sen käyttämättä!), jäljelle on jäänyt Minun rakkauteni MUUTTUMATTOMUUS. Juuri tämä rakkaus varmsitaa, että maailma ympärilläsi voi nähdä tuntemasi täydellisen riippuvuuden voimanasi! Tämä vetää muita Minun luokseni pettämättömästi."
-Palatkaa takaisin te liopuneet lapset, niin Minä parannan teidän luopumuksenne. (Jer. 3:22)
-Teksti oli John Woolleyn kirjasta Minä olen sinun kanssasi.
-Siunausta Jukalle (Leppilampi lauloi siellä myös) ja Jipulle heidän työhönsä ja elämäntehtäväänsä! Ollaan rehellisiä ja auki, niin Jumalalle kuin toisillemme.
Jippu Alajärvellä
2
108
Vastaukset
- Salaisuuskätkössä
Tärkeintä hengellisten laulujen esittäjille on, että he viettävät aikaa Jumalan edessä ja läsnäolossa ennen esiintymistään -ja siis koko elämässään -sillä vain sillä tavoin he voivat tuoda Jumalan läsnäolon tunnun ihmisille. Jumalan Henki pääsee vaikuttamaan. Silloin ei ole kyse siitä, miten ja millaisessa tilanteessa lauletaan, millaista äänen painoa ja tekniikkaa käytetään, kuinka hyvin tehdään kommervenkkeja ja tulkitaan, vaan -kyse on siitä, että kuulija ja laulaja yhdessä saavat nauttia siitä Jumalan läsnäolon tunnusta, kun laulaja avaa sydämensä portit Jumalalle ja antaa "veden virrata lävitseen", antaa Hengen, Jumalan Pyhän Hengen henkeyttää ja vaikuttaa kaikkeen. Kaikki mikä on Jumalasta, kestää.
- Kaikessavaikuttaa
"Että he kaikkialla tuovat esiin Jumalan tuntemisen tuoksun"
Pekka Simojoen laulun sanoin: "Kuinka kertoa voin salaisuuden, joka kaikessa vaikuttaa. Kuinka vangita voin ikuisuuden, kun en hetkeä kiinni saa..."
Rukoilen Suomeen oikein taiteilijaherätystä. Sellaista herätystä, jossa sydämen portit ovat avoinna Jumalalle ja tuoreella tavalla ylistetään, otetaan vastaan ja välitetään eteenpäin sitä, minkä Jumala antaa. Suomi tarvitsee ennakkoluulottomia ihmisiä, jotka kulkevat sydämet auki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019