Ohje miniöille

anippi

Täällä on usein kerrottu ongelmallisista anopeista, jotka tunkeutuvat poikansa perhe-elämään. Itse olen myös anoppi ja varmaan miniälläni on joskus tuntunut samoin.
Menenkin kylään vain pyydettäessä ja korostan, että minulla on oma elämä, vaikka
paljon yksin olenkin. Lapsenlapset ovat tervetulleita meille aina kun minulle sopii.

Mielestäni ongelmatilanteissa, silloin kun anoppi alkaa ärsyttää miniää, pojan tehtävä on kertoa se äidillensä. Pojan pitää näyttää, että hänellä on oma perhe nyt. Itse anoppina on joskus ärsyttänyt se, että asioista ei osata sanoa ja keskustella rauhallisesti. Vaan tiuskitaan ja käytetään, jopa lapsia riitakapuloina.
Kun poikani kertoo minulle mikä hänen perheelle on sopivaa, se ei tunnu pahalta, vaan joskus jopa nolostun, kun en ole asiaa hoksannut. Me anopit ei olla ajatusten lukijoita, mutta toki suurin osa anopeista tietää, ettei meidän pojat ja miniät halua välttämättä
samallaista elämää kuin itse elämme.
Miniät, jotkut vanhemmat haluavat määräillä omia lapsiaan loppuikänsä. Siitä tekee
lopun vain lapsi itse, miniä ja vävy ei siihen pysty ilman riitaa.
Ja aina kun on ihmisiä koossa, niin on paljon myös mielipide-eroja, se ei ole vaarallista,
normaalia elämää.
Hyvää perhe-elämää kaikille!

5

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ovikello.soi

      Viisas anoppi ei tunkeudu toisten elämään niin ärhäkästi, että "pojan tehtävä on kertoa se äidillensä."
      Lähiomaisten on ilmeisesti äärimmäisen vaikea ymmärtää, että jokaisella on oma kotinsa ja kun sinne mennään, ollaan kylässä. Ei jossakin puolikodissa, jossa on melkein oikeus määrätä.
      Lapset ovat isäntäväki omassa kodissaan, ja sen viisas anoppi tietää ja on sen mukaan.
      Jos ei sitä osaa, sopii mennä harjoittelemaan naapuriin, joss asuu tuttu, mutta ei sukulainen.

    • tätiliini

      Kaikki pojat vaan ei laita vastaan äidillensä ettei äitykän mieli pahoitu joten miniän pitää rohkeasti asettaa ne rajat ettei parisuhde kärsi.Puolisoiden pitää tukea toisiansa yhtenä rintamana siihen ei anoppia kaivata neuvomaan aiheuttaa vain turhia riitoja puolisoiden välille.

    • Viri

      Anoppi ei välttämättä tiedä, mikä on "ärhäkkää tunkeutumista" toisten elämään. Joillekin miniöille se voi olla sitä jo silloin, kun anoppi soittaa ja kysyy, mitä kuuluu.

      Joten kyllä ne ohjeet pitää tulla sieltä miniän ja miehensä perheeltä, koska kaikki ihmiset ei ajattele asioista täysin samoin. Mistä voi tietää, mistä miniä pitää ja mistä ei, jos sitä ei kerrota? Asiat yleensäkin menisivät paljon paremmin, jos niistä puhuttaisiin sen sijaan, että kyräillään ja tiuskitaan.

    • Kerro.se.sanoin

      Normaali asioista keskustelu on aina paikallaan ja selventää eri tilanteita. Ei siihen sen kummempaa poppaskonstia ole. Sama keskustelu jokaisen puolelta, niin miniän kuin vävyn, anopin kuin apen. Nuorten elämään ei sovi liikaa sekaantua, ei appivanhempienkaan.

    • Minivogue

      Hei ! Mielestäni kuuluu hänen vastata itse joka ärsyyntyy lähisuhteissa tai muissa kanssakäymisissä viestiä asia eteenpäin anopille /apelle / miniälle / vävylle .Ei ole hyvä piiloutua kenenkään selän taakse , mikäli haluaa kantaa vasuuta oman elämän hallinnassa Vaikeita asioita tulisi opetella puolin ja toisin keskenään , joita lähisuhteet haittaavat siinä määrin , ettei tulla toimeen keskenään . Miksi omista mielipteistä tulisi sivullisten vastata , jos anoppi / miniä suhteessa hankausta ? Ei puoliso kykene teidän välejä paikkaamaan tai yleensä sivulliset , kun heitä ei useimmiten kuunnella , noteerata mitenkään .Kun halutaan itsenäisyyttä perheessä on se haastavaa kaikkille. Aina joku on eri tavoin ajattelava ja tunteva osapuoli .Mikäli uskallusta riittää miniällä / anopilla kertoa tosilleen suoralla sanallisella viestillä ajatuksiaan toisesta ollaan asian ytimessä . Siinäpä se kun pupu tulee pöksyihin ja vastuu siirretään toisille. Ei ole syytä ainaiseen narinaan , jos ei kykene muuhun kuin valittamaan toisista .Haluatko olla oman elämäsi orja vai vastata itse muutostarpeistasi ? Aina tulee ihissuhteissa ongelmia , jos niitä halutaan kaivaa esiin ja päästää piru valloilleen 😈

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe