Mistä voi johtua jatkuva kipu niskassa? Niska tuntuu tulehtuneelta ja naprapaatilla käyntikään ei vienyt vaivaa pois. Kylmägeelit ja särkylääke lievittää hetkeksi.
Ainainen niskakipu
7
186
Vastaukset
- elintavatkuntoonn
Lihakset jumissa?
Käyhän kunnon hierojalla sellanen sarjakäynti, koska 1 kerta mitään hoitoo ei auta.
Muista liikkua, venytellä ja ergonomia.
Netti on pullollaan niskajumppaa. Tee sitä. Myös ulkona kävely ja käsien kunnon heluttelu on hyväksi. Kokeile vaikka.- eihääviä
Olen kuullut, ettei hierontaa suositella silloin, kun paikat ovat tulehtuneet.
- Niskakivuton
Niska kipeys aiheutuu kun kaulan tukilihakset joutuvat tekemään työtä. Kaulan tukilihakset joutuvat työskentelemään kun perustus ei ole kunnossa, eli rintarangassa on liikkuvuus puutetta. Rintarangan ja lapavälin joustavuus lähtee perustuksesta eli syvistälihaksista sekä erityisesti alimpien kulkiluiden liikkuvuudesta. Kannattaa kokeilla ohjattua (jotta tulee tehtyä) kahvakuulaa 60 min pari kertaa viikossa kuukauden ajan hierojan sijasta. Kerro sitten auttoiko.
- eihääviä
Naprapaatti avasi lukot ja rintarankaakin käsitteli. Tuo tulehdus ei vain nyt lähtenyt niinkuin se on ennen tehnyt.
Olen tehnyt keppijumppaa ja käsipainoilla tehnyt sopivia juttuja myös, mutta huomasin että se pahentaa. Tiedä jos ostaisi tuon kahvakuulan ja testaisi sitä. kiitos.
- hkhähähä
Kulumatkin ovat mahdollisia. Itse kun aloitin lihaskuntoharjoittelua, niin sain alkuun niskan kipeäksi. Olen jumpannut erikseen kaulan lihaksia. Yleensähän niskan puoli on vahvempi. Nyt niskakin tuntuu paremmalta. Pää on aika painava pallo, sitä ei pitäisi roikottaa hartioiden välissä koko työpäivää ja vielä vapaa-ajalla, kuten moni tekee. Harjoittele löytämään hyvä ryhti, jossa pää on luonnollisessa asennossa. Myös netin ääressä asia on muistettava.
- eihääviä
Varmaan on kulumiakin. Minulla on juuri tuo ongelma, etten aina muista pitää hyvää ryhtiä ja huomaamatta nousee olkapäätkin usein ylös. Pitäisi varmaan laittaa silmien eteen muistilappu, että olkapäät alas. :) Kiitos sinulle ja kaikille vastaamisesta.
- Niskakivuton
Hienoa lupasit ostaa kahvakuulan. Netistä löytyy ohjevideoita (kettlebell). 8 kg on soppeli paino.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144