Persoonatesti
samanlaiset.leikkii
473212
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 47
Vanhimmat
Vastustan+näitä+kallonkutistajien+tekemiä+henkilökohtaisia+horoskooppeja,+mutta+laitanpa+nyt+kuitenkin+siltä+varalta+luettavaksi+erään+tyypin+horoskoopin,+jos+jotakuta+kiinnostaa.+(81%,59%,66%,90%)
ISTP:t+rakastavat+tehdä+tutkimusmatkaa+käsillään+ja+silmillään,+koskettaen+ja+tutkien+maailmaa+ympärillään+rauhallisella+rationaalisuudella+ja+henkisellä+uteliaisuudella.+Tämän+persoonallisuustyypin+ihmiset+ovat+luontaisia+tekijöitä,+hyppien+projektista+toiseen,+tehden+hyödyllistä+ja+liiallista+vain+hauskuuden+vuoksi+ja+oppien+ympäristöstään+matkan+varrella.+ISTP:t+ovat+usein+mekaanikkoja+ja+insinöörejä,+ja+he+nauttivat+liatessaan+kätensä+purkaessaan+ja+kootessaan+asioita+ja+tehden+niistä+taas+hieman+entistä+paremmiksi.
ISTP:t+tutkivat+ajatuksia+luovuuden,+ongelmanratkaisun,+yrityksen+ja+erehdyksen+sekä+ensikäden+kokemuksen+pohjalta.+He+nauttivat,+kun+muut+ihmiset+kiinnostuvat+heidän+projekteistaan,+eivätkä+he+yleensä+välitä+siitä,+jos+muut+astuvat+heidän+tilaansa.+Tämä+toki+pätee+ainoastaan+silloin,+kun+muut+ihmiset+eivät+puutu+ISTP:iden+periaatteisiin+ja+vapauteen,+ja+heidän+on+syytä+olla+avoimia,+jotta+myös+ISTP:t+ovat+kiinnostuneita+heistä.
ISTP:t+nauttivat+tarjota+apuaan+ja+jakaa+kokemuksiaan,+erityisesti+niiden+ihmisten+seurassa+joista+he+välittävät.+On+harmi,+että+he+ovat+niin+harvinaisia.+He+muodostavat+vain+viisi+prosenttia+väestöstä.+ISTP-naiset+ovat+erityisen+harvinaisia,+eivätkä+yhteiskunnan+tyypilliset+sukupuoliroolit+sovi+heihin+–+ISTP-naisia+pidetään+yleensä+jo+nuorena+poikatyttöinä.
USKALLA+OLLA+ERILAINEN
ISTP:iden+mekaaniset+taidot+voivat+antaa+heistä+yksinkertaisen+ensivaikutelman,+mutta+he+ovat+tosiasiassa+aika+mystisiä.+He+ovat+ystävällisiä+mutta+yksityisiä,+rauhallisia+mutta+yllättävän+spontaaneja,+todella+uteliaita+mutta+kyvyttömiä+muodolliseen+koulutukseen.+ISTP-persoonallisuuksia+on+kenenkään+vaikea+ennakoida,+jopa+heidän+ystäviensä+ja+rakkaittensa.+ISTP:t+voivat+pitkään+vaikuttaa+todella+lojaaleilta+ja+tasaisilta,+mutta+heillä+on+taipumus+kerätä+varastoon+impulsiivista+energiaa,+joka+räjähtää+ilman+varoitusta+ja+joka+vie+heidän+kiinnostuksensa+rohkeasti+uuteen+suuntaan.
Siltikin+ISTP:t+etsivät+näiden+seismisten+muutosten+yhteydessä+ennemminkin+uusien+asioiden+kestävyyttä+kuin+isompia+visioita.
ISTP:iden+päätökset+kumpuavat+usein+käytännöllisen+todellisuuden+tuntumasta,+ja+heidän+sydämensä+on+täynnä+suoraa+reiluutta,+“tee+muille”+-asennetta,+joka+auttaa+selittämään+monien+ISTP:iden+arvoitukselliset+piirteet.+ISTP:t+eivät+ole+varovaisia+eivätkä+välttele+astumasta+muiden+varpaille+tai+muita+astumasta+heidän+varpailleen,+vaan+he+ennemminkin+menevät+liian+pitkälle+ja+hyväksyvät,+että+myös+kosto+voi+kuulua+asiaan.
Suurin+haaste,+jonka+ISTP:t+voivat+helposti+joutua+itse+kohtaamaan,+on+se,+että+he+toimivat+usein+liian+aikaisin,+pitäen+omaa+suvaitsevaisuuttaan+itsestään+selvyytenä+ja+olettaen+että+muutkin+ovat+samanlaisia.+He+ovat+niitä,+jotka+ensimmäisenä+kertovat+sopimattoman+vitsin,+puuttuvat+liikaa+jonkun+toisen+projektiin,+pelaavat+likaista+peliä+tai+muuttavat+yhtäkkiä+suunnitelmansa,+kun+he+keksivät+yllättäen+jotakin+vieläkin+kiinnostavampaa.
MIKÄÄN+EI+OLE+YHTÄ+TYLSÄÄ+KUIN+SE,+ETTÄ+KAIKKI+OVAT+SAMAA+MIELTÄ+KANSSASI
ISTP:t+oppivat,+että+monet+muut+persoonallisuustyypit+pitävät+paljon+tarkempia+rajoja+säännöissä+ja+sallitussa+käytöksessä+–+nämä+muut+eivät+halua+kuulla+sopimattomia+vitsejä+eivätkä+varsinkaan+kertoa+niitä+eteenpäin,+eivätkä+halua+osallistua+kovaan+peliin,+eivät+vaikka+muut+osapuolet+siihen+suostuisivat.+Jos+tilanne+on+jo+valmiiksi+emotionaalisesti+latautunut,+näiden+rajojen+rikkominen+voi+aiheuttaa+pahan+vastaryöpyn.
ISTP:illä+on+erityisen+suuria+vaikeuksia+tunteiden+ennakoimisessa,+mutta+tämä+on+vain+luonnollista+seurausta+heidän+reiluudestaan+ja+siitä,+kuinka+vaikeaa+ISTP:iden+tunteita+ja+motiiveja+on+mitata.+Heidän+taipumuksensa+ihmissuhteidensa+tutkimiseen+toiminnan+kautta+empatian+sijaan+voi+johtaa+todella+turhauttaviin+tilanteisiin.+ISTP-persoonallisuustyypin+ihmiset+kamppailevat+rajojen+ja+sääntöjen+kanssa,+ja+he+suosivat+vapautta+liikkua+ja+värittää+itse+rajat+ympärilleen+tarpeen+mukaan.
ISTP:t+tulevat+onnelliseksi,+kokevat+itsensä+hyödylliseksi+ja+voivat+olla+tekemisistään+ylpeitä,+jos+he+löytävät+ympäristön,+jossa+he+voivat+työskennellä+sellaisten+hyvien+ystäviensä+kanssa,+jotka+ymmärtävät+heidän+tyylinsä+ja+arvaamattomuutensa+ja+jotka+voivat+yhdistää+heidän+luovuutensa,+huumorintajunsa+ja+aikailemattomuutensa+käytännön+ratkaisujen+ja+asioiden+tekemiseen.
Ne kuvaukset muuten löytyy tuolta aika laajoina englanniksi kaikille tyypeille ilman että tarvitsee tehdä itse testiä. Ihan hyviä jos ei muuhun niin löytämään erilaisten ihmisten vahvuuksia ja hyviä puolia, koska niitäkin kaikissa on.
En uskalla.
Olikin jo tuolla ML-palstalla sama.
ISFJ-persoonallisuustyyppi on melko uniikki, koska monet heidät ominaisuuksistaan haastavat heidän yksittäiset piirteensä. Vaikka ISFJ:illä on Periaatekeskeinen (F) piirre, heillä on erinomaiset analyyttiset kyvyt. Vaikka he ovat Introverttejä (I), heillä on erittäin kehittyneet ihmistaidot ja vankat sosiaaliset suhteet. Ja vaikka ISFJ:t ovat Suunnittelevaa (J) tyyppiä, he ovat avoimia muutokselle ja uusille ideoille. Kuten monien muidenkin asioiden suhteen, ISFJ-persoonallisuustyypin ihmiset ovat enemmän kuin heidän yksittäisten osiensa summa, ja tämä on keino, jolla he käyttävät näitä itseään määrittäviä vahvuuksiaan.
ISFJ:t ovat todella epäitsekkäitä, kulkevat kiltteyden ja liiallisen kiltteyden välimaastossa ja sitoutuvat intohimolla ja jalomielisyydellä ihmisiin ja työhön, joihin he uskovat.
Juuri mikään muu tyyppiryhmä ei ole yhtä iso kuin ISFJ:t, jotka muodostavat 13 prosenttia väestöstä. ISFJ:t yhdistävät parhaat perinteet ja halun tehdä hyvää, joten heitä löytyy monilta aloilla, jotka ovat jättäneet jälkensä historiaan, kuten lääketieteessä, tutkimuksessa ja hyväntekeväisyystyössä.
ISFJ-persoonallisuuksien (erityisesti Varovaisten) huolellisuus menee aina perfektionismiin asti, ja vaikka he vitkastelevatkin, heidän voi aina luottaa tekevän työnsä ajallaan valmiiksi. ISFJ:t ottavat vastuunsa henkilökohtaisesti, kokeillen jatkuvasti omia rajojaan ja tehden kaiken minkä voivat ylittääkseen odotukset ja riemastuttaakseen muita sekä töissä että kotona.
Meidät on nähtävä, jotta meihin voi uskoa
ISFJ:iden haaste on varmistaa, että se mitä he tekevät huomataan. Heillä on taipumus vähätellä saavutuksiaan, ja vaikka heidän kiltteytään kunnioitetaan, kyyniset ja itsekkäät ihmiset käyttävät helposti hyväkseen ISFJ:iden omistautumista ja nöyryyttä antamalla heidän tehdä työt ja ottamalla itse kunnian lopputuloksesta. ISFJ:iden täytyy tietää, koska sanoa ei, ja pitää omia puoliaan mikäli he haluavat säilyttää itsevarmuutensa ja intohimonsa.
ISFJ:t ovat luonnostaan sosiaalisia – mikä on erikoinen ominaisuus Introverteille – ja he eivät käytä loistavaa muistiaan tiedon ja trivian vaan ihmisten ja heidän kuulumistensa yksityiskohtien muistamiseen. Kun kyse on lahjojen antamisesta, ISFJ:t käyttävät mielikuvitustaan ja luontaista herkkyyttään anteliaisuutensa ilmaisuun keinoilla, jotka varmasti koskettavat vastaanottaja. Tämä näkyy ISFJ:iden kollegoiden kanssa, koska ISFJ-persoonallisuustyypin ihmiset pitävät heitä usein henkilökohtaisina ystävinä, mutta tämä ominaisuus kukoistaa ennen kaikkea perhepiirissä.
Jos voin suojella sinua, teen sen
ISFJ-persoonallisuudet ovat loistava ryhmä, joka harvoin pysyy paikoillaan mikäli jokin tärkeä asia on tekemättä. ISFJ:iden kyky olla yhteydessä muiden ihmisten kanssa intiimillä tasolla on epätyypillistä Introverttien joukossa, ja ilo, jonka he hyödyntävät pitääkseen kasassa onnellisen ja tukea-antavan perheen, on todellinen lahja kaikille ympärillä oleville. ISFJ:t eivät ehkä koskaan ole täysin kotonaan parrasvaloissa ja he ehkä tuntevat syyllisyyttä ottaessaan asiaankuuluvaa kunniaa ryhmätöissä. Mutta jos he voivat olla varmoja että heidän panoksensa huomioidaan, he tuntevat niin suurta tyydytystä siitä, mitä he tekevät, että muiden persoonallisuustyyppien ihmiset voivat vain uneksia samasta.
PERSOONALLISUUSTYYPPISI ON:
“KONSULI”
(ESFJ-T). Ihmiset, joilla on ESFJ-persoonallisuus, ovat suosittuja – mikä kuulostaa järkevältä, koska tämä on hyvin yleinen persoonallisuustyyppi, joka muodostaa 12 prosenttia väestöstä. ESFJ:t ovat pelinrakentajia, jotka astuvat valokeilaan johdattaakseen joukkueensa voittoon ja menestykseen. ESFJ:t nauttivat ystäviensä ja läheistensä tukemisesta ja juhlien järjestämisestä sekä sen varmistamisesta, että kaikki ovat onnellisia.
Pitää paikkansa aika pitkälti.
INFP
Minäkin!
...Tosin kun tehtiin poikaystävän kanssa testit ristikkäin, niin olen kuulemma ENFJ. Hauskaa, miten erilailla voi toiselle näyttäytyä. :)
Hämmennyin, ISFP.. tein testin kahdesti samalla tuloksella. Olen tehnyt sen myös kerran aiemmin ja silloin tuli INFP, josta tunnistan kyllä itseni paremmin.. Mahtaakohan olla tuulensuunnasta riippuvaa potaskaa nämä tämmöiset.
Katsoitko ne prosentit? Sä voit olla myös rajatapaus.
Jonkun rekrytointityypin kanssa on näistä tuloksista joskus myös pitänyt keskustella ja olen siinä tilanteessa pitänyt oikeana taktiikkana olla kiistämättä tuloksia mutta perustella miksi persoona mielestäni on sopiva juuri siihen tehtävään.
Njoo.. kyllähän mä ne siinä näin, mutta aina kun minun verkkokalvolle piirtyy numeroita ja/tai jotain käppyröitä mun aivot alkaa muuttua tefloniksi ja ajatus ja katse harhailla vehreämmille niityille.. En siis rekisteröinyt yhtään, mitä ne prosentit oli.
Joo, tietysti F-tyypille numerot on tylsiä. Mutta eri kysymyssarjat ja päivän vastauskunto antaa hiukan erilaisia tuloksia. Mä sain nyt ISTP, mutta aiemmin yleensä INTP joten sumealla logiikalla olen jonkin verran molempia. En mä ainakaan ymmärrä tuota testiä niin, että ihmisiä olisi juuri 16 tai 32 eri tyyppiä, vaan meillä on paikkamme avaruudessa ja tuo testi yrittää kertoa sen hahmomme projektion 4-(tai 5-) ulotteisessa avaruudessa ja noiden lisäksi jotkut ulottuvuudet jää vielä testaamatta ja mittaamatta.
INTP
INTPs live in the world of theoretical possibilities. They see everything in terms of how it could be improved, or what it could be turned into. They live primarily inside their own minds, having the ability to analyze difficult problems, identify patterns, and come up with logical explanations. They seek clarity in everything, and are therefore driven to build knowledge. They are the "absent-minded professors", who highly value intelligence and the ability to apply logic to theories to find solutions. They typically are so strongly driven to turn problems into logical explanations, that they live much of their lives within their own heads, and may not place as much importance or value on the external world. Their natural drive to turn theories into concrete understanding may turn into a feeling of personal responsibility to solve theoretical problems, and help society move towards a higher understanding.
INTPs value knowledge above all else. Their minds are constantly working to generate new theories, or to prove or disprove existing theories. They approach problems and theories with enthusiasm and skepticism, ignoring existing rules and opinions and defining their own approach to the resolution. They seek patterns and logical explanations for anything that interests them. They're usually extremely bright, and able to be objectively critical in their analysis. They love new ideas, and become very excited over abstractions and theories. They love to discuss these concepts with others. They may seem "dreamy" and distant to others, because they spend a lot of time inside their minds musing over theories. They hate to work on routine things - they would much prefer to build complex theoretical solutions, and leave the implementation of the system to others. They are intensely interested in theory, and will put forth tremendous amounts of time and energy into finding a solution to a problem with has piqued their interest.
ISFJ-A
INTJ-A
Eikö ole kiva että tällaiset testit antaa jonkinlaisen synninpäästön itselle, jos kukaan ei ymmärrä?
Neh. Pitäisi kai uskoa ensin, jotta voisi saada synninpäästön. Armoa yritän opetella kyllä.
Ai+uskoa+mihin?+INTJ:t+on+varmaan+aika+monien+mielestä+"vaikeita"+ihmisiä+ja+eikös+tuo+ole+etenkin+naisille+varsin+harvinainen+luokittelu.+Mutta+armoa+just+sitä+kautta,+että+kaikki+mitä+tuohon+liittyy+ei+ole+mitään+vikoja+ja+vaan+enemmän+vaan+sitä+että+ympäristö+ei+ole+tottunut+niihin.+Miten+sulla+%-mittarit+asettuu:+jouduitko+johonkin+äärilaitaan+eli+nurkkaan?
No+uskoa+testiin,+siihen,+että+itse+vastaa+rehellisesti,+taivaan+isään,+katumukseen+tai+mihin+vaan.+Uskostahan+synninpäästössä+on+kyse.+Aika+armottomat+prosentit+oli,+assertiivisuus+100%+ja+moni+muu+80%+tienoilla,+se+intuitiivisuus-realistisuus+oli+vaan+jotain+60-70+välillä.+Olisi+pitänyt+tietysti+laittaa+tarkat+luvut+ylös+ja+tehdä+testi+1kk+päästä+uudestaan.
Mulla ainakin selain muistaa ne prosentit, kun menin englanninkieliselle sivulle https://www.16personalities.com/intj-relationships-dating . Olen siis itse introvertti, mutta vielä enemmän laidassa olen tuossa J-P asteikolla. Olen mieltänyt sen niin, että se P on monessa asiassa itselle helppo ominaisuus ja vaikeuksia tulee vain työyhteisössä kun pitäisi olla tarkkoja suunnitelmia.
Se synninpäästö oli huono termi. Ehkä tarkoitin juuri sitä armoa. Mä en hanskaa näitä uskonnollisia tai henkisiä juttuja.
Mä+sain+tuosta+assertiivisuudesta+77%,+mutta+en+vielä+oikein+tajunnut+mitä+se+mittaa.+Kaipa+senkin+pitäisi+jakaa+ihmiset++jotenkin+tasaisesti+50%+kahden+puolen...
Tuossa selitetään:
https://www.16personalities.com/articles/identity-assertive-vs-turbulent
...ja tuossa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Assertiveness
Joo, mulla on periaatteessa sisälukutaito mutta ymmärtäminen vähän hidasta koska tuo assertiivinen/turbulentti ei vaan oikein hahmottunut eikä ehkä vieläkään. Turbulentti siis stressaa enemmän ja näkee vaikkapa vaivaa tehdäkseen hyvän ensivaikutelman.
Sitten mitä enemmän ulottuvuuksia yritetään tuoda mitattavaksi, niin sitä enemmän ne tuppaavat olemaan toisistaan riippuvaisia.
Sulla on sitten joku erikoinen selain. Jos mä menen osoitteeseen https://www.16personalities.com/istp-relationships-dating niin en kyllä näe omia prosenttejani.
Työyhteisössä voi tulla ongelmia myös jos on liian tarkat suunnitelmat. Ja usein tuleekin.
Joo, tuolla "out theory" osiossa on paljon kivoja kombinaatioita että miten se A/T vaikuttaa mm. strategiseen toimintaan. Onhan se kiva jos virallisen testin toimesta kutsutaan idealistiseksi... jotain. Unohdin jo. Niin ja huomasin että kieli millä vastaa kysymyksiin vaikuttaa tuloksiin myös.
Hah. " out theory" = " our theory". Yes, totally out.
Windows+7+++Google+Chrome,+mutta+sen+osoitteen+jälkeen+on+valittava+vielä+"personality+types"+ja+sitten+joku+tyypeistä+(vaikka+nyt+se+miekkahemmo+protagonist)+ja+sitten+se+oma+tulos+näkyy+mulla+oikeassa+laidassa.
Tarkoitatko+että+kieli+vaikuttaa+tuloksiin+vai+vastauksiin?+Kun+sillai+jos+pitää+englanniksi+kommunikoida,+niin+pitää+sanoa+please+ja+muutenkin+vähän+pehmentää+sanomisiaan+niin+valitsisiko+sitten+vastausasteikosta+vaihtoehdon+vähän+keskemmältä.+Ja+yksittäisen+kysymyksen+kanssa+muutenkin+joskus+vähän+arpapeliä:+niinku+nyt+esim.+"stressaanko?"-+no+riippuu+varmaan+aika+paljon+miten+sitä+olettaa+muiden+ymmärtävän+sen+asteikon.+Mutta+jos+sait+tosiaan+100%+A:ta,+niin+mikäänkö+ei+koskaan+stressaa?
"Ja+usein+tuleekin.+"
Eli+sulla+on+melkein+100%+J:tä+ja+siis+raivostuttaa+tyypit,+jotka+pilaa+sun+suunnitelmat?+:D
Pitääpä+lukea+se+theory.+Tuollahan+oli+vinkkejä+myös+parisuhteen+etsintään.+Oli+vihjattu+joillekin+tyypeille,+että+esim.+introv/ekstrov+täydentäisi+toisiaan,+mutta+mä+en+vaan+jaksaisi+ekstroverttejä+kovin+kauan.+Nuo+muut+ei+ole+sillä+tavalla+kynnyskysymyksiä.
No+kokeile+testiä+eri+kielillä,+niin+ymmärrät++mitä+tarkoitan.+Ei+siellä+kukaan+totea+et+'mam,+I+sure+hope+you+enjoyed+our+test.+++
Valitettavasti+mua+harvoin+raivostuttaa+kukaan,+mut+huomaan+että+minä+raivostutan,+tahtomattani.+Kaikki+ei+pidä+selkeistä+suunnitelmista+ja...niin.
Ja+nythän+päästään+uskon+juurille.+Miten+mikään,+joka+antaa+tulokseksi+100%,+voisi+olla+uskottavaa.+Taas+lähtöruudussa.+Voi+ei.
Kokeilen varmasti joskus. Mulla on varmaan joku pakkomielle selvittää kaikenlaisten systeemien toimintalogiikkaa. Sen sivuston toimintalogiikka ei ihan auennut, koska se oma tulos "heräsi" sieltä vasta parin kliksuttelun jälkeen, mutta nyt se näkyy suoraan. En mä nytkään sitten ruvennut neuvomaan, kaivoin vain sulle oikean linkin. ;)
Tein+testin+uudelleen+englanniksi+ja+muut+mittarit++-2%+suomeksi+tehtyyn+verrattuna,+mutta+lievä+S+keikahti+lieväksi+N:ksi.+Ei+riitä+kielitaito+tekemään+tuota+muilla+kielillä,+mutta+arvaisin,+että+englanninkielinen+kysymyspatteristo+on+ehkä+uudempi+versio+ja+erilainen+muista+ja+ne+muut+on+keskenään+samanlaisia.
Niin+joo+ihan+loogista,+että+100%:sta+ei+raivostuta.+Se+olisi+se+turbulentti+kaksoissiskosi+joka+kiehuisi+yli.
"+Miten+mikään,+joka+antaa+tulokseksi+100%,+voisi+olla+uskottavaa.++"
Sä+voisit+ilmoittautua+vapaaehtoiseksi+kalibroimaan+niiden+testiä.
ISTJ-A.
ESTJ-A
Tuon mukaan olen autisti ja ikuinen neitsytsetä :,(
Kun ISTJ:t sanovat tekevänsä jonkin asian loppuun, he myös tekevät sen. He hoitavat velvollisuutensa hinnalla millä hyvänsä, ja heitä hämmästyttää ihmiset, jotka eivät pidä sanojaan samalla tavalla. ISTJ:iden epäsuosioon pääsee helposti laiskuudella ja epärehellisyydellä. Näin ollen ISTJ:t myös tykkäävät useimmiten työskennellä yksin, tai sitten auktoriteetin ja sen hierarkian pitää olla heille hyvin selvää, jotta he voivat määritellä ja saavuttaa tavoitteensa ilman väittelyä tai huolta siitä, että muut eivät ole luotettavia.
ISTJ:illä on terävä, faktoihin perustuva mieli, ja he suosivat itsenäisyyttä ja omavaraisuutta muihin turvautumisen sijaan. Riippuvuus muista on ISTJ:iden mielestä usein heikkous, ja heidän intohimonsa velvollisuuksiin, varmuuteen ja pettämättömään henkilökohtaiseen integriteettiin estää astumasta moiseen ansaan.
Tämä integriteetin tunne on ISTJ:iden ydin ja menee heidän mieltäänkin pidemmälle – ISTJ-persoonallisuudet kiintyvät tarkasti määriteltyihin sääntöihin ja ohjeisiin hinnasta huolimatta ja paljastavat omat virheensä sekä kertovat totuuden silloinkin, kun sillä on tuhoisat seuraukset. ISTJ:ille rehellisyys on paljon tärkeämpää kuin emotionaaliset seikat, ja heidän suorasukainen lähestymistapansa aiheuttaa sen, että muut virheellisesti pitävät ISTJ:itä kylminä ja jopa robottimaisina. Tämän persoonallisuustyypin ihmiset kamppailevat tunteiden ilmaisun ja kiintymyksen kanssa, mutta väite, että he eivät tunne mitään tai että heillä ei ole persoonallisuutta, on todella satuttava.
Tunnistan itseni :D Jääräpäinen, omistautunut, looginen ja raa'an rehellinen.
Masennusjaksoni aikana olin vakaasti arkkitehti, mutta vaikka introverttiydestä ei paranekaan, niin olen päässyt eroon ylimääräisestä manipulatiivisuudestani :'D
Taas+MBTI-testi.+Tämä+on+ollut+täällä+aiemminkin.+Olen+INFP.+Aika+monelle+muullekin+palstalaiselle+näyttää+tuota,+vaikka+meikäläisiä+on+vain+4+%+väestöstä.
https://www.16personalities.com/infp-relationships-dating
"INFPs are dreamy idealists, and in the pursuit of the perfect relationship, this quality shows strongest. "
Täällä on ollut muutama muukin asia aiemmin. Introvertteja on väestöstä ehkä puolet, mutta palstalla varmasti paljon enemmän.
INFP-t
ISTP.+Osa+kuvaustekstistä+on+aivan+päin+mäntyä,+minkä+selittää+hyvin+se,+että+kolme+viidestä+palkista+oli+melkein+50+%.+Kysymyksenasettelusta+riippuen+nuo+voisivat+sitten+keikahtaa+kummalle+puolelle+tahansa,+mikä+kertonee+testin+rajoittuneisuudesta.
Ja itse asiassa tuossahan kehotetaan välttämään maltillisia vastauksia, eli tarkoitus on liioitella omia ominaisuuksia, jotta testi voi sitten kertoa liioitellun kuvauksen sinusta. Paskaa ruskeammasta päästä, siis.
Se+kuvaus+on+ymmärtääkseni+aina+jokin+niistä+kuudestatoista.+Eli+jos+sun+palkit+on+50%+kohdalla,+niin+paras+kuvaus+on+sumealla+logiikalla+yhdistää+ne+kuvaukset+eri+puolilta.
Jos+piirteitä+on+neljä+ja+persoonallisuustyyppejä+16,+piirteet+ovat+todennäköisesti+binäärisiä.+Kaksi+potenssiin+neljä+on+yhtäsuuri+kuin+kuusitoista.+Sumean+logiikan+sijaan+piirteestä+vain+valitaan+voitolla+oleva+vaihtoehto,+vaikka+se+olisi+vain+yhden+prosenttiyksikön+verran+voitolla+eli+51+%.+Tällöin+keskivälille+asettuva+ihminen+on+kysymyksenasettelun+aiheuttamasta+kohinasta+riippuen+testin+mielestä+esimerkiksi+joskus+introvertti+ja+joskus+ekstrovertti.
No mitä sitä testin tekijöiden teoriaa luin, niin ei senkään puolesta tarvitse olettaa että nuo olisi binäärisiä. Ne äärilaidan lukemat on niitä, mitkä tekee meistä erikoisia.
Sitten noiden tyyppien lisäksi vaikuttanee vielä muitakin juttuja, esim. nuohan ei suoraan kerro mitään jostain sosiaalisesta, kielellisestä tai loogisesta älykkyydestä ja ne ei kai voi olla vaikuttaamatta miten se persoonallisuustyyppi sitten ilmenee. Ja edelleen sitten ihmisen oma arviointikyky ja rehellisyys on tekijöitä joita voi epäillä. Ja siinä mielessä noi on kakkaa, ettei noita kannata jonain kohtalon määräävänä horoskooppina ottaa.
Kuinka niin? Tuohan kutsuu ihmistä joko introvertiksi tai ekstrovertiksi. I tai E, mitään kolmatta kirjainta, joka merkitsisi keskiväliä, ei taida olla. Siinä on vain kaksi tilaa eli se on binäärinen.
Nuo termit on kai aika vakiintuneita, osa kai melkein sadan vuoden takaa ja toiseksi I/E jako on yksinkertainen ja mahdollistaa ne 16 "stereotyyppistä" kuvausta, joista useimmat löytää jotain tuttua. Teoria kyllä puhuu continuum:ista, joka on kai jatkumo.
aiheesta lisää täällä:
https://vaestotiede.wordpress.com/2015/10/10/mbti-luonnetyypeista-yleista/