Persoonatesti

samanlaiset.leikkii

47

3077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastustan näitä kallonkutistajien tekemiä henkilökohtaisia horoskooppeja, mutta laitanpa nyt kuitenkin siltä varalta luettavaksi erään tyypin horoskoopin, jos jotakuta kiinnostaa. (81%,59%,66%,90%)

ISTP:t rakastavat tehdä tutkimusmatkaa käsillään ja silmillään, koskettaen ja tutkien maailmaa ympärillään rauhallisella rationaalisuudella ja henkisellä uteliaisuudella. Tämän persoonallisuustyypin ihmiset ovat luontaisia tekijöitä, hyppien projektista toiseen, tehden hyödyllistä ja liiallista vain hauskuuden vuoksi ja oppien ympäristöstään matkan varrella. ISTP:t ovat usein mekaanikkoja ja insinöörejä, ja he nauttivat liatessaan kätensä purkaessaan ja kootessaan asioita ja tehden niistä taas hieman entistä paremmiksi.

ISTP:t tutkivat ajatuksia luovuuden, ongelmanratkaisun, yrityksen ja erehdyksen sekä ensikäden kokemuksen pohjalta. He nauttivat, kun muut ihmiset kiinnostuvat heidän projekteistaan, eivätkä he yleensä välitä siitä, jos muut astuvat heidän tilaansa. Tämä toki pätee ainoastaan silloin, kun muut ihmiset eivät puutu ISTP:iden periaatteisiin ja vapauteen, ja heidän on syytä olla avoimia, jotta myös ISTP:t ovat kiinnostuneita heistä.

ISTP:t nauttivat tarjota apuaan ja jakaa kokemuksiaan, erityisesti niiden ihmisten seurassa joista he välittävät. On harmi, että he ovat niin harvinaisia. He muodostavat vain viisi prosenttia väestöstä. ISTP-naiset ovat erityisen harvinaisia, eivätkä yhteiskunnan tyypilliset sukupuoliroolit sovi heihin – ISTP-naisia pidetään yleensä jo nuorena poikatyttöinä.

USKALLA OLLA ERILAINEN

ISTP:iden mekaaniset taidot voivat antaa heistä yksinkertaisen ensivaikutelman, mutta he ovat tosiasiassa aika mystisiä. He ovat ystävällisiä mutta yksityisiä, rauhallisia mutta yllättävän spontaaneja, todella uteliaita mutta kyvyttömiä muodolliseen koulutukseen. ISTP-persoonallisuuksia on kenenkään vaikea ennakoida, jopa heidän ystäviensä ja rakkaittensa. ISTP:t voivat pitkään vaikuttaa todella lojaaleilta ja tasaisilta, mutta heillä on taipumus kerätä varastoon impulsiivista energiaa, joka räjähtää ilman varoitusta ja joka vie heidän kiinnostuksensa rohkeasti uuteen suuntaan.

Siltikin ISTP:t etsivät näiden seismisten muutosten yhteydessä ennemminkin uusien asioiden kestävyyttä kuin isompia visioita.
      ISTP:iden päätökset kumpuavat usein käytännöllisen todellisuuden tuntumasta, ja heidän sydämensä on täynnä suoraa reiluutta, “tee muille” -asennetta, joka auttaa selittämään monien ISTP:iden arvoitukselliset piirteet. ISTP:t eivät ole varovaisia eivätkä välttele astumasta muiden varpaille tai muita astumasta heidän varpailleen, vaan he ennemminkin menevät liian pitkälle ja hyväksyvät, että myös kosto voi kuulua asiaan.

Suurin haaste, jonka ISTP:t voivat helposti joutua itse kohtaamaan, on se, että he toimivat usein liian aikaisin, pitäen omaa suvaitsevaisuuttaan itsestään selvyytenä ja olettaen että muutkin ovat samanlaisia. He ovat niitä, jotka ensimmäisenä kertovat sopimattoman vitsin, puuttuvat liikaa jonkun toisen projektiin, pelaavat likaista peliä tai muuttavat yhtäkkiä suunnitelmansa, kun he keksivät yllättäen jotakin vieläkin kiinnostavampaa.

MIKÄÄN EI OLE YHTÄ TYLSÄÄ KUIN SE, ETTÄ KAIKKI OVAT SAMAA MIELTÄ KANSSASI

ISTP:t oppivat, että monet muut persoonallisuustyypit pitävät paljon tarkempia rajoja säännöissä ja sallitussa käytöksessä – nämä muut eivät halua kuulla sopimattomia vitsejä eivätkä varsinkaan kertoa niitä eteenpäin, eivätkä halua osallistua kovaan peliin, eivät vaikka muut osapuolet siihen suostuisivat. Jos tilanne on jo valmiiksi emotionaalisesti latautunut, näiden rajojen rikkominen voi aiheuttaa pahan vastaryöpyn.

ISTP:illä on erityisen suuria vaikeuksia tunteiden ennakoimisessa, mutta tämä on vain luonnollista seurausta heidän reiluudestaan ja siitä, kuinka vaikeaa ISTP:iden tunteita ja motiiveja on mitata. Heidän taipumuksensa ihmissuhteidensa tutkimiseen toiminnan kautta empatian sijaan voi johtaa todella turhauttaviin tilanteisiin. ISTP-persoonallisuustyypin ihmiset kamppailevat rajojen ja sääntöjen kanssa, ja he suosivat vapautta liikkua ja värittää itse rajat ympärilleen tarpeen mukaan.

ISTP:t tulevat onnelliseksi, kokevat itsensä hyödylliseksi ja voivat olla tekemisistään ylpeitä, jos he löytävät ympäristön, jossa he voivat työskennellä sellaisten hyvien ystäviensä kanssa, jotka ymmärtävät heidän tyylinsä ja arvaamattomuutensa ja jotka voivat yhdistää heidän luovuutensa, huumorintajunsa ja aikailemattomuutensa käytännön ratkaisujen ja asioiden tekemiseen.

• Ne kuvaukset muuten löytyy tuolta aika laajoina englanniksi kaikille tyypeille ilman että tarvitsee tehdä itse testiä. Ihan hyviä jos ei muuhun niin löytämään erilaisten ihmisten vahvuuksia ja hyviä puolia, koska niitäkin kaikissa on.

• persoonaton-hiirihiiri

En uskalla.

• Olikin jo tuolla ML-palstalla sama.

ISFJ-persoonallisuustyyppi on melko uniikki, koska monet heidät ominaisuuksistaan haastavat heidän yksittäiset piirteensä. Vaikka ISFJ:illä on Periaatekeskeinen (F) piirre, heillä on erinomaiset analyyttiset kyvyt. Vaikka he ovat Introverttejä (I), heillä on erittäin kehittyneet ihmistaidot ja vankat sosiaaliset suhteet. Ja vaikka ISFJ:t ovat Suunnittelevaa (J) tyyppiä, he ovat avoimia muutokselle ja uusille ideoille. Kuten monien muidenkin asioiden suhteen, ISFJ-persoonallisuustyypin ihmiset ovat enemmän kuin heidän yksittäisten osiensa summa, ja tämä on keino, jolla he käyttävät näitä itseään määrittäviä vahvuuksiaan.
      ISFJ:t ovat todella epäitsekkäitä, kulkevat kiltteyden ja liiallisen kiltteyden välimaastossa ja sitoutuvat intohimolla ja jalomielisyydellä ihmisiin ja työhön, joihin he uskovat.

Juuri mikään muu tyyppiryhmä ei ole yhtä iso kuin ISFJ:t, jotka muodostavat 13 prosenttia väestöstä. ISFJ:t yhdistävät parhaat perinteet ja halun tehdä hyvää, joten heitä löytyy monilta aloilla, jotka ovat jättäneet jälkensä historiaan, kuten lääketieteessä, tutkimuksessa ja hyväntekeväisyystyössä.

ISFJ-persoonallisuuksien (erityisesti Varovaisten) huolellisuus menee aina perfektionismiin asti, ja vaikka he vitkastelevatkin, heidän voi aina luottaa tekevän työnsä ajallaan valmiiksi. ISFJ:t ottavat vastuunsa henkilökohtaisesti, kokeillen jatkuvasti omia rajojaan ja tehden kaiken minkä voivat ylittääkseen odotukset ja riemastuttaakseen muita sekä töissä että kotona.
      Meidät on nähtävä, jotta meihin voi uskoa

ISFJ:iden haaste on varmistaa, että se mitä he tekevät huomataan. Heillä on taipumus vähätellä saavutuksiaan, ja vaikka heidän kiltteytään kunnioitetaan, kyyniset ja itsekkäät ihmiset käyttävät helposti hyväkseen ISFJ:iden omistautumista ja nöyryyttä antamalla heidän tehdä työt ja ottamalla itse kunnian lopputuloksesta. ISFJ:iden täytyy tietää, koska sanoa ei, ja pitää omia puoliaan mikäli he haluavat säilyttää itsevarmuutensa ja intohimonsa.

ISFJ:t ovat luonnostaan sosiaalisia – mikä on erikoinen ominaisuus Introverteille – ja he eivät käytä loistavaa muistiaan tiedon ja trivian vaan ihmisten ja heidän kuulumistensa yksityiskohtien muistamiseen. Kun kyse on lahjojen antamisesta, ISFJ:t käyttävät mielikuvitustaan ja luontaista herkkyyttään anteliaisuutensa ilmaisuun keinoilla, jotka varmasti koskettavat vastaanottaja. Tämä näkyy ISFJ:iden kollegoiden kanssa, koska ISFJ-persoonallisuustyypin ihmiset pitävät heitä usein henkilökohtaisina ystävinä, mutta tämä ominaisuus kukoistaa ennen kaikkea perhepiirissä.
      Jos voin suojella sinua, teen sen

ISFJ-persoonallisuudet ovat loistava ryhmä, joka harvoin pysyy paikoillaan mikäli jokin tärkeä asia on tekemättä. ISFJ:iden kyky olla yhteydessä muiden ihmisten kanssa intiimillä tasolla on epätyypillistä Introverttien joukossa, ja ilo, jonka he hyödyntävät pitääkseen kasassa onnellisen ja tukea-antavan perheen, on todellinen lahja kaikille ympärillä oleville. ISFJ:t eivät ehkä koskaan ole täysin kotonaan parrasvaloissa ja he ehkä tuntevat syyllisyyttä ottaessaan asiaankuuluvaa kunniaa ryhmätöissä. Mutta jos he voivat olla varmoja että heidän panoksensa huomioidaan, he tuntevat niin suurta tyydytystä siitä, mitä he tekevät, että muiden persoonallisuustyyppien ihmiset voivat vain uneksia samasta.

• PERSOONALLISUUSTYYPPISI ON:
      “KONSULI”
      (ESFJ-T). Ihmiset, joilla on ESFJ-persoonallisuus, ovat suosittuja – mikä kuulostaa järkevältä, koska tämä on hyvin yleinen persoonallisuustyyppi, joka muodostaa 12 prosenttia väestöstä. ESFJ:t ovat pelinrakentajia, jotka astuvat valokeilaan johdattaakseen joukkueensa voittoon ja menestykseen. ESFJ:t nauttivat ystäviensä ja läheistensä tukemisesta ja juhlien järjestämisestä sekä sen varmistamisesta, että kaikki ovat onnellisia.

Pitää paikkansa aika pitkälti.

• Fklweflsdmslmklsdkls

INFP

• Minäkin!

• Marrrnie kirjoitti:

Minäkin!

...Tosin kun tehtiin poikaystävän kanssa testit ristikkäin, niin olen kuulemma ENFJ. Hauskaa, miten erilailla voi toiselle näyttäytyä. :)

• Hämmennyin, ISFP.. tein testin kahdesti samalla tuloksella. Olen tehnyt sen myös kerran aiemmin ja silloin tuli INFP, josta tunnistan kyllä itseni paremmin.. Mahtaakohan olla tuulensuunnasta riippuvaa potaskaa nämä tämmöiset.

• Katsoitko ne prosentit? Sä voit olla myös rajatapaus.

Jonkun rekrytointityypin kanssa on näistä tuloksista joskus myös pitänyt keskustella ja olen siinä tilanteessa pitänyt oikeana taktiikkana olla kiistämättä tuloksia mutta perustella miksi persoona mielestäni on sopiva juuri siihen tehtävään.

• scrg kirjoitti:

Katsoitko ne prosentit? Sä voit olla myös rajatapaus.

Jonkun rekrytointityypin kanssa on näistä tuloksista joskus myös pitänyt keskustella ja olen siinä tilanteessa pitänyt oikeana taktiikkana olla kiistämättä tuloksia mutta perustella miksi persoona mielestäni on sopiva juuri siihen tehtävään.

Njoo.. kyllähän mä ne siinä näin, mutta aina kun minun verkkokalvolle piirtyy numeroita ja/tai jotain käppyröitä mun aivot alkaa muuttua tefloniksi ja ajatus ja katse harhailla vehreämmille niityille.. En siis rekisteröinyt yhtään, mitä ne prosentit oli.

• PikkuLikka kirjoitti:

Njoo.. kyllähän mä ne siinä näin, mutta aina kun minun verkkokalvolle piirtyy numeroita ja/tai jotain käppyröitä mun aivot alkaa muuttua tefloniksi ja ajatus ja katse harhailla vehreämmille niityille.. En siis rekisteröinyt yhtään, mitä ne prosentit oli.

Joo, tietysti F-tyypille numerot on tylsiä. Mutta eri kysymyssarjat ja päivän vastauskunto antaa hiukan erilaisia tuloksia. Mä sain nyt ISTP, mutta aiemmin yleensä INTP joten sumealla logiikalla olen jonkin verran molempia. En mä ainakaan ymmärrä tuota testiä niin, että ihmisiä olisi juuri 16 tai 32 eri tyyppiä, vaan meillä on paikkamme avaruudessa ja tuo testi yrittää kertoa sen hahmomme projektion 4-(tai 5-) ulotteisessa avaruudessa ja noiden lisäksi jotkut ulottuvuudet jää vielä testaamatta ja mittaamatta.

• Rose_91

INTP

• Rose_91

INTPs live in the world of theoretical possibilities. They see everything in terms of how it could be improved, or what it could be turned into. They live primarily inside their own minds, having the ability to analyze difficult problems, identify patterns, and come up with logical explanations. They seek clarity in everything, and are therefore driven to build knowledge. They are the "absent-minded professors", who highly value intelligence and the ability to apply logic to theories to find solutions. They typically are so strongly driven to turn problems into logical explanations, that they live much of their lives within their own heads, and may not place as much importance or value on the external world. Their natural drive to turn theories into concrete understanding may turn into a feeling of personal responsibility to solve theoretical problems, and help society move towards a higher understanding.

INTPs value knowledge above all else. Their minds are constantly working to generate new theories, or to prove or disprove existing theories. They approach problems and theories with enthusiasm and skepticism, ignoring existing rules and opinions and defining their own approach to the resolution. They seek patterns and logical explanations for anything that interests them. They're usually extremely bright, and able to be objectively critical in their analysis. They love new ideas, and become very excited over abstractions and theories. They love to discuss these concepts with others. They may seem "dreamy" and distant to others, because they spend a lot of time inside their minds musing over theories. They hate to work on routine things - they would much prefer to build complex theoretical solutions, and leave the implementation of the system to others. They are intensely interested in theory, and will put forth tremendous amounts of time and energy into finding a solution to a problem with has piqued their interest.

• BadToTheBone

ISFJ-A

• flowersreally

INTJ-A

• scrg

Eikö ole kiva että tällaiset testit antaa jonkinlaisen synninpäästön itselle, jos kukaan ei ymmärrä?

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Eikö ole kiva että tällaiset testit antaa jonkinlaisen synninpäästön itselle, jos kukaan ei ymmärrä?

Neh. Pitäisi kai uskoa ensin, jotta voisi saada synninpäästön. Armoa yritän opetella kyllä.

• flowersreally kirjoitti:

Neh. Pitäisi kai uskoa ensin, jotta voisi saada synninpäästön. Armoa yritän opetella kyllä.

Ai uskoa mihin? INTJ:t on varmaan aika monien mielestä "vaikeita" ihmisiä ja eikös tuo ole etenkin naisille varsin harvinainen luokittelu. Mutta armoa just sitä kautta, että kaikki mitä tuohon liittyy ei ole mitään vikoja ja vaan enemmän vaan sitä että ympäristö ei ole tottunut niihin. Miten sulla %-mittarit asettuu: jouduitko johonkin äärilaitaan eli nurkkaan?

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Ai uskoa mihin? INTJ:t on varmaan aika monien mielestä "vaikeita" ihmisiä ja eikös tuo ole etenkin naisille varsin harvinainen luokittelu. Mutta armoa just sitä kautta, että kaikki mitä tuohon liittyy ei ole mitään vikoja ja vaan enemmän vaan sitä että ympäristö ei ole tottunut niihin. Miten sulla %-mittarit asettuu: jouduitko johonkin äärilaitaan eli nurkkaan?

No uskoa testiin, siihen, että itse vastaa rehellisesti, taivaan isään, katumukseen tai mihin vaan. Uskostahan synninpäästössä on kyse. Aika armottomat prosentit oli, assertiivisuus 100% ja moni muu 80% tienoilla, se intuitiivisuus-realistisuus oli vaan jotain 60-70 välillä. Olisi pitänyt tietysti laittaa tarkat luvut ylös ja tehdä testi 1kk päästä uudestaan.

No uskoa testiin, siihen, että itse vastaa rehellisesti, taivaan isään, katumukseen tai mihin vaan. Uskostahan synninpäästössä on kyse. Aika armottomat prosentit oli, assertiivisuus 100% ja moni muu 80% tienoilla, se intuitiivisuus-realistisuus oli vaan jotain 60-70 välillä. Olisi pitänyt tietysti laittaa tarkat luvut ylös ja tehdä testi 1kk päästä uudestaan.

Mulla ainakin selain muistaa ne prosentit, kun menin englanninkieliselle sivulle https://www.16personalities.com/intj-relationships-dating . Olen siis itse introvertti, mutta vielä enemmän laidassa olen tuossa J-P asteikolla. Olen mieltänyt sen niin, että se P on monessa asiassa itselle helppo ominaisuus ja vaikeuksia tulee vain työyhteisössä kun pitäisi olla tarkkoja suunnitelmia.

Se synninpäästö oli huono termi. Ehkä tarkoitin juuri sitä armoa. Mä en hanskaa näitä uskonnollisia tai henkisiä juttuja.

• scrg kirjoitti:

Mulla ainakin selain muistaa ne prosentit, kun menin englanninkieliselle sivulle https://www.16personalities.com/intj-relationships-dating . Olen siis itse introvertti, mutta vielä enemmän laidassa olen tuossa J-P asteikolla. Olen mieltänyt sen niin, että se P on monessa asiassa itselle helppo ominaisuus ja vaikeuksia tulee vain työyhteisössä kun pitäisi olla tarkkoja suunnitelmia.

Se synninpäästö oli huono termi. Ehkä tarkoitin juuri sitä armoa. Mä en hanskaa näitä uskonnollisia tai henkisiä juttuja.

Mä sain tuosta assertiivisuudesta 77%, mutta en vielä oikein tajunnut mitä se mittaa. Kaipa senkin pitäisi jakaa ihmiset jotenkin tasaisesti 50% kahden puolen...

• MrHedgehog

• Joo, mulla on periaatteessa sisälukutaito mutta ymmärtäminen vähän hidasta koska tuo assertiivinen/turbulentti ei vaan oikein hahmottunut eikä ehkä vieläkään. Turbulentti siis stressaa enemmän ja näkee vaikkapa vaivaa tehdäkseen hyvän ensivaikutelman.

Sitten mitä enemmän ulottuvuuksia yritetään tuoda mitattavaksi, niin sitä enemmän ne tuppaavat olemaan toisistaan riippuvaisia.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Sulla on sitten joku erikoinen selain. Jos mä menen osoitteeseen https://www.16personalities.com/istp-relationships-dating niin en kyllä näe omia prosenttejani.

Työyhteisössä voi tulla ongelmia myös jos on liian tarkat suunnitelmat. Ja usein tuleekin.

Joo, tuolla "out theory" osiossa on paljon kivoja kombinaatioita että miten se A/T vaikuttaa mm. strategiseen toimintaan. Onhan se kiva jos virallisen testin toimesta kutsutaan idealistiseksi... jotain. Unohdin jo. Niin ja huomasin että kieli millä vastaa kysymyksiin vaikuttaa tuloksiin myös.

• flowersreally
        flowersreally kirjoitti:

Sulla on sitten joku erikoinen selain. Jos mä menen osoitteeseen https://www.16personalities.com/istp-relationships-dating niin en kyllä näe omia prosenttejani.

Työyhteisössä voi tulla ongelmia myös jos on liian tarkat suunnitelmat. Ja usein tuleekin.

Joo, tuolla "out theory" osiossa on paljon kivoja kombinaatioita että miten se A/T vaikuttaa mm. strategiseen toimintaan. Onhan se kiva jos virallisen testin toimesta kutsutaan idealistiseksi... jotain. Unohdin jo. Niin ja huomasin että kieli millä vastaa kysymyksiin vaikuttaa tuloksiin myös.

Hah. " out theory" = " our theory". Yes, totally out.

Windows 7 Google Chrome, mutta sen osoitteen jälkeen on valittava vielä "personality types" ja sitten joku tyypeistä (vaikka nyt se miekkahemmo protagonist) ja sitten se oma tulos näkyy mulla oikeassa laidassa.

Tarkoitatko että kieli vaikuttaa tuloksiin vai vastauksiin? Kun sillai jos pitää englanniksi kommunikoida, niin pitää sanoa please ja muutenkin vähän pehmentää sanomisiaan niin valitsisiko sitten vastausasteikosta vaihtoehdon vähän keskemmältä. Ja yksittäisen kysymyksen kanssa muutenkin joskus vähän arpapeliä: niinku nyt esim. "stressaanko?"- no riippuu varmaan aika paljon miten sitä olettaa muiden ymmärtävän sen asteikon. Mutta jos sait tosiaan 100% A:ta, niin mikäänkö ei koskaan stressaa?

"Ja usein tuleekin. "

Eli sulla on melkein 100% J:tä ja siis raivostuttaa tyypit, jotka pilaa sun suunnitelmat? :D

Pitääpä lukea se theory. Tuollahan oli vinkkejä myös parisuhteen etsintään. Oli vihjattu joillekin tyypeille, että esim. introv/ekstrov täydentäisi toisiaan, mutta mä en vaan jaksaisi ekstroverttejä kovin kauan. Nuo muut ei ole sillä tavalla kynnyskysymyksiä.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Windows 7 Google Chrome, mutta sen osoitteen jälkeen on valittava vielä "personality types" ja sitten joku tyypeistä (vaikka nyt se miekkahemmo protagonist) ja sitten se oma tulos näkyy mulla oikeassa laidassa.

Tarkoitatko että kieli vaikuttaa tuloksiin vai vastauksiin? Kun sillai jos pitää englanniksi kommunikoida, niin pitää sanoa please ja muutenkin vähän pehmentää sanomisiaan niin valitsisiko sitten vastausasteikosta vaihtoehdon vähän keskemmältä. Ja yksittäisen kysymyksen kanssa muutenkin joskus vähän arpapeliä: niinku nyt esim. "stressaanko?"- no riippuu varmaan aika paljon miten sitä olettaa muiden ymmärtävän sen asteikon. Mutta jos sait tosiaan 100% A:ta, niin mikäänkö ei koskaan stressaa?

"Ja usein tuleekin. "

Eli sulla on melkein 100% J:tä ja siis raivostuttaa tyypit, jotka pilaa sun suunnitelmat? :D

Pitääpä lukea se theory. Tuollahan oli vinkkejä myös parisuhteen etsintään. Oli vihjattu joillekin tyypeille, että esim. introv/ekstrov täydentäisi toisiaan, mutta mä en vaan jaksaisi ekstroverttejä kovin kauan. Nuo muut ei ole sillä tavalla kynnyskysymyksiä.

No kokeile testiä eri kielillä, niin ymmärrät mitä tarkoitan. Ei siellä kukaan totea et 'mam, I sure hope you enjoyed our test.

Valitettavasti mua harvoin raivostuttaa kukaan, mut huomaan että minä raivostutan, tahtomattani. Kaikki ei pidä selkeistä suunnitelmista ja...niin.

Ja nythän päästään uskon juurille. Miten mikään, joka antaa tulokseksi 100%, voisi olla uskottavaa. Taas lähtöruudussa. Voi ei.

No kokeile testiä eri kielillä, niin ymmärrät mitä tarkoitan. Ei siellä kukaan totea et 'mam, I sure hope you enjoyed our test.

Valitettavasti mua harvoin raivostuttaa kukaan, mut huomaan että minä raivostutan, tahtomattani. Kaikki ei pidä selkeistä suunnitelmista ja...niin.

Ja nythän päästään uskon juurille. Miten mikään, joka antaa tulokseksi 100%, voisi olla uskottavaa. Taas lähtöruudussa. Voi ei.

Kokeilen varmasti joskus. Mulla on varmaan joku pakkomielle selvittää kaikenlaisten systeemien toimintalogiikkaa. Sen sivuston toimintalogiikka ei ihan auennut, koska se oma tulos "heräsi" sieltä vasta parin kliksuttelun jälkeen, mutta nyt se näkyy suoraan. En mä nytkään sitten ruvennut neuvomaan, kaivoin vain sulle oikean linkin. ;)

• scrg kirjoitti:

Kokeilen varmasti joskus. Mulla on varmaan joku pakkomielle selvittää kaikenlaisten systeemien toimintalogiikkaa. Sen sivuston toimintalogiikka ei ihan auennut, koska se oma tulos "heräsi" sieltä vasta parin kliksuttelun jälkeen, mutta nyt se näkyy suoraan. En mä nytkään sitten ruvennut neuvomaan, kaivoin vain sulle oikean linkin. ;)

Tein testin uudelleen englanniksi ja muut mittarit -2% suomeksi tehtyyn verrattuna, mutta lievä S keikahti lieväksi N:ksi. Ei riitä kielitaito tekemään tuota muilla kielillä, mutta arvaisin, että englanninkielinen kysymyspatteristo on ehkä uudempi versio ja erilainen muista ja ne muut on keskenään samanlaisia.

Niin joo ihan loogista, että 100%:sta ei raivostuta. Se olisi se turbulentti kaksoissiskosi joka kiehuisi yli.

" Miten mikään, joka antaa tulokseksi 100%, voisi olla uskottavaa. "

Sä voisit ilmoittautua vapaaehtoiseksi kalibroimaan niiden testiä.

• MrHedgehog

ISTJ-A.

• JossainMuualla

ESTJ-A

• Ex------Pua

Tuon mukaan olen autisti ja ikuinen neitsytsetä :,(

• Vittumainenjustiina

Kun ISTJ:t sanovat tekevänsä jonkin asian loppuun, he myös tekevät sen. He hoitavat velvollisuutensa hinnalla millä hyvänsä, ja heitä hämmästyttää ihmiset, jotka eivät pidä sanojaan samalla tavalla. ISTJ:iden epäsuosioon pääsee helposti laiskuudella ja epärehellisyydellä. Näin ollen ISTJ:t myös tykkäävät useimmiten työskennellä yksin, tai sitten auktoriteetin ja sen hierarkian pitää olla heille hyvin selvää, jotta he voivat määritellä ja saavuttaa tavoitteensa ilman väittelyä tai huolta siitä, että muut eivät ole luotettavia.

ISTJ:illä on terävä, faktoihin perustuva mieli, ja he suosivat itsenäisyyttä ja omavaraisuutta muihin turvautumisen sijaan. Riippuvuus muista on ISTJ:iden mielestä usein heikkous, ja heidän intohimonsa velvollisuuksiin, varmuuteen ja pettämättömään henkilökohtaiseen integriteettiin estää astumasta moiseen ansaan.

Tämä integriteetin tunne on ISTJ:iden ydin ja menee heidän mieltäänkin pidemmälle – ISTJ-persoonallisuudet kiintyvät tarkasti määriteltyihin sääntöihin ja ohjeisiin hinnasta huolimatta ja paljastavat omat virheensä sekä kertovat totuuden silloinkin, kun sillä on tuhoisat seuraukset. ISTJ:ille rehellisyys on paljon tärkeämpää kuin emotionaaliset seikat, ja heidän suorasukainen lähestymistapansa aiheuttaa sen, että muut virheellisesti pitävät ISTJ:itä kylminä ja jopa robottimaisina. Tämän persoonallisuustyypin ihmiset kamppailevat tunteiden ilmaisun ja kiintymyksen kanssa, mutta väite, että he eivät tunne mitään tai että heillä ei ole persoonallisuutta, on todella satuttava.

Tunnistan itseni :D Jääräpäinen, omistautunut, looginen ja raa'an rehellinen.

• Vittumainenjustiina

Masennusjaksoni aikana olin vakaasti arkkitehti, mutta vaikka introverttiydestä ei paranekaan, niin olen päässyt eroon ylimääräisestä manipulatiivisuudestani :'D

• atännä

Taas MBTI-testi. Tämä on ollut täällä aiemminkin. Olen INFP. Aika monelle muullekin palstalaiselle näyttää tuota, vaikka meikäläisiä on vain 4 % väestöstä.

• https://www.16personalities.com/infp-relationships-dating

"INFPs are dreamy idealists, and in the pursuit of the perfect relationship, this quality shows strongest. "

Täällä on ollut muutama muukin asia aiemmin. Introvertteja on väestöstä ehkä puolet, mutta palstalla varmasti paljon enemmän.

• INFP-t

• ISTP. Osa kuvaustekstistä on aivan päin mäntyä, minkä selittää hyvin se, että kolme viidestä palkista oli melkein 50 %. Kysymyksenasettelusta riippuen nuo voisivat sitten keikahtaa kummalle puolelle tahansa, mikä kertonee testin rajoittuneisuudesta.

• Ja itse asiassa tuossahan kehotetaan välttämään maltillisia vastauksia, eli tarkoitus on liioitella omia ominaisuuksia, jotta testi voi sitten kertoa liioitellun kuvauksen sinusta. Paskaa ruskeammasta päästä, siis.

• HC-ätmel kirjoitti:

Ja itse asiassa tuossahan kehotetaan välttämään maltillisia vastauksia, eli tarkoitus on liioitella omia ominaisuuksia, jotta testi voi sitten kertoa liioitellun kuvauksen sinusta. Paskaa ruskeammasta päästä, siis.

Se kuvaus on ymmärtääkseni aina jokin niistä kuudestatoista. Eli jos sun palkit on 50% kohdalla, niin paras kuvaus on sumealla logiikalla yhdistää ne kuvaukset eri puolilta.

• scrg kirjoitti:

Se kuvaus on ymmärtääkseni aina jokin niistä kuudestatoista. Eli jos sun palkit on 50% kohdalla, niin paras kuvaus on sumealla logiikalla yhdistää ne kuvaukset eri puolilta.

Jos piirteitä on neljä ja persoonallisuustyyppejä 16, piirteet ovat todennäköisesti binäärisiä. Kaksi potenssiin neljä on yhtäsuuri kuin kuusitoista. Sumean logiikan sijaan piirteestä vain valitaan voitolla oleva vaihtoehto, vaikka se olisi vain yhden prosenttiyksikön verran voitolla eli 51 %. Tällöin keskivälille asettuva ihminen on kysymyksenasettelun aiheuttamasta kohinasta riippuen testin mielestä esimerkiksi joskus introvertti ja joskus ekstrovertti.

• HC-ätmel kirjoitti:

Jos piirteitä on neljä ja persoonallisuustyyppejä 16, piirteet ovat todennäköisesti binäärisiä. Kaksi potenssiin neljä on yhtäsuuri kuin kuusitoista. Sumean logiikan sijaan piirteestä vain valitaan voitolla oleva vaihtoehto, vaikka se olisi vain yhden prosenttiyksikön verran voitolla eli 51 %. Tällöin keskivälille asettuva ihminen on kysymyksenasettelun aiheuttamasta kohinasta riippuen testin mielestä esimerkiksi joskus introvertti ja joskus ekstrovertti.

No mitä sitä testin tekijöiden teoriaa luin, niin ei senkään puolesta tarvitse olettaa että nuo olisi binäärisiä. Ne äärilaidan lukemat on niitä, mitkä tekee meistä erikoisia.

Sitten noiden tyyppien lisäksi vaikuttanee vielä muitakin juttuja, esim. nuohan ei suoraan kerro mitään jostain sosiaalisesta, kielellisestä tai loogisesta älykkyydestä ja ne ei kai voi olla vaikuttaamatta miten se persoonallisuustyyppi sitten ilmenee. Ja edelleen sitten ihmisen oma arviointikyky ja rehellisyys on tekijöitä joita voi epäillä. Ja siinä mielessä noi on kakkaa, ettei noita kannata jonain kohtalon määräävänä horoskooppina ottaa.

• scrg kirjoitti:

No mitä sitä testin tekijöiden teoriaa luin, niin ei senkään puolesta tarvitse olettaa että nuo olisi binäärisiä. Ne äärilaidan lukemat on niitä, mitkä tekee meistä erikoisia.

Sitten noiden tyyppien lisäksi vaikuttanee vielä muitakin juttuja, esim. nuohan ei suoraan kerro mitään jostain sosiaalisesta, kielellisestä tai loogisesta älykkyydestä ja ne ei kai voi olla vaikuttaamatta miten se persoonallisuustyyppi sitten ilmenee. Ja edelleen sitten ihmisen oma arviointikyky ja rehellisyys on tekijöitä joita voi epäillä. Ja siinä mielessä noi on kakkaa, ettei noita kannata jonain kohtalon määräävänä horoskooppina ottaa.

Kuinka niin? Tuohan kutsuu ihmistä joko introvertiksi tai ekstrovertiksi. I tai E, mitään kolmatta kirjainta, joka merkitsisi keskiväliä, ei taida olla. Siinä on vain kaksi tilaa eli se on binäärinen.

• HC-ätmel kirjoitti:

Kuinka niin? Tuohan kutsuu ihmistä joko introvertiksi tai ekstrovertiksi. I tai E, mitään kolmatta kirjainta, joka merkitsisi keskiväliä, ei taida olla. Siinä on vain kaksi tilaa eli se on binäärinen.

Nuo termit on kai aika vakiintuneita, osa kai melkein sadan vuoden takaa ja toiseksi I/E jako on yksinkertainen ja mahdollistaa ne 16 "stereotyyppistä" kuvausta, joista useimmat löytää jotain tuttua. Teoria kyllä puhuu continuum:ista, joka on kai jatkumo.

• adasdasdas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe