eläkevakuutusyhtiö SCANDIA LIFE kusettaa

perään vedetty

veivät multa 100 tuhatta e eläkesäästöjä...... katsotaan maksavatko..

10

10810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopo.nen

Joten miksi itkeä?

• Tauno-isä

Hän kun tietämättömänä nuorena yrittäjänä meni tekemään sopimuksen josta tuskin on koskaan mitään hyötyä. Ei voi lakasta säästämästä ja kulut vievät kaiken säästöiistä. Suurin osa ei tiedä mikä lopputulos on näissä eikä myyjät kerro tai eivät edes itsekään tiedä

• määvaa

Sattui silmään viestisi ja nyt vähän huolettaa. Jos oot vielä linjoilla niin kerropas tarinasi, mitä tapahtui??? Ite oon (vasta) vuoden "säästäny" samaiseen yhtiöön, mitä mieltä?

• yksi kusetetuista

Joku ko. yhtiön kusetettu eläkesäästäjä on saanut positiivisen päätöksen raastuvassa, koska kuluveloituksista ei eläkesäästötuotetta myytäessä ei kerrottu mitään. Scandia Life joutuu myös ko. 1 %:n kuluveloituksen maksamaan takaisin korkoineen.
        Tietääkö joku tarkemmin oikeus-prosessista. Voitaisiinko nostaa esim. ryhmäkanne ko. yhtiötä vastaan!

• Rahat takaisin
        yksi kusetetuista kirjoitti:

Joku ko. yhtiön kusetettu eläkesäästäjä on saanut positiivisen päätöksen raastuvassa, koska kuluveloituksista ei eläkesäästötuotetta myytäessä ei kerrottu mitään. Scandia Life joutuu myös ko. 1 %:n kuluveloituksen maksamaan takaisin korkoineen.
        Tietääkö joku tarkemmin oikeus-prosessista. Voitaisiinko nostaa esim. ryhmäkanne ko. yhtiötä vastaan!

Skandialle voi tuon ennakkopäätöksen perusteella valittaa ja vaatia hallinnointikulujen poistoa sekä jo maksettujen hallinnointikulujen hyvitystä.

Kuluttajaviraston sivuilla on aiheesta lisätietoa ja mm. esimerkkipohja valituskirjelmästä.

• toinen kusetettu
        yksi kusetetuista kirjoitti:

Olen mukana jos ryhmäkanne nostetaan, minuakin V...ttaa tuo Skandian kusetus !

• Onko niin että Scandia Lifesta ei saa rahojaan takasin ja siitä ei pääse eroamaankaan.
      Kuulostaa ihan Directan toiminnalta, senkään kanssa ei voinut neuvotella.

• Juu tuu

Voisi puhua esimerkiksi huijauksesta. Joka paljon lupaa, se vähän antaa.
        Perus-suomalainen sananlasku, mutta oletteko koskaan ajatelleet sitä, että Teidän markkinaeläkerahanne voidaan syödä yhdessä yössä? Ei niin epätodennäköistä, mutta kuitenkin todennäköistä.

• Juu tuu

Perus-suomalainen sananlasku, mutta oletteko koskaan ajatelleet sitä, että Teidän markkinaeläkerahanne voidaan syödä yhdessä yössä? Ei niin epätodennäköistä, mutta kuitenkin todennäköistä.

• pc
        Juu tuu kirjoitti:

Rahastoyhtiöillä on palvelumaksuja tekemästään työstä. Palvelumaksut vaihtelevat yhtiöittäin. Perittäviä kuluja voi tulla kaupankäynnistä (osto- ja myyntipalkkiot), hallinnoimisesta, varojen säilyttämisestä jne. Jos jollakulla perittävä palkkio esim. 100 000 € / vuosi tarkoittaisi se Scandian tapauksessa (kun se perii 1 %:n hallinnointipalkkion) säästösumma on 10 000 000 €!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      123
      1694
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1242
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1191
    Aihe