Mies vetäytyy, ei puhu

Minussa_aina_vika

Aina, kun meillä on ongelmia tai väärinkäsityksiä, mies lopettaa yhtäkkiä puhumisen. Minusta se tuntuu pahalta. Haluaisin selvittää asiat. Hän menee vain nukkumaan ja sanoo, ettei hänellä ole mitään ongelmia. Ongelmat ovat vain minulla. Näin siis myös silloin, kun hän itse on puhunut minulle tylysti tai käyttäytynyt vihaisesti. Mikään ei auta. Olen pyytänyt anteeksi, jos mies on sanonut minun tehneen jotain, mikä häntä ärsytti. Itse hän ei voi koskaan pyytää anteeksi. Kaikkiin hänen sanoihinsa ja tekoihinsa on aina niin hyvä syy: minä. Meillä voi olla ihan mukava päivä yhdessä, mutta sitten mies yhtäkkiä sanoo jotain loukkavaa ja syyttelee minua kaikesta. Pyydän anteeksi, mutta se ei riitä. Hän vetäytyy omiin olohinsa ja viettää koko illan kännykän ja tietokoneen kanssa.
Kun menen ystävällisesti puhumaan hänelle, hän vain jatkaa syyttelyä. Ja sanoo, että miksi minä aina aiheutan ongelmia. Kaikki väärinkäsitykset ja muut ovat yksoikoisesti minun vikani ja niistä ei voi puhua, sillä ongelmathan ovat yksin minulla.

Mies nukkuu sitten rauhassa ja minä koitan rauhoittua ja saada unen päästä kiinni, vaikken yhtään ymmärrä, mitä tein taas väärin.

Tämä on todella rasittavaa. Tunnen olevani maailman tyhmin ihminen, joka aiheuttaa ilmeisesti ongelmia pelkällä olemassaolollaan.

30

1748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva47vHerra52

Kuule Hei. Unohda seuraavalla kerralla tuo miehesi "marttyyrius" ja mene itse tyytyväisenä sen kännykkäsi tai tietokoneesi seuraan ja unohda anteeksipyynnöt! Älä anna toisen käyttää tuollaista naurettavaa valtaa sinuun. Älä estä omalla käytökselläsi miehen kasvamista joka hänen on pakko käydä läpi jossain vaiheessa.

• Minussa_aina_vika

Kiitos hyvästä neuvosta! En ole osannut nähdä asiaa noin. Itsehän olen mahdollistanut tuon marttyyriasenteen, kun olen hakenut sopia keinolla millä hyvänsä.

Ostinkin juuri hyvän kirjan. Sitä voin alkaa lukea, jos syyttely ja mykkäkoulu taas alkavat. En ala pyytelemään anteeksi, mutten myöskään ole suuttunut tms. Kunhan vain itsekin vetäydyn omaan rauhaani, jollei toisen seura miellytä.

Isot, tärkeät asiat pyrin kyllä edelleen puhumaan asialliset läpi, mutta nämä päivittäiset syyttelykierteet jätän nyt itseni ulkopuolelle.

• rajatonmies

Oletpa naismaisen nalkuttajan löytänyt mieheksesi. Jotkut minun ex-naisystäväni käyttäytyivät juuri noin. Ensin vängätään riitaa tuntikaupalla, ja jos sanoo vastaan, niin mennään nukkumaan ja "ei mulla mitään, mieti itseäs vaan".

• teotmerkitsevät

Olen pahoillani, mutta minulle kuulostaa väkisinkin sille että olisit oman kiusaajasi kanssa parisuhteessa. Sinun tunteitasi ei arvosteta, saati oteta huomioon, vaikka olet siitä monet kerrat sanonut. Toistuvien tapahtumien perusteella voi jopa olla narsistin vikaa, koska jos syyttää ilman mitään selitystä, niin silloin jo haluaa nähdä toisen pahoittavan mielensä.

Ota oman henkinen hyvinvointisi tosissasi ja mene vaikka ihan psykologille puhumaan siitä miltä sinusta tuntuu tällä hetkellä parisuhteesi takia. Apua kumminkin saa.

• Minussa_aina_vika

Tuo "ei mulla mitään, mieti itseäs vaan" on hyvin tuttua.

Välillä tuntuu, että tämä nyt on elämässä erittäin pieni ongelma, mutta huomaan kyllä, että tämä kaikki nakertaa itsetuntoani. Olen muuttunut epäsosiaalisemmaksi ja tunnen olevani ruma ja typerä.

Enkä väitäkään, että itse olisin mitenkään täydellinen, mutta jotain hyvää kai minussakin voi olla.

Jos tilanne jatkuu, täytyy kai hakea keskusteluapua. Parisuhdeterapiaakin ehdotin, mutta se ei käy, koska kaikki vika ja ongelmathan ovat minussa.

Mies nukkuu vielä ja pelkään, millä tuulella hän nousee ylös. Saanko heti syyttelyä siitä, että puhuin eilen "paskaa" koittaessani kertoa, että minusta tuntuu pahalta. Siihen kun mies töksäytti heti, ettei hän mitään sille voi, jos aiheutan ongelmia omassa päässäni.

Onneksi mies lähtee tänään kavereiden kanssa ulos. Täytyy vain olla hiljaa ja puhua ystävällisesti siihen asti.

• lolloll

Kannattaa mennäkin vaikka terapeutille. Voit vaikka saadakin apua, niinkuin miehesi toivoo....saat ehkä apua siihen liialliseen kiltteyteesi jota harrastat miestäsi kohtaan.

• Minussa_aina_vika

Mies nousi ylös ja käyttäytyy niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tekee tiukkaa hymyillä ja olla ystävällinen, sillä en saa mielestäni eilisillan syyttelyä ja vähättelyä. En halua ottaa asiaa puheeksi, sillä tiedän, että mies vain sanoisi minun jankuttavan turhista asioista. Hän on sanonut monta kertaa, että minun tunteeni ovat vain minun ongelmani.

Huomenna tapaan erään tuttavan. Hän ei ole sillä tavalla läheinen, että voisin tästä kaikesta puhua, mutta ehkä jo se tekee hyvää, että pääsen irti kotoa.

Tiedän, että mies suuttuu siitä, että lähden ulos ja jopa juon viiniä. Mutta aion palatessani vain hiljaa hiipiä vierashuoneeseen ja olla puhumatta mitään. Lapsellista ehkä, mutta en jaksa myöskään enää paikkailla välejämme ja pyydellä anteeksi kaikkea.

Mies sanoo usein, että haluaa omaa aikaa. Nyt taidan itse olla sen tarpeessa. Ja ystävien.

• Minussa_aina_vika

Heh, tajusin juuri, että nyt kuulostan itse aikamoiselta marttyyriltä. Koitan olla niin, etten ainakaan syylistä toista millään tavoin. Mutta omaa rauhaa ja aikaa nyt kyllä kaipaan.

• oiuououy

Et sinä mikään marttyyri ole, jos odotat suhteeltanne normaalia kommunikointia - tai edes normaalia hyvää käytöstä mieheltäsi. Valitettavasti tuossa tilanteessa mikään ei saa suhteestanne normaalia. Miehesi syyttely ja vähättely sinua kohtaan on täysin epätervettä.

• oiuououy

Ei teillä ole mitään parisuhdetta. On vain syyllinen ja syytön. Tuolta pohjalta ei oikeaan parisuhteeseen ponnisteta.

• tuhoisatapa

Juuri erään tapauksen myötä tulin lukeneeksi mykkäkoulusta. Sen sanottiin vaikuttavan todella vahvasti ja tuhoavasti parisuhteessa. Se on myös henkistä väkivaltaa vaikka ei ensimmäisenä tulisi mieleen. Luulen että sitä vähätellään koska on usein naisten käyttämä ase riidoissa. Mutta se vaikuttaa juuri siten että se jonka kumppani vetäytyy, usein hämmentyy ja haluaa selvittää että mikä toisella on ja miksi hän ei puhu. Hänelle tulee ehkä syyllinen olo, ahdistusta ja yksinäisyyden tunne. Ja koska ei saa vastausta kysymykseen miksi, alkaa mielessään kehitellä erilaisia syitä miksi kumppani vetäytyy. Mykkkoulu nakertaa palan itseluottamuksesta ja on todella tehokas silloin kun yritetään päästä eroon jostakin ihmisestä ilman suurtakaan vaivannäköä koska he lopulta antavat periksi kun eivät saa mitään irti. Mutta monille se on siihen mennessä aiheuttanut paljon pahaa oloa. Mykkäkoulu on yksi pahimpia tapoja näyttää halveksuntaa toista kohtaan. Nämä tunteet tulivat itselleni kun eräs ystäväni yhtäkkiä lakkasi puhumasta minulle. Tosin minun tilanteessa hän ei sanonut mitään syytäkään. Ei yhtään mitään paitsi että älä ota yhteyttä, se saa minut vihaiseksi. Sinun tapauksessa ap. mies ei kunnioita tunteitasi lainkaan. Luin myös neuvoja ja sanottiin ettei kannata vastata mykkäkouluun mykkäkoululla. Mutta ei myöskään kannata väkisin yrittää kysyä syytä koska he tavallaan saavat siitä vahvistuksen syilleen ja tuppaavat vetäytymään vain lisää. Mutta sinun kannattaa etsiä googlettamalla joko silent treatment(jos osaat englantia) tai mykkäkoulu. Toivon että suhteesi ongelmat selviävät, toki mahdollinen ero on edessä jos noin tuhoavaa käytöstä on. Tuo on henkistä väkivaltaa mitä miehesi tekee. Ja muillekin, kunnioittakaa puolisoanne sen verran ettette sorru mykkäouluun koska se ei oikeasti ole mikään toista huomioon ottava ratkaisu kuten usein luullaan. Luullaan että on parempi vetäytyä kuin huutaa mutta valitettavasti se on itse asiassa tuhoisampaa koska kun toinen huutaa niin ainakin saa syyn, ainakin tietää missä mennään.

• elämäonvalintoja

No näitä löytyy niin miehistä ja naisista. Minä olin aivan kuten miehesikin aikaisemmin. Minusta exä oli nalkuttava akka ja piutpaut annoin hänen nalkutuksistaan. Tosin oli hän joutavastakin nalkuttava, ja muutenkaan ei lopulta käyty yhteen, mutta toisaalta huomasin eron jälkeen tuon marttyyriasenteen itsessäni. Oli vaikea myöntää sen olemassaolo. Ja oli vaikea myöntää olevansa heikko monella muullakin alueella. En osannut kertoa tunteista, kuin vasta ääritilanteessa ja silloinkin väärin. Mutta onneksi sain järkeä päähäni eron aikoihin ja menin itseeni. Nykyisin minulla on aivan fantastinen suhde naiseen ja kumpikin on niin avoimia, kuin vaan voi olla. Pystymme puhumaan seksistä, tunteista, arjesta, juhlasta....ihan mistä vaan ja milloin vaan. Tuskin riitelemme mistään asiasta ikinä, vaan keskustelemme. Ja kummankaan ei varmasti tarvitse olla yhtämieltä toisen kanssa, mutta kumpikin pitää itsestäänselvänä, että pitää perustella mielipide tai asia, eikä vaan olla jotain mieltä.
      Mutta kaikki lähtee jokatapauksessa ihmisestä itsestään ja halusta tehdä jotain asioita. Miehesikin joko alkaa puhumaan tai ei. Sen pitää haluta sitä itse ja siihen ei voi pakottaa. Ei sinuakaan voi pakottaa mihinkään. Sinä päätät elämästäsi ihan itse. Niin tein minäkin ja erosin. Etsin itseni ja nautin nyt elämästäni täysin. Mutta voisin manata asiaa vaan täälläkin...

• Minussa_aina_vika

Kävin eilen illalla baarissa kaverin kanssa. Mies on nyt minulle vihainen. Sanoi, ettei hän enää ikinä tule edes kotipihalle kanssani. Olen aivan murtunut. Miten ihmeessä tässä on käynyt näin? Mies meni makuuhuoneeseen ja "vanhan tavan" mukaan menin hänen perässään. Huomasin taas pyyteleväni anteeksi. Mies makasi sängyllä hymyillen. Sanoi, että "jos ikinä olet jonkun toisen kanssa, näet kyllä ettei sekään mies kestä sinua".

Minä sanoin, että nyt haluaisin hänen pyytävän anteeksi sanojaan, sillä ne loukkaisvat minua. Hänen anteeksipyyntönsä oli tällainen: "Anteeksi, että sanoin rumasti, mutta minun oli pakko sanoa niin, koska itse olit niin tyhmä."

Sen jälkeen mies alkoi valittaa siitä, etten anna hänelle tarpeeksi seksiä. Olin kuulemma torjunut hänet monta kertaa tällä viikolla. Ilmeisesti minun olisi pitänyt hänen mykkäkoulunsa keskellä mennä vielä huolehtimaan hänen tarpeistaan. Seksiä hän on saanut kolme kertaa tällä viikolla. Mutta hän on nyt vihainen siitä, etten halunnut toissapäivänä tulla sänkyyn hänen vierelleen. Olin siivonnut koko päivän ja muistan hänet löhöilemässä sängyllä, enkä todellakaan ollut kiinnostunut seksistä hänen kanssaan. Menin polkemaan kuntopyörällä sen sijaan.

Nyt olen juuri niin pettynyt, että ajattelen toteuttavani miehen puheet. Ei sitten mennä edes kotipihalle yhdessä. Ei kauppaan, eikä samaan junaan. Ei yhtään mihinkään.

Erota täytyy, se on nyt selvä. Kun kerran olen hänen mielestään niin tyhmä ja huono ihminen, on ero varmasti hänellekin helpotus.

• elämäonvalintoja

No itse minulle kanssa pidettiin vastaavia luentoja exän toimesta. Ja vielä joskus niistä masennuin. Mutta jälkeenpäin vaan naurattanut, kun nykyisen mielestä olen mitä ihanin ja huomaavaisin mies, ketä hän on ikinä tuntenut. Olin varmaan jo tuolloinkin ihan samanlainen luonteeltani, mutta tietenkin hänen käyttäytymisensä minua kohtaan aiheutti sen, että en kovin hyvin häntäkään huomioinut. Minulle näytettiin monesti jo ovea ja kun sen kerran sitten mietin tosissani ja sanoin että ero on oikea vaihtoehto, niin se oliki hälle järkytys.

Niin se on sinunkin tapauksessa. Mies koittaa sinua latistaa ja alistaa, mitätöidä, mutta kun nostat kytkintä, alkaa itku. Mutta varaudu siihen. Sieltä voi tulla vaikka mitä vastaan. Mutta pidä hyvä ystävä lähellä ja pura se paha olo pois ja rakenna oma irrallinen elämä uusiksi. Näet, että maailma on ihana mesta. :)

• enolemitään

Minulla samanlainen mitätöivä ja alentava mies. Itkuporu alkaisi, jos sanoisin että haluan eron. Tänään nolasi minut kaupassa, kun halusin ostaa alevaatteen. Siitä vaatteesta tuli minulle ikuinen häpeävaate, sillä muistan tuon episodin aina kun puen tuon vaatteen päälle.

• sariC

Siskot siskot! Järki käteen! Jos tai kun mies kohtelee väärin, on erottava! Te olette sen arvoisia! Tottakai mies poruitkee, jos menettää vaimonsa syystä että on ilkeillyt tälle. Sehän on miehelle ihan oikein!

Ja vaate on tasan tarkkaan juuri sellainen, mitä siitä ajattelet. Nyt käytät vaatetta, ja muutat sen merkityksen täysin: itsenäisyyden, oman arvontunnon vaatteeksi.

• enolemitään
        sariC kirjoitti:

Siskot siskot! Järki käteen! Jos tai kun mies kohtelee väärin, on erottava! Te olette sen arvoisia! Tottakai mies poruitkee, jos menettää vaimonsa syystä että on ilkeillyt tälle. Sehän on miehelle ihan oikein!

Ja vaate on tasan tarkkaan juuri sellainen, mitä siitä ajattelet. Nyt käytät vaatetta, ja muutat sen merkityksen täysin: itsenäisyyden, oman arvontunnon vaatteeksi.

Kiitos tsemppauksesta. En vain ymmärrä, miksi pitää nolata muiden ihmisten silmissä. Onko tuo sitten merkki siitä, että toisella on heikko itsetunto.

• Sinussaeiolevikaa

Ota nyt hitossa ero tuollaisesta keskenkasvuisesta kakarasta! Tuommoinen "mies" on aika kaukana Miehestä! Normaalissa hyvässä suhteessa on luottamus ja vapaus toisen mennä ihan vain oman kaverinsa kanssa baariin, leffaan, kahville, mitä vain! Ja jälkeenpäin toiselta kysellään kiinnostuneena oliko kiva ilta jne. Ei tuollainen lapsellinen kiukuttelu ja uhittelu kuulu aikuiseen parisuhteeseen! Nosta pääsi pystyyn ja ilman että alat anella mitään turhia anteeksipyyntöjä kerro rauhallisesti tuo asia hänelle. Olet kyllästynyt hänen keskenkasvuisuuteen ja haluat erilaisen suhteen. Anna hänelle vapaus päättää haluaako edes yrittää muuttua vai onko parempi että lusikat menee saman tien jakoon. Älä hyvä nainen alistu kynnysmatoksi!

• arvonsatuntevaNAINEN

Mies tietää että alat ajatella ja nostat kytkintä jos vähänkin älli pelaa päässäsi. Alistaminen on mieheltä niin alaarvoistamista että sellaisen kanssa ei kannata vuosiaan pilata. Oikeesti nainen..

• voivoivoivoivoi

Katso väestöliiton parisuhdekurssin kielteinen kehä, antaa varmaan vastauksia riitelymalleista

• Rakasta_itseäsi

Voi että. Ap:n tilanne ihan kuin omani pari vuotta sitten. Olisin voinut itse kirjoittaa juuri nuo samat jutut silloin. Exäni kohteli minua juuri noin. Alentavasti ja syyllistäen. Otin eron. Se oli todella vaikeaa ja tein ratkaisua kauan.
      Ensin miehen jättää paheni, oli todella ilkkuvaa. Sitten yhtäkkiä muutui kuin taikaiskusta. Säätiön sovittua kaikki erokuviot. Kysyin miksi käytös muuttui, miksi ei enää esim. huuda ja hauku. Vastasi vain ettei enää tarvitse. Että niin.
      Yksin jääminen oli ensin vaikeaa, mutta kun itsetunto palautui elämä onkin jotain ihan muuta 😊, ihanaa!!
      Tsemppiä!!!!!!

• Rakasta_itseäsi

Teksti "korjaantui" puhelimen logiikalla.. käytöksen muuttumisesta tuossa selitin..

• Minussa_aina_vika

Eropaperit on laitettu, mutta saman katon alla ollaan. Tänään jopa kävimme kaupassa yhdessä. Menomatkalla puhuimme uutisista ja tietysti olimme jostain eri mieltä. Mies sanoi, ettei halua puhua asiasta enää. Sanoin kuitenkin vielä oman mielipiteeni, ja korostin sitä, etten ollut saanut vielä tilaisuutta perustella sitä. Mies alkoi huutaa kadulla ja nimitteli minua. Sanoin aivan rauhallisesti, ettei tuohon nyt ole tarvetta.

Koitin puhua muusta ja sanoin, ettei tästä nyt tarvitse riidellä. Mies veti mykkäkoulua koko kauppareissu ja heittäytyi kotona sängylleen mököttämään.

Sitten tuli syyttämään minua kaikesta ja sanoi, että olin muka suunnitellut koko riidan etukäteen (?), jotta en joutuisi auttaa häntä eräiden tärkeiden papereiden täyttämisessä. Minä sanoin, että totta kai autan, sehän on tärkeä asia. Mutta mielestäni meidän molempien täytyisi nyt vain pyytää anteeksi ja antaa pienten ongelmien olla.

Mies sanoi, ettei voi pyytää minulta anteeksi, sillä ansaitsin hänen käytöksensä tänään.

Selvä. Tämä on taas tätä. Siellä se löhöää marttyyrinä sängyllään ja ajattelee, että onpa hänellä paska vaimo. Ja typeräkin vielä.

Lapsellisesti alan itse ajatella, että jos kerran olen niin paska ja typerä, niin etsiköön jonkun mukavan ja viisaan auttamaan papereiden kanssa.

Miksi Suomessa harkinta-aika on niin pitkä? Rahallisesti meillä ei kummallakaan ole varaa juuri nyt muuttaa eri asuntoon.

Ap

• elämäonvalintoja

No harkinta-aika on pitkä ja jos on lapsia, niin sopimukset tehtävä niistäkin ja nekin kannattaa miettiä ihan kunnolla, koska niitä ei voi jälkeenpäin muuttaa kuin käräjillä jos kumpikin ei yhdessä niin halua. Mutta koko kivikkoinen tie kannattaa silti kulkea ja tukea pitää olla. Pitää saada purettua mieltään, enkä tarkoita sillä tätä sivustoa. Koska oikea aito ihminen on paras tähän, täällä voi kuka tahansa kirjoitella mitä sattuu.

Ja kämppäasiaa kannattaa kysellä kaupungilta. Ja sosiaalitoimistosta saa myös apua. Pidät lipun korkealla ja uskot, että vielä sunkin elämä hyväksi muuttuu, etkä anna pikku vastoinkäymisten polkea mieltä maahan. Huomaat vielä miten helppo on hengittää, kun pääset eroon ahdistavasta suhteesta. Ja luulen, että et ole ainut, joka siitä suhteenloppumisesta hyötyy. Kyllä se miehesikin oikeasti kärsii. Se vaan ei osaa katsoa syytä kuin muista.

Sitten annan vielä yhden lisävinkin jatkoa ajatellen... Tutkiskele itseäsi hetkisen eron jälkeen ja anna itsellesi aikaa. Rakenna sellainen omakuva itsestäsi ja ole ylpeä siitä mitä olet. Sitten voit olla valmis uuteen suhteeseen. Elä myönny missään enää vaan se on kummankin etu, että pidät kiinni tärkeistä asioista elämässäsi. Pysy rehellisenä niin sille toiselle, mutta eniten itsellesi. Se on yllättävän vaikeaa aluksi, mutta yksinkertaisuudessaan perkeleen toimivaa.

Jaksuja. :)

• Minussa_aina_vika
        elämäonvalintoja kirjoitti:

No harkinta-aika on pitkä ja jos on lapsia, niin sopimukset tehtävä niistäkin ja nekin kannattaa miettiä ihan kunnolla, koska niitä ei voi jälkeenpäin muuttaa kuin käräjillä jos kumpikin ei yhdessä niin halua. Mutta koko kivikkoinen tie kannattaa silti kulkea ja tukea pitää olla. Pitää saada purettua mieltään, enkä tarkoita sillä tätä sivustoa. Koska oikea aito ihminen on paras tähän, täällä voi kuka tahansa kirjoitella mitä sattuu.

Ja kämppäasiaa kannattaa kysellä kaupungilta. Ja sosiaalitoimistosta saa myös apua. Pidät lipun korkealla ja uskot, että vielä sunkin elämä hyväksi muuttuu, etkä anna pikku vastoinkäymisten polkea mieltä maahan. Huomaat vielä miten helppo on hengittää, kun pääset eroon ahdistavasta suhteesta. Ja luulen, että et ole ainut, joka siitä suhteenloppumisesta hyötyy. Kyllä se miehesikin oikeasti kärsii. Se vaan ei osaa katsoa syytä kuin muista.

Sitten annan vielä yhden lisävinkin jatkoa ajatellen... Tutkiskele itseäsi hetkisen eron jälkeen ja anna itsellesi aikaa. Rakenna sellainen omakuva itsestäsi ja ole ylpeä siitä mitä olet. Sitten voit olla valmis uuteen suhteeseen. Elä myönny missään enää vaan se on kummankin etu, että pidät kiinni tärkeistä asioista elämässäsi. Pysy rehellisenä niin sille toiselle, mutta eniten itsellesi. Se on yllättävän vaikeaa aluksi, mutta yksinkertaisuudessaan perkeleen toimivaa.

Jaksuja. :)

Kiitos tästä viestistä.

Aivan varmasti mieskin on pettynyt tähän suhteeseen. Lapsia ei onneksi ehditty tehdä. Siitä olen nyt todella iloinen.

Kyllä tämä kaikki on nyt kovin raskasta. Mies on vihainen avioeropapereistakin.

Jään miettimään tuota tekstiäsi. Kiitos muillekin kirjoituksista, luen myös ne vielä ajatuksella.

Ap.

• kukkurukuu_

"jotta en joutuisi auttaa häntä eräiden tärkeiden papereiden täyttämisessä."

Olit siis miehen mielestä aloittanut riidan välttääksesi paperien täyttämisen? Jaa... Mitä papereita täytätte? Onko erohakemus siis jo käräjäoikeudessa? Mitä muita papereita pitäisi täyttää? Oletteko miettineet ositusta? Tuleeko siitä jotain ilman lakimiestä?

• Audiatur_et_altera_pars

Pyydä miestäsi kirjoittamaan oma näkemyksensä asiasta tähän ketjuun jatkoksi. Vastaan sitten.

• ldlldldlld

Seurustelin aikanaan tuollaisen miehen kanssa. Se oli yhtä helvettiä kun mikään ei selvinnyt ja minä masennuin siinä missä toinen vaan koki ettei hänellä ole mitään vikaa koskaan. Tuossa suhteessa ei kyllä sinun hyvin käy. Minä en jäisi sillä niin kova tie oli sieltä sitten päästä takaisin elämään kiinni :(

Parempaakin on tarjolla! Voin kertoa omakohtaisesti!

• pysyjärjissäsi

tänne ei kannata kirjoitella asioitaan heti tulee paska viestejä käskevät jopa tappaa itsesi ym paskaa joka asiaan nämä samat henkilöt ottaa kantaa ja asiallisuus on kaukana

• iliu

No. Sinussa on yksi vika, ei kun korjaan, sinulla on vika, liika kiltteys. Siitä voi päästä eroon harjoittelemalla. Älä pyytele turhia anteeksi, älä suostu sietämään syyttelyä, rähjäämistä tai mykkäkouluakaan. Pidä puolesi! Voi olla että tilanteesta kehittyy sietämätön, mutta sitten on pakko hakea eroa. Itse en sietäisi tuollaista miestä tuntia kauempaa - tai en edes sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe