Kamux Ajoturva kokemus

JuhaJ81

Jaan oman kokemukseni Kamux ajoturvasta jotta toivottavasti muut ostajat ei joudu tappelemaan samalla tavalla kuin minä. Itse joudun tappelemaan Kamux Varkauden kanssa.

Ensinnäkin myyntihetkellä myyjä lupaa että kun autoon tulee vika tai kohtuullinen epäily viasta niin asiakas voi voida auton korjaamolla ja maksaa vain omavastuuosuus (eli 100€) per vika. Ensimmäinen vika kun autoon tuli niin myyjän vastaus on että kaikki vian "diagnosointikulut" kuuluvat sinulle. Älkää uskoko tätä vaan vaatikaa Kamux maksamaan sopimuksen mukaan vian korjaus.

Toisekseen Kamux myyjä (toivottovasti on muunkinlaisia myyjiä kuin omani?!) lähtökohtaisesti AINA yrittää laittaa viat asiakkaan piikkiin. Seitsemän vuotta vanhaan autoon pitää käydä ensin merkkiliikkeestä kysymässä korvaako valmistajan virhevastuu vian mikä on täysin absurdia noin vanhan ja käytettynä myydyn auton kohdalla. Älkää lähtekö tähän pelleilyyn mukaan vaan vaatikaa MYYJÄÄ hoitamaan asiat. Tällä tavalla he pelaavat aikaa jotta voivat keksiä syitä olla maksamatta vikojen korjausta.

Lisäksi kannattaa vika tai epäily viasta ilmoittaa heti myyjälle. Muuten he vetoavat siihen ettei viasta ole ilmoitettu ajoissa ja taas menee asiakkaan piikkiin.

Kaikkein rasittavinta on asiointi Kamux kanssa. Aina kun tulee vika niin tietää jo valmiiksi että he kiistävät ja laittavat vian sinun piikkiin. Eli Kamux Ajoturvalla ei ole mitään virkaa jos et ole valmis tappelemaan oikeuksiesi puolesta. Ja kuka haluaa ostaa erikseen palvelun (650€) jolla saa ainoastaan mahdollisuuden tapella myyjän kanssa?

Itse en tule enään koskaan ostamaan mitään Kamux:lta ja kehoitan myös muita välttämään kyseistä liikettä.

56

14289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokamu

      Joo, olet oikeassa.

      Auto kannattaa ostaa oikeasta liikkeestä niin pääsee helpommalla.

      • vieläkin.surkeampi

        Varmaankin siitä vessatarraliikkeestä?


      • turvaEItakuu
        vieläkin.surkeampi kirjoitti:

        Varmaankin siitä vessatarraliikkeestä?

        Ei kai myyntitili/sopimusmyynti autoihin edes saa ajoturvaa (josta tässä aloittajalla ongelma) ja autoliikeitä velvoittavan virhevastuunkin voi sopimusmyyntikaupoissa kiertää, kun kauppa tehdään yksityisten välisenä kauppana.

        Kuitenkaan edes virhevastuuturva, eikä mikään autoliikkeen erikseen myymäkään "ajoturva", ei ole kuitenkaan lähellekään varsinaista takuuta, joka on vain tehdasuudessa autossa, sille erikseen mynnetyin ehdoin sekä määrätyn ajan.
        Takuu-uskovainen, kuten aloittajakin näyttäisi olevan, pettyy aina ja kaikissa liikkeissä.


      • Anonyymi

        Kamuxin ajoturva turvaa ajon, itsekin ostaisin sellaisen samantien jos ostaisin auton kamuxilta ja ajaisin sillä turvallisesti auringonlaskuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuxin ajoturva turvaa ajon, itsekin ostaisin sellaisen samantien jos ostaisin auton kamuxilta ja ajaisin sillä turvallisesti auringonlaskuun

        Mun Volkkarissa jäi kytkin pohjaan, mutta Kamux plussan ansiosta ei maksanut remontti mitään. Näin vanhaan autoon (2008 mallia) tulee kaikenlaista. Huoletonta ajoa kun ei itse tarvitse maksaa korjauksia, ainoastaan vakuutus.


    • Jobbar_jobbar_jobbar

      Kamuks on jobbariketju.
      Jo siitä että se pyrkii suomen suurimmaksi jobbariksi kertoo omaa kieltään.

    • auto.kuumetta

      Mun mielestä kannattaa maksaa osamaksulla vähän käytettyä/lue siis kalliimpaa enemmin ja pitempään kuin että tyytyy suurempaan riski vaihtoehtoon. Jopparikaupat on jopparikauppoja, ei niillä hirveesti ole pelivaraa korjailla autoja, aina tulee uusia asiakkaita ellei maine totaalisesti mene. Kamux sun muut ei varmaan ole pahimmasta päästä, 2 x pahempia paikkoja ostaa auto on sitten nämä viimeisen leposijan autoliikkeet, kelohonkamökki- hiekkakenttä häkkiaitaus autoliikkeet, herttoniemen autoliikkeet moni etelässä.. Ne myy mitä vaan, ostajalla ne rahat on niistä on hyvä pitää hyvää huolta että mitä niitä laittaa.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14377463/auton-hankinnan-abcd
      Pitäkää aihe yllä, sinne voi laittaa hyvät neuvot, riski tilanteet auton ostossa.

    • kerrolisää

      Kyse on tästä, maksullisesta (650euroa) lisäturvasta, joka ei sekään ole takuu:
      http://www.kamux.fi/kamux-plus

      Lisäturva. Ei takuu.
      Olisikin kiva tietää mistä kohdin aloittajan vanne päätään kiristää? Voisiko olla niin, että olet tuon maksullisen lisäturvan olettanut olevankin takuu? Tämä on oma oletukseni asian kulusta, ihan perustuen kokemukseen asiakkaiden vaateista yleisesti. Mutta kerro toki lisää; voihan olla että KAMUX toimii jotenkin hassusti, eikä osaa oman maksullisen lisäturvansa sisältöä tulkita oikein vaan sinä tiedät tuon maksullisen lisäturvan kattavuuden paremmin.

      • näinTAISIkäydä

        "Voisiko olla niin, että olet tuon maksullisen lisäturvan olettanut olevankin takuu?"


    • JärkiKateissa

      "Ja kuka haluaa ostaa erikseen palvelun (650€) jolla saa ainoastaan mahdollisuuden tapella myyjän kanssa?"

      Kääntäen:

      Kuka haluaa myydä erikseen palvelun (650€) jolla asiakas kuvittelee korjauttavansa vanhan auton uudenveroiseksi "liikkeen piikkiin"?

    • MM67

      Kun liike myy rahalla käyttöturvan siinä pitää olla kirjallisesti ehdot ja sisältö. Ei siitä pääse luistamaan vastuusta jos ei pysty näyttämään että on käyttäjän ite rikkoma. Mitään käyttöturvaa ei saa rahalla ostaa jos ei ole myyjällä antaa listaa mikä korvataan ja mikä ei. Jos ne pyytää merkkikorjaamolle joka voi tehdä takuukyselyn maahantuojalle niin samassa paikassahan saa sitten laittaa kuntoon kun ne ovat sinne pyytäneet meneen. Takuukysely menee siinä sivussa kun autoa kunnostetaan. Ei asiakasta voi monessa paikassa pompottaa. Mikäli liike kieltäytyy korjaamasta voit korjauttaa missä haluat eli ei tarvii kysyä myyjältä missä, ja jälkeenpäin taistelet pelkästään rahasta. Korjata kannattaa heti ettei tule lisävahinkoa.

      • JärkiKateissa

        "Kun liike myy rahalla käyttöturvan siinä pitää olla kirjallisesti ehdot ja sisältö."

        Juurikin näin aivan varmasti on myös KAMUX:in ajoturvassa. Tämänkertainen aloittaja ei vaan ole sitä ymmärtänyt.

        "Mitään käyttöturvaa ei saa rahalla ostaa jos..."

        ...ei ymmärrä, mitä ostaa. Näinhän tässäkin tapauksessa on kuitenkin käynyt. On ostettu "turva" ja kuitenkin luultu sitä takuuksi. Sitähän se ei ole.

        "Ei asiakasta voi monessa paikassa pompottaa."

        Häh? Tottakai voi ja pitääkin, jos luulee takuuksi jotain mikä ei takuu ole alkujaankaan ollut.

        " Korjata kannattaa heti ettei tule lisävahinkoa."

        Tottakai; ei rikkinäisellä autolla kannata ajella jos on vielä isompi riski, että se rikkoontuu enemmän!?! Päivänselvä asia. Auton rikkojan/käyttäjän vaan pitää sisäistä sekin totuus, ettei edellinen omistaja/myyjäliike sitä kunnostusta maksele, vaan käyttäjä itse, jos ja kun takuuta autolle EI OLE myönnetty eikä edes myyty.


      • Anonyymi
        JärkiKateissa kirjoitti:

        "Kun liike myy rahalla käyttöturvan siinä pitää olla kirjallisesti ehdot ja sisältö."

        Juurikin näin aivan varmasti on myös KAMUX:in ajoturvassa. Tämänkertainen aloittaja ei vaan ole sitä ymmärtänyt.

        "Mitään käyttöturvaa ei saa rahalla ostaa jos..."

        ...ei ymmärrä, mitä ostaa. Näinhän tässäkin tapauksessa on kuitenkin käynyt. On ostettu "turva" ja kuitenkin luultu sitä takuuksi. Sitähän se ei ole.

        "Ei asiakasta voi monessa paikassa pompottaa."

        Häh? Tottakai voi ja pitääkin, jos luulee takuuksi jotain mikä ei takuu ole alkujaankaan ollut.

        " Korjata kannattaa heti ettei tule lisävahinkoa."

        Tottakai; ei rikkinäisellä autolla kannata ajella jos on vielä isompi riski, että se rikkoontuu enemmän!?! Päivänselvä asia. Auton rikkojan/käyttäjän vaan pitää sisäistä sekin totuus, ettei edellinen omistaja/myyjäliike sitä kunnostusta maksele, vaan käyttäjä itse, jos ja kun takuuta autolle EI OLE myönnetty eikä edes myyty.

        Kyllä se on yyjän asia kertoa, mitä takuu pitää sisällään. Myös kirjallisena myyntihetkellä.


    • epäileväostaja

      sitä olen MINÄ tyhmä ihmetelly!!!!!!!?????jos liikkeellä ON mukamas kymmenien miljoonien VOITOT eikö ne raski korjata jonkun sadan euron korjauksia??????!!!! oikeesti tälläikö NE kusettaa oli ne lastoja tai musliimeja niin on se kumma kun kehutaan että HYVIN menee???kun joutuu ..EI ummarra MINÄ maan matonen ainakin he kehuneet voittojaan totta EI KAI VOITTOA TULE JOS EI KUSETA????harva rehellinen YRITYS saa miljoonavoitot kun ostatte AUTON miettikää sitä moneen kertan ei tartte katua !!!!yks kaveri osti auton kanss piti katsastaa OLI VIKOJA ei tainnu kamux korvata???oli tietty omaakin vikaa kun ei kamaksilla katsaastanut RAHA SE RATKAISEE eihän kamaksin johtajaporukoilla olisi miljoona tuloja jos ne ei kusettais EIHÄN???!!! senhän sanoo maalaisjärkikin???

      • Anonyymi

        Onpa sairasta ajattelua. Kusettajat ei pärjää pitkän päälle eli väitteesi on höpö höpöä


    • KERRANKASTUNUT

      totta turiset EI LISÄTTÄVÄÄ. jos kymmenien miljoonien voitot niin ...ei raski korjata tämä kertoo KAIKEN oleellisen liikkeen toimintatavoista, ja se että ON LESTA???!!!!siihen voi mennä halpaan se kaikkein PAHINTA KUN JA JOS luottaa uskontoon että saa hyvän auton ..onhan uskonnosta monia esimerkkejä huonoja ja hyviä..eikö vaan silloin myöhäistä kun on housussa kun ostaa AUTON tiedätte että MYYJÄ ainakin lupaa vaikka mitä se koskee myös VAKUUTUKSIA olkaa valppaana ettei TEITÄ KUSETETA !!!!!!!!SIIHEN EI VARMAAN AUTOMYYJÄKÄÄN VOI OLLA ERI MIELTÄ????!!!!!

    • miljonaaari

      totta turiset samaa mieltä joidenki kusettaminen helppoa kuin heinänteko...kuka poika se niin SANOOO!!!??? ei kai ole ite kalliokoski
      varmaan kamaksi sais hyvää mainosta jos muutaman tonnin herrojen rahoja laittais korjausrahastoon ...maine voisi vaikka ..mutta sehän olis pois omista miljoonista EIHÄN SE KÄY kuin unessa!!!!!!????

      • miljonääriksi

        Ja näin saatiinkin yhden hullun sekopäinen kommentti, tosin kolmella eri nimimerkillä, ihan itse itselleen ja keskenään "keskustellen". Tässä kun on aamukahvitellen aikaa, niin luetaanpas oikein ajatuksella, josko tuosta jotain selkosanaistakin saisi irti.

        "olen MINÄ tyhmä ihmetelly!!!!!!!?????"

        Ja heti meni oikein! Onneksi olkoon!

        "EI KAI VOITTOA TULE JOS EI KUSETA????"

        No voivoi; heti perään menikin sitten pitkinvittua...

        "senhän sanoo maalaisjärkikin???"

        Noh, noh! Ei pidä puhua sellaisesta, mitä ei omaa.

        "silloin myöhäistä kun on housussa SIIHEN EI VARMAAN AUTOMYYJÄKÄÄN VOI OLLA ERI MIELTÄ????!!!!! "

        Aivan totta, tuohon voi yhtyä automyyjät, autokauppiaat ja kaikki muutkin terveen järjen omaavat.

        "helppoa kuin heinänteko...kuka poika se niin SANOOO!!!??? ei kai ole ite kalliokoski"

        No ei, ihan varmasti ei.

        "EIHÄN SE KÄY kuin unessa!!!!!!???? "

        Ja taas meni ihan oikein! Onneksi olkoon, jatka uniasi.

        Kiitos lukemaan viitsiytyneille, jatkan kahvin juontia...


    • lestatIHANIIIKUSETTAJII

      miljönäärille TIEDOKSI kamaksi kusettanut monia!!!! ja ei kai siinä ,mitään pahaa ole JOS täällä varoitellaan käytetyn auton riskeistä!!!??? jos on tuuria voi saada 500 eurolla HYVÄN auton ja 10 tonnilla huonon auton !!!!?? kokemuksia molemmista tapauksista ett sillee sanottu ett olkaa varuillanne kun ostatte käytetyn auton ei kai siinä mitään pahaa ole ettei tartte sitten täällä harmistella

    • oikeusjakohtuuus

      taisi itse kalliokoski kirjoittaaaa niin pitäähän kirjoittaaa kun on huono OMATUNTO joo se siitä se pääasia ett jokainen tietää mikä oikein---tai väärin !!!!!!!????

      • miljonääriksi

        Heh... jatka vaan uniasi; ei ollut itse Kalliokoski, sen voin luvata.

        Ihan vakavasti ottaen; oletko milloin viimeksi tarkistuttanut lääkityksesi? Jotain rauhoittavaa suosittelisin, ettei katkea verisuoni päästä. Rauhoitu.

        Toisekseen huomaan, että sinulla on kova tarve huutaa uskonnollisten suuntaumuksien perään ja solvata yhtä uskonnon suuntausta. Mistä moinen raivo? Onko sinut potkittu lahkosta pihalle, mahdollisesti seksuaalisesti hyväksi käytetty vai mikä pistää noin vihaksi? Kielsikö ne sinulta homouden vai nussiko ne puolisosi ihan pilalle?
        Minulla on puhdas omatunto ihan ilman uskontoon vetoamistakin, en kuulu mihinkään lahkoon, en ole Kalliokoski, enkä ole KAMUX:lla töissä ja pääsääntöisesti tiedostan oikean ja väärän erot. Mutta ihminen kun olen niin virheitäkin sattuu, tulee tehtyä vääryyksiäkin siinä missä hyviäkin tekoja ja oikeita päätöksiä.

        Keskimääräisesti kuitenkin oikeita asioita oikein tekemällä onnistuu ja saa kiitosta, yritystoiminnassa kiitos näkyy tuloksessa. Tuloksenteko aiheuttaa aina kateutta ja mielensäpahoituksia, kuten nyt sinulle on päässyt käymään.

        Jatkan kahvittelua.


    • Läheltäseuraattu

      Näitä turvia ei kannata koskaan ottaa elektroniikkakaupassa, autokaupassa tai yhtään missään.

    • PassatFsi

      Olin vaihtamassa VW-konsernin Skoda Octaviaa (VM. 2011) uudehkoon Passattiin (2014) Kamuxissa. Minulta vaadittiin öljynkulutustodistus. Sen saa ostaa Vianorilta. Päästävät öljyt ensin pois, 1000 km ajoa ja taas vaihdetaan öljyt. Tämä todistaa minkä verran auto on kuluttanut öljyä.
      Tähän Passattiin ei kylläkään tätä todistusta ollut. Sitä ei kuulemma tarvittu. Molemmissa sama moottori 2.0 Fsi.
      Eli kun ostatte Kamuxilta Vw-konsernin autoa, niin vaatikaa tämä todistus tai laittakaa kauppakirjaan purkava ehto. Tiedän, että reglamaatioita on ollut Kamuxin suhteen.

      • Elämä_0n

        "Tähän Passattiin ei kylläkään tätä todistusta ollut. Sitä ei kuulemma tarvittu. "

        Niin?
        Autoliike sen sinulle myyjänä =virhevastuuvelvoitteet liikkeen "riesana" mm. öljyn ylimääräisestä kuluttamisesta.
        Sinun vaihtoautosi autoliikkeelle vaihdossa liikkeelle 100% riskillä, sinulla kun ei mitään vastuuta vaikka se imisi öljyä litran satasella!
        Täysin järkeenkäypää autonvaihtopolitiikkaa liikkeeltä.


    • kamuxhaisee

      Älkää ikinä ostako Kamuxilta mitään. Ihan vain ystävän neuvona. Kamux on jobbari ketju ja semmoisena pysyy. Menkööt Saksaan ja pysykööt siellä. En jää kaipaamaan tätä ketjua ikinä.

    • autojopari

      Romux lisäturva lyhyesti:

      Myydään asiakkaalle väkisin

      Maksaa 650 euroa

      Ei korvaa mitään

    • JokkeUoti

      Mut on se vaan jännä, kauppa käy hiukka erilailla ilmeisesti kuin esim. L.autossa vaihtoautojen osalta. Kaveri vaihtanut Kamuxilla tyyliin kerta vuoteen autoa ja meikä ihmetellyt miksi juuri sieltä...noh, hyvityshinnat jollain tavoin ihimillisemmät kuin muilla sanoi kaveri ja että jos on ollut vikoja ostamassaan autossa niin ovat hoitaneet tyylikkäästi kuntoon ilman hampaiden kiristelyä. Itsellä alkoi auto"kuume" muutama tovi sitten ja päätin käydä testaamassa onko perää. 2000euroa parempi hyvityshinta samanhintaiseen/samanmerkkiseen autoon kamuxilta kuin... ; )? Saa nähdä tuleeko kaupat.

      • tarutarina1

        En usko tarinaasi ?


    • mies83333333333

      Toi lisäturva mitä kamux tarjoaa on täysin turha. Aina jos tulee vikaa alle 10v autoon, täytyy ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan, JOS liike on nihkee korvaamaan.

      • HeiJoo

        En suosittele Kamuxia kenenkään. Minulle jäi paska maku siitä toiminnasta. En enää edes kuse siihen suuntaan. Sama paskaa on niiden suosima huoltoliike Lahden Autoexpert.


    • Käytöstavat

      Kamuxin myyjät ei sentään käy tällä palstalla herjaamassa asiakkaita, kuten eräs hesalainen.

    • kierränkamuxin

      Kamuxin myynti perustuu kovaan varaston kiertoon ja rahoitustuottoon.Minkäänlaisia tarkastuksia autoille ei tehdä kuin pakosta. Reklamaatioiden hoidossa pyritään väsyttämään asiakas ja korvauksen saa vain sitkeä ruikuttaja, joihin en lopulta jaksanut itse kuulua. Oma kokemukseni perustuu kahteen kauppaan Kamuxin kanssa, eli ensimmäiseen ja viimeiseen samalla kerralla. Olisi pitänyt vaatia kaupan yhteydessä myyjää katsastamaan auto ennen luovutusta, mutta kun kerran lupasi että korjataan jos jotain vikaa ilmenee. No hylkäys tuli ja syynä väljät alatukivarren helat, kuluneet jarrulevyt ja toimimaton käsijarru. Soitto myyjälle ja vastaus oli hyvin selvää selkokieltä. EI KORVATA kun ovat kulutusosia, ymmärtäisin hyvin jos asiasta ei olisi keskusteltu ennen kauppaa. Harvemmin aikaisempiakaan autojani on hylätty muista syistä kuin kuluneista alustan osista. Eli alle kahdessa viikossa myyjä unohti mitä minulle lupasi. SUUREMMAT MURHEET ALKOIVAT TURBON HAJOAMISEN SEURAUKSENA. Ei taaskaan kuulu meille kun maahantuojan takuu on loppunut ja auto on jo neljä vuotta vanha ja lähes 200 tkm ajettu. Todelliset kilometrit rikkoutumishetkellä 168 tkm ja kaupasta oli kulunut 2.5 kuukautta. Tappelun jälkeen korvasivat yli 2000 euron laskusta 30 % ja oli tyytyminen siihen. Heti perään alkoi egr-venttiilin takkuaminen ja harmitti turbon hajoamisesta itselle tullut lasku niin että päätin kaikesta huolimatta soittaa taas Kamuxiin. Sinänsä helppo puhelu kun vastaus oli jo itsellä tiedossa, ei siis korvata !
      Tähän päättyi minun ja Kamuxin asiakassuhde. Syynä ei siis ole pelkästään laskusta syntyneet erimielisyydet, vaan lupauksen pettäminen.
      Toki myyjä kyllä sanoi jos tarkkoja ollaan että korjataan jos ei läpäise katsastusta, mutta unohti sanoa että minä joudun maksamaan !

      • VältäKamuxia

        Sama täällä, ensimmäinen ja viimeinen kauppa tuli tehtyä Kamuxilla samalla kertaa. Kamuxin mukaan kaikki auton osat on kuluvia, mukaanlukien runko. Selvästi surkein jälkihoito kaikista niistä autoliikkeistä, joissa olen asioinut.


      • Anonyymi

        KAMUX MALMI KUSETTAA,TIETÄVÄT VIAT MUTTA EIVÄT KERRO OSTAJALLE.EIVÄTKÄ OTA MITTÄÄN VASTUUTA.


    • huonomaineet

      Hyvä kirjoitus ja samanlaisia kokemuksia olen kuullut yrityksestä .
      Minä en heiltä autoa ostaisi .

    • Jupuleisson

      Kiitos kaikista tiedoista kamuxista. Olin just kattomas eukolle i30 hyundaita netistä. Taidan jättää kamuxin hyundain väliin. Jos jonkun "turvan" vaihtoautolle saa liikkeestä siinä pitää olla selvät sävelet mustaa valkoisella. Kyä jämpti on nii!!

    • Ostanmuualta

      Kerran erehtynyt ostamaan auton Kamuxilta.
      Toista kertaa en sitä virhettä tee. Asiat hoitui tosi huonosti,kun korjattavaa ilmeni.
      Onneksi oli ostoturva .sen avulla saatiin auto vaivalloisesti toimintakuntoon.

    • OleaskeleenedelläKAMUXIA

      Ostin auton syksyllä 2016 kamuxilta, ja heti kuukauden sisälllä auto sammui ylämäessä ( oli automaatti vaihteisto ) soitin myyjälle ja kysäisin asiaa ja hön pyysi näyttää autoa myymälässä. Minulla siis oli tämä kamux turva autolle. Myyjä koeajoi auton ja oli sitä mieltä, että autossa ei ole vikaa. Fiksuna menin kotiin ja laitoin myyjälle sähköpostilla viestin tapahtuneesta ja viasta. Laittoi viestiä seuraavana päivänä ja pyysi näyttää läheisessä pajassa. Eivät tietenkään löytäneet vikaa ja pyysi sen jölkeen näyttämään toisell pajalla, jossa pyysivät vaihtamaan vaihteistolaatikon öljyt. Hintaa siitä kertyi 350e (boshin liike) jonka maksoin itse. Tämän jälkeen ei auttanut, jotenka tähtäsin audicentteriin köyttää auton jossa sitten löytyi vika. Autossa oli dsg laatikko ja siinä oli muistaakseni kaksi kytkintä jotka olivat sulanneet rikki. Näin ollen audicentterin hinta korjauksille oli 5000e. Kamuxin myyjä löydi kumminkin halvemman pajan missä korjata vika. No käytin auton siellä ja on nyt onneksi toiminut niinkuin pitää ja viimeisin korjaus myös meni kamuxin piikkiin.

      Muistaakaa aina laittaa sähköpostilla kaikki, se että soitatte niin se ei sytytä myyjää koska tietää että et voi vedota mihkään myöhemmin jos haluat viedä asiaa eteenpäin.

      Ja se tosiaankin pitää paikkaansa, että kamux pyrkii viivyttelemään aina AINA asian suhteen. Ja jos olette kunnolla lukeneet kamux turvan ehdot niin, kamux saa käyttää autoa missä tahansa valitsemassaan pajassa.

    • KAMUXvalehtelee

      Meitäkin KAMUX huijasi kaupanteon yhteydessä. Katsastuskonttorilla käydessä avulias virkailija kertoi kuulleensa paljon paljon paljon huonoa palautetta Kamuxin kaupankäynnistä. Tämä mukava virkailija joutui opastamaan Kamuxin myyjää tekemään rekisteröinnin siirron meille, kun myyjä ei ollut osannut sitä tehdä. Työntekijät liikkeissään tuntuvat olevan kadulta temmattuja ilman koulutusta työhönsä. Huono maku jäi enkä missään nimessä enää osta heiltä autoa enkä suosittele muitakaan ostamaan.

    • KamuxiinTyytyväinen

      Minulla ei ole pahaa sanottavaa Kamuxista. Ostin sieltä muutaman tonnin kulkineen ja autossa oli joitain puutteita. Puutteista selvittiin sillä, kun myyjä pudotti hintaa sen verran, minkä katsoin puutteiden korvaamisen maksavan. Heti alkuun huomasin, että auto hukkaa jäähdytysnestettä. Vika paikallistui rikkoutuneeseen kannentiivisteeseen. Auto vietiin korjattavaksi ja teimme mielestäni reilun jaon. Kamux maksoi työt ja minä osat.

      Vanhan auton kanssa on aina riski ongelmista. Ostaa sen mistä tahansa. Kamux on ainakin tähän asti hoitanut ongelmat ihan hienosti. Minä olen ollut tyytyväinen heidän tapaansa toimia.

      • jupeksi

        miks helvetissä maksoit kansiremontista mitään idiootti?? tuossa tapaukdessa vian voi olettaa olleeen autossa jo myyntihetkellä ja liike maksaa viulut. suomalaiset on lampaita.


    • Heheheh

      Ainakin santanderin all in one on aika lähellä takuuta. Ei ihan kuten esim stereoiden vikoja ei korvata. Eikä katalysaattoria. Mutta moottori, neliveto ja vaihteisto sekä jarrut kokonaisuudessaan sekä monia muita osia. Ei se tonni ole se ongelma jos joutus maksaakki mut just eniten pelottaa jos hajoo koko kone turboineen tms. Ja se on sitten tohon amg mersuun 20 remppa äkkiä. Auto on onneksi aika tuore päälle 20 vasta ajettu joten ehkäpä ei vielä leviä...kop kop:) en ostanut kamuxilta ruuvattua autoa:)

    • Asiakas82

      Itsellä kans täysin samat kokemukset Kamuxista kuin viestiketjun aloittaneella. Toki omat kokemukset ovat Kamux Salon toimipisteestä. Aivan käsittämättömiä selitysyrityksiä toistensa perään siitä miksei olisivat korvausvelvollisia. Mikäli haluaa elää stressitöntä elämää niin en suosittele ostamaan autoa Kamuxilta.

      • roskapörssi

        Myin Kamuksille Skodan uudehkon joka oli maahantuojalla huollettu ja maininta että jossain vaiheessa kaksoismassavauhtipyörä pitää korjata/uusia mutta ei vielä. Auton takuu oli umpeutunut mutta huollatin silti maahantuojalla. Kamuksin myyjä sanoi että pitää vähentää hinnasta vauhtipyörän hinta ja sanoin että ok vähennä. Myin auton koska halusin rahat heti ja olin uuden ostanut ja vähän yli kympin autoa on vaikea myydä itse ja se vie aikaa. Kamuksi oli myynyt autoni eteenpäin ja uusi omistaja soitti minulle että minun pitäisi maksaa vauhtipyörä 2000€ se oli pitänyt ääntä ja kamuksi oli sanonut että olen myynyt rikkinäisen auton. Soitin kamuksille ja sanoin että keskustelu on nauhalla kun myin auton että mitä tehdään. Kamuksi sanoi että väärinkäsitys ja unohda asia. Lisäksi sanoin että ette ole laittaneet autoa nimiinne ja minulle on tullut veromaksuja niin kauan kunnes auto myytiin liikkeestänne ja maksoivat senkin, olin tietenkin reklamoinut siitä aikaisemmin ja lupasivat hoitaa mutta eivät hoitaneet. Ei jäänyt hyvä kuva kaupankäynnistä.


    • Ei-enää-ikinä-kamuxilta

      Samat kokemukset kamuxista. Siinä vaiheessa kun nimet on paperissa niin alkaa vastuun pakoilu.

    • Amo

      Ostin auton juuri Kamuxilta, sain erinomaista palvelua ja hyvän auton , kukaan ei pakoillut vastuutaan vaan hoiti asiani erinomaisesti. Sen sijaan aikaisemmin olen pettynyt Laakkosella tekemääni autokauppaan.

    • Savukoski

      Ikinä ennen en ole mitään lisäturvia hankintoihin liittänyt, mutta viime keväänä Kamuxilta hankittuun 5v vanhaan autoon myyjän suosituksesta plus-turvan otin. Joku arkkienkeli istui vissiin olkapäällä. Nyt talvella auton huohotinputki jäätyi, vian selvittelyn yhteydessä löytyi myös rikkinäinen turbo ja vuotava vesipumppu. Auto oli pari viikkoa korjaamolla, arvio koko setistä oli n. 2,5 k€.
      Plus-turvalla omat kustannukset jäivät töineen ja tarvikkeineen nyt alle 350,-
      Asiat kyllä hoitui autoliikkeen kanssa, mutta pientä vitutusta ja asiakkaan dissailua olin havaitsevinani, esim sijaisautoa piti käydä vaihtamassa neljä kertaa. :)

    • Anonyymi

      Valitettavasti hieman häveten joudun toteamaan että täällä yksi hölmö, joka meni ostamaan Kamuxin Plus "turvan" 2020 alussa. Olisi pitänyt täältä ennen ostoa huomata lukea kokemukset, nyt saa maksaa omasta tyhmyydestä.
      Tuo plus turva ei kyllä korvaa mitää ja kaikki hirveän tappelun takana.
      Myyjät vetoaa aina, "että se on kuluva osa", tuolla menttaliteetillahan se on totta koko auto on kuluva osa. Ja jos et hyväksy myyjän kielto, sanovat vain, että tee reklamaatio netin kautta, josta saat tismalleen saman vastauksen kuin myyjältä.
      Eli koko Kamux Plus on aivan silkkaa silmänlumetta ja toivon ettei kukaan mene ostamaan sitä itselleen. Riittää että minä tuhlasin siihen rahani.
      -Maksa tonni osta sonni, voisi sanoa.-
      Aikaisemmin ollut muiden autoliikkeiden vastaavia lisäturva palveluita ja ne toimineet moitteetta, ilman ylimääräisiä tappeluita ja kuluttajariitoja.
      -Kamuxin kannalta valitettavasti oli viimeiset eurot mitä kannan siihen firmaan, valitettavan pienen korvauksettomuuden takia menettävät "kohtuullisen" asiakkaan, ikuisesti.

    • Anonyymi

      Eikö Kamux turvassa ole selviä ehtoja mitä korvataan?
      Yleensä kun ehdoissa on aika tarkasti määritelty asiat:
      https://www.vaihtoplus.fi/palvelut/turva/files/vaihtoplusturva_sopimusehdot_1.3.2020.pdf
      Esimerkiksi vaihteisto. Aiha hyvin ehdoissa lukee mikä kuuluu:
      Vaihteisto
      Seuraavat automaatti, manuaali tai jakovaihteiston osat: kaikki sisäiset voidellut osat, metalliset putket, kiinnikkeet, alennusvaihteen siirtimet,
      momentinmuunnin, vauhtipyörä ja liittyvät komponentit, öljypumppu, öljypohja, ulkoiset ja sisäiset ohjainyksiköt.
      Vaihteistolohko, jakovaihteistolohko, kytkinlevy, kannet, kotelot, tiivisteet, kumiset putket ja nesteet vain siinä tapauksessa, että ne vahingoittuvat sisäisesti
      voidellun osan rikkoutumisen yhteydessä tai korjaustyö edellyttää niiden vaihtoa.

    • Anonyymi

      Ihme juttu jos ei tule mustaa valkoisella lisäturvan myöntäjältä, joka on erillinen yntiö, ei kamux.
      Ostin auto-sunilta käytetyn auton ja kyllä mulle tuli seuraavana päivänä käyttöturvayhtiöltä sähköpostin kautta laaja seloste mitä käyttöturva korvaa ja mitä ei, sekä ohjeet miten pitää toimia, jos tarvetta tulee. No onneksi ei ole tarvinut turvaa käyttää. Mikään takuu se ei kyllä ole. Erojakin on.

      • Anonyymi

        Ei ole erillinen yhtiö. Moni autoliike toki ostaa tuon palvelun esim. Finntakuu Oy:ltä, mutta Kamuxilla tuo "lisävastuusitoumus" on heidän oma palvelunsa - siksihän ihmisillä noita ongelmia onkin.


    • Anonyymi

      Romuxilta ostavat vain köyhät ja masokistit.

    • Anonyymi

      On tosi hyvä juttu, että jo pettyneet asiakkaat Kamuxiin antavat julki miten tämä liike kohtelee asiakasta,harmittaa yllä olevan ostajan puolesta..mutta nytpä tiedän,etten tämän liikkeen ovea avaa.....

    • Anonyymi

      Toiveissa löytää auto, jossa olisi korkeat kapeat pyörät, ainakin 20 cm maavara ja pohja kestävä ajettaessa kiinni lumihankeen.

      Vielä ominaisuuksiin tulisi kuulua: Huoltoväli-ilmoitukset puuttuvat, rengaspaineilmoitukset puuttuvat (tai jos ovat, ne saa itse mykäksi).

      Ja mikä -keleen vakio on vuosihuolto? Eikö autoa saa vähemmän huoltoa tarvitsevaksi? Kehitys on loppunut ajat sitten, - huoltovälit ei pitene, kaikki tarvitsee huoltaa vuosittain - on pirullista ja kallista.
      Härpäkettä ja "avustinta" tulee lisää, mutta huoltotarve kasvaa!! Autot tehdään huoltoa varten, ei käyttöä varten. Tämäkin ihmeellisyys vielä: Ruotsissa jakohihnaan vaihtoväli on pitempi kuin Suomessa.

      80v. tuttavani on pitänyt aina autonsa kauan, ei koskaan vaihtanut jarrunesteitä! Aina kuitenkin kelvannut katsastuksessa ja jarrut toimineet vaikka ostanut käytettyjä autoja.

    • Anonyymi

      Kamux on parempi liike kun moni pikkuliike. Avointa toimintaa.

    • Anonyymi

      Pikkasen kritisoin lausetta "älkää ostako kamuxilta mitään"
      Ensinnäkin,käytetyn auton osto on aina riski ja määrättyjen merkkien kohdalla riski on konkreettinen,myös myyntiliikkeelle.
      Käytetyt autot on aina jonkun entisiä autoja ja Huom! ! Suurin syy viedä vaihdokki liikkeeseen on se että siinä on jokin vika.Kukaan ei tunne syyllisyyttä,kun siirtää ongelmansa liikkeen kautta jollekkin poloiselle joka lopulta saa sen valmiiksi rikkinäisen auton.
      Vaikka autoliike hyvittää autostasi liian vähän niin heillä on vastuu ja se vastuu maksaa vaihdokin jättäjälle ja kyseisen auton ostajalle.
      Ei tämä mitään rakettitiedettä ole!
      Niistä ostettujen ja myytyjen autojen voitosta maksetaan juoksevat kulu,verot,palkat ja reklamaatiot.
      Munulla on kamux plus ja homma toimii.Tein reklamaation ja yli 100e menevä hinta hyvitettiin mukisematta.
      Jään odottamaan jos jotain isompaa tulee ja taatusti teen siitä erittäin näkyvää jos ongelmia tulee..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      923
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      630
    Aihe