Olen jo varttunut näistä vuosista, joista kerron, mutta aina välillä paunautuu lapsuuden muistot..Siispä oma äitini ei ymmärrä vaan perääntyy vastuusta. Muutama esimerkki: Perheessäni ei ole koskaan ollut minkäänlaista seksivalistusta, joten asioista sain tietää ala- ja ylä-asteen oppitunneilla. Kuukautiseni kun alkoivat, KAIKKIEN muiden vanhemmat halusivat pitää "menkkabileet" tai ainakin onnittelivat, että on kasvanut jo kypsäksi. Noh, minun äitini ei. Äitini ei ottanut asiaa edes kuuleviin korviinsa ja ISÄ sitten joutui selittämään minulle menkoista !! Perheessämme menkat ovat tabu, joten niistä ei puhuta ikinä,joudun itse ostamaan omilla rahoilla suojani. Minulle ei ole ikinä ostettu rintaliivejä teininäkään, tai annettu rahaa niiden ostamiseen, ei ikinä, vaikka rinnat kyllä olen omannut jo aikoja sitten.
Siksipä tämä äidin välinpitämättömyys alkoi vituttamaan, ja ajauduin huonoille tielle. Aloin käyttämään alkoholia ja olen alkoholisoitunut. Joka päivä ajattelen alkoholia, kuivilla olen ollut huimat kaksi viikkoa. Lähden terapiaan, jos taas ratkean.
Äiti omaa myös toisen puolen: Hän on penkonut tavaroitani ja luulevan löytävänsä sieltä jotain.. Asioista ei kysytä minulta suoraan koskaan, joten en asioista ole uskaltanut puhua. Menee jo melko psykoottiseksi tämä äidin touhu.
Vertaistukea..? Millaisen äidin omaat?
Äiti ei ymmärrä vaan perääntyy vastuusta
5
232
Vastaukset
- oppeliini1
Siis asut vielä äitisi kanssa saman katon alla?
Hanki oma tupa, oma lupa, avaimet VAIN sinulla. Silloin olet itse vastuussa itsestäsi.
On turha syyttää enää äitiäsi omista tekemistäsi ja tekemättä jättämisistäsi. Hän on jo osaltaan historiaa sinun elämässäsi. Kukaan ei ole täydellinen, äitisi sentään on kaikki vuodet ruokkinut ja vaatettanut sinut niin että olet vielä hengissä.
Olet ilmeisesti suht nuori ja koko elämä vielä edessäsi. Kaikki mahdollisuudet ovat sinun käsissäsi. Jotkut helpompi saada, jotkut vaativat enemmän vaivaa.
Nyt sinulla on LOISTAVA tilaisuus muodostaa itsestäsi juuri sellainen ihminen jota voit kunnioittaa ja ihailla. äidilläsi ei ole enää siihen osaa, ei arpaa.
Kaikki on sinusta ja VAIN sinusta itsestäsi kiinni! - Kedddu89
Meilläkään ei äiti eikä isä koskaan puhuneet seksistä tai kuukautisista yhtään mitään, kaikki tieto tuli koulusta. Vaikka asiasta hieman koulussa puhuttiinkin, niin muistan kun menkat ensimmäisen kerran alkoivat 11 vuotiaana ja olin ihan paniikissa ja kauhuissani että mistä on kyse, kuolenko minä. Ei tullut äidiltä tukea rintaliivien ostoon ennenkuin vaadin saada sellaiset. Hygienia-asiatkin opetelliin kotona päin peetä ja vihasin vaatteita joissa minun oli pakko kulkea.
Aikuisempana olen ymmärtänyt että ei oma äitini tahallaan hoitanut noita asioita vähän huonosti vaan teki kyllä parhaansa, ei vaan osannut olla tukena ja hoitaa asioita täysin normaalisti. Teininä oli jo paljon helpompaa kun ymmärsin ja pystyin itsekin hoitamaan asioita. Sinunkin äitisi kuulostaa siltä että tekee sen mihin kykenee omirn kykyjensä mukaan, eikä häneltä oikein voi enempää vaatiakaan. Luultavasti on niin hyvä äiti kuin osaa.. Jos yrität nyt jaksaa vielä sen aikaa että pääset omillesi. Ehkä teilläkin välit voi vielä tulevaisuudessa parantua. - mehujää
Mulle ei kans ostettu rintsikoita aikoinaan enkä kehdannu nuorena teininä sellasia pyytää joten kuljin aika kumarassa ja häpesin rintojani jotka olis tarvinnut kunnon liivit.Nyt itse äitinä olen ostanut ja pyytänyt tytärtä liiviostoksille ja puhuttu menkoista kainostelematta.Tiedän miltä tuo tuntuu minunkin nuoruudessa nämä asiat oli tabu ja haluan itse toimia toisin.
- kriisiapuatarvitaan
On kyllä tosi rankkoja kokemuksia, kun äiti ei ostanut pillurättejä eikä rintaliivejä tyttärelleen.
- Paskapentu
Joo, äiti ei ostanut rättejä ja tamponeja ei olisi saanut käyttää lainkaan. Rintsikoita ei saanut kuin yhdet, joita piti pestä käsin joka päivä ja uusia ei saanut, vaan olisi pitänyt ostaa kaverin käytetyt. Kaverilla oli isot rinnat ja minulla vaan pienet tissit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818