Rauhallisesti ajavien paikka?

back.to.reality

Tämä kysymys on aina välillä pyörinyt mielessä ja muistui taas tällä viikolla, kun olen motarilla työmatkoja ajaessani katsellut hermoheikkojen pujotteluohituksia. Ne tosin eivät liity tähän aiheeseen muuten kuin herätteenä.

Siis se vars. kysymys. Kummallisen osin törmää ihmettelyyn, miksi ne, jotka eivät halua paahtaa moottoritiellä 120 km/h eivät valitse sitä vieressä yleensä kulkevaa "vanhaa" tietä. Minusta ihmettelijöiden logiikka on jotenkin vinksahtanutta: enemmänhän alle rajoituksen ajavista on haittaa siellä, missä ohitus on hankalaa. Motarilla pääsee aina ohi, enintään joutuu hetken odottamaan aukkoa vasemmalle kaistalle pääsyyn.

Eli minusta nimenomaan niiden, joilla on taipumus ajaa hiukan alle rajoituksen joko tietoisesti tai siksi, että luottavat nopeusmittariinsa sokeasti, olisi toivottavaa valita moottoritie tavallisen "kaksisuuntaisen" tien asemasta.

Muita mielipiteitä perustelujen kera?

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Igolstadin_Rinkula

Itse olen joskus päivitellyt tätä asiaa, mutta se on koskenut 80kmh liikennettä moottoriteillä, joissa 100/120kmh rajoitukset. Nämä kujettajat voisivat hyvinkin mennä esim. vanhalle Lahdentielle.

• Outo näkemys. Olen samoilla linjoilla aloittajan kanssa: moottoritie on parempi paikka niille, jotka haluavat ajaa rauhallisella nopeudella. Myös niille, jotka ajavat mieluiten 80 km/h, vaikka rajoitus olisikin 100 tai 120. Siellä heidät on muiden helpompi ohittaa.

• Igolstadin_Rinkula
        10-14 kirjoitti:

Outo näkemys. Olen samoilla linjoilla aloittajan kanssa: moottoritie on parempi paikka niille, jotka haluavat ajaa rauhallisella nopeudella. Myös niille, jotka ajavat mieluiten 80 km/h, vaikka rajoitus olisikin 100 tai 120. Siellä heidät on muiden helpompi ohittaa.

No meillä ihmisillä on monenlaisia näkemyksia eri asioista, siksi esim. monipuoluejärjestelmä ja demokratia. Itse näen nämä 80kmh ajajat itsekkäinä henkilöinä, jotka ajattelevat omaa ajomukavuuttaan muiten harmitukset huomiotta jättäen. Jatkuva ohittamisen tarve aiheuttaa haitariliikkeen ohituskaistalle kun pitää antaa tilaa ja pitää turvaväliä, seurauksena jengi seisoo jarrulla 1km takanapäin. Mut hei, tämä on vaan mun mielipide.

• ilman.huomiota
        Igolstadin_Rinkula kirjoitti:

No meillä ihmisillä on monenlaisia näkemyksia eri asioista, siksi esim. monipuoluejärjestelmä ja demokratia. Itse näen nämä 80kmh ajajat itsekkäinä henkilöinä, jotka ajattelevat omaa ajomukavuuttaan muiten harmitukset huomiotta jättäen. Jatkuva ohittamisen tarve aiheuttaa haitariliikkeen ohituskaistalle kun pitää antaa tilaa ja pitää turvaväliä, seurauksena jengi seisoo jarrulla 1km takanapäin. Mut hei, tämä on vaan mun mielipide.

Onneksi tuo 10-14 ei omista vielä ajokorttia niin sen sanomiset voi jättää huomiotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      11
      2724
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      109
      2560
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      177
      2410
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      151
      2049
    5. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1644
    6. Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille

Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast
      Kaste
      458
      1099
    7. Nyt mä vihaan sua kyllä

Jos sä oot oikeasti tämä takana! En ois ikinä susta uskonut! 😠☹️
      Ikävä
      82
      832
    8. Mitä tekisit ensimmäiseksi??

Jos hänet näkisit kahden kesken!!
      Ikävä
      45
      777
    9. Kievarin pöydät

Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul
      Suomussalmi
      15
      722
    10. Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti

Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll
      Maailman menoa
      151
      713
    Aihe