Maksa-arvot, särkylääkkeet ja antibiootti?

Jouduin syömään 2 viikkoa sitten antibioottikuurin ja lisäksi särkylääkkeitä(burana 400mg panadol forte 1g) useamman päivässä n. viikon ajan ja buranaa silloin tällöin viimeisen viikon. Nyt otetuissa maksakokeissa alat olivat 77(viitearvon yläraja 33). Muut arvot ja kontrollikokeet otetaan kk päästä ja olen hermoraunio :(

Kysyisinkin nyt voiko nämä lääkkeet aiheuttaa arvojen nousun?

Olen 31v., en käytä alkoholia eikä kyse voi olla rasvamaksasta tms.
11226
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Voi aiheutua lääkkeistä.

Liika "sokeri" aiheuttaa rasvamaksaa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Hermoraunio kirjoitti:

Jouduin syömään 2 viikkoa sitten antibioottikuurin ja lisäksi särkylääkkeitä(burana 400mg panadol forte 1g) useamman päivässä n. viikon ajan ja buranaa silloin tällöin viimeisen viikon. Nyt otetuissa maksakokeissa alat olivat 77(viitearvon yläraja 33). Muut arvot ja kontrollikokeet otetaan kk päästä ja olen hermoraunio :(

Kysyisinkin nyt voiko nämä lääkkeet aiheuttaa arvojen nousun?

Olen 31v., en käytä alkoholia eikä kyse voi olla rasvamaksasta tms.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu