Virtsaaminen polttelee

Heinäkuu20166

Eli ollut yli vuoden polttelua ja kirvelyä virtsatessa. Ei joka kerta mutta melkein päivittäin. Välillä voi mennä viikko oireitta. Olen käynyt sukupuolitesteissä, virtsatietulehdus katsottu, hiiva, ja rakko on jopa ultrattu eikä mitään ole löytynyt. Lääkäristä aina passittaa kotiin eikä tajua että sattuu kauheasti.. Kokemuksia?

4

986

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lillie-

      Ymmärrän kuinka ikävää tuo on.Itsellä vähän vastaavanlaisia kokemuksia. Oli ollut virtsatietulehdus x 2 lyhyen ajan sisällä, siihen antibiootit. Oli epämääräisiä hiivatulehdusoireita sitten kuurin jälkeen, joihin käytin canestenia lääkärin ohjein. Kutina lähti, kirvely jäi.. Kävin myös sukupuolitaudit testaamassa, kun lääkäri senkin halusi varmistaa : ei ollut. En tiennyt välillä, kumpi minulla on, virtsatietulehdus vai hiiva. Kävin kerran testaamassa vti:n, jota ei ollut. Jatkuva oireilu oli niin karseaa..Epämukavuutta virtsatessa, kirvelyä. Menin ulkomaille ja söin viikon mitä sattui, leivoksia,sokeripitoisia juomia ja join viiniä(alkoholi aina pahensi oireita) , ja nuo oireet iski taas karmeina. Oireet kesti mulla pitkään, aina välillä helpottaen..

      Ruokavalion muutin paremmaksi. Lisäsin terveellisiä rasvoja(auttaa limakalvojen terveyttä), vähensin herkkuja, lisäsin terveellisiä ruokia, söin maustamatonta asidofilusjogurttia jos se olisi tasapainottanut antibiootinjälkeistä tilaa, ja lisäsin c-vitamiinia, join paljon karpalomehua. Talvella kuljin lämpimät vaatteet päällä, kun pelkäsin että kylmä laukaisee oireet, pelkkä kylmässä istuminen laukaisi oireita. Seksin jälkeen huomasin, että rakon tyhjentäminen heti ja pesu heti esti oireita alkamasta, koska tämä teki kanssa oireita(kaikki tuntui tekevän, argh). Käytin alakerrassa jopa hajutonta kookosöljyä vaiheessa ja huomasin sen auttavan. Jossain varoitellaan liiasta intiimihygieniasta ja kannattaa valita mielummin intiimihygieniaan sopiva mieto pesuneste.

      Jonkin aikaa meni niin vaiva lähti itsestään ja huomasin että minulla ei sitä enää ole(koputan puuta). Sen itsellä aloitti virtsatientulehdus, antibiootit ja siitä tullut hiiva. Lääkäri epäili että kirvelyni johtui ärsytystilasta joka oli vaan jäänyt päälle vti:n jälkeen.

    • omaapu

      Alapäänsä voi hoitaa sairaaksi.
      Ei ikinä mitään pesuaineita ja haalea ihoa viieämpi pesuvesi.
      Käytän alapäässä Ainu vauvan sinkkivoidetta laitan sitä viimeiseen Wc paperiin n. kuivanherneen kokoisen nokareen ja levitä/pyyhin sillä varsinki kirvelevän kohta.
      Alushousut puuvillaa ja vaihto 2x vrk. Yöt nukun alasti. Käytän myös maitohappobakteeri pillereitä säännöllisesti. Vettä kaiken muun juoman lisäksi 1,5 litraa vuodokaudessa. Virtsan on oltava hajuton lähes väritön eikä sitä saa pidätellä rakossa kauvaa.

    • mullanääauttoi

      Älä pese liikaa (korkeintaa kerran päivässä vedellä ja suihkulla)
      Älä käytä koskaan mitään pesuainetta
      Käytä puuvillaa
      Nuku mieluummin alasti

      Vältä liikaa hiilihydraattia eli sokereita ja viljaa

      Juo ainoastaan vettä hanasta.

      Käytä liukuvoidetta, jos olet hiukankin kuiva yhdynnässä

      Myös miehelle riittää vesi alapään pesuun

      Peffareikään voi laittaa saippuaa taikka shampoota, jota on aina liikaa päässä

      Älä käytä hajusteita pesuaineissa, eikä varsinkaan pyykinpesuaineissa

      Älä käytä huuhteluainetta

      Vältä hankaavia vaatteita

      Osta kaprpalojauhetta ja syö sitä 1tl päivässä. Maksaa n. 10 euroa, mutta pussi kestää kauan

    • puolukkamehu

      Edellä oli paljon hyviä ohjeita! Oma kokemus on se että syön paljon puolukkaa ja karpaloa, juo puolukkamehua, vältän pesuaineita alapäässä, hankin varastoon virtsatietulehdustestejä (esim. 6 kpl säästöpakkaus viola testejä)
      Kannattaa seurata tilannetta ja jos edelleen toistuu, kannattaa mennä erikoislääkärille. Itsellä puolukka auttoi ja ei tarvinnut koko ajan käydä labrassa kun pystyin tekemään testin itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe