Äiti haukkuu jatkuvasti

itkunapero

Oon 14 vuotias tyttö ja mun äiti siis haukkuu mua jatkuvasti mm: jälkeenjäänneeksi, huoraksi, paskapääksi, lehmäksi yms.. Kaikilla mahdollisilla haukkumasanoilla ja jos en tee mitä hän haluaa lähtee hiuksista järetön tuppo, potkii jalkoväliin tai hakkaa muualle kehoon. Minulla on pikkusisko myös, joka on 2 vuotta mua nuorempi. No, jos hän tekee jotain väärin ei mitään, mutta minun kohdalla aina joko satutetaan henkisesti tai fyysisesti... Tai molemmin. Olen myös aivan normaalipainoinen ja mielestäni kehitystasoltani fyysisesti ja henkisesti aivan ikäiseni tasolta, mutta äitini on siitä sitten taas erimieltä. Painoltani olen kuin muka "10 vuotiaat pikkukakarat" ja näytän muka 10 vuotiaalle ja sanoo aina että ei tuon näköistä pikkuhoroo viitti minnekkää viiä. Ja se on iha sairaan kiva ku täs alko menkat iha äske ja ku siteitä kysyin, että mussä ois tarvetta nii silppus saksilla ihan uhalleen rikki ja sano et tuossa otapa ja kuseta vielä. Ne veriset housut mihi ekat vuodot oli tullu nii käski tulla pesuhuoneesee ja kysy että mitäs tämä on. Sanoin että ne housut joihi vuoto tuli ja riuhtas kädestä kasteli vedellä ne housut ja ruoes hieroo naamaa ja työns kurkkuu sitä eikä henki kulkenu... Tuossa vaiheessa elämääni mua iha oikeest pelotti että tukehun kuoliaaks. Olin samanlaista kohtelua kokenut ihan päiväkoti ikäisenäkin. Sit ku yks päivä olin menossa kaverin synttäreille ja ajattelin päivittää yleisen arkimeikkini hieman juhlavampaa nii joha se oli oven raossa puhisemassa, että mitä vittua sä nyt teet. Vastasin että olen laittamassa meikkiä kaverin synttäreille. Siitähän se raivopuuhkaisu alko: Otti mun meikit, kaikki katko ja rikko, meikkivoide pullot rikko.😳😥... Olin ostanu lahjankin jonka hajotti. Isältäni luvan olin saanut ja rahan lahjaan. Tuntuu aivan järkyttävälle isän puolesta. Siihen jäi synttäritkin. Ja tänään taas en kuullut mitä pyyti nii jalkovälii potkiminen alko... Isäkään ei koskaa puolusta, vierestä vain katsoo... Mua on itkettäny tän koko viestin kirjotus ajankin... Neuvoja, mutta en halua aiheuttaa äidilleni mitään ongelmia, sillä onhan kuitenkin läheisimpiä ihmisiä keitä rakastan erittäin paljon, mutta vastakaiku häneltä tuntuu erittäin tyhjältä.. Kaipaisin tukea teiltä että miten jaksan selvitä viimeisiä vuosia tässä helvetissä, kunnes voin muuttaa omilleni.

6

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brknhearted

      Ota yhteyttä lastensuojeluun :/. Äitisi tekee väärin ja lapsen ei pitäisi koskaan joutua kokemaan tuollaista. Jos lastensuojelusta ei usko tai tilanne äityy sen myötä vain pahemmaksi niin neuvoisin, että mahdollisuuksien mukaan vaikka äänittäisit puhelimella nuo keskustelut kun äitisi alkaa haukkua ja pilkkaamaan sinua. Tuossa vaiheessa ei pitäisi ajatella, että aiheuta äitillesi ongelmaa, jos ilmoitat asiasta viranomaiselle vaan päinvastoin, myös äitisi voi ja saa apua ongelmaansa eli siihen miksi tekee noin.

    • tätiliini

      Siis äitisi käytös ei ole normaalia hänet tulis viedä jonnekin hoitoon ja ottaa vastuuta tekemisistään,hyvänen aika.Isäsikään ei puutu vaikka näkee pahoinpitelyä mitä ihmettä?Ei tällasta tarvi kestää,en osaa oikein neuvoa mutta jollekin pitäis kertoa luotettavalle aikuiselle.Koeta puolustautua ainakin itseäsi niinettä hän ei saa sua enää potkittua voi tulla vammoja muuten.Sun on pakko puolustaa itseäsi äitisi pahoinpitelyltä nuo kamalat tapahtumat täyttää jo rikoksen merkit jonkun olisi näistä asioista hyvä tietää jotta saisit apua.

    • eeeeeeeeeeee12

      Voi lapsi rakas ! Luin kertomuksesi ja minulla sydäntä riipaisi tuo äitisi hirveä agressiivisuus. Sun ihan totta pitää saada apua ja kertoa lastensuojeluun. Äitisi käytös ja potkiminen arkaan paikkaan jne. on minusta tosi raukkamaista omaa tytärtään kohtaan.Äitisi on tosi sairas !
      Tee asialle jotakin ja ole rohkea ja pyydä apua. Äitisi voi tuostakin suuttua ihan armottomasti, mutta jos saisit olla yötä muualla ja keksiä missä olisi hyvä olla.
      Voimia, rakas tyttö !

    • Märukoilenpuolestasi

      Oikeesti, sun tarvii hakea apua! Ei se auta sun äitiäsikään yhtään vaikka miten vaikenisit asiasta. Ei se tarkoita sitä ettet välittäisi ädistäsi jos otat yhteyttä ihmisiin jotka voi sua auttaa, ja ymmärrän niin hyvin sen että kaipaat saada rakkautta ja välittämistä äidiltäsi. Nyt se ei vain valitettavasti onnistu, ei ennen kuin äitisi on saanut apua. Jos hän todella rakastaa sinua, hän suostuu ottamaan vastaan apua ongelmaansa. Sinä et voi häntä auttaa, ei vaikka yrittäisit kuinka "olla kiltti" ja olla ärsyttämästä häntä. Ongelma ei poistu. Hän kantaa vihaa sisällään ja hän ei parannu siitä ellet sinä hae apua -ja toivottavasti sitten ymmärtää mitä on tehnyt! Ennen kaikkea sun tarvii nyt ajatella itseäsi! Mieti jos joku sun kaveri ois vastaavassa tilanteessa mitä sä sille neuvoisit? Kestä ja kärsi? Et takuulla. Sä et ansaitse tuollaista kohtelua, se repii sut rikki. Sä ansaitset ja tarvit parempaa, rakkautta, välittämistä ja TURVALLISEN elämän ja ympäristön. Musta tuntuu siltä että KUKAAN teidän perheessä ei voi hyvin, ei isäsi, ei äitisi, etkä takuulla sinä.

      Sä tarviit oikeesti apua. Tuo peli pitää viheltää heti poikki. Ei ole yhtään niin kamalaa joutua esim. perhekotiinkaan vähäksi ajaksi kuin se että tuo saa jatkua. Se tekee sun mieleen ja sydämeen vain enemmän haavoja. Sun pitää rakastaa ja arvostaa itseäs tarpeeksi, ettet sä hyväksy tuollasta käytöstä itseäs kohtaan. Äitis on tullut sokeaksi omalle käytökselleen ja purkaa vaan omaa pahaa oloaan sinuun, eikä hän tajua muuttaa käytöstään ennen kuin on joutunut vakavasti totuuden eteen. Hänet pitää pysäyttää. Hän tekee sulle pahaa ja sen pitää loppua. Sä tarviit puolustajan ja sitä sulla ei nyt ole. Kenenkään ei pitäisi joutua kärsimään sellaista mitä sä olet joutunut kärsimään. Jos sun äitis joskus ymmärtää mitä hän on tehnyt, niin on toivoa että hän vois vielä osoittaa sulle normaalia äidin rakkautta, nythän siitä ei ole tietoakaan. Voi rakas lapsi, lupaathan että haet apua! Noista haavoista toipuminen kestää muutenkin niin kauan aikaa, sä tarviit sen rauhan, että voit eheytyä.

      Se, että sä haet apua, herättää myös sun isän tajuamaan asian vakavuus.

    • Säetsaakestääsitä

      Ja anteeks vielä, nyt kun luin sun teksiäs uudelleen niin huomasin että kirjoitit että oot joutunut samantapaista kohtelua kokemaan jo päiväkoti-ikäisenä. Tuo on tosi pelottavaa. Ja tulee mieleen mun tuttu joka on lapsena kans saanu kokea kaikkia kauheita asioita ja niitä ei mitään myönnetä jälkeenpäin. Sellainen oikeesti kertoo jopa mahdollisesta luonnehäiriöstä. Äitisi saattaa olla vakavasti luonnehäiriöinen. Sun olis nyt kaikkein tärkeintä ottaa sillä lailla jo vastuu itsestäs, että haet apua, kun kukaan sun lähipiirissä ei oo kerta tajunnu missä paineissa elät jatkuvasti.

    • Neuvotaan

      Tämä on poliisiasia. Poliisi tekee puolestasi myös lastensuojeluilmoituksen. Äitisi on päästään vialla. On sinun ja pikkusiskosi etu päästä hänen vaikutuspiiristään pois. Nauhoita todisteet. Äitisi toiminta vaurioittaa teitä psyykkisesti. Viranomaisapu on teidän tapauksessanne ilmeisen tarpeellista. Mikäli äitisi on kykenevä korjaamaan käytöstään, se ei tule onnistumaan muutoin kuin poliisin ja lastensuojeluviranomaisten väliintulon avulla. Jos ei, teidän on turvallisuutenne ja psyykkisen terveytenne takia päästävä pois äitinne vaikutuspiiristä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe