Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kovaa ja korkealta

Uuhhh

Miksi kaikki nuotin vierestä ulvovat tulevat minun karaokebaariini? Korvani eivät kestä enää...

5

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhhuuu

      Se johtuu siitä että sinun karaokebaarisi on niin perseestä, ettei sinne kukaan kunnon karaokelaulaja eksy!

      • karaokelaulajista

        Karaokelaulajat ovat karaokelaulajia.

        Sitten taas he, jotka pystyvät laulamaan myös livesäestyksellä ovat LAULAJIA.

        Karaokelaulaja voi olla kunnon karaokelaulaja, mutta ei koskaan kunnon LAULAJA.


    • O.sole.mio

      "Sitten taas he, jotka pystyvät laulamaan myös livesäestyksellä ovat LAULAJIA."

      Totta kai! Orkesterin säestyksellä laulaminen on kylläkin huomattavasti helpompaa kuin karaokelaulaminen. Laulaja ja orkesteri nimittäin sopivat aina ennen esitystä säestyksen korkeudesta ja muista oleellisista yksityiskohdista. Orkesterin säestyksellä laulava ei koskaan mene lavalle keskustelematta ennen esitystä säestäjien kanssa säestyksestä. Lähes aina he ovat myös harjoitelleet esitystä yhdessä aikaisemmin.

      Karaokelaulajan tilanne on paljon huonompi. Hän valitsee listalta jonkin kappaleen, mutta ei voi olla lainkaan varma, mitä saa. Parhaassa tapauksessa ei tule mitään yllätystä, mutta pahimmassa tapauksessa kuultava musiikki on aivan eri maailmasta kuin annetaan ymmärtää. Näin voi käydä varsinkin ulkomaisten karaokekappaleiden yhteydessä.

      Tämä ei tietenkään kumoa sitä faktaa, että orkestereiden solistit ovat yleensä huomattavasti parempia laulajia kuin keskiverto karaokelaulaja.

    • Ähmmm

      "Laulaja ja orkesteri nimittäin sopivat aina ennen esitystä säestyksen korkeudesta ja muista oleellisista yksityiskohdista. Orkesterin säestyksellä laulava ei koskaan mene lavalle keskustelematta ennen esitystä säestäjien kanssa säestyksestä. Lähes aina he ovat myös harjoitelleet esitystä yhdessä aikaisemmin."

      Voi voi voi, eipä taas löydy oikeaa tietämystä asiasta! On esim. solisteja, joilla ei ole omaa bändiä, vaan he laulavat keikkansa jatkuvasti vaihtuvien bändien kanssa. Harjoitteluun ei ole mahdollisuutta ja asioiden sopiminenkin voi jäädä hyvin hätäiseksi. Itse olen ollut säestämässä useita artisteja, jotka on myyty bändittömänä keikkapaikalle ja ohjelmatoimisto on palkannut sinne rytmiryhmän häntä säestämään. Toki on otettu selvää, mitä solisti laulaa ja mistä sävellajista, mutta joskus näissä on ollut kiireellisen aikataulun vuoksi epäselvyyttä. Eikä aina ole keikkapaikalla ehditty montaa sanaa vaihtaa laulajan kanssa, kun on pitänyt rientää sorvin ääreen.
      Olen myös itse esiintynyt vaihtuvien säestäjien kanssa, ja kyllä on kaikkea sattunut ja tapahtunut. Kerran esim. yksi bändi oli unohtanut treenata yhtä kipaletta mainitsemastani sävellajista. Ehdin jo spiikata yleisölle tuon kipaleen, kun yksi soittajista muisti sävellajiasian.Ei muuta kuin vinkumaan siitä, mistä he osasivat soittaa...

    • Mahdollinen_syy

      Ehkä karaokebaarisi on paikkakunnan ainoa? Otan osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe