Terve! Osaatteko auttaa minua, tulin veneellä satamaan ja vaihdoin vapaa vaihteen päälle. Yrittäessäni laittaa pakkia päällä ei pakki kytkeytynyt vaan kuului pelkkää rohinaa. Sama jos yritti laittas vaihteen eteen tai vapaalle, kuului pelkkää rohinaa. Aikani vaihdevipua revittyäni, sammui vene. Eli kun yritti laittaa vaihdetta päälle, sammui vene heti. Onkohan vaihdevaijeri hajonnut
Alpha One ongelma
18
3117
Vastaukset
- AvaruusasemaAlpha
Voihan olla niin että vaijerisysteemissä on jotain pettänyt, ja selviät säikähdyksellä.
Tuo kuullostaa lähinnä mikrokytkimen vialta (noissa pikkupoikien lelukoneissa kun ei vaihde kytkeydy sammuttamatta konetta pieneksi hetkeksi). Eli säädä mikrokytkin uudestaan oikeaan asentoon, tai jos sen rikki, niin vaihda se uuteen.
- 4Aiva
Sinänsä hyvä vastaus, mutta miksi siihen pitää liittää kettuilua?
- Minä_vaan_taas
Jos vaihde ei mene päälle, niin onko tosiaan mikrokytkimessä vika ? Katsoisin ensin vaijerin säädöt.
- lelukoneet
Nuo ovat vähän sellaisia omc cobran kanssa, että et saa vaihdetta päälle tai pois ilman "mikrokytkimen aiheuttamaa" kierrosten putoamista.
- hupiveneilijä
Mistä sinä OMC:n tähän nyt kaivoit kun kysyjällä on alpha?
4Aiva kirjoitti:
Sinänsä hyvä vastaus, mutta miksi siihen pitää liittää kettuilua?
Miksi en olis liittänyt, pikkupoikien lelulajan nuo ovat, halusi tai ei.
- lelukoneet
hupiveneilijä kirjoitti:
Mistä sinä OMC:n tähän nyt kaivoit kun kysyjällä on alpha?
Tässä ketjussa käsitellään leluja.
- hupiveneilijä
Joo, todellakin kun katsoo tätä lapsellista keskustelun tasoa.
- lapsetkin
Mikä on hupiveneilijän anti tälle keskustelulle? Muutakuin että haluaisi toimi moderaattorina...Monelle ei ole tiedossa että mikrokytkintä tarvitaan vaihteiden vaihtoon..
- AntiaPukkaa
lapsetkin kirjoitti:
Mikä on hupiveneilijän anti tälle keskustelulle? Muutakuin että haluaisi toimi moderaattorina...Monelle ei ole tiedossa että mikrokytkintä tarvitaan vaihteiden vaihtoon..
Itseasiassa sitä ei "tarvita", tekee siitä vaihteenkytkemisestä vain salonkikelpoisempaa ja kevyeempää. Vaihde menee kyllä päälle ilman miksrokytkintäkin.
AntiaPukkaa kirjoitti:
Itseasiassa sitä ei "tarvita", tekee siitä vaihteenkytkemisestä vain salonkikelpoisempaa ja kevyeempää. Vaihde menee kyllä päälle ilman miksrokytkintäkin.
En ihan usko, että menisi päälle, Merccarissa kun Alpahassa ei ole kartiokytkimiä vaan suora hammaskytkentä. Ja vaikka menisi päälle, niin vetolaite hajoaisi melkein heti, alkeellinen tekniikka kun vain on alkeellista tekniikkaa :/
- Veneilijä1234
Katsoin tuota vaihdevaijeria, tuskin on poikki koska potkuria pyörittämällä pakki vaihteen saa päälle, ajovaihdetta ei saa päälle vaikka vaijerista repii. Pakki ei kytkeydy koneen käydessä ja samalla kuuluu mukava rohina (vaihdevivun asento ei vaikuta asiaan) onkohan perä hajonnut
- rohina
Voi tulla siitä ettei vaihde ole kunnolla päällä, tai sitten se on vaan hajonnut.
- merikarrrrrhu
Harvoin se vaijeri on poikki.
Yleensä vaijerin kuori antaa periksi ja vaijeri alkaa sen sisällä "oikaista" ja toimii vain toiseen suuntaan. Tässä se tosin ei enää mene kumpaankaan suuntaan, eli kyse lienee juurikin siitä systeemistä mikä pudottaa moottorin kierroksia(riippu vetolaitteesta miten se tapahtuu). - vene_ylös
Vaijerivika kyseessä moottorin päältä vetolaitteeseen menevä vaijeri vaihdettava.
- AlfaUros1234
Jos vika ei ole vaihdevaijerissa, niin voi ollaetä alphan ylempät rattaat on sökönä. Silloin myöskään impellerille meväät akseli ei pyöri. Kone ei saa jäähdytystä, ja sammuu kuumenemisen - tosin sulla olisi pitäny lämpötila varoitin huutaa...
- 109åq09
Vaijeri venynyt siis vaihtoon.
Jokatoinen/kolmas kesä vaihdevaijerin kannatais muutenkin aina vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519