Mitä papereita tarvitaan jos naimisiin Venäjällä

Lienuska1234

Minkälaisia asiakirjoja tarvitsen mennäkseen naimisiin Venäjällä.

Itse olen suomalainen ja mies afrikkalainen.

Osaisiko joku neuvoa?

P.S. VAROITTELIJOILLE JA NEGATIIVISILLE KIRJOITTAJILLE:

TEIDÄN EI KANNATA TUHLATA ENERGIAAN MINUN VUOKSEN KOSKA OLEMME OLLEET KIMPASSA JO 8 VUOTTA☺

3

1569

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menemuuallekyselemään

Tämä palsta ei liene oikea paikka kysellä. Täällä trollit asustaa ja hullut ahistaa.

• öasldfjasödlfj

teillä on ilmeisimmin syy tehdä se Venäjällä vaikka se erikoiselta kuulostaakin. Suosittelen, että menet Tehtaankadulle kysymään suurlähetystöstä. Tuskin täällä on edes teoreettisesti ketään kenellä olisi vastaava lähtötilanne

• Lue.tuolta.lisää

Menetkö naimisiin venäläisen kanssa?

Jos teidät vihitään Suomessa, niin Venäjän kansalainen tarvitsee:
      Esteettömyystodistuksen ja voimassaolevan passin. Esteettömyystodistus kirjoitetaan Venäjän konsulaatissa Helsingissä, Turussa tai Maarianhaminassa passissa olevan liitteen perusteella. Passin esteettömyysliitteen saa Venäjältä OVIR-toimistosta. Nämä käännätetään suomeksi virallisella kielenkääntäjällä, esteettömyystodistus vain siinä tapauksessa, että konsulaatti ei anna sitä suoraan suomeksi.

Allekirjoittaa suostumuksen avioliittoon (kaavakkeita saa väestörekisteristä ja kirkkoherranvirastosta)

Mikäli halutaan kirkkohäitä, todistuksen omasta kirkostaan kuulumisestaan ortodoksiseen tai johonkin muuhun kristittyyn kirkkokuntaan. Muutoin vihkiminen suoritetaan maistraatissa.

Vihkimisen jälkeen avioliittotodistus käännätetään virallisella kielenkääntäjällä venäjäksi ja vahvistetaan maistraatista saatavalla apostillella. Apostillella vahvistettu vihkitodistuksen käännös kelpaa passin yms. dokumenttien uusimisessa Venäjällä.

Jos teidät vihitään Venäjällä, niin Suomen kansalainen tarvitsee:
      Estettömyystodistuksen (kirkkoherranvirastosta tai väestörekisteristä), virkatodistuksen, notaarin vahvistaman passin kopion sekä mahdollisen avioerotodistuksen.

Nämä käännätetään virallisella kielenkääntäjällä venäjäksi ja vahvistetaan maistraatin apostillella.

Venäjällä paikallisessa avioliittopalatsissa tehdään anomus avioliiton solmimiseksi
      (molempien oltava paikalla anomusta jätettäessä). Vihkiminen voidaan suorittaa tästä aikaisintaan 1 kk ja enintään 3 kk kuluttua. Huom! suomalainen esteettömyystodistus on voimassa vain 4 kk.

Avioliiton solmimisen jälkeen avioliitto on rekisteröitävä Suomen kansalaisen asuinpaikan maistraatissa. Siihen tarvitaan avioliittotodistus, siitä virallisen kääntäjän tekemä suomennos ja sille julkisen notaarin apostille. Venäjällä tehtyyn käännökseen apostillen antaa venäläinen julkinen notaari. Alkuperäisen avioliittotodistuksen sijaan kelpaa myös julkisen notaarin apostillella vahvistama kopio siitä.
      http://www.venajaseura.com/venaja-tieto/kysy-meilta/faq

TIETENKIN TARVITSET PAKSUN RAHAPUSSIN.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe